Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pettynyt lasteni uravalintaan :-( Miten saisin lapseni tajuamaan minkä virheen he ovat tehneet???

Vierailija
19.02.2018 |

Olen itse lääkäri, ja molemmat lapseni ovat päättäneet valita helpot duunariammatit itselleen, vaikka heillä olisi ollut rahkeita ihan mihin tahansa :-(. Poika oli lukiossa kympin oppilas ja kirjoitti kuusi ällää, ja päätti mennä töihin RAKENNUSMIEHEKSI. Tytärkin oli peruskoulussa kympin oppilas, ja vastustuksestani huolimatta valitsi amiksen lähihoitajalinjan.
Miten minä saisin lapseni tajuamaan, että heillä riittäisi rahkeet paljon parempiinkin töihin? Lasteni hyvinvointia ajatellen, en halua että he tyytyvät mihinkään matalapalkkaisiin raskaisiin ammatteihin! Olen yrittänyt tarjota heille ihan rahallista tukeakin, jos menisivät yliopistoon ja kouluttautuisivat kunnolla, mutta turhaan. Nyt minä harkitsen jopa että, jätän heidät perinnöttömäksi ja testamenttaan kaiken mieluummin hyväntekeväisyyteen...

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nimenomaan yliopistoon pitäisi mennä vai, ap? Eikö edes AMK voisi kelvata?

Vierailija
22/46 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Lääkäri' petaa itselleen yksinäistä elämän iltaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette usko minua vaan väitätte tätä joksikin provoksi, mikä siis tämä ei todellakaan ole? Tilanne on oikeasti tämmöinen ja olen pääni miettinyt puhki olenko tehnyt jotain väärin kasvattaessani lapsiani :-(. t:AP

Et malta lopettaa ajoissa. Liioilla koukuilla ei vaan menesty.

Vierailija
24/46 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiehun kiukusta! Jukolavita ettet osannut parempaa kehittää. Jos edes tosiaan se toinen vaan olisi halunnut tavis duunariksi ja ei ihan kuudella ällällä niin ois voinut vähän aikaa tummatakkin jotta olisko tää tosi.

Paskat näitä huonoja kyhäelmiä.

Vielä vuosituhannen vaihteessa porvoolaisetkin olivat laatua. Tätä tämä nykyaika on, halpaa massaa. Ei naurata, ei suututa, lue ja unohda.

Oikeassa oot, on asia mikä hyvänsä niin laatu on nykyään sontaa. Näihin tarinoihin ei viitsitä panostaa tippaakaan. Sama kuin pyytäisit vieraita illalliselle ja kun ne nälissään tulevat niin pöydässä on haaleita Pirkka-nakkeja ja Rainbowin päiväysvanhaa perunasalaattia.

Vierailija
25/46 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No rakennusmies voi saada ihan mukavaakin palkkaa ja hänen on mahdollista vielä lisäkouluttautua rakennusmestariksi tai -insinööriksi. Eivät kaikki yliopistoammatitkaan ole mitään rahasampoja, esim. lastentarhanopettajat, kirjastonhoitajat, luokanopettajat ja farmaseutit.

Vierailija
26/46 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valelääkäri paranna itsesi!

Vierailija
27/46 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttäresi menee lähihoitajan taustalta myöhemmin lääkikseen, hänellä on paljon paremmat pohjatiedot alaan kuin sinulla oli aikanaan mennessäsi opiskelemaan lääketiedettä.

Vierailija
28/46 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä varmasti provo, mutta tiedän perheen jossa molemmat lapset lähtivät opiskelemaan akateemisiksi työttömiksi. Kaikki tiesivät jo alun alkaen, että niillä ainevalinnoilla ei työllisty millään. Otti isin lompakolle. Onneksi sitten kävivät lopulta lisäkoulutukset ja pääsivät töihin. Jotain vastuuta pitäisi omasta elannosta ottaa.

Vierailija
29/46 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He ovat saaneet kotoota huonon näkemyksen siitä millainen on kouluttautunut ihminen.

Kotoota?

Vierailija
30/46 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He ovat saaneet kotoota huonon näkemyksen siitä millainen on kouluttautunut ihminen.

Kotoota?

https://fi.m.wiktionary.org/wiki/kotoota

Vierailija
31/46 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä duunariammateissa on vikana jos ihminen itse tykkää? 

Vierailija
32/46 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha vaiva. Et voi jättää perinnöttömäksi. Siisti nyt käytösyäsi tai ette kohta ole väleissä. Hyviä ammatteja molemmilla ja ehtivät vielä kouluttautua lisää jos tahtovat.

No kun mitä heidän puheista olen ymmärtänyt, eivät he halua kouluttautua enempää... t:AP

Ovat kuitenkin nuoria. Eläkeikä aikanaan sietsemissäkympeissä. Ehtivät hankkia useitakin ammatteja. Monilla opiskeluhalut heräävät kypsemmällä iällä uudelleen. Ovat motivaatiot hyvinkin vahvoja sitten, kun alkavat tietää mitä "oikeasti" haluavat isoina tehdä.

Vierailija
33/46 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisitpa nähnyt äitini ilmeen kun sanoin lähteväni Ranskan muukalaislegioonaan. Kovasti yritti väittää vastaan alkuun mutta lopulta tajusi etten välttämättä halua elää elämääni hänen haluamallaan tavalla.

Vau, muukalaislegioonasta vauvapalstalle! Mitäs äiti nyt sanoo? :D

Vierailija
34/46 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi lähihoitaja oli liikaa. Olisi ollut vaikka jokin vaatetusalan amis tai kauppis, niin olisin vielä voinut uskoa.

Vierailija
35/46 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin huvittavia nämä kommentit että joku "valmistuu akateemiseksi työttömäksi". Huoh.

Toki akateeminen työttömyys on kasvanut, mutt katsokaa nyt niitä työttömyystilastoja, siitä huolimatta koulutus suojaa työttömyydeltä verrattuna siihen että ei ole koulutusta.

Mitä korkeammalle koulutusasteissa kivutaan, sitä vähemmän työttömiä on.

Vierailija
36/46 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olisitpa nähnyt äitini ilmeen kun sanoin lähteväni Ranskan muukalaislegioonaan. Kovasti yritti väittää vastaan alkuun mutta lopulta tajusi etten välttämättä halua elää elämääni hänen haluamallaan tavalla.

Vau, muukalaislegioonasta vauvapalstalle! Mitäs äiti nyt sanoo? :D

Noh, mikäs nyt? Nykyään olen 38 vuotias, 3vuotiaan isä. Enkö saisi lukea vauvapalstaa?,

Vierailija
37/46 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ap trolli tai ei, mutta tiedän ihan oikeassa elämässä akateemisen ja oikeasti rikkaan perheen lapsia, jotka eivät lähteneet seuraamaan vanhempien jalan jälkiä. Kerronpa miksi!

Koulussa saatettiin olla hyviä oppilaita, mutta ammatillinen kunnianhimo puuttui. On totuttu saamaan kotoa kaikki valmiina. Ei jakseta nähdä vaivaa ja ponnistella. Miksi pitäisi jos vanhemmat antaa rahaa aina? Eräs tyttö luki itsensä parturi-kampaajaksi mutta työskentelee baarimikkona. Matkustelee paljon ja ei varmasti pelkällä tarjoilijan palkalla yksistään rahoiteta niitä monia kaukomatkoja. Vanhemmat jeesaa. Kun näin on totuttu niin miksi mennä kuluttamaan vuosia yliopiston penkille.

Sitten eräs tapaus meni oikikseen vanhempien painostuksesta, että näyttäisi paperilla hyvältä. Ei aio tehdä päivääkään niitä töitä.

Vierailija
38/46 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut urvelot äänesti sen kansanedustajaksi, sitten puolueen varapuheenjohtajaksi, sitten puheenjohtajaksi. Kun Keskusta voitti vaalit, tuli puolueen puheenjohtajasta pääministeri.

Syylliset ovat ne inhat keskustalaiset, jotka joka vaiheessa äänestivät Sipilää.

Vierailija
39/46 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän perinnöttömäksi voi helposti jättää, kun vaan tuhlaa/jakaa pois kaiken omaisuuden.

Vierailija
40/46 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin huvittavia nämä kommentit että joku "valmistuu akateemiseksi työttömäksi". Huoh.

Toki akateeminen työttömyys on kasvanut, mutt katsokaa nyt niitä työttömyystilastoja, siitä huolimatta koulutus suojaa työttömyydeltä verrattuna siihen että ei ole koulutusta.

Mitä korkeammalle koulutusasteissa kivutaan, sitä vähemmän työttömiä on.

Onhan tuo totta, mutta myös alojen välillä on eroja. Esim. sähkö- ja putkiasentajille löytyy taatusti töitä, toisin kuin esim. osalle humanisteista ja taidealan opiskelijoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi