Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Löysin tyttäreni housujen taskusta pillereitä, tunnistaako joku?

Vierailija
20.02.2018 |

Housut olivat pyykkikorissa, ja minulla on tapana käydä vaatteiden taskut läpi ennen koneeseen heittämistä ikävien yllätyksien välttämiseksi (tyttö jätti kerran paperia taskuun, kaikki vaatteet ja kone olivat töhnän peitossa jälkeenpäin). Löysin takataskusta muutaman elmukelmuun käärityn pillerin, joiden takana lukee Roche 2 (?).

Tyttö on 18-vuotias, tällä hetkellä vielä reissussa muutaman ystävänsä kanssa. Palailee myöhemmin illalla tai aikaisin huomenna, jolloin aion ottaa asian puheeksi hänen kanssaan.

Osaisikohan kukaan kertoa mulle, mitä nuo pillerit ovat? Mihin tarkoitukseen niitä käytetään ja miksi? Mitä tekisitte minun tilanteessani?

Kommentit (240)

Vierailija
141/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaverin poika oli ensimmäistä kertaa bileissä ja joku antoi noita tai jotain muita mömmöjä ja poika meni niin sekaisin että luuli olevansa appalsiini ja alkoi kuorimaan itseään. Todella vaarallista, syytä paniikkiin, pahempaa olis vain hasisruiskujen löytyminen!!

Apua, tääkin juttu on tuttu ala-asteen päihdevalistuksesta. Miten muut saavat selville, että joku luulee olevansa appelsiini? Hokeeko se olevansa appelsiini? Miten itseään kuoritaan? Jollain veitselläkö?

haha joo, oon kuullut tän appelsiinijutun jo joskus muksuna 1980-luvulla

Tarina on ihan tosi! Sama poika ennen tuota varasti vanhemmiltaan kaiken minkä irti sai! 56 tuuman taulu-tv kadottua poika oli väittänyt ettei tiedä asiasta mitään ja kaikkee pienempää ja isompaa katos mm- äitinsä alusvaatteet likapyykkikorista myi netissä japanilaisille. Loppujen lopuksi työkaveri miehineen joutui lukitsemaan ja pulttaamaan kaiken kiinni.

Joo tosi juttu. Joutuivat pulttaamaan esim. rotukoiransa lattiaan ettei poika myy sitä pentutehtailijoille.

Vierailija
142/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt kannattaa ottaa asia vakavasti puheeksi.... Tämä on edelleen hyvin kriittinen ikä, jossa päihteitä kokeillaan mielellään. Kannabiksen käyttö on yllättävän yleistä, ja viihdeaineita käytetään myös.

T. Lukiolaistyttö

Mitä viihdeaineita? Sellaista asiaa ei ole kuin viihdekäyttö, sillä kaman käyttäjät vaan yrittää luoda itselleen/muille mielikuvan hallitusta ja jotenkin hyväksytystä kaman vetämisestä.

Kaikissa noissa "viihdeaineissa", voi olla ihan mitä tahansa tutkimuskemikaalia seassa. Sekin Lil peep(hole)

Kuoli xanaxiin, jonka seassa oli fentanyyliä, essoissakin on seassa kaikenlaista paskaa.

Joten älä tyttö hyvä koske "viihdeaineisiin".

Sähän nyt varsinainen paskanjauhaja oot. Ei ole olemassa viihdekäyttöä? Ilmeisesti myös kaikki jotka alkoholia käyttävät ovat rapajuoppoja? Tunnen kuitenkin kymmeniä ihmisiä jotka ovat kolme vuosikymmentä käyttäneet satunnaisesti näitä ”viihdeaineita” ja on duunit, kämpät, perheet ym. Mutta ei kai tässä keskustelussa faktat paljon paina, vieläkään. Se, että ketä tommonen valehtelu sitten hyödyttää, on mulle edelleen arvoitus.

Ja sinähän se vasta toinen paskanjauhaja olet. Tottakai on viihdekäyttöäkin olemassa, mutta nyt puhuttiin kaman käytöstä. Toki, osalla pysyy kurissa sekin mutta se ei paljon paina kun on kyse laittomista aineista. Mikä oikeus kenelläkään on puolustella edes "viattomien" huumeiden käyttöä (kannabis, reseptilääkkeet väärin käytettynä, unikko) sillä että se on viihdekäyttöä. Ei se tee siitä vähemmän laittomampaa.

Mitä sä selität? On viihdekäyttöä, mutta nyt puhutaan kaman käytöstä? Voitko hieman avata mitä tuolla tarkoitat? Enkä kyllä ole missään vaiheessa puolustellut yhtään mitään, kerron vain kuinka asia on minun kokemukseni mukaan. Sinun mielestäsi siis huumeiden laittomuus on suurin ongelma. Siinä olet oikeassa.

Tässä puhutaan mystisistä valkoisista pillereistä ja sä just kerroit että tiedät useita jotka käyttää "viihdeaineita" satunnaisesti eikä mitään ongelmaa ole. Ymmärsin että "viihdeaineilla" tarkoitettiin huumeita. Ja ymmärsit tekstini väärin, en tarkoittanut että laittomuus on suurin ongelma huumeiden käytössä, en mielestäni ees viitannut mitään siihen suuntaan. Tarkoitin että "viihdeaineiden" käyttöä on ihan turha puolustella viihdekäytöllä, se on silti laitonta vaikka käyttäisi vain kerran vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä. Rivatril on hyvä lääke tarkoitukseensa. Ilman reseptiä kuitenkin huumausaineisiin rinnastettava.

Vierailija
144/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt kannattaa ottaa asia vakavasti puheeksi.... Tämä on edelleen hyvin kriittinen ikä, jossa päihteitä kokeillaan mielellään. Kannabiksen käyttö on yllättävän yleistä, ja viihdeaineita käytetään myös.

T. Lukiolaistyttö

Mitä viihdeaineita? Sellaista asiaa ei ole kuin viihdekäyttö, sillä kaman käyttäjät vaan yrittää luoda itselleen/muille mielikuvan hallitusta ja jotenkin hyväksytystä kaman vetämisestä.

Kaikissa noissa "viihdeaineissa", voi olla ihan mitä tahansa tutkimuskemikaalia seassa. Sekin Lil peep(hole)

Kuoli xanaxiin, jonka seassa oli fentanyyliä, essoissakin on seassa kaikenlaista paskaa.

Sähän nyt varsinainen paskanjauhaja oot. Ei ole olemassa viihdekäyttöä? Ilmeisesti myös kaikki jotka alkoholia käyttävät ovat rapajuoppoja? Tunnen kuitenkin kymmeniä ihmisiä jotka ovat kolme vuosikymmentä käyttäneet satunnaisesti näitä ”viihdeaineita” ja on duunit, kämpät, perheet ym. Mutta ei kai tässä keskustelussa faktat paljon paina, vieläkään. Se, että ketä tommonen valehtelu sitten hyödyttää, on mulle edelleen arvoitus.

Mitä on ne "viihdeaineet". Viihdekäyttö on nimenomaan sellainen termi, jolla nämä "viihdekäyttäjät" tekevät omasta huumeidenkäytöstään ns "parempaa huumeiden käyttöä", että kun se on viihdekäyttöä, niin se ei ole narkkaamista. Kovempien rojujen vetäminen muuttuu helposti joksikin muuksi kuin viihteeksi.

Jos esim käsitellään tarkemmin ekstaasia. Niin se ei välttämättä edes ole MDMA:ta, vaan jotain paskapiriä ja muita tutkimuskemikaaleja. Eikä se "molly" ole itsessäänkään mitään kovin terveellistä.

Viimesen päälle itsensä kusettamista joku "viihdekäyttö", ihan sama asia kuin juoda 3 pulloa punaviiniä sivistyneesti.

Tää on mun mielipide, ei tarvii ottaa tunteisiin.

Vierailija
145/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Lukiolaistyttö

Mitä on ne "viihdeaineet". Viihdekäyttö on nimenomaan sellainen termi, jolla nämä "viihdekäyttäjät" tekevät omasta huumeidenkäytöstään ns "parempaa huumeiden käyttöä", että kun se on viihdekäyttöä, niin se ei ole narkkaamista. Kovempien rojujen vetäminen muuttuu helposti joksikin muuksi kuin viihteeksi.

Jos esim käsitellään tarkemmin ekstaasia. Niin se ei välttämättä edes ole MDMA:ta, vaan jotain paskapiriä ja muita tutkimuskemikaaleja. Eikä se "molly" ole itsessäänkään mitään kovin terveellistä.

Viimesen päälle itsensä kusettamista joku "viihdekäyttö", ihan sama asia kuin juoda 3 pulloa punaviiniä sivistyneesti.

Tämä on mielipide mistä ollaan samaa mieltä ja tavallaan väännetty samalla puolella mutta erisanoin.

Mutta kyllä viihdekäyttöä on huumeissakin. Jotkut käyttää päivittäin/viikoittain ja valehtelevat itselleen että kaikki ok, homma hallinnassa vaikka riippuvuus on, selitellään viihdekäytöllä. Kaikki eivät jää riippuvaisiksi, jotkut käyttää hyvin hyvin satunnaisesti ja se jää siihen. Silti sitä ei mielestäni pidä puolustella viihdekäytöllä, koska eihän mitää huumeita saa käyttää.

Vierailija
146/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei omia reseptilääkkeitään tarvitse kuljettaa kelmutettuna farkun taskussa.

Jos on paniikkikohtauksia varten niin moni pitää, koska se tuo mielen rauhan.

Kelmutettu pilleri tuo mielenrauhaa?

Huumaavialääkkeitä ei sitten muuten ylipäätään kannata kanniskella mukanaan, ilman reseptiä tai alkuperäispakkausta, saati kelmutettuna taskussa, jotta näkyy että lääke on oikeasti määrätty käyttöön. Poliisi on noista aika kiinnostunut löytäessään.

Ap:n tyttö on päihteiden väärinkäyttäjä, ei mitään epäselvää

Sen kelmun saa nopeasti pois. Tuo mielenrauhaa tietää, että paniikkikohtuaksen voi lopettaa. No tuskin poliisi käy taskuja kaivelemassa ja jos resepti kotona on niin ei siitä kovin suuriin ongelmiin joudu. Ei poliisi muuta tekisi jos kiinnistuisi.

Tämä on hyvä pointti. Itse pidän kohtauslääkkeitä pikkuruisessa korurasiassa laukussa, pelkästään tieto että lääkkeet ovat mukana ja helposti esiin otettavissa auttaa siihen ettei kohtausta välttämättä tulekaan, niin kuin ensin lainattu sanoi rauhoittavat tuovat mielenrauhaa vaikka niitä ei usein söisikään.

Vierailija
147/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno provo ja osoittaa ap:n "ammattitaitoa" että on a) tiennyt rivatrillin (käyttäjä?) b) on osannut hakea hyvään provoon oikean aineen.

Sitten se huonompi juttu. Narkit eivät todellakaan unohtele "arvokkaita" tabuja mihinkään.

Ehkäpä ap:n tytär ei olekaan narkki vaan on saanut jostain Rivatrilia kokeiltavaksi. 

No siinä tapauksessa entistä epäuskottavampaa unohtaa ne housujen taskuun.

Minulla on tarvittaessa otettavat lääkkeet minigrip pussissa taskussa. Lääkkeet eivät tosiaan ole kokoajan mielessä, minä kyllä tarkastan taskut ennen koneeseen laittamista, nuoret unohtavat tämänkin joskus.

Pyykkikoneessamme on pesty avaimia, nauloja, puhelin, paperi nenäliinoja ja rahaa.

Minä oon pessyt rahaa (50eu) ja pankkikortin. Taskuun jääneet. Pankkikortti toimi ja raha haalistui

Kelpasiko haalistunut raha vielä kaupassa? Joskus kassatyössä on ohjeistettu että rikkinäisten setelien pitää olla korjattavissa kelvatakseen mutta haalistuneista seteleistä ei ole ollut puhetta.

Vierailija
148/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä provo, mutta narkit ei todellakaan unohtele pillereitä minne sattuu.

Valitettavasti olen itsekin löytänyt lapseni tavaroiden seasta vaikka mitä 😢

Älkää tonkiko lastenne yksityisiä asioita.

Meinaat että ap:n olisi ollut parempi vain lykätä vaatteet pillereineen pesukoneeseen? Tässä puhutaan taskujen tarkistamisesta ennen pyykkäystä, ehkä jos olisi luettu teinin päiväkirjaa tai vastaavaa voisi mussuttaa yksityisyyden loukkaamisesta.

Vierailija
149/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös netistä tilata nykyään tätäkin lääkettä? Tosin saavat ihan mitä sattuu.

Vierailija
150/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Lukiolaistyttö

Ja sinähän se vasta toinen paskanjauhaja olet. Tottakai on viihdekäyttöäkin olemassa, mutta nyt puhuttiin kaman käytöstä. Toki, osalla pysyy kurissa sekin mutta se ei paljon paina kun on kyse laittomista aineista. Mikä oikeus kenelläkään on puolustella edes "viattomien" huumeiden käyttöä (kannabis, reseptilääkkeet väärin käytettynä, unikko) sillä että se on viihdekäyttöä. Ei se tee siitä vähemmän laittomampaa.

Mitä sä selität? On viihdekäyttöä, mutta nyt puhutaan kaman käytöstä? Voitko hieman avata mitä tuolla tarkoitat? Enkä kyllä ole missään vaiheessa puolustellut yhtään mitään, kerron vain kuinka asia on minun kokemukseni mukaan. Sinun mielestäsi siis huumeiden laittomuus on suurin ongelma. Siinä olet oikeassa.

Tässä puhutaan mystisistä valkoisista pillereistä ja sä just kerroit että tiedät useita jotka käyttää "viihdeaineita" satunnaisesti eikä mitään ongelmaa ole. Ymmärsin että "viihdeaineilla" tarkoitettiin huumeita. Ja ymmärsit tekstini väärin, en tarkoittanut että laittomuus on suurin ongelma huumeiden käytössä, en mielestäni ees viitannut mitään siihen suuntaan. Tarkoitin että "viihdeaineiden" käyttöä on ihan turha puolustella viihdekäytöllä, se on silti laitonta vaikka käyttäisi vain kerran vuodessa.

Taas se laittomuus tuntuu olevan se mikä sinua rassaa ” on silti laitonta vaikka käyttäisi kerran vuodessa. ” Ja se eka tekstini oli vastaus kommentoijalle joka kirjoitti että viihdekäyttöä ei ole olemassakaan.

Vierailija
151/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Lukiolaistyttö

Tämä on mielipide mistä ollaan samaa mieltä ja tavallaan väännetty samalla puolella mutta erisanoin.

Mutta kyllä viihdekäyttöä on huumeissakin. Jotkut käyttää päivittäin/viikoittain ja valehtelevat itselleen että kaikki ok, homma hallinnassa vaikka riippuvuus on, selitellään viihdekäytöllä. Kaikki eivät jää riippuvaisiksi, jotkut käyttää hyvin hyvin satunnaisesti ja se jää siihen. Silti sitä ei mielestäni pidä puolustella viihdekäytöllä, koska eihän mitää huumeita saa käyttää.

No joku taisi jo aiemmin mainita, että on aika v.i.t.u.n vammaista, sekä typerää puolustella ja jotenkin glorifioida sitä aineiden käyttöä jollakin viihdekäytöllä. Nuokin rivotrillit jos tulee jostain kiinalaisesta tehtaasta, niin v.i.t.u.s.t.a.k.o tiedät mitä ne sisältää.

Jos oikeasti tarvitsee lääkkeitä, niin menee lääkäriin. On aika v.i.t.u.n typerää tehdä itse itsestään diagnooseja ja mennä ostamaan kadulta jotain "lääkettä"

Onneks jotkut on niinkin fiksuja, että tietävät addiktoituvansa helposti ja jättävät kokeilut tekemättä. Mun silmissä nuo "viihdeaineet" on just siinä kategoriassa, että itse en nää niissä mitään viihdettä.

Mä nautin paljon enemmän hyvin nukutuista yöunista, kuin valvotuista öistä. Olen joiltakin p.i.r.i.n käyttäjiltä kuullut niinkin loogisen selityksen vetämiselle kuin sen , "että on niinkun enemmän aikaa vuorokaudessa käytössä"

Hä?

Omasta mielestä tuo kuulostaa ihan v.i.t.u.n typerälle. Sitten nuo v.i.t.u.n Lasse Virenit kun tuppaa olemaan psykooseissaan vaarallisia ihan kenelle sattuu.

Viihdettä? ja v.i.t.u.t. Yks "kaveri", jonka kanssa en ole missään v.i.t.u.n väleissä rännittää s.u.b.u.t.e.k.s.i.a, toinen sekopää syö lääkkeitä ja juo viinaa, ei niiden ihmisten elämässä kovin paljoa ole vuosiin mitään viihdettä näkyny. Minä en välitä, vaikka olisivat jo k.u.o.l.l.e.e.t ja niinhän siinä lopulta käy, luultavasti tapaturmaisesti ja ennenaikaisesti, mutta v.i.t.u.t siitäkin. So long, go f.u.c.k yourself.

Vierailija
152/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina mukana lääkettä paniikkikohtauksiin. Nuorena taisin vähän aikaa käyttää Rivatriliä joka ketjussa mainittiin. Viime vuosina ollut Xanor hyvin pienellä annoksella. Jännitän erityisesti esiintymistä ja tenttejä.

Vierailija
153/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivoilta kuulostaa. Varoita tytärtäsi - tunnen valitettavasti erään, joka on koukussa noihin lääkkeisiin, eikä hänellä hyvin mene.

Vierailija
154/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bentsoja. Aiheuttaa vakavaakin riippuvuutta herkästi

Ei kaikille. Pitää olla riippuvuusgeeni.

Osa menee sekaisin yhdestä Panacodista, jotkut ottaa monta eivätkä tunne mitään tehoa.

Taipumus riippuvuuksien muodostumiseen ja herkkyys aineelle on kaksi täysin eri asiaa. Nyt sulla on lisäksi esimerkkinä ihan eri aine kuin mistä on tässä puhe. Panacodin vaikuttava aine kodeiini on opioidi ja muuttuu maksassa morfiiniksi. (Lisäksi Panacodissa on myös parasetamolia, jolla ei ole päihdyttäviä ominaisuuksia.) Kodeiinin muuntuminen  elimistössä morfiiniksi voi vaihtodella ihmisillä paljon ja myös päihdevaikutus sekä vaarat. Sulla taisi mennä nyt puurot ja vellit sekaisin. Tässä linkki kodeiinista jos kiinnostaa:

http://www.potilaanlaakarilehti.fi/artikkelit/miten-kodeiini-toimii/

Vierailija
155/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kosket täysi-ikäisen omaisuuteen penkomalla? Sinulle ei kuulu vaikka käyttäisikin päihdekäytössä, hän on tosiaan täysi-ikäinen.

Nimim. 17-vuotiaana kotoa muuttanut

Vierailija
156/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä provo, mutta narkit ei todellakaan unohtele pillereitä minne sattuu.

Entäs viihdekäyttäjät?

Vierailija
157/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Lukiolaistyttö

Suurin osa päihteidenkäyttäjistä on viihdekäyttäjiä. On ihan idioottimaista väittää että jokainen jotakin huumetta kokeileva olisi samantien narkkari.

Kyllä. Ihmiset ei vaan usko tätä, koska viihdekäyttöähän ei näe ihmisistä päällepäin. Ongelmakäytön taas näkee. Tunnen monia viihdekäyttäjiä, itsekin olen.

Ihmiset, menkää ulos ja katsokaa ympärillenne. Kuka tahansa ympärilläsi olevista ihmisistä voi olla viihdekäyttäjä, jopa se siististi pukeutunut nainen tai puku päällä kulkeva herrasmies. Aivan kuka tahansa.

Vierailija
158/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs viihdekäyttäjät?

Luultavasti helpommin, kun se kaman saanti ei oo elämän tai kuoleman asia.

Vierailija
159/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivoilta kuulostaa. Varoita tytärtäsi - tunnen valitettavasti erään, joka on koukussa noihin lääkkeisiin, eikä hänellä hyvin mene.

Niin ja unohdin tosiaan lisätä, että ei ole mitään reseptillä saatuja lääkkeitä, vaan ostaa katukaupasta.

Vierailija
160/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

potenssilääke