Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaisi, että olen kotiäiti. En halua olla kotiäiti.

Vierailija
19.02.2018 |

Mies tiesi jo kun tapasimme, että olen ns. uranainen ja työ on minulle tärkeä. Saimme lapsen, joka on nyt kaksi vuotta. Suunnittelin, että palaisin työhön kesän jälkeen. Mies haluaisi, että en palaa vaan olen kotiäiti kunnes lapsi menee kouluun tms. No en halua sitten yhtään. En vaikka maksaisi minulle siitä asianmukaisen "kuukausipalkan". Rakastan työtäni ja haluan olla myös töissä, vaikka tietenkin myös lapsi on minulle hyvin rakas ja tärkeä. Mies ei tunnu ymmärtävän, vaikka tein ihan selväksi jo ennen raskauden yrittämistä, että kotiäitiä minusta ei saa. Kuvitteli kai, että muutan mieltäni. Millähän tuolle ukolle saisi järkeä päähän? Tietenkin vain menen töihin, jos haluan mennä, mies ei voi minua mitenkään kotiäidiksi vaatia, mutta en jaksaisi tästä enää yhtään väitelläkään enkä kuunnella toisen anelemisia.

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jää kotiisäksi kun niin haluaa?

Vierailija
2/85 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako mies sinulle myös eläkkeen? Osaako laskea, miten paljon huonompaa palkkaa saat koko työuran siksi, että vuosia on pois välistä? Ne rahat ja eläke? Entäs jos tulee kenkää ja yksi syy on se, että olet ollut niin paljon poissa työelämästä?

Nykyään pitää juosta, että pysyy edes paikoillaan työelämässä. Miestäsi ei paljon sinun hyvinvointisi näytä kiinnostavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi oikein jäädä vaikka ehkä haluaisikin, koska on yrittäjä, ja sen pitäisi lakkauttaa koko yritystoiminta voidakseen jäädä koti-isäksi, ja aloittaa jokin uusi yritystoiminta nollasta alusta, kun lakkaisi olemasta koti-isä. Ap.

Vierailija
4/85 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea tilanne. Tietenkin menet töihin, olet varmaan sopinut jo, milloin palaat. Mies voi jäädä kotiin lapsen kanssa, jos lapsen kotihoito on hänelle tärkeää. Älä anna miehen ylipuhua sinua, oikeista naruista vetämällä ja syyllistämällä se ei ole kovin vaikeaakaan.

Vierailija
5/85 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaako mies sinulle myös eläkkeen? Osaako laskea, miten paljon huonompaa palkkaa saat koko työuran siksi, että vuosia on pois välistä? Ne rahat ja eläke? Entäs jos tulee kenkää ja yksi syy on se, että olet ollut niin paljon poissa työelämästä?

Nykyään pitää juosta, että pysyy edes paikoillaan työelämässä. Miestäsi ei paljon sinun hyvinvointisi näytä kiinnostavan.

Ei minua tässä nyt raha ensisijaisesti kiinnosta vaan se, että työelämä ja työssä oleminen on minulle hyvin palkitsevia ja tärkeitä asioita. Vaikka mies maksaisi minulle kuinka paljon vain, niin en haluaisi olla kotiäiti. Se ei sovi luonteeseeni, tylsistyn kuollakseni jos en saa tehdä työtä ja rakentaa uraani. Ap.

Vierailija
6/85 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluutta tuo olisi vaikka haluaisitkin jäädä kotiäidiksi. Seitsemän vuotta kotona tekee jo sen että et omalta alalta todennäköisesti saisi enää yhtään minkäänlaisia töitä. Siinä olisi sitten työttömänä lapsiperheenäitinä hyvä alkaa miettiä jotain koulupointoja jotta saisi itselleen opiskeltua uuden työn.

Vierailija
7/85 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhea tilanne. Tietenkin menet töihin, olet varmaan sopinut jo, milloin palaat. Mies voi jäädä kotiin lapsen kanssa, jos lapsen kotihoito on hänelle tärkeää. Älä anna miehen ylipuhua sinua, oikeista naruista vetämällä ja syyllistämällä se ei ole kovin vaikeaakaan.

Hoitovapaajakso on nyt haettu elokuun loppuun (hain kerralla pitkän). En ole vielä ilmoittanut töihin, että palaan silloin, koska vielä on pari kuukautta aikaa ilmoittaa. Mutta periaatteessa 1.9 olisi paluumahdollisuus. Ap. 

Vierailija
8/85 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi oikein jäädä vaikka ehkä haluaisikin, koska on yrittäjä, ja sen pitäisi lakkauttaa koko yritystoiminta voidakseen jäädä koti-isäksi, ja aloittaa jokin uusi yritystoiminta nollasta alusta, kun lakkaisi olemasta koti-isä. Ap.

Entä voisitkö tehdä miehen työtä sen aikaa kun on koti-isänä?

Vierailija
9/85 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hulluutta tuo olisi vaikka haluaisitkin jäädä kotiäidiksi. Seitsemän vuotta kotona tekee jo sen että et omalta alalta todennäköisesti saisi enää yhtään minkäänlaisia töitä. Siinä olisi sitten työttömänä lapsiperheenäitinä hyvä alkaa miettiä jotain koulupointoja jotta saisi itselleen opiskeltua uuden työn.

Siis minulla on vakituinen oman alan työ, joka kyllä pyytäessäni joustaisi, ja antaisi useitakin vuosia vapaata. Ap.

Vierailija
10/85 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä voisitkö tehdä miehen työtä sen aikaa kun on koti-isänä?

:D periaatteessa hyvä idea. Mutta olemme aivan eri alalla, en osaisi tehdä hänen firmassa mitään ja minulta puuttuu tietyt luvatkin, eli en edes saisi tehdä siellä mitään. Sen sijaan olen omalla alallani ihan menestynyt ja tykkään tehdä oman alan töitä, niistä saan elämään sisältöä. Ap.

Vierailija
11/85 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
12/85 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi alistava, kun yrittää muovata sinusta kotihiirulaisen? Olisit kotiäitinä hänestä riippuvasempi. Siihenkö tähtää?

Johan olet ollut hyvän pätkän kotona. Hyvin harvinaista mikään kouluun saakka kotihoito.

Jos mies ei saa tahtoaan läpi, niin seuraavaksi alkaa varmaan vaatia uutta lasta, että saisi pidettyä sut kotona. Varo vaan.

Vierailija
13/85 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat ukollesi että 1.9. palaat töihin ja että pulinat pois. Sovi asia työpaikkasi kanssa niin se on hoidettu sitten pois päiväjärjestyksestä, eikä miehen tarvitse elää enää missään haavemaailmassa missä saattaisit muuttua kodinhengettäreksi jos hän asiasta vain tarpeeksi jankuttaa.

Vierailija
14/85 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No elämä on valintoja. Lopettaa yrityksen ja jää kotiin tai lapsi menee hoitoon, yksinkertaista.

Vierailija
15/85 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehesi alistava, kun yrittää muovata sinusta kotihiirulaisen? Olisit kotiäitinä hänestä riippuvasempi. Siihenkö tähtää?

Johan olet ollut hyvän pätkän kotona. Hyvin harvinaista mikään kouluun saakka kotihoito.

Jos mies ei saa tahtoaan läpi, niin seuraavaksi alkaa varmaan vaatia uutta lasta, että saisi pidettyä sut kotona. Varo vaan.

Empä usko, että haluaisi minusta mitään hiirulaista. Esim. mitään mustasukkaisuutta suhteessamme ei koskaan ole ollut, ja ennen lasta mies arvosti sitä että menestyin työelämässä. Miehelle on vain todella tärkeää, että lapsi saisi olla jomman kumman vanhemman kanssa kotona, ja itse yrittäjänä hän ei sitä pysty lapselle tarjoamaan. Lapsi on siis ainokaisemme, ja miehen ns. silmäterä, jolle hän haluaisi antaa ja järjestää kaikki niin hienolla tavalla kuin edes teoriassa mahdollista. Ap.

Vierailija
16/85 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ala kotiäidiksi jos et halua. Sulla on vakityö johon palata. Jotkut joutuvat laittamaan lapsensa päiväkotiin jo aikaisemmin, kaksivuotias osaa jo vaikka mitä joten pärjää jo hyvin tarhassa.

Vierailija
17/85 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat ukollesi että 1.9. palaat töihin ja että pulinat pois. Sovi asia työpaikkasi kanssa niin se on hoidettu sitten pois päiväjärjestyksestä, eikä miehen tarvitse elää enää missään haavemaailmassa missä saattaisit muuttua kodinhengettäreksi jos hän asiasta vain tarpeeksi jankuttaa.

Lapsen syntymän jälkeen on tosiaan käynyt ilmi, että mies haaveilee siitä, että hänen lapsen äiti on maailman paras kodinhengetär (koska sellainen äiti on miehen mielestä lapsen kannalta paras äiti). No minä en koskaan ole ollut mikään kodinhengetär ja mies kyllä tiesi sen jo monta vuotta ennen kuin saimme lapsen. Ap.

Vierailija
18/85 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota miehelle että palkkaatte hoitajan kotiin? Tai etsi perhepäivähoitaja?

Vierailija
19/85 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma tässä tuntuu olevan se, että mies ihailee naisessa (minussa) sekä uramenestystä että sellaista kodinhengetär-superäitiyttä, eikä ymmärrä, että ne molemmat ei välttämättä ole yhtä aikaa mahdollisia. Hän ihastui minussa pitkälti siihen, että en ollut vauvakuumeileva mieheen ripustautuva kouluttamaton nainen, vaan menestyvä ja arvostettu uraan panostanut nainen. Mutta hän on jotenkin kai kuvitellut, että ihana nainen (minä) mystisesti muuttuu lapsen saatuaan sellaiseksi kodinhengetär-superäidiksi, koska kerran urallaankin onnistui jo olemaan niin pätevä supertyyppi. En tajua mistä hän on saanut tuollaisia kuvitelmia, ei niitä ääneen puhunut ennen lasta. Ap.

Vierailija
20/85 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitovapaajakso on nyt haettu elokuun loppuun (hain kerralla pitkän). En ole vielä ilmoittanut töihin, että palaan silloin, koska vielä on pari kuukautta aikaa ilmoittaa. Mutta periaatteessa 1.9 olisi paluumahdollisuus. Ap. 

Soita töihin heti tänään ja sano, että tulet töihin syyskuun alusta. Miehelle jää hyvää aikaa tottua ajatukseen. Jos pyörittelet asiaa vielä pitkään, niin mies yrittää vaikuttaa sinuun. Kaksivuotias pärjää jo hoidossa, alle vuoden ikäisen kanssa olisi hankalampaa. Itse pidin rajana sitä, että hoitoon menevä osaa kävellä ja puhua jonkin verran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi