Löysin tyttäreni housujen taskusta pillereitä, tunnistaako joku?
Housut olivat pyykkikorissa, ja minulla on tapana käydä vaatteiden taskut läpi ennen koneeseen heittämistä ikävien yllätyksien välttämiseksi (tyttö jätti kerran paperia taskuun, kaikki vaatteet ja kone olivat töhnän peitossa jälkeenpäin). Löysin takataskusta muutaman elmukelmuun käärityn pillerin, joiden takana lukee Roche 2 (?).
Tyttö on 18-vuotias, tällä hetkellä vielä reissussa muutaman ystävänsä kanssa. Palailee myöhemmin illalla tai aikaisin huomenna, jolloin aion ottaa asian puheeksi hänen kanssaan.
Osaisikohan kukaan kertoa mulle, mitä nuo pillerit ovat? Mihin tarkoitukseen niitä käytetään ja miksi? Mitä tekisitte minun tilanteessani?
Kommentit (240)
Tuo Rivatril on tosiaan nuorten uusi keksintö.. päihdekäytössä tosiaan käytetään, näitä tapauksia alkanut näkymään ihan viime kuukausina lastensuojelussa.. t. Sossu
Ja voihan toki olla myös lääkkeenä. Mutta tosiaan paljon on väärinkäyttöä. Eikä näy kuulemma verikokeissa.. T. Se sama sossu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joku nori amerikassa joutui psykoosiin, kun meni elämänsä ekan kerran bileisiin, ja joku oli laittanut hänen cokistölkkiin jotain tollasta. Nuori kiipesi sen talon katolle, ja hyppäsi alas. Luuli kai osaavansa lentää tms. Kuoli välittömästi.
Jahas, jollekin on jäänyt 80-luvun päihdevalistus mieleen.
Piti kommentoida samaa. Mäkin olen kuullut tuon tarinan 80-luvulla ala-asteen päihdevalistuksen yhteydessä... Vissiin joskus 60-luvulla on tapahtunut LSD-kokeilun yhteydessä jotain tuollaista. Ehkä?
En usko että pelkän LSD:n vaikutuksesta tuollaista tapahtuu. On olemassa paljon vahvempiakin huumeita jotka voivat saada ihmisen oikeasti sekaisin, tai sitten sekakäytön ja/tai psykoosin yhteydessä. LSD:stä vaan tuli muotihuume, jonka käyttöä sitten yritettiin estää keksimällä näitä tarinoita.
Höh, tää aloitus tosiaankin menetti uskottavuutensa heti kättelyssä. Jos ap olisi tosissaan, olisi hän saman tien googlettanut nuo pillerit ja SITTEN tehnyt ketjun "tyttäreni taskusta löytyi rivatrilejä"...
En minäkään uskonut ( en edes lapsena), siksi kirjoitinkin "Ehkä?". Miksiköhän alle 10-vuotiaille lapsille kerrottiin 80-luvulla tuollaisia ihme tarinoita (lentojutut, appelsiinipoika jne.)? Meillä kävi myös huumeista vierottuneita kertomassa omia kokemuksiaan tyyliin: "Asuin kolme vuotta asunnossa, jossa oli vain patja ja ainoa ravintoni oli cokis." Mikä järki?
Joo meillä huume”valistuksen” piti liikunnanopettaja 90-luvun alussa. Mieleen on jäänyt lause ” ensin koikeillaan hassista ja muutaman viikon jälkeen maataan katuojassa tunkemassa lsd-piikkiä suoneen”. Tais olla kasiluokalla. Pari-kolme vuotta sen jälkeen lukiossa meitä valisti entinen pirinisti, siitä on jäänyt mieleen lause ” voihan siihen kannabikseenkin kuolla jos sitä syö niin paljon että tukehtuu, mutta sama se on pullapitkonkin kanssa. ”
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä provo, mutta narkit ei todellakaan unohtele pillereitä minne sattuu.
Juu ei. Veljeni majaili luonani kun oli "kuivilla". No heitin sitten hänen hupparinsa pesuun joka oli kylppärissä ja kun kone oli pessyt niin kaikki oli jossain valkeassa vaahtomönjässä. Veli sitten kysyi etten kai laittanut hänen huppariaan pesuun. Kun sanoin "laitoin, miten niin?" Hän ei voinut sanoa muuta kuin "ei olis vielä tarvinnut pestä" ei näes voinut myöntää että taskussa oli nappeja "kuivilla" kun oli;) tälle on naurettu myöhemmin yhdessä kun on oikeasti kuivilla:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaverin poika oli ensimmäistä kertaa bileissä ja joku antoi noita tai jotain muita mömmöjä ja poika meni niin sekaisin että luuli olevansa appalsiini ja alkoi kuorimaan itseään. Todella vaarallista, syytä paniikkiin, pahempaa olis vain hasisruiskujen löytyminen!!
Apua, tääkin juttu on tuttu ala-asteen päihdevalistuksesta. Miten muut saavat selville, että joku luulee olevansa appelsiini? Hokeeko se olevansa appelsiini? Miten itseään kuoritaan? Jollain veitselläkö?
haha joo, oon kuullut tän appelsiinijutun jo joskus muksuna 1980-luvulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt kannattaa ottaa asia vakavasti puheeksi.... Tämä on edelleen hyvin kriittinen ikä, jossa päihteitä kokeillaan mielellään. Kannabiksen käyttö on yllättävän yleistä, ja viihdeaineita käytetään myös.
T. Lukiolaistyttö
Mitä viihdeaineita? Sellaista asiaa ei ole kuin viihdekäyttö, sillä kaman käyttäjät vaan yrittää luoda itselleen/muille mielikuvan hallitusta ja jotenkin hyväksytystä kaman vetämisestä.
Kaikissa noissa "viihdeaineissa", voi olla ihan mitä tahansa tutkimuskemikaalia seassa. Sekin Lil peep(hole)
Kuoli xanaxiin, jonka seassa oli fentanyyliä, essoissakin on seassa kaikenlaista paskaa.
Joten älä tyttö hyvä koske "viihdeaineisiin".
Sähän nyt varsinainen paskanjauhaja oot. Ei ole olemassa viihdekäyttöä? Ilmeisesti myös kaikki jotka alkoholia käyttävät ovat rapajuoppoja? Tunnen kuitenkin kymmeniä ihmisiä jotka ovat kolme vuosikymmentä käyttäneet satunnaisesti näitä ”viihdeaineita” ja on duunit, kämpät, perheet ym. Mutta ei kai tässä keskustelussa faktat paljon paina, vieläkään. Se, että ketä tommonen valehtelu sitten hyödyttää, on mulle edelleen arvoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt kannattaa ottaa asia vakavasti puheeksi.... Tämä on edelleen hyvin kriittinen ikä, jossa päihteitä kokeillaan mielellään. Kannabiksen käyttö on yllättävän yleistä, ja viihdeaineita käytetään myös.
T. Lukiolaistyttö
Mitä viihdeaineita? Sellaista asiaa ei ole kuin viihdekäyttö, sillä kaman käyttäjät vaan yrittää luoda itselleen/muille mielikuvan hallitusta ja jotenkin hyväksytystä kaman vetämisestä.
Kaikissa noissa "viihdeaineissa", voi olla ihan mitä tahansa tutkimuskemikaalia seassa. Sekin Lil peep(hole)
Kuoli xanaxiin, jonka seassa oli fentanyyliä, essoissakin on seassa kaikenlaista paskaa.
Suurin osa päihteidenkäyttäjistä on viihdekäyttäjiä. On ihan idioottimaista väittää että jokainen jotakin huumetta kokeileva olisi samantien narkkari.
Vierailija kirjoitti:
Apuuuvaa. Mun miehen taskusta löytyi eri värisiä pillereitä, niissä lukee m&m. Onko nuo jotain nuorisoekstaasia, mitä häh? Tehty ihan karkin näköisiksi"
Hehe hauskaa. Mutta hei, m&m-karkeissa ei lue m&m vaan pelkkä m.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apuuuvaa. Mun miehen taskusta löytyi eri värisiä pillereitä, niissä lukee m&m. Onko nuo jotain nuorisoekstaasia, mitä häh? Tehty ihan karkin näköisiksi"
Hehe hauskaa. Mutta hei, m&m-karkeissa ei lue m&m vaan pelkkä m.
Euroopan karkeissa lukee tuo toinen ja jenkkien tuo toinen?
Vierailija kirjoitti:
Bentsoja. Aiheuttaa vakavaakin riippuvuutta herkästi
Ei kaikille. Pitää olla riippuvuusgeeni.
Osa menee sekaisin yhdestä Panacodista, jotkut ottaa monta eivätkä tunne mitään tehoa.
Romanirosvot myy noita muutamalla eurolla asemalla. Ei niitä käytä päihteenä kuin kaikista pahimmat narkkarit. Itse käytän kokaiinia säännölisesti ja olen perso päihteille, mutta rivoihin en koske ikinä.
Entä se 40+ v. ruotsalaisbloggaaja joka kertoi että ottaa bentson ja viinilasillisen ennen lentoja koska pelkää lentämistä mm. heidän Ranskan maatilalle? Ei yhdistelmä näytä vahingoittaneen häntä mitenkään.
Kannattaa muistaa että katukauppiaiden tuotteet saattaa olla feikkejä ja sisältää vaikka mitä hengenvaarallisia kemikaaleja.
Ainoat satavarmat bentsot saat omalla reseptilläsi apteekista. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päihdekäytössä usein tavattu lääke tuo Rivatril. Normaalisti käytetään epilepsian hoidossa.
No ei tasan käytetä:D!!! Ne on bentsoja rillut ,pössi!!
Lääkkeillä voi olla useampi kuin yksi käyttötarkoitus.Minulla on tuttu, joka käyttää rilluja epilepsian hoitoon ja toinen joka käyttää niitä ahdistukseen.
Joku väitti, ettei paniikkihäiriötä hoideta rauhoittavilla, mutta ne nimenomaan ovat ainoita jotka auttavat kun tulee paniikkikohtaus(toki käytetään myös mielialalääkkeitä ehkäisemään kohtauksia).
Täysin älytöntä myös väittää, ettei pillereitä voi unohtaa, rauhoittavat vaikuttavat heikentävästi muistiin.
USAssa, jonka lääketiede on meitä 10 vuotta edellä, on tajuttu ettei mielialalääkkeitä saa antaa potilaille joilla ahdistus- tai paniikkihäiriötä. Ne ovat vaurioittaneet monen hermostoja, pysyvästi.
Suomessa noita määrätään edelleen, aiheuttivat hyvälle ystävälle ikävät oireet, eivätkä auttaneet itse paniikkihäiriöön.
Yllättävää tuollainen sillä eikö lehdessä ollut juttua että nuoriso ei enää mielellään kokeile alkoholia, huumeita eikä lääkkeitä, vaan että yllättävän moni alaikäinen ja nuori aikuinen on itse asiassa täysin raitis.
En ole lukenut ketjua kuin vähän alusta.
Onko tyttäresi ahdistunut tai onko hänellä paniikkioireita? Ota se mieluummin keskustelun aiheeksi kuin että alkaisit huutaa parista pilleristä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Lukiolaistyttö
Sähän nyt varsinainen paskanjauhaja oot. Ei ole olemassa viihdekäyttöä? Ilmeisesti myös kaikki jotka alkoholia käyttävät ovat rapajuoppoja? Tunnen kuitenkin kymmeniä ihmisiä jotka ovat kolme vuosikymmentä käyttäneet satunnaisesti näitä ”viihdeaineita” ja on duunit, kämpät, perheet ym. Mutta ei kai tässä keskustelussa faktat paljon paina, vieläkään. Se, että ketä tommonen valehtelu sitten hyödyttää, on mulle edelleen arvoitus.
Turvallisempaa olla kokeilematta, etukäteen ei voi tietää kuinka nopeasti jää koukkuun. Pelottelu vähentää kokeilijoiden määrää. Tunnetko ketään jolle huumeet ovat ongelma, jos tunnet niin kerro heistä?
Katukaupassa on juuri noista rivareista ollut todellakin runsaasti hengenvaarallisia tabuja!!! Tästä ollut jossain jokin juttu ihan hiljattain.
Kiinnikin on jäänyt valtavia määriä, mutta sekin oli kuulemma murto-osa.
En muista nyt mikä se aine oli mitä niihin on laitettu, että fiilis ois sama, mutta lyhytkestoisempi, mutta voi siis aiheuttaa jopa kuoleman. Maultaan ovat kaiketi melko saman makuisia kun aidot eli hankala siitä erottaa oikeista.
Tiedän tabut kun exällä niitä oli aina ihan lekurin määräyksestä ylläpitoannoksena.
Roche on valmistaja ja sehän ei kerro mitä ne tabletit on.
Millä vuosikymmenellä? Itse kuulin jutun ulkomailla 80-luvulla.