Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivoojat. Onko työnjäljestänne valitettu?

Vierailija
20.02.2018 |

Minulla meinasi päästä itku tänään. Sain pomoltani soiton että asiakkaat ovat valittaneet.. Itse olen siivonnut niin hyvin kuin vain pystyn. Mutta silti tulee valituksia milloin mistäkin. Tuntuu että ei yhtään arvosteta.

Onko teidän työstä valitettu?

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehenä ahdistaa taas, kun tuntuu, että voin lusmuilla miten haluan eikä kukaan valita, kun ei varmaan uskalla? Hommat kuitenkin hoidan saman päivän aikana yleensä kahdessa vuorossa.

Monesti huomaan että monet pitää puhtaanapitoalaa vankeusrangaistuksena ja silloin varmasti ei jaksa/kehtaa tehdä hommiaan kunnolla, koska varmasti jokainen näkee milloin on siistiä ja milloin ei eli on vain itsestä ja asenteesta kiinni menestyykö.

Työaikoihinkaan on turha vedota, kun etenee palvelukuvauksen mukaan ja esimies perehdyttää hyvin ja neuvoo oikeat tekniikat. Yleensä menee pari kuukautta ennen kuin homma alkaa sujua, kun asenne kohdillaan. Ennakkoluulottomuus ja kiireetön asenne vie eteenpäin. Silloin myös kun ollaan töissä niin tehdään töitä jolloin ei tarvitse itkeä yliajasta.

Valitusta kuulee harvoin meidän firmassa kun perusteet opetetaan huolella.

Vierailija
22/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olin liikaa kuulema täyttänyt käsipapereita. Siitä tuli valitus. Ja kun olin koeajalla sain potkut... En enää hae siivoojaksi.

Tulipa helposti potkut. Tyhmä esimies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö koti- vai yrityssiivouksia?

Oma kokemukseni on, että asiakkaat valittavat kyllä todella hanakasti siivoojan työn jäljestä ja valituksesta suurin osa tuulesta temmattua. Tähän on mielestäni kaksi syytä: Useille ihmisille siivooja on edelleen sellainen ns. alempi ammattiryhmä, palvelija, jonka tekemisistä on hyvin helppo valittaa. Toisekseen ihmisillä on kodeissaan oma tapansa siivota (jota siivooja ei voi tietää) ja monet suomalaiset kokevat edelleen syyllisyyttä siitä, että palkkaavat siivoojan. Tällöin siivoojalle valitetaan tosi helposti vaikka siitä, että vessanpytyn kansi on ylhäällä / alhaalla tai kahvinkeitin on väärässä paikassa pöytäpinnan pyyhkimisen jälkeen. Kolmas ryhmä ovat ihmiset, jotka eivät itse siivoa, eivätkä ymmärrä asiasta mitään, eikä heillä ole asianmukaisia välineitä siivoamiseen. Sitten he valittavat kiukkuisina, että ei tule tarpeeksi puhdasta. Olen itse ollut siivoamassa juuri eronneen toimitusjohtajamiehen kämppää, jossa ei ollut esimerkiksi imuria. Valituksia tuli, mutta imurin puuttumisellehan minä en voi mitään.

Ylipäätään siivojan ammatti on sellainen, että ihmiset purkavat tosi helposti oman huonon olonsa siivoojaan. Mä olen törmännyt esimerkiksi yritykseen, jossa oli tulehtunut ja kireä ilmapiiri meneillään olevien yt-neuvottelujen yms takia, ja tuo kaikki kireys purettiin sitten pari kertaa viikossa käyvään siivoojaan. Oikein yhdessä kahvitunnilla lietsoivat toisiaan siihen, että mäkättivät mitä siivooja taas oli unohtanut tehdä / tehnyt, ja eikun tulikivenkatkuista postia siivousfirmaan. Valituksesta ehkä kerta kymmenestä oli asiallista.

Tee parhaasi. Se riittää. Asiallisesta palautteesta ota onkeesi, muut anna mennä ohi korvien. Kyllä se siitä! 

Terv. Siivoustyön johtaja

Vierailija
24/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on eri standardit. Siivoojani on suurpiirteisempi kuin minä, mutta muuten oikea ihminen tehtävään, joten pidän mölyt mahassani.

Hän pesee lattiat pesuveteen kastetulla tasomopilla, mikä ei jätä kiiltoa lattiaan eikä puhdista kaikkia läikkiä lattiasta. Tiskeissä on välillä rasvaa ja tahroja. Ja paljon muuta.

Vierailija
25/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olin liikaa kuulema täyttänyt käsipapereita. Siitä tuli valitus. Ja kun olin koeajalla sain potkut... En enää hae siivoojaksi.

Onko tuo edes sallittua??

Vierailija
26/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta valitettiin että keittiön lattia oli jäänyt likaiseksi. (Mielestäni oli puhdas kun lähdin) sekä roskat olin laittanut väärään roskikseen ja likaveden kaatanut vahingossa viemäriin. (Kuten olinkin)

Likavesi? Siivous on ollut vuosia ns. vedetöntä siivousta. Mopit ja siivouspyyhkeet kostutetaan valmiiksi puhdistusaineliuoksella. Moppi tai pyyhe vaihdetaan puhtaaseen tarpeen mukaan. Eikö esimies kouluta työntekijöitä?

Ei kyllä mene aivan noin. Tuohon kyllä ollaan pyrkimässä. T. Toimitilahuoltaja

Meillä se menee. Mulla on 28v. kokemus alalta ja ammattitutkinto.

Ei mene meilläkään. Minullakin on n.30vuotta kokemusta sekä ammattitutkinto.

Tämäkin riippuu niin työnantajasta sekä kohteesta.

Näköjään. Mä olen kunnalla töissä. En ole koskaan ollut firmalla töissä. Meillä on uusimmat välineet yms.

Vierailija
27/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Johan on valittajia...

Vierailija
28/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkut kolkuttaa jo ovella jos olen koeajalla 😉

Vierailija
29/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potkut kolkuttaa jo ovella jos olen koeajalla 😉

Olet*

Vierailija
30/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENU KIRJAUDU

Aloita uusi keskustelu

Keskustelu

>

...

>

Mitäs nyt? Aihe vapaa

>

Nyt mä tiedän, miksi siivoojan työ ei houkuta.

12Seuraava >

siivoooja

Vieras

Oon nyt puolisen vuotta siivonnut osa-päiväisestimuutamaa rakennusta, jotka koulutuskäytössä. Itse siivoustyöstä tykkään, saan tehä omassa rauhassani, ja näen heti kätteni jäljen. Tykkään myös siitä, että saan liikkua ja tehdä käsilläni töitä. Mutta joo... Työstäni suurimman hohdon vievät typerät ja turhat valitukset, jotka saavat aina mielen masentumaan. Siivooja ei saa ikinä positiivista palautetta työstään, tai jos saa, niin todella harvoin. Kaikki palaute jonka työstään saa on negatiivista. Ihmisillä sitä paitsi taitaa olla vallalla käsitys, että siivooja tekee töitä kellon ympäri? Joitain valitustilanteita:

Käyn aamulla siivoamassa edellisen päivän ryönät, jotta tilaisuuksien alkaessa olisi puhdasta ja siistiä. Ensimmäinen henkilö saapuu rakennukseen rapaisilla kengillä, ja levittää rapaa joka paikkaan. Toinen henkilö joka saapuu rakennukseen tipauttaa pari räkäpaperia kulkuväylälle. Nämä ravat ja räkäpaperit ovat esillä koko päivän, kunnes taas seuraavana aamuna tulen töihin, ja siivoan sotkut pois. Minulle tulee sähköpostia tai puhelu, jossa kerrotaan, että olin siivonnut huonosti, ja rakennuksessa oli törkyistä.

Vaikka lisäilen käsipaperia aina niin, että sen pitäisi riittää seuraavaan päivään normaalissa käytössä, niin joskus se kuitenkin loppuu kesken, kun joku kuivaa kätensä noin 20 paperiin kerrallaan. Saan tästä heti tekstiviestin, puhelun tai sähköpostia, jotta en ole lisännyt käsipaperia, ja se on nyt JOKA PAIKASTA loppu.

Siivoan myös erästä puutyötilaa, joka on ikipölyn peitossa. Vaikka joka viikko työtuntieni mukaan (2h) imuroin sen, pesen lattiat, siivoan taukotilat sekä vessat, niin kun suljen oven takanani, alkaa puupöly jälleen leijailla pinnoille. Puutyötilojen käyttäjät taas väittävät, etten käy siivoamassa ollenkaan, kun aina on niin pölyistä. (kummasti kuitenkin roskikset tyhjenevät itsestään, ja jarruraidat pytystä häviävät)

Joten tsempipä vain kaikille siivoojille, vaikka työ itsessään on ihan kivaa ja mukavaa, niin näiden valitusten takia taidan olla ennemmin kotona kuin siivota enää ikinä mitään.

Vierailija
31/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylempänä yksi jonka luin toisesta keskustelusta.

Vierailija
32/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On valitettu, monesti.

Vierailija
33/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut kuulemma imuroinut ollenkaan. Yhden toimiston eteisen matto oli niin nukkainen, ettei sitä saanut kunnolla siistiksi normi-imurilla, vaikka yritin. Olisi varmaan pitänyt nyppiä käsin kaikki 50 000 nukkapalleroa että rouva olisi ollut tyytyväinen

Vierailija
34/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niitä voi täyttää liikaa?

Vierailija
35/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jo nyt valitetaan niin.. Onnea..

Itse sain potkut koeajalla. Koeaika 6kk. Minun siivoustyönjäljestä valitettiin 4kertaa. Kahvitahra jäänyt jonnekin, roskis unohtunut tyhjentää, valo jäänyt päälle ja pölypallo pöydän takana. Irtisanomisen syy oli etten suoriudu työstäni...Vieläkin harmittaa sillä pidin työstäni.

Vierailija
36/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niitä voi täyttää liikaa?

Niin että papereita ei saa kunnolla pois alhaalta vaan paperit repeytyvät.

Vierailija
37/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain käsityksen että ap olet koeajalla?

Vierailija
38/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeajalla saanut potkut 🙋 6 x valitettiin. Täälläkin tuosta likavedestä sekä roskiksista ja lattiasta..

Vierailija
39/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellaiset siivouskohteet, mihin kantautuu talvisaikaan älyttömät määrät pikkukiviä. Esim, vaatekauppa. Monesti en kerkiä ajamaan ajoväyliä koneella kun niiden pikkukivien moppaamiseen joka välistä menee niin kauan aikaa. Ja sen on kyllä näköisetkin lattiat.

Kun vaan ei kerkiä niin ei kerkiä. Ei ole aikaa ensin mopata miljoonaa pikkukiveä edestä pois ja sitten ajaa samat väylät koneella.

Onneksi ei oo tullu valituksia. Ja kyllä se varmasti se liikkeen lattia parin tunnin aukioloajan jälkeen on taas sen näköinen, että sitä ei oo siivottu kun kiviä taas kantautunut sisälle ja kurajälkiä joka paikassa.

Mä niin odotan kesää kun nää kiviajat loppuu ja sisälle kantautuu pelkkää hiekkaa.

Vierailija
40/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran kerrostaloa siivotessani siellä oli yksi joka asiasta valittava mummeli. Kerran tuli valittamaan, etten ole ottanut kuivaushuoneen lattiaa kunnolla vaikka mielestäni olin.

Sanoin vaan mummelille, että ”No täytyy käydä kattomassa”, siihen mummeli sitten tiuskaisi että ” No ei se pelkällä kattomisella parane!”

Huvitti vaan. 😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi