Löysin tyttäreni housujen taskusta pillereitä, tunnistaako joku?
Housut olivat pyykkikorissa, ja minulla on tapana käydä vaatteiden taskut läpi ennen koneeseen heittämistä ikävien yllätyksien välttämiseksi (tyttö jätti kerran paperia taskuun, kaikki vaatteet ja kone olivat töhnän peitossa jälkeenpäin). Löysin takataskusta muutaman elmukelmuun käärityn pillerin, joiden takana lukee Roche 2 (?).
Tyttö on 18-vuotias, tällä hetkellä vielä reissussa muutaman ystävänsä kanssa. Palailee myöhemmin illalla tai aikaisin huomenna, jolloin aion ottaa asian puheeksi hänen kanssaan.
Osaisikohan kukaan kertoa mulle, mitä nuo pillerit ovat? Mihin tarkoitukseen niitä käytetään ja miksi? Mitä tekisitte minun tilanteessani?
Kommentit (240)
Onko kukaan ottanut huomioon tällä hetkellä pimeässä katukaupassa myydään kylläkin yli 96% tapauksissa "Unkarilaisia" Rivotrill nimisiä nappeja. Siksi laitoin sitaatteihin koska ne eivät ole aitoja Rochen lääkkeitä.!
KYSYT MITÄ NÄMÄ ON JA JOS SANOO ETTÄ AHDISTUKSEEN MÄÄRÄTTY TMS NIIN KÄSKET TODISTAA OMAKANNASTA ELI SIIS NÄYTTÄÄ SIELTÄ RESEPTIN. Jota siis ei ole...
Mä oon pessy vahingossa mikroaaltouunin ja sierran takavanteen!😂 Nykyään todellakin tarkistan taskut ennen ku pyykit koneeseen laitan.
En kyllä tiedä onko rivatrililla kuinka suurta viihdekäyttöpotentiaalia.. harvemmin sillä ihmiset yksistään "narkkaa" useimmiten hoitavat ahdistuksia suuresta alkoholinkäytöstä tai vierotusoireita jostain muusta kamasta.. Alkoholin kanssa siitä todennäköisesti pimenee vain vintti. Itselleni rivatril 0,5mg määrätty lihasrelaksantiksi ja siitä riittää puolikas. 2mg rivatril vastaa jo vahvuudeltaan 40mg diapamia.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan Rivatrilia, onko vielä sellainen hitusen punertava väri niissä? Itsellä ollut 0,5 mg unettomuuten ja ahdistukseen, ns. lastrn Rivatril. Voi olla että tyttösi syö niitä vaikka ahdistukseen, ei välttämättä päihtymistarkoituksessa. Ota asia puheeksi tytön kanssa.
Kakkosen rillut on valkosii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä provo, mutta narkit ei todellakaan unohtele pillereitä minne sattuu.
Valitettavasti olen itsekin löytänyt lapseni tavaroiden seasta vaikka mitä 😢
Älkää tonkiko lastenne yksityisiä asioita.
Epäuskottavin osuus tässä provossa oli se, että ap:n google oli noin pahasti rikki. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joku nori amerikassa joutui psykoosiin, kun meni elämänsä ekan kerran bileisiin, ja joku oli laittanut hänen cokistölkkiin jotain tollasta. Nuori kiipesi sen talon katolle, ja hyppäsi alas. Luuli kai osaavansa lentää tms. Kuoli välittömästi.
Jahas, jollekin on jäänyt 80-luvun päihdevalistus mieleen.
Piti kommentoida samaa. Mäkin olen kuullut tuon tarinan 80-luvulla ala-asteen päihdevalistuksen yhteydessä... Vissiin joskus 60-luvulla on tapahtunut LSD-kokeilun yhteydessä jotain tuollaista. Ehkä?
Vierailija kirjoitti:
Työkaverin poika oli ensimmäistä kertaa bileissä ja joku antoi noita tai jotain muita mömmöjä ja poika meni niin sekaisin että luuli olevansa appalsiini ja alkoi kuorimaan itseään. Todella vaarallista, syytä paniikkiin, pahempaa olis vain hasisruiskujen löytyminen!!
Apua, tääkin juttu on tuttu ala-asteen päihdevalistuksesta. Miten muut saavat selville, että joku luulee olevansa appelsiini? Hokeeko se olevansa appelsiini? Miten itseään kuoritaan? Jollain veitselläkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joku nori amerikassa joutui psykoosiin, kun meni elämänsä ekan kerran bileisiin, ja joku oli laittanut hänen cokistölkkiin jotain tollasta. Nuori kiipesi sen talon katolle, ja hyppäsi alas. Luuli kai osaavansa lentää tms. Kuoli välittömästi.
Piti kommentoida samaa. Mäkin olen kuullut tuon tarinan 80-luvulla ala-asteen päihdevalistuksen yhteydessä... Vissiin joskus 60-luvulla on tapahtunut LSD-kokeilun yhteydessä jotain tuollaista. Ehkä?
En usko että pelkän LSD:n vaikutuksesta tuollaista tapahtuu. On olemassa paljon vahvempiakin huumeita jotka voivat saada ihmisen oikeasti sekaisin, tai sitten sekakäytön ja/tai psykoosin yhteydessä. LSD:stä vaan tuli muotihuume, jonka käyttöä sitten yritettiin estää keksimällä näitä tarinoita.
Höh, tää aloitus tosiaankin menetti uskottavuutensa heti kättelyssä. Jos ap olisi tosissaan, olisi hän saman tien googlettanut nuo pillerit ja SITTEN tehnyt ketjun "tyttäreni taskusta löytyi rivatrilejä"...
Voi hyvää päivää. Mulla paniikkihäiriöön ja esiintymisjännitykseen käytössä rivatril. Ihan ensimmäisenä bentsona määrättiin mulle pari vuotta sitten, vähän liiottelette sen vaarallisuutta. Mutta juu Alkon kans ei kannata ottaa, muisti lähtee. Ja monesti itsekin oon taskussa/ repun taskussa kuljettanut rivatrilia ja venlafaxinia ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että pelkän LSD:n vaikutuksesta tuollaista tapahtuu. On olemassa paljon vahvempiakin huumeita jotka voivat saada ihmisen oikeasti sekaisin, tai sitten sekakäytön ja/tai psykoosin yhteydessä. LSD:stä vaan tuli muotihuume, jonka käyttöä sitten yritettiin estää keksimällä näitä tarinoita.
Höh, tää aloitus tosiaankin menetti uskottavuutensa heti kättelyssä. Jos ap olisi tosissaan, olisi hän saman tien googlettanut nuo pillerit ja SITTEN tehnyt ketjun "tyttäreni taskusta löytyi rivatrilejä"...
En minäkään uskonut ( en edes lapsena), siksi kirjoitinkin "Ehkä?". Miksiköhän alle 10-vuotiaille lapsille kerrottiin 80-luvulla tuollaisia ihme tarinoita (lentojutut, appelsiinipoika jne.)? Meillä kävi myös huumeista vierottuneita kertomassa omia kokemuksiaan tyyliin: "Asuin kolme vuotta asunnossa, jossa oli vain patja ja ainoa ravintoni oli cokis." Mikä järki?
Ehkä joku on tarjonnut tyttärellesi tuon eikä hän ole kehdannut kieltäytyä, mutta fiksuna likkana on kätkenyt sen vaivihkaa housujensa taskuun. Ota tämä myös huomioon ennen kuin alat syyttämään. Muutoin voi seuraavalla kerralla ihan oikeasti vetäistä naamariin, kun ajattelee, ettei häntä kuitenkaan uskota, ettei mitään käytä.
Taidetaan puhua PCP:stä eli enkelipölystä, ei LSD:stä. PCP:n vaikutuksen alaisena ihmiset on kuorineet itseänsä, yksi keitti lapsensa elävältä ynnä muuta mukavaa. Tuli joskus vuosia sitten dokkari kyseisestä huumeesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä provo, mutta narkit ei todellakaan unohtele pillereitä minne sattuu.
Tämä onkin vasta aloitteleva narkki. Menetetty tapaus silti.
Kyllä sä oot huomattavasti enemmän pihalla. Ja ilmeisesti selvinpäin. Huhhuh kuinka säälittävää.
Tiedän erään Rivotrilin väärinkäyttäjän, joka on vähitellen muuttunut aiempaa lyhytpinnaisemmaksi ja väkivaltaisemmaksi. (Rivotril on siis halpisversio Rivatrilista, mutta kenties vaikuttaa samansuuntaisesti.) Ei todellakaan hyvä juttu, jos teini käyttää niitä huumausaineena. Mutta ehkä keskustelu auttaa, ehkä teini ei ole vielä käyttänyt niitä.
Tuo aine todellakin vaikuttaa huumekäytössä pidemmän päälle luonteeseen. En suosittele kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt kannattaa ottaa asia vakavasti puheeksi.... Tämä on edelleen hyvin kriittinen ikä, jossa päihteitä kokeillaan mielellään. Kannabiksen käyttö on yllättävän yleistä, ja viihdeaineita käytetään myös.
T. Lukiolaistyttö
Mitä viihdeaineita? Sellaista asiaa ei ole kuin viihdekäyttö, sillä kaman käyttäjät vaan yrittää luoda itselleen/muille mielikuvan hallitusta ja jotenkin hyväksytystä kaman vetämisestä.
Kaikissa noissa "viihdeaineissa", voi olla ihan mitä tahansa tutkimuskemikaalia seassa. Sekin Lil peep(hole)
Kuoli xanaxiin, jonka seassa oli fentanyyliä, essoissakin on seassa kaikenlaista paskaa.
Joten älä tyttö hyvä koske "viihdeaineisiin".
Itsekin ihmettelen ettei ap ensin googlannut, kun vastaus siihen mikä lääke on kyseessä tuli heti sieltä.
Eikö tabletit ”hikoile” muovikelmussa?
Bentsoja. Aiheuttaa vakavaakin riippuvuutta herkästi
Varmaan Rivatrilia, onko vielä sellainen hitusen punertava väri niissä? Itsellä ollut 0,5 mg unettomuuten ja ahdistukseen, ns. lastrn Rivatril. Voi olla että tyttösi syö niitä vaikka ahdistukseen, ei välttämättä päihtymistarkoituksessa. Ota asia puheeksi tytön kanssa.