Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako joku oikeasti kertoa mikä on Jumala?

Vierailija
19.02.2018 |

Jotta voi sanoa onko Jumalaa olemassa vai ei, pitää ensin määritellä mikä on Jumala. Kysyin papilta mikä ja millainen on Jumala ja pappi vastasi siihen ettei kukaan voi tietää. Miten siis sellaisesta voi sanoa yhtikäs mitään?

Kommentit (333)

Vierailija
321/333 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus ei ole tunne. 

Ihmiset puhuvat rakkaudesta kun pitävät jostakin oikein kovasti. "Rakastan jäätelöä" siis pidän jäätelöstä.

Tai kun tuntevat himoa, he sanovat kumppanilleen: "Rakastan sinua" ei ennen voinut puhua himosta, eikä ehkä nykyäänkään. On hyväksyttävämpää siis sanoa Rakastan Sinua.

Aivokemiallinen tunne on siis itseasiassa himoa. 

Tästä syystä ihminen eksyy tunteisiinsa, kun ei pysty myöntämään niiden luonnetta. 

Ihminen eksyy, koska hän ei tunne kirjoituksia eikä Jumalan voimaa. 

Se että jotkut valehtelevat himon rakkaudeksi on ihan eri asia kuin rakkaus. Tutustu jeesukseen, niin alat ymmärtämään rakkautta. Ja lopeta valehtelu.

Vierailija
322/333 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on se, joka kiristää pipoa näillä liian tiukalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/333 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala ei ole yksittäinen persoona sanan psykologisessa mielessä, vaan lähinnä eri persoonien (yksittäisten toimijoiden) kokonaisuus. Jumala on yhteenliittymä, jolla on erillisiä yksittäisiä toimijoita, "edustajia / kuvia ja sanoja".

Jumala on Se, ei Hän.

Mooses sanoi Jumalalle: "Katso, kun minä menen israelilaisten luo ja sanon heille: 'Teidän isienne Jumala on lähettänyt minut teidän luoksenne', ja kun he kysyvät minulta: 'Mikä hänen nimensä on?' niin mitä minä heille vastaan?" Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne".  Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupo

Raamatussa oli ennen naisjumala, yahween puoliso, asherah. Kaikki viittaukset tähän äitijumalaan korvattiin jossakin vaiheessa puu-viittauksilla.

Taolaisuudessa kehotetaan suoraan, "pysykää äidissä". Tässä yksi käännös

Theres a maiden in the world

who becomes the worlds mother

those who find the mother

thereby know the child

those who know the child

keep the mother safe

and live without trouble

those who block the opening

who close the gate

live without toil

those who unblock the opening

who meddle in affairs

live without hope

those who see the small have vision

those who protect the weak have strength

those who use their light

and trust their vision

live beyond death

this is called holding on to the crescent

Vierailija
324/333 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksitty sketsihahmo.

Vierailija
325/333 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin raamatun luomiskertomuksen ja Johanneksen evankeliumin mukaan jumala on henki ja vesi. Kaikki muu on luotua.

"Alussa Jumala loi taivaan ja maan. Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä."

Näin ollen henki ja vesi ovat luoneet kaiksen.

"Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

Se ovatko vesi ja henki vain vertauskuvia, kuten isä, poika ja pyhä henki, riippuu tulkinnasta. Joka tapauksessa jumala on ihmisen olemassaolon elinehto, on ihmisen mielikuva jumalasta mikä tahansa.

Vierailija
326/333 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi tietää? Raamattu sanoo suunnilleen tärkeintä olevan Jumalan tuntemisen.

Vierailija
327/333 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa tätä maailmaa.

Jos jumala on olemassa, se on sadisti.

Vierailija
328/333 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on ihmisen luoma idea, jota käytetään milloin minkäkin tarkoitusperän oikeuttamiseen tai ilmiöiden selittämiseen. Tai mihin milloinkin. 

Vierailija
329/333 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taruolento.

Vierailija
330/333 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala on ihmisen luoma idea, jota käytetään milloin minkäkin tarkoitusperän oikeuttamiseen tai ilmiöiden selittämiseen. Tai mihin milloinkin. 

Sekoitat nyt jumalan ja tulkinnan jumalasta toisiinsa.

Vierailija
331/333 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekoitat nyt jumalan ja tulkinnan jumalasta toisiinsa.

Niin, toinen olemassa ja toinen ei. Tulkintoja jumalasta on todistettavasti olemassa.

Vierailija
332/333 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa tätä maailmaa.

Jos jumala on olemassa, se on sadisti.

Itse olen aina ajatellut, että jos jonkinlainen jumala on olemassa niin se on pikemminkin tutkija, joka ei projisoi mahdollisia omia moraalikäsityksiään ulkoiseen todellisuuteen vaan haluaa vain seurata, mitä siellä tapahtuu.

Vaihtoehtoisesti jos jonkinlainen jumala on olemassa, niin se voisi olla sen tyyppinen kuin Azathoth Cthulhu-mytologiassa. Heittämällä fiktiokirjallisuuden uskottavin jumaluus.

Vierailija
333/333 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet järkevät ihmiset osaavat. Luulevaiset eivät indoktrinaatioltaan kykene sisäistämään sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä