Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystävän lapsi paljastui

Vierailija
20.02.2018 |

erityislapseksi. Vuoden ollaan seurusteltu ja aina ihmettelin, että miksi lapsi oli niin hidas oppimaan. Ei osaa vieläkään sanoa lauseita ja odottaa aina aikuisen ohjeita. Eli ei ota omatoimisesti vaatteita pois kun saavumme kotiin. Kakkaa ja pissaa housuun jos kukaan ei sano hänelle, että mene vessaan.

Mietin usein että mitä minä oikein ajattelin, kun en juossut heti kuultuani, että lapsi löytyy jo. Aikamoinen soppa, työtön yksinhuoltaja jolla on erityislapsi, joka ei osaa yhtään mitään.

Pakkaa kamat ja juokse, vai mitä?

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa,a. Toisaalta nyt kun tietää, mistä on kyse, niin lasta on helpompi auttaa hänelle sopivalla tavalla ja arki voi helpottuakin. Kannattaa ehkä hengähtää hetki, ottaa infoa vastaan ja vasta sen jälkeen tehdä päätös.

Vierailija
2/87 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä lapsi siis sinun vai jonkun muun lapsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun et ymmärrä lukemaasi, niin miksi olet tällaisella palstalla? Eikö hävetä?

Vierailija
4/87 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttöystävän lapsi.

Ap

Vierailija
5/87 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on sitten sanottu että kuka lapsen siittäjä on?

Aivan-ei missään.

Vierailija
6/87 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu u

Vierailija
7/87 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa,a. Toisaalta nyt kun tietää, mistä on kyse, niin lasta on helpompi auttaa hänelle sopivalla tavalla ja arki voi helpottuakin. Kannattaa ehkä hengähtää hetki, ottaa infoa vastaan ja vasta sen jälkeen tehdä päätös.

Huuli pyöreenä kuuntelin kun tyttöystävä kertoi, että puheterapiat ja toimintaterapiat määrätty ja kuulemma vuoden päästä aloittaa erityisluokassa.

Tällä hetkellä lääkärit arvioivat hänet 2 vuotiaan tasolle. Lapsi on siis 5v.

Vierailija
8/87 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan-ei missään.

"Mietin usein että mitä minä oikein ajattelin, kun en juossut heti kuultuani, että lapsi löytyy jo"

- Tuosta voi päätellä, että ei ainakaan ap.

Vierailija
9/87 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan-ei missään.

Ja koska siitäjää ei mainittu, et ymmärrä avausta? Eipä sillä, teidän elämä on kuulemma parempaa kuin monen ns tavallisen.

Vierailija
10/87 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy tehdä päätös aivan itse, en kyllä itse kyselisi mielipiteitä palstalaisilta, joista suurin osa ns. erityisaikuisia. Siis mt-ongelmaisia, asseja, päihdeongelmaisia, syrjäytyneitä jne.

Vierailija
11/87 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huuli pyöreenä kuuntelin kun tyttöystävä kertoi, että puheterapiat ja toimintaterapiat määrätty ja kuulemma vuoden päästä aloittaa erityisluokassa.

Tällä hetkellä lääkärit arvioivat hänet 2 vuotiaan tasolle. Lapsi on siis 5v.

Meidän kaksi vuotias, pukee ja riisuu vaatteet, tekee monia asioita tosi reippaasti ja oma-alotteisesti. Mutta onhan niitä erilaisia lapsia.

Vierailija
12/87 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun täytyy tehdä päätös aivan itse, en kyllä itse kyselisi mielipiteitä palstalaisilta, joista suurin osa ns. erityisaikuisia. Siis mt-ongelmaisia, asseja, päihdeongelmaisia, syrjäytyneitä jne.

Suomen suurin keskustelupalsta. Eiköhän suurin osa ole ihan tavallisia talliaisia.

Vierailija
13/87 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikein olet päätellyt.

Vierailija
14/87 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityislapset jäävät aina lapsen tasolle. Yläaste-ikäisetkin ovat monesti noin 8 vuotiaan tasolla. Oppivat hitaammin toistojen ja  toistojen kautta. 

Jos tuntuu että et pysty elämään tuossa suhteessa ja lapsi ärsyttää, juokse karkuun. 

Kunhan lapsella alkaa terapiat ja koulun tuoma rytmi, tuloksia tulenee, muttei välttämättä odottamaasi tahtiin. 

T:Erityisluokan työntekijä

Vierailija
15/87 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuinka kauan olette olleet yhdessä, mutta aika hitaalla käyt sinäkin, jos asian nyt vasta tajusit. Vastaus on kuitenkin, että lapsi kuuluu pakettiin. Jos rakastat naista, hyväksyt myös lapsen, oli erityinen tai ei. Eihän se lapsi tai äitinsä ole syylinen tilanteeseen. Jos asia on sulle suuri ongelma suosittelen, että lähdet, koska eipä tuo tilanne tuosta muutu.

Vierailija
16/87 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen suurin keskustelupalsta. Eiköhän suurin osa ole ihan tavallisia talliaisia.

Täytyy siis tarkentaa sen verran, että tarkoitin lähinnä heitä, jotka täällä aktiivisesti ovat paikalla ja kirjoittelevat.

Satunnaiskävijöissä varmasti paljon ns. tavallisia ihmisiä kyllä.

Vierailija
17/87 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että jos näyttäisit tämän keskustelun ja omat viestisi tyttöystävällesi, niin asia olisi sillä selvä.

Heidän kannattaisi juosta ja lujaa!

Vierailija
18/87 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kuinka kauan olette olleet yhdessä, mutta aika hitaalla käyt sinäkin, jos asian nyt vasta tajusit. Vastaus on kuitenkin, että lapsi kuuluu pakettiin. Jos rakastat naista, hyväksyt myös lapsen, oli erityinen tai ei. Eihän se lapsi tai äitinsä ole syylinen tilanteeseen. Jos asia on sulle suuri ongelma suosittelen, että lähdet, koska eipä tuo tilanne tuosta muutu.

Minuakin hämmästyttää, että ap ei ole vuodessa tajunnut lapsen olevan erityinen. Kirjoittaa, että asia nyt hänelle paljastui. Karkuun ei pidä juosta vaan aikuismaisesti kertoa, että tilanne tuntuu olevan itselle liikaa.

Vierailija
19/87 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän suurin osa ole juuri erityisaikuisia ja loput meitä taviksia, jotka joutaessamme käymme ihmettelemässä, stalkkaamassa, ilkkumassa ja viisastelemassa sekä trollaamassa vähempiosaisten menoa.

Vierailija
20/87 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityislapset jäävät aina lapsen tasolle. Yläaste-ikäisetkin ovat monesti noin 8 vuotiaan tasolla. Oppivat hitaammin toistojen ja  toistojen kautta. 

Jos tuntuu että et pysty elämään tuossa suhteessa ja lapsi ärsyttää, juokse karkuun. 

Kunhan lapsella alkaa terapiat ja koulun tuoma rytmi, tuloksia tulenee, muttei välttämättä odottamaasi tahtiin. 

T:Erityisluokan työntekijä

Erityisluokan työntekijän pitäisi ymmärtää olla yleistämättä ja tietää, että erityisyyttä ( vammoja, sairauksia jne. )on monenlaisia ja monen tasoisia. Kaikki eivät jää lapsen tasolle, vaikka se useimmilla näin voi ollakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän