Osaako joku oikeasti kertoa mikä on Jumala?
Jotta voi sanoa onko Jumalaa olemassa vai ei, pitää ensin määritellä mikä on Jumala. Kysyin papilta mikä ja millainen on Jumala ja pappi vastasi siihen ettei kukaan voi tietää. Miten siis sellaisesta voi sanoa yhtikäs mitään?
Kommentit (333)
Helluntailaisilla ja juutalaisilla muslimeille on syntivelkaa ja varastettua väärennettyä huijattua hindua budhaa ....
Vapaissa suunnissa myös huudetaan synti sitä ja tätä mutta itse varastetaan erotaan huorataan homotaan ...kiusataan toisia työpaikoilla . Itse tehdään mitä huvittaa huudellaan ja syytelläån toisia omista synneistä. Tee ensin itse parannus . Juutalaisten synnit sitten ..... Jeesus sentään. ! Onkohan se uutinen YLE netti vielä missä alastomat miehet kuvassa kuolleella merellä.
Hakaristi on ollut olemassa muinaisista ajoista. Se, että Hitler sitä käytti tuhansia vuosia myöhemmin(käänsi sakarat toisin päin, ei niin kuin alkuperäinen), ei tee hakaristista pahaa.
Tarkoitat Saksan juutalaisia joista oli tullut budhia ja hinduja Intian uskonnoissa…
Ääri-kristillinen fanatismi taas vauhdissa.
Kristitty seuraa Jeesusta, mutta miksei hänellä ole lähimmäisenrakkautta, kuten Jeesuksella oli. Alkuperäisestä kristillisestä sanomasta ei ole jäljellä enää mitään.
Mistä tunnistat lahkolaisen? Siitä, että se sanoo: kaikki ovat väärässä, paitsi me. Ainoastan meidän seurakunta menee taivaasen, kaikki muut helvettiin. Lahkolaisuus: kuinka paljon vihaa! Jopa eri niin sanottujen kristittyjen seurakunnatkin vihaavat toisiaan.
Erilaiset "kristittyjen" lahkot taistelevat keskenään, vihaavat toisiaan. Krishnaan uskovat eivät sanoo näin. Kristinusko voi olla vain yksi pieni aloitus-askel etsintöjen tiellä.
Tieto tulee ylhäältä alaspäin korkeammasta lähteestä. Mutta silloinkin on otettava huomioon, mikä tuo lähde on. Myös pahan voimilla on tietoa. Myös pahuuden voimilla on tietoa tulevaisuuden tapahtumista. Joskus on siis olemassa riski olla väärässä. Tieto tulee ilmestyksestä. Jos ihminen puhuu Jumalalle, sitä kutsutaan rukoukseksi. Mutta jos Jumala puhuu ihmiselle, se on sairaus, koska Jumala ei puhu ihmiselle. Hän voi antaa tietoa sydämen kautta, tietoisuuden kautta, mutta Hän ei puhu ihmiselle. Ihmisen on oltava henkisesti täydellisesti synnitön, puhdas, jotta Jumala puhuisi ihmiselle. Mutta näin ei ole. Kuka meistä on kokonaan synnitön? Joku voi puhua ihmiselle ja sanoa olevansa Jumala ja puhua ihmiselle. Mutta se ei ole Jumala, se on petos. Esimerkkinä on kaikenlaiset kavavoinnit. Tämä on hyvin vaarallista. Ihminen ajattelee, että on todella tekemisissä Korkeamman kanssa, mutta nämä ovatkin pahuuden voimat, jota ihminen Jumalana pitää.
Näistä niin sanotuista harhaanjohtavista pahuuden voimien kanavoinnista (channeling) tekee hyvin vaarallisia se, että ne ovat osittain totta ja osittain valhetta. Puolitotuus on vaarallisempi kuin täydellinen valhe. Kun kanavoinnin vastaanottaja (uhri) huomaa, että jotain sanomasta on totta, hän ajattelee, että kaikki on totta. Usein he ilmoittavat nimekseen jotain valoon liittyvää (valon tuoja, valon veljet jne.), jolla kanavoinnin vastaanottaja eksytetään lopullisesti. Loppujen lopuksi "valon tuojat" ei voi olla pahoja jne., he ajattelevat.
Eri uskonnot on tarkoitettu eri kehitysvaiheessa oleville ihmisille. Jos esimerkiksi lähetyssaarnaaja menee saarnaamaan niille, jotka syövät ihmislihaa, hän ei voi heti kertoa koko totuutta, koska he eivät ota sitä vastaan. Sitten seuraa taso ylöspäin jne. jne.
Myöskään kristinuskossa Jeesus ei myöskään kertonut koko tarinaa, koska häntä ei olisi ymmärretty oikein. Raamatussa (Joh. 16 - Raamattu 1992 (KR92) - RAAMATTU.FI)
on teksti, jossa sanotaan:
"Minulla on teille vielä paljon muuta sanottavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan".
Toisin sanoen tietoa tuotiin eri kansoille eri aikoina sen mukaan, mitä ihmiset kykenivät omaksumaan juuri sillä hetkellä.
Jos saarnaaja menee sinne, missä Jumalan käskyjä jo noudatetaan, hän antaa kehittyneempää tietoa ja niin edelleen.
Se, joka on taipuvainen antamaan yksityiskohtaisesti rationaalisia selityksiä kaikelle, tuskin ymmärtää totuutta henkisissä asioissa, sillä Jumalan lain mukaan intellekti ei nykyisessä tilassaan voi mitenkään saavuttaa hengen sfääriä.
Olen jo kahdesti tähän ketjuun vastannut totuudenmukaisesti, että muinaisten tietämättömien paimentolaisten keksimä selitys maailman ilmiöille. Joku luulevainen pahoittaa aina mielensä siitä ja poistattaa kommentin. Totuus taitaa kirvellä.
”Mistä tämä luominen on peräisin? Miksi tämä maailma luotiin? Ja milloin luominen tapahtui?” Eri koulukunnat antavat näihin kysymyksiin erilaisia vastauksia. On olemassa useita empiirisiä kysymyksiä, joiden empiirinen ratkaiseminen on pohjimmiltaan mahdotonta.
Palstan aloittelijalle toivotan onnea etsinnöissään. Toivottavasti löydät etsimäsi. Elämässä on vastoinkäymisiä, mutta ne muokkaavat luonnetta. Jos henkilöllä on aina kaikki hyvin, hän saattaa (mutta ei aina) alkaa tuntea itsensä muita ylempiarvoisemmaksi. Ja hänestä voi tulla melko tyhjänpäiväinen. Vastoinkäymisissä ihminen taas voi toisaalta alkaa miettiä syvällisempiä asioita tai katkeroitua, mikä haittaa henkistä kasvua. Nämä ovat elämän oppitunteja, jotka meidän on tavalla tai toisella käytävä läpi. Krishna välittää sinusta kovin paljon!
Albert Einstein
"Kun luen Bhagavad-Gitaa ja pohdin, miten Jumala loi tämän maailmankaikkeuden, kaikki muu tuntuu niin tarpeettomalta."
Finlandia Hymni [Finnish Patriotic Song]
Kaunis kotimaamme.
Suomalaiset.
Rakkaani.
Rakastan maatamme.
Rakas maamme.
Rakkaat suomalaiset.
https://www.youtube.com/watch?v=u-eI6eEU2jM
Nälkämaan laulu
https://www.youtube.com/watch?v=wKHwP2Kl460
Täällä Pohjantähden Alla
"Minä olen sinun isäsi Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala." (2. Moos. 3:6)
"Minä olen se joka olen." (2. Moos. 3:14)
”Jahve, Herra, teidän isienne Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala” (2.Moos 3:15)
"Minä olen Abrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? Ei hän ole kuolleiden Jumala, vaan elävien." (Matt.22:32)
Sana oli Jumala. (Joh. 1:1)
”Sinun sanasi on totuus.” (Joh.17:17)
”Jumala on henki, ja siksi niiden, jotka häntä rukoilevat, tulee rukoilla hengessä ja totuudessa.” (Joh. 4:24)
”Minä ja Isä olemme yhtä." (Joh.10:30)
"Minä olen elämän leipä.” (Joh. 6:48)
"Minä olen maailman valo.” (Joh. 8:12)
”Minä olen portti.” (Joh. 10:9)
"Minä olen hyvä paimen.” (Joh.10:14)
"Minä olen ylösnousemus ja elämä.” (Joh. 11:25)
"Minä olen tie, totuus ja elämä.” (Joh. 14:6)
"Minä olen viinipuu, te olette oksat.” (Joh. 15:15)
” Siksi sanoin teille, että te kuolette synteihinne. Ellette usko, että minä olen se joka olen, te kuolette synteihinne." (Joh. 8:24)
"Sitten kun olette korottaneet Ihmisen Pojan, te ymmärrätte, että minä olen se joka olen enkä tee mitään omin neuvoin, vaan puhun niin kuin Isä on minua opettanut.” (Joh. 8:28)
"Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'? (Ps. 82:6) Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.” (Joh. 10: 34 -35)
”Isä on minut pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan.” (Joh. 10:36)
"Joka uskoo minuun, ei usko minuun, vaan lähettäjääni. Joka näkee minut, näkee lähettäjäni.” (Joh. 12:44 45)
"Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe." (Joh. 20:29)
”Jos joku tahtoo olla minun palvelijani, seuratkoon minua. Missä minä olen, siellä on oleva myös palvelijani, ja Isä kunnioittaa sitä, joka palvelee minua.” (Joh. 12:26)
”Totisesti, totisesti: ei palvelija ole herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi. Kun te tämän tiedätte ja myös toimitte sen mukaisesti, te olette autuaat.” (Joh. 13:16 – 17)
”Niin kuin Isä on rakastanut minua, niin olen minä rakastanut teitä. Pysykää minun rakkaudessani.” (Joh. 15:9)
”Tämän käskyn minä teille annan: rakastakaa toisianne.” (Joh. 15:17)
Joka ei rakasta, ei ole oppinut tuntemaan Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus. (1. Joh. 4:8)
Jumala on ihmisen keksimä entiteetti, jonka nimiin sitten voidaan kaikenlaista toimintaa pistää. Ei kovin rationaalinen tapa elää, mutta eihän ihminen kovin viisas olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka loi ateistit?
Niin.
Ei kukaan. Tyhmä kysymys.
Väärentäjiä on niin paljon . Uskonnoissa myös . Työpaikoilla . Päänsä on kiero . Ajatukset kieroja . Kieron ihmisen pitää irrottaa otteensa varastamistaan tavaroista oikaista vääryydet ja suoristaa väärennetty . Mutta Jeesusta pilkkaavat ei pelastu se on selvää textiä Ilmestyskirjassa . Eikä ne kun vahingoittaa kristittyjä sekin on selvää .