Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Löysin tyttäreni housujen taskusta pillereitä, tunnistaako joku?

Vierailija
20.02.2018 |

Housut olivat pyykkikorissa, ja minulla on tapana käydä vaatteiden taskut läpi ennen koneeseen heittämistä ikävien yllätyksien välttämiseksi (tyttö jätti kerran paperia taskuun, kaikki vaatteet ja kone olivat töhnän peitossa jälkeenpäin). Löysin takataskusta muutaman elmukelmuun käärityn pillerin, joiden takana lukee Roche 2 (?).

Tyttö on 18-vuotias, tällä hetkellä vielä reissussa muutaman ystävänsä kanssa. Palailee myöhemmin illalla tai aikaisin huomenna, jolloin aion ottaa asian puheeksi hänen kanssaan.

Osaisikohan kukaan kertoa mulle, mitä nuo pillerit ovat? Mihin tarkoitukseen niitä käytetään ja miksi? Mitä tekisitte minun tilanteessani?

Kommentit (240)

Vierailija
41/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno provo ja osoittaa ap:n "ammattitaitoa" että on a) tiennyt rivatrillin (käyttäjä?) b) on osannut hakea hyvään provoon oikean aineen.

Sitten se huonompi juttu. Narkit eivät todellakaan unohtele "arvokkaita" tabuja mihinkään.

Rivatrilit ei kyl tosiaan mitään arvokkaita nappeja. 1-2 euron kappalehinta (toki köy, ostetaan irrallisina (myydään purkissa, ei muoveissa) ja omalla kohdalla noita on kadonnut vahingossa useempi kuin muutama :D t: narkki sit kai

Vierailija
42/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ihmiset unohtelevat ja kadottavat kaikenlaista, oli sitten narkki tai ei. Kuinka moni on hukannut avaimensa, silmälasinsa, lompakkonsa tai puhelimensa kotioloissa? Kuinka moni on hukannut jotain, ja sitten myöhemmin se on löytynyt taskusta, laukun pohjalta tai muualta, joko jostain tyypillisestä tai hyvin epätyypillisestä paikasta? Niinpä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno provo ja osoittaa ap:n "ammattitaitoa" että on a) tiennyt rivatrillin (käyttäjä?) b) on osannut hakea hyvään provoon oikean aineen.

Sitten se huonompi juttu. Narkit eivät todellakaan unohtele "arvokkaita" tabuja mihinkään.

Rivatrilit ei kyl tosiaan mitään arvokkaita nappeja. 1-2 euron kappalehinta (toki köy, ostetaan irrallisina (myydään purkissa, ei muoveissa) ja omalla kohdalla noita on kadonnut vahingossa useempi kuin muutama :D t: narkki sit kai

Jos sinulla on resepti niin totta kai arvo aika pieni, mutta narkin voi olla vaikea saada reseptiä jolloin vaihtoehtona ovat varkaudet, vääärennökset  ja salakuljetusrikokset ja hinta alkaakin nousta.

Vierailija
44/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on resepti niin totta kai arvo aika pieni, mutta narkin voi olla vaikea saada reseptiä jolloin vaihtoehtona ovat varkaudet, vääärennökset  ja salakuljetusrikokset ja hinta alkaakin nousta.

Jaahas, nyt keskustelu laajeni jo väärennöksiin ja salakuljetusrikoksiin. Edelleen, ap:n tytär tuskin on narkki. Luultavasti tyttö on saanut pillerit kaverilta tai tutulta, kenties ilmaiseksi tai halvalla, ja laittanut tabut taskuun ja unohtanut sitten koko asian. 

Vierailija
45/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä ihmisiä vaivaa täällä?? Lähes joka ketjussa, oli aihe mikä tahansa, niin joku tulee haukkumaan aloittajaa provoksi tai trollaajaksi. Oikeesti?

Kirjoitit, että narkit eivät unohtele.. Nyt puhutaankin nuoresta teinitytöstä, jolla on todennäköisesti herännyt vasta kiinnostus päihteisiin (päätellen siitä, että napit löytyneet kelmuun käärittynä taskusta). Hyvä että löytyivät! Toivottavasti asia on näin, että tuo nappien kokeilu on vasta alkutaipaleilla

Ja että asiaan ehditään puuttua ajoissa! Voimia ap:lle! Soita vaikka johonkin puhelinpalveluun, jossa osaisivat neuvoa, miten tällaisissa tilanteissa ja jatkossa tulisi toimia, jotta kokeilukierre, tai mikä onkaan, loppuisi siihen. Todennäköisesti lapsesi yrittää keksiä jotain selityksiä ja väittää, että napit eivät ole hänen. Tuskin on totta, vaan pidä silmät jatkossakin auki.

Siskoni sairastui vakaviin mielenterveysongelmiin päihteiden takia, äitini oli aikanaan niin naiivi ja sinisilmäinen, että uskoi kaiken paskan, mitä siskoni hänelle syötti. Veljeni myös aloitti pilven polton ja nappien kokeilun hyvin nuorena, häneltäkin löytyi vaikka mitä teininä, mutta aina hänen sepityksensä "eivät ne minun ole" -uskottiin.. Asioille olisi voinut jotain, jos olisi puututtu ajoissa ja oikeilla tavoilla.. Mitä ne oikeat tavat sitten ovat?.. Ei ainakaan vaikeneminen.

Vierailija
46/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Toivoin vähän, että kyseessä olisi jokin lääke jota tyttö käyttäisi itse eikä olisi kehdannut syystä tai toisesta kertoa, mutta epilepsiaa hänellä ei todellakaan ole.

Miten nämä toimii viihdekäytössä ja miksi? Sekava ja epäonnistunut, surullinenkin olo, olen luullut että meillä on todella avoimet välit tyttären kanssa ja että voisimme keskustella aroistakin aiheista.

ap

https://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=1&t=24505

Todella avoimet välit ja salliva päihteiden suhteen?

Tässä taas tulevaisuuden kuvaa kaikille teille, joiden mielestä on ok ostaa alaikäiselle pari siideriä, "jotta tiedätte mitä hän juo".

Vierailija
47/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne pillerit voi unohtua sinne housun taskuun, emmehän tiedä millaisessa tilassa tyttö on ollut silloin/aiemmin eikä enää vaan muistanut että ne on siellä.

Jos pillerit unohtuu taskuun, niin niiden köyttö on silloin jo arkipäiväistynyttä. Satunnainen kokeilupilleri, ei todellakaan unohtuisi taskuun.

Vierailija
48/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivatril on joo ja kokemattomalle aika vaarallinen etenkin alkoholin kanssa. Itse käyttänyt vähän aikaa sen oikeaan tarkoitukseen laillisesti, mutta olivat liian unettavia minulle, joten jätin pois. Minulla on siis kaksisuuntainen ja pyysin rauhottavia, jotka toimivat. Opamox, Valium yms. eivät rauhoittaneet ja noi taas väsyttivät liikaa. Ei tää sisäinen levottomuus vain katoa noillakaan, vaikka väsyttävätkin. Noita ei ihan helposti määrätä, joten ovat todennäköisesti vielä laittomia, joissa taas voi olla mitä tahansa seassa.

Mutta joo ovat vaarallisia laittomasti käytettynä ja niihin jää suhteellisen helposti koukkuun. Parempi jutella tytön kanssa.

Vierailija
49/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt kannattaa ottaa asia vakavasti puheeksi.... Tämä on edelleen hyvin kriittinen ikä, jossa päihteitä kokeillaan mielellään. Kannabiksen käyttö on yllättävän yleistä, ja viihdeaineita käytetään myös.

T. Lukiolaistyttö

Vierailija
50/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei omia reseptilääkkeitään tarvitse kuljettaa kelmutettuna farkun taskussa.

Jos on paniikkikohtauksia varten niin moni pitää, koska se tuo mielen rauhan.

Kelmutettu pilleri tuo mielenrauhaa?

Huumaavialääkkeitä ei sitten muuten ylipäätään kannata kanniskella mukanaan, ilman reseptiä tai alkuperäispakkausta, saati kelmutettuna taskussa, jotta näkyy että lääke on oikeasti määrätty käyttöön. Poliisi on noista aika kiinnostunut löytäessään.

Ap:n tyttö on päihteiden väärinkäyttäjä, ei mitään epäselvää

Vierailija
51/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivatril ei ole paniikkihäiriölääke, vaan rauhoittava.

Rauhoittavat soveltuvat paniikkihäiriöön.

Vierailija
52/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta rivatril. On todella tujua tavaraa ☹️.

Vierailija
53/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Kyllähän se tosiasia on ettei sairauteen tai mielenhäiriöön määrättyjä lääkkeitä kanniskella housujen taskuissa saati unohdeta niitä pyykin sekaan. Olisin vakavasti huolissani löydöstä.

Vierailija
54/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihdekäytössä usein tavattu lääke tuo Rivatril. Normaalisti käytetään epilepsian hoidossa.

No ei tasan käytetä:D!!! Ne on bentsoja rillut ,pössi!!

Vierailija
55/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneapteekkiin.

Vierailija
56/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joku nori amerikassa joutui psykoosiin, kun meni elämänsä ekan kerran bileisiin, ja joku oli laittanut hänen cokistölkkiin jotain tollasta. Nuori kiipesi sen talon katolle, ja hyppäsi alas. Luuli kai osaavansa lentää tms. Kuoli välittömästi.

Näitä tarinoita kerrottiin LSD:stä, silloin kun minä olin nuori.

Vierailija
57/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 luvulla tyttö olis saanu sellasen selkäsaunan että pillerit olisi unohtunut välittömästi.

Vierailija
58/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä ap:n tytär ei olekaan narkki vaan on saanut jostain Rivatrilia kokeiltavaksi. 

No siinä tapauksessa entistä epäuskottavampaa unohtaa ne housujen taskuun.

Minulla on tarvittaessa otettavat lääkkeet minigrip pussissa taskussa. Lääkkeet eivät tosiaan ole kokoajan mielessä, minä kyllä tarkastan taskut ennen koneeseen laittamista, nuoret unohtavat tämänkin joskus.

Pyykkikoneessamme on pesty avaimia, nauloja, puhelin, paperi nenäliinoja ja rahaa.

Vierailija
59/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä järkyty. Monet ihan tavallisetkin ihmiset viihdekäyttää joskus päihteitä. Mutta selvitä toki minkä tason käytöstä on kyse. Että onko oikeasti satunnaista vai onko jatkuvaa. Jos jälkimmäistä niin todellakin saat järkyttyä. Voi myös olla jotain paniikkihäiriötä mihin hankkinut varoille nuo. Huumeet on aika yleisiä nykyään. Tyttö ei välttämättä ole mitenkään täysin rappiolla ja elämä pilalla mutta selvitä vähän missä piireissä liikkuu jne.

Vierailija
60/240 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä ap:n tytär ei olekaan narkki vaan on saanut jostain Rivatrilia kokeiltavaksi. 

No siinä tapauksessa entistä epäuskottavampaa unohtaa ne housujen taskuun.

Minulla on tarvittaessa otettavat lääkkeet minigrip pussissa taskussa. Lääkkeet eivät tosiaan ole kokoajan mielessä, minä kyllä tarkastan taskut ennen koneeseen laittamista, nuoret unohtavat tämänkin joskus.

Pyykkikoneessamme on pesty avaimia, nauloja, puhelin, paperi nenäliinoja ja rahaa.

Minä oon pessyt rahaa (50eu) ja pankkikortin. Taskuun jääneet. Pankkikortti toimi ja raha haalistui