Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivoojat. Onko työnjäljestänne valitettu?

Vierailija
20.02.2018 |

Minulla meinasi päästä itku tänään. Sain pomoltani soiton että asiakkaat ovat valittaneet.. Itse olen siivonnut niin hyvin kuin vain pystyn. Mutta silti tulee valituksia milloin mistäkin. Tuntuu että ei yhtään arvosteta.

Onko teidän työstä valitettu?

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille siivojille tuli valitusta yhdeltä henkilöltä, jonka työskentelytilan oven (huonosti asennettu, herkästi ottaa lattiaan kiinni) alle meni usein kiviä ja lattia sen vuoksi naarmuuntui. Siivoojan siis pitäisi ilmeisesti olla koko ajan päivystämässä hänen oven takanaan ettei yksikään kivi tule oven lähelle.

Vierailija
42/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollu siivooja.. Mutta kokemusta on myös mulla rappusiivous työstä. Lisäksi olen siivonnut kauppakeskusta: liukuportaita, liikkeitä ym. Ihan järkyttävää hommaa! Juosten piti mennä paikasta toiseen, fyysisesti hirveän raskasta. Jatkuvasti tuli valitusta siivouksen tasosta, että esim.liikkeiden lattiat ei ollut tarpeeksi puhtaat. Mulla olis pitänyt olla koko työaika jonku yhden vaateliikkeen lattiaan, että sen ois saanu puhtaaksi! Siis niin paskaa työtä, kun kuvitella voi. Noh, nyt on loppututkinto yliopistosta, joten toivottavasti en enää joudu työkseni siivoamaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain käsityksen että ap olet koeajalla?

Olen kyllä koeajalla. Olen 1,5kk tehnyt siivoustyötä.

Vierailija
44/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko koeajalla oikeasti tälläisesta saada potkut.....? :( T. Ap.

Vierailija
45/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko koeajalla oikeasti tälläisesta saada potkut.....? :( T. Ap.

Ikävä kyllä voi. Toivottavasti sinä et saa potkuja.

Vierailija
46/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollu siivooja.. Mutta kokemusta on myös mulla rappusiivous työstä. Lisäksi olen siivonnut kauppakeskusta: liukuportaita, liikkeitä ym. Ihan järkyttävää hommaa! Juosten piti mennä paikasta toiseen, fyysisesti hirveän raskasta. Jatkuvasti tuli valitusta siivouksen tasosta, että esim.liikkeiden lattiat ei ollut tarpeeksi puhtaat. Mulla olis pitänyt olla koko työaika jonku yhden vaateliikkeen lattiaan, että sen ois saanu puhtaaksi! Siis niin paskaa työtä, kun kuvitella voi. Noh, nyt on loppututkinto yliopistosta, joten toivottavasti en enää joudu työkseni siivoamaan...

Hehe, sama. Yksi motivaattori alanvaihdolle ja yliopistokoulutukselle (haahuilun lisäksi) oli se, että olen ammattilaisenakin aivan liian ylikoulutettu enää siivoamaan. Kertoo jotakin leipääntymisen asteesta...ja mulla oli sentään useimmat vuodet varsin hyvä työpaikka, kevyt ja ok-palkattu, ei narinoita.

Vierailija
47/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kesätöissä siivoamassa toimistorakennuksia.

Jäljestä ei valitettu, mutta muutamalla osastolla tuli aina palautetta, että vessapaperi on loppu. Vähän kyllä epäilen, että nämä valittajat veivät paperit kotiinsa, koska laitoin niitä reilusti ja aina olivat lopussa paljon nopeammin kuin muilla osastoilla, joissa oli sama määrä väkeä.

Vierailija
48/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhu että meinaa mennä hermot kun lukee näitä... jostain yhdestä tyhjentämättömästä roskiksesta kehdataan saman tien valittaa? Mikä ihmisiä vaivaa? Tuokin yksi " tempperamenttinen" tuolla keskustelun alussa. Niin olen minäkin tempperamenttinen mutta osaan kohdistaa valitukseni oikeaan paikkaan, eli juurikin toisille "tempperamenttisille", joiden äo nyt vaan sattuu olemaan pienempi kuin omani.

Vierailija
49/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tei siivoushommia tilapäisesti muutaman vuoden. Kävin siivoamassa yhtä toimistoa. Sieläkin esimies oli todella tarkka siivoamisesta. Hänen käynnin jälkeen oli pitkä lista tehtävistä parannuksista. Toisinaan joka nurkan puunaaminen kyllästytti. Toimisto jossa kävin oli osa porukasta mukavaa ja tervehtivät ja juttelivat toisinaan se piristi mieltä. Toisessa paikassa oli yksi toimistopöytä jäänyt pyyhkimättä siitä esimies heti soitti asiakkaan valittaessa pöydän jäätyä pyyhkimättä. Mutta ei minulle kuitenkaan mitään kauhukokemuksia jäänyt. Te jotka olette todella kyllästyneet kaikkeen olisiko parasta vaihtaa paikkaa.. ( en tiedä onko se sitten mahdollista käytännössä) Yksi siivouskaverini sanoi kerran, että on parasta vaihtaa aina välillä paikkaa itsensä kannalta. Hän oli tehnyt siivoushommia useita vuosia. Tsemppiä kaikille!

Vierailija
50/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surkeaa. Luulis että jos melkein 2kuukautta ollut samass paikassa niin osaisi jo työn. Potkut olisi ansaitut.

Oletpa typerä.

Vierailija
51/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin opiskeluaikana kesäisin ja  viikonloppuisin. Muissa kohteissa sain ainoastaan asiallista palautetta, yhdessä kohteessa meinasi mennä hermot. Onneksi meitä oli siellä lukuisia siivoojia, eli pystyimme todistamaan toistemme puolesta. Kahdesti näin omin silmin työkaverin siivoavan omaa aluettaan kun kävin esimerkiksi lainaamassa avainta (varastoon oli vain yksi avain, kerroksia viisi ja siivoojia kolme...). Kuitenkin asiakas väitti, että koko kerros oli ollut siivoamatta. 

Toisessa tapauksessa syyksi paljastui yksi pukuhuoneen vessa, josta uusi siivooja ei ollut tiennyt. Ongelma jatkui kuitenkin muutaman päivän ajan. Jos asiakas olisi sanonut rehellisesti, että tämä vessa on siivoamatta, niin olisimme voineet huomauttaa siitä uudelle tytölle. Nyt palveluohjaaja meni kerrokseen, totesi käytävän ja ekat viisi toimistohuonetta ja vessat siivotuiksi, ja ihmetteli palautetta. 

Jos sinä olet saanut tarkkaa palautetta asioista jotka ovat totta, sinun on helppo korjata ne :)

Vierailija
52/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko te raportoida tuosta häiriintyneestä jonnesta, joka hokee potkuista? Viestit eivät poistu välittömästi.

Rasittavaa lukea muiden päivityksiä, kun heikkolahjaisen pösilön potkukommentteja riittää.

Vierailija
53/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on kahdesti pelattu ulos, koska laiskempien ihmisten löysäily olisi tullut Ilmi.

En ollut ainoa siinä toisessa firmassa.

Ammattivalittajat ovat aukoneet päätä, myös pomot.

Siksi minulla on nykyään alan koulutus. Tiedän mitä teen.

Vastaavasti olen toisessa työpaikassa ollut paras työntekijä, koska pomot ovat olleet kivoja. Se on naamasta kii.

Älä anna itsestäsi MITÄÄN ylimääräistä tuollaisessa duunissa. Silloin vedetään matto alta, eikä mikään riitä. Tee vain se mitä paperilla on sovittu, ja kuittaa palkkasi.

Vierailija
54/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko "temperamenttisella" tietoa minkälainen siivous on teille ostettu? Eli ollaanko oltu valmiita maksamaan kunnolla. Vai halvalla (mikä on normi nykyään) ja sitten pitäisi kuitenkin olla siistiä. Ainahan siivoojan voi haukkua kun onhan se varmaan tyhmäkin.

Vierailija
55/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, silloin kun olen saanut perehdytyksen joka on ollut vähän sinnepäin. 

Vierailija
56/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä paremmin asiat on sitä enemmän valitetaan. Useammassa paikassa olen ollut joissa valitetaan pienestä pölystä ikkunan sisällä tai liiasta käsipaperista. Sitten tulee kilpailutus ja seuraava firma ei pyyhikään edes pöytiä ja itketään että miksette tule takaisin. Ihmisellä on taipumus nähdä vain virheet ympärillään.

Vierailija
57/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, parempi että saat edes jotain kommenttia että missä pitäisi parantaa. Kun aloitin uudessa siivouskohteessani noin vuoden työttömyyden jälkeen, minulle sanottiin siivouskohteestani että minua ei ole tarpeeksi hyvin perehdytetty tähän hommaan. Ok, hiukan masennutti koko juttu, mutta ei se mitään, kahden päivän perehdytys ei ollut hirveen laadukas, pakko myöntää.

No koko rumba kesti kuukausia, kun sitä uudelleen perehdyttämistä ei vaan tullut, ja siivouskohteen assistentti joutui siitä minulle valittamaan kuinka huonosti firmani toimii. Joka päivä jatkuvaa stressiä siitä, kuinka paskasti teen ja kuinka en tee tarpeeksi tai liian huonosti vaikka joka päivä menee hiukan ylitöiksi ja painan muutenkin niska limassa töitä.

Missään vaiheessa KUKAAN, ei esimies tai valittaja, kertonut että mitä olisi pitänyt tehdä, missä piti parantaa ja mitä piti lisätä/vähentää. Jouduin vaan potemaan yksin stressiä ja  huono omatuntoa siitä että vituiksi menee joka päivä. Olisin NIIN toivonut sitä ohjeistusta ja kommenttia että missä menee mönkään. Olen aikuinen, kestän hyvin annettun kritiikin. Mutta kun ei, valittaja olisi voinut ihan naamatusten vaan kertoa että mikä on nyt kakkaisesti ja mitä voisin tehdä, ei siihen esimiestä AINA tarvita..

No valittaja sitten jäi lomalle eikä ikinä palannut, ja nykyiset assistentit ovat tyytyväisiä työnjälkeeni, vaikka sitä uudelleen perehdyttämistä ei ikinä tullut. Otan jokaisen kritiikin kyllä ihan vastaan (vaikka ei se aina ihanalta tunnu) koska haluan olla hyvä työssäni, mutta toisaalta ei työnjäljestäni ole turhaan valitettu. 

Vierailija
58/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina joku valittaa.Meidän firmassa valitukset kuitenkin vähentyneet.

Vierailija
59/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla asiakkaat joskus kiittää työstä vaikka näkevät etten ehdi kaikkea tehdä. Ymmärtävät että se on heidän pomon syytä kun ei suostu maksamaan siivouksesta enempää.

Esimies taas jaksaa haukkua ja huomauttaa todella ilkeään sävyyn pikku tahroista. Siitä tulee aina moneksi päiväksi kurja olo ja vie työhalut. Mitäpä sitä raatamaan jos haukutaan kuitenkin. Miksi siivousalalla nuo lähiesimiehet on niin veemäisiä?

Vierailija
60/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee siivoustyötä itse, mutta valitan kyllä siivousjäljestä aika hanakasti ja olen temperamenttinen persoona. Koen että siivoojilla on tapana oikoa ja testata, että mitä asiakas oikeastaan huomaa. Jos ei kukaan valita, sitten harventavat oma-aloitteisesti tiettyjen juttujen siivousväliä. APn sinunkin kannattaa ottaa palaute rakentavasti vastaan, ehkä sinun siisteysstandardit eivät vastaa asiakkaan odotuksia?

Turha tästä on henkilökohtausesti loukkaantua, työ on työtä.

Yleensä siivoojana työskentelevän omilla siisteysstandardella ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

Siitähän se on kyse että mistä asiakas maksaa, eli mitä on tilannut ja mitä palvelusopimukseen on kirjattu.

Eihän siivooja saa tehdä enempää kun sen mistä maksetaan, aivan kuten ei kahvilan kassakaan saa antaa neljättä kahvia ilmaiseksi jos kolmesta maksetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan