Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako joku oikeasti kertoa mikä on Jumala?

Vierailija
19.02.2018 |

Jotta voi sanoa onko Jumalaa olemassa vai ei, pitää ensin määritellä mikä on Jumala. Kysyin papilta mikä ja millainen on Jumala ja pappi vastasi siihen ettei kukaan voi tietää. Miten siis sellaisesta voi sanoa yhtikäs mitään?

Kommentit (333)

Vierailija
281/333 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on riittänyt, että olen rukouksilla pyytänyt Jumalan elämääni ja olen Hänen läsnäolon sitten tuntenut. Se on järkähtämätön kannatelluksi tulemisen tunne.

Vierailija
282/333 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä olen sinun isäsi Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala." (2. Moos. 3:6)

"Minä olen se joka olen." (2. Moos. 3:14)

”Jahve, Herra, teidän isienne Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala” (2.Moos 3:15)

"Minä olen Abrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? Ei hän ole kuolleiden Jumala, vaan elävien." (Matt.22:32)

Sana oli Jumala. (Joh. 1:1)

”Sinun sanasi on totuus.” (Joh.17:17)

”Jumala on henki, ja siksi niiden, jotka häntä rukoilevat, tulee rukoilla hengessä ja totuudessa.” (Joh. 4:24)

”Minä ja Isä olemme yhtä." (Joh.10:30)

"Minä olen elämän leipä.” (Joh. 6:48)

"Minä olen maailman valo.” (Joh. 8:12)

”Minä olen portti.” (Joh. 10:9)

"Minä olen hyvä paimen.” (Joh.10:14)

"Minä olen ylösnousemus ja elämä.” (Joh. 11:25)

"Minä olen tie, totuus ja elämä.” (Joh. 14:6)

"Minä olen viinipuu, te olette oksat.” (Joh. 15:15)

” Siksi sanoin teille, että te kuolette synteihinne. Ellette usko, että minä olen se joka olen, te kuolette synteihinne." (Joh. 8:24)

"Sitten kun olette korottaneet Ihmisen Pojan, te ymmärrätte, että minä olen se joka olen enkä tee mitään omin neuvoin, vaan puhun niin kuin Isä on minua opettanut.” (Joh. 8:28)

"Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'? (Ps. 82:6) Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.” (Joh. 10: 34 -35)

”Isä on minut pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan.” (Joh. 10:36)

"Joka uskoo minuun, ei usko minuun, vaan lähettäjääni. Joka näkee minut, näkee lähettäjäni.” (Joh. 12:44 45)

"Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe." (Joh. 20:29)

”Jos joku tahtoo olla minun palvelijani, seuratkoon minua. Missä minä olen, siellä on oleva myös palvelijani, ja Isä kunnioittaa sitä, joka palvelee minua.” (Joh. 12:26)

”Totisesti, totisesti: ei palvelija ole herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi. Kun te tämän tiedätte ja myös toimitte sen mukaisesti, te olette autuaat.” (Joh. 13:16 – 17)

”Niin kuin Isä on rakastanut minua, niin olen minä rakastanut teitä. Pysykää minun rakkaudessani.” (Joh. 15:9)

”Tämän käskyn minä teille annan: rakastakaa toisianne.” (Joh. 15:17)

Joka ei rakasta, ei ole oppinut tuntemaan Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus. (1. Joh. 4:8)

Hienosti tiivistetty, kiitos!

Kaikkea hyvää elämääsi toivoo toinen uskovainen💟

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/333 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
284/333 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo selitys maailman ilmiöille. Ei kuitenkaan kestä lähempää tarkastelua.

Vierailija
285/333 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni Jumala vähän samanlainen asia kuin esim. universumin äärettömyys. Ei siihen meinaa ihmisen ymmärrys riittää.

Vierailija
286/333 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se näyttäytyi valona ja rakkauden tunteena. Ykseytenä. Elämänenergia, joka virtaa meissä kaikissa. Ja sitä rakkautta me etsimme koko elämämme ajan itsemme ulkopuolelta vaikka se on koko ajan meidän syvin olemuksemme.

Vierailija
287/333 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle se näyttäytyi valona ja rakkauden tunteena. Ykseytenä. Elämänenergia, joka virtaa meissä kaikissa. Ja sitä rakkautta me etsimme koko elämämme ajan itsemme ulkopuolelta vaikka se on koko ajan meidän syvin olemuksemme.

Sääli ettei ole olemassa.

Vierailija
288/333 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi,ei avaruuteenkaan tuijottavat tiedemiehet tiedä oikeastaan mitään ,on teoriaa ja arvailua,ovat myöntäneet sen itsekkin.

Vierailija
289/333 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat Saksan juutalaisia joista oli tullut budhia ja hinduja Intian uskonnoissa

Ääri-kristillinen fanatismi taas vauhdissa.

Kristitty seuraa Jeesusta, mutta miksei hänellä ole lähimmäisenrakkautta, kuten Jeesuksella oli. Alkuperäisestä kristillisestä sanomasta ei ole jäljellä enää mitään.

Mistä tunnistat lahkolaisen? Siitä, että se sanoo: kaikki ovat väärässä, paitsi me. Ainoastan meidän seurakunta menee taivaasen, kaikki muut helvettiin. Lahkolaisuus: kuinka paljon vihaa! Jopa eri niin sanottujen kristittyjen seurakunnatkin vihaavat toisiaan.

Erilaiset "kristittyjen" lahkot taistelevat keskenään, vihaavat toisiaan. Krishnaan uskovat eivät sanoo näin. Kristinusko voi olla vain yksi pieni aloitus-askel etsintöjen tiellä.

Tämä on niin totta, vauhkotaan hyveistä, rakkaudesta ja Jeesuksesta sekä pelastuksesta vaikka kaikki se heiltä puuttuu mistä saarnaavat.

Samaan aikaan arvostellaan, vihataan ja tallotaan kaikkia muita vaikka ne kaikki ovat perisyntejä.

Ainut pelastus on siinä kun kaikki oppivat sietämään toisiaan ja elämään rintarinnan uskonnosta tai katsomuksesta riippumatta.

Vierailija
290/333 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala on ihmisen keksimä entiteetti, jonka nimiin sitten voidaan kaikenlaista toimintaa pistää. Ei kovin rationaalinen tapa elää, mutta eihän ihminen kovin viisas olekaan.

Ajatella että jotkut uskoo sokeasti että universumin verran materiaa tupsahti tyhjästä, vaikka tieteen mukaan materiaa ei tyhjästä voi nyhjästä. Saa olla todellinen pönttöjen pönttö, joka sellaiseen vakavissaan uskoo 😂👍

Vierailija
291/333 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat Saksan juutalaisia joista oli tullut budhia ja hinduja Intian uskonnoissa

Ääri-kristillinen fanatismi taas vauhdissa.

Kristitty seuraa Jeesusta, mutta miksei hänellä ole lähimmäisenrakkautta, kuten Jeesuksella oli. Alkuperäisestä kristillisestä sanomasta ei ole jäljellä enää mitään.

Mistä tunnistat lahkolaisen? Siitä, että se sanoo: kaikki ovat väärässä, paitsi me. Ainoastan meidän seurakunta menee taivaasen, kaikki muut helvettiin. Lahkolaisuus: kuinka paljon vihaa! Jopa eri niin sanottujen kristittyjen seurakunnatkin vihaavat toisiaan.

Erilaiset "kristittyjen" lahkot taistelevat keskenään, vihaavat toisiaan. Krishnaan uskovat eivät sanoo näin. Kristinusko voi olla vain yksi pieni aloitus-askel etsintöjen tiellä.

Tämä on niin totta, vauhkotaan hyveistä, rakkaudesta ja Jeesuksesta sekä pelastuksesta vaikka kaikki se heiltä puuttuu mistä saarnaavat.

Samaan aikaan arvostellaan, vihataan ja tallotaan kaikkia muita vaikka ne kaikki ovat perisyntejä.

Ainut pelastus on siinä kun kaikki oppivat sietämään toisiaan ja elämään rintarinnan uskonnosta tai katsomuksesta riippuma tta.

Sellainen huomautus että tämähän ei sitten mitään kristillisyyttä ole, vaan eksytystä, koska opettaa väärin pelastuksesta.

Vain ja ainoastaan Jeesuksen sovitustyö pelastaa ihmisen, eikä kukaan ihminen voi omilla töillään ansaita pelastusta. Ei kukaan, vaikka tekisi mitä hyvää. 

Vierailija
292/333 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala on ihmisen keksimä entiteetti, jonka nimiin sitten voidaan kaikenlaista toimintaa pistää. Ei kovin rationaalinen tapa elää, mutta eihän ihminen kovin viisas olekaan.

Ajatella että jotkut uskoo sokeasti että universumin verran materiaa tupsahti tyhjästä, vaikka tieteen mukaan materiaa ei tyhjästä voi nyhjästä. Saa olla todellinen pönttöjen pönttö, joka sellaiseen vakavissaan uskoo 😂👍

Lue enemmän, luulet vähemmän.

Vierailija
293/333 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on papin leipäpuu.

Vierailija
294/333 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkivaltias, taivaan ja maan Luoja. Universaali hyvyys ja rakkaus.

Vierailija
295/333 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkivaltias, taivaan ja maan Luoja. Universaali hyvyys ja rakkaus.

Aha, miksi on sotia, nälänhätää, tauteja ja pahuutta? Onko tämä hyvyyttä ja rakkautta? Kerro.

Vierailija
296/333 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa.

Vierailija
297/333 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko yhtään kvanttifysiikkaa käsittelevää kirjaa lukenut?

Vierailija
298/333 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi,ei avaruuteenkaan tuijottavat tiedemiehet tiedä oikeastaan mitään ,on teoriaa ja arvailua,ovat myöntäneet sen itsekkin.

Parempi tutkia asioita kuin vain todeta, että taivaanvelho aiheuttaa kaiken.

Ilman tiedemiehiä et sinäkään olisi internetissä halveksimassa tiedettä.

Vierailija
299/333 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuolento se on! Valetta.

Vierailija
300/333 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on kaiken Luoja.  Raamattu neuvoo, kaiken mitä Hän tahtoo Hän tekee, eikä ole sitä joka pidättää Hänen kätensä ja sanoo: mitäs teet?  Jumala on oikeudenmukainen, rakastava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi