Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako joku oikeasti kertoa mikä on Jumala?

Vierailija
19.02.2018 |

Jotta voi sanoa onko Jumalaa olemassa vai ei, pitää ensin määritellä mikä on Jumala. Kysyin papilta mikä ja millainen on Jumala ja pappi vastasi siihen ettei kukaan voi tietää. Miten siis sellaisesta voi sanoa yhtikäs mitään?

Kommentit (333)

Vierailija
301/333 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan TIEDÄ sitä. Raamattuun on joku mies kirjoittanut, että jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Siihen aikaan ei vielä ollut selfiekameroita.

Vierailija
302/333 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala on ihmisen keksimä entiteetti, jonka nimiin sitten voidaan kaikenlaista toimintaa pistää. Ei kovin rationaalinen tapa elää, mutta eihän ihminen kovin viisas olekaan.

Ajatella että jotkut uskoo sokeasti että universumin verran materiaa tupsahti tyhjästä, vaikka tieteen mukaan materiaa ei tyhjästä voi nyhjästä. Saa olla todellinen pönttöjen pönttö, joka sellaiseen vakavissaan uskoo 😂👍

Lue enemmän, luulet vähemmän.

Miten voit olla varma että mitään oman mielen/tietoisuuden ulkopuolista on edes olemassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/333 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle se näyttäytyi valona ja rakkauden tunteena. Ykseytenä. Elämänenergia, joka virtaa meissä kaikissa. Ja sitä rakkautta me etsimme koko elämämme ajan itsemme ulkopuolelta vaikka se on koko ajan meidän syvin olemuksemme.

Sääli ettei ole olemassa.

Onneksi meillä on täällä suuri tietäjä! XD

Vierailija
304/333 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on Rakkaus

Vierailija
305/333 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala on Rakkaus

Jumala on siis aivokemiallinen tunne?

Vierailija
306/333 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus ei ole tunne. 

Ihmiset puhuvat rakkaudesta kun pitävät jostakin oikein kovasti. "Rakastan jäätelöä" siis pidän jäätelöstä.

Tai kun tuntevat himoa, he sanovat kumppanilleen: "Rakastan sinua" ei ennen voinut puhua himosta, eikä ehkä nykyäänkään. On hyväksyttävämpää siis sanoa Rakastan Sinua.

Aivokemiallinen tunne on siis itseasiassa himoa. 

Tästä syystä ihminen eksyy tunteisiinsa, kun ei pysty myöntämään niiden luonnetta. 

Ihminen eksyy, koska hän ei tunne kirjoituksia eikä Jumalan voimaa. 

Vierailija
307/333 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala on Rakkaus

Jumala on siis aivokemiallinen tunne?

Ei, vaan Jumala on Se voima (sana tai teko), joka saa sen tunteen aikaan, kuten kaikki muutkin tunteet. Tunteet ovat elämä, joten sanat ja teot vaikuttavat elämään. Elämä on tunteiden summa, Jumala.

Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi." Matt. 12:36,37

Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä. Joh. 6:63

Vierailija
308/333 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala ei ole yksittäinen persoona sanan psykologisessa mielessä, vaan lähinnä eri persoonien (yksittäisten toimijoiden) kokonaisuus. Jumala on yhteenliittymä, jolla on erillisiä yksittäisiä toimijoita, "edustajia / kuvia ja sanoja".

Jumala on Se, ei Hän.

Mooses sanoi Jumalalle: "Katso, kun minä menen israelilaisten luo ja sanon heille: 'Teidän isienne Jumala on lähettänyt minut teidän luoksenne', ja kun he kysyvät minulta: 'Mikä hänen nimensä on?' niin mitä minä heille vastaan?" Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne".  Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen. 2. Moos. 3:14,15

Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne." Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille. Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla." Mutta he eivät ymmärtäneet, että hän puhui heille Isästä. Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut. Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista."

Jokaisella toimijalla on siis oma "roolinsa" tai tehtävänsä näytelmässä nimeltä elämä, jota myös Jumalaksi kutsutaan. Näin ollen ihminen ja kaikki muukin maailmassa on osa suurempaa kokonaisuutta. Raamatussa tätä kokonaisuuttaa kuvataan puuna (viisautena /tietona). "Viini on viisasten juoma" Tieto/viisaus koostuu eri osatekijöistä, eikä mikään osatekijä ole toista osatekijää merkittävämpi.

"Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri. Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän. Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut. Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.  Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat. Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.  Joh. 15:1,7

Vierailija
309/333 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on maan ja taivaan luoja, kaiken yläpuolella oleva.

Vierailija
310/333 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määritelmiä:

- jumala = palvonnan kohde (on olemassa, montakin, lähes jokaisella omansa)

- jumala = kaikkea hallitseva persoonaton henkiolento (ei ole tieteellisesti todistettu olemassaoloa eikä olemattomuutta)

- jumala = kaikkea hallitseva henkiolento, jolla on persoona (ei ole tieteellisesti todistettu olemassaoloa eikä olemattomuutta)

- jumala = ihmisen mielikuvituksen tuottama persoonallinen tai persoonaton olento, jonka hän uskoo ohjaavan hänen omaa elämäänsä (monella on tällainen)

Vierailija
311/333 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitys selittämättömien ilmiöiden aiheuttajaksi tietämättömien pronssikautisten paimenien keskuudessa.

Vierailija
312/333 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissa.

Vierailija
313/333 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämää kestämättömien ja vähän yksinkertaisten ihmisten henkinen turvatutti.

Vierailija
314/333 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on puhdas positiivinen energia eli rakkaus.

Jumala on kaikki mitä on.Jumala on kaikkialla ja kaikki.

Me kaikki olemme tätä jumalaenergiaa.

Yhtä ja samaa .

Mekin olemme jumalia/ jumalaa, kuten Jeesuskin varovaisesti mainitsee sen Raamatussa.

Vierailija
315/333 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan voi kuka tahansa määritellä minkälaiseksi tahansa ja jokainen on oikeassa tai väärässä. Samaten jokainen voi keksiä sanan "Jumala" paikalle minkä tahansa ja määrittely pitää edelleen paikkansa. Siten esimerkiksi Lentävä Kylpyamme täyttää samat määritykset ja antaa saman sille, jonka uskovat Lentävään Kylpyammeeseen.

Vierailija
316/333 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala on Rakkaus

Raamatun kertomusten mukaan ei ole. Ihmiskunnan hukuttaminen ja muut jumalan tekemät tai hyväksymät hirmuteot eivät ilmennä rakkautta.

Vierailija
317/333 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala on Rakkaus

Raamatun kertomusten mukaan ei ole. Ihmiskunnan hukuttaminen ja muut jumalan tekemät tai hyväksymät hirmuteot eivät ilmennä rakkautta.

Erikoista, että luulevaiset hokevat tuota rakkautta vaikka sepitekirja raamattu on täynnä esimerkkejä päinvastaisesta.

Vierailija
318/333 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on ajatus.

Vierailija
319/333 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on henki.

Raamatussa kerrotaan, minkälainen Jumala on.

Vierailija
320/333 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä "mikä" se on, mutta tiedän miten siihen saa yhteyden ja miten se toimii. Tähän ohjeistetaan raamatussakin. Käytännössä jokainen sanomasi sana ja jokainen ajattelemasi ajatus on rukous, jota jumala vahvistaa. Jos sanot "toivottavasti en sairastu" rukous on "toivo sairaudesta". 

Jumala on luonut koko universumin. Maailmankaikkeudessa ei ole mitään, mitä jumala ei pystyisi tekemään, luomaan tai muuttamaan. Vuorten siirtäminen ei ole metafora

Ajatelkaa siis hyviä asioita ja kultivoikaa kauniita asioita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän