Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin Suomeen saadaan lapsivapaita kahviloita, ravintoloita, hotelleja, kulkuneuvoja? Ulkomailla aika yleisiä nykyään.

Vierailija
18.02.2018 |

Aika monia paikkoja tullut vastaan parin vuoden sisään niin USAssa ja Euroopassa joissa lapsikieltokyltit heti ovella. Aikuiset tietää mennä niihin sitten keskenään ja tietävät saavansa viettää rauhallista iltaa ilman omien tai toisten lasten meteliä.

Olisiko markkinarako täälläkin?

Kommentit (293)

Vierailija
181/293 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä ole vara Suomessa pyllistellä maksaville asiakkaille. Kumman luulet olevan ravintolalle parempi asiakas, sinkku vai nelihenkinen perhe?

Rahallisesti? Lapseton pariskunta joka sijoittaa enemmän rahaa itseensä, tai pariskunta joiden aikuiset lapset lähteneet kotoa ja pystyvät sijoittaa enemmän rahaa ja aikaa itseensä.

Vierailija
182/293 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu Suomessa, koska sivistymättömät ja huonosti koulutetut perusmammat hikeentyy siitä ja alkaa kuvittelemaan että tuollainen ikärajallinen paikka on jokin lapsiviha-salaliitto juuri hänen lastaan kohtaan.

Ja mitä sitten? Paikka kaatuu, kun mamma lapsineen ei tue sitä?

Monet niistä ei varmasti käsitä sitä että sinne voi mennä ilman niitä lapsia. Mammat alkavat räksyttää Somessa ja vaativat kaikkia boikotoimaan paikkaa koska se sattuu olemaan lapsivapaa.

Ja kaikki tottelevat mammoja? Oho onpa heillä valtaa.

Hahhah, mammat ovat niin hurjia, varsinkin pentujaan puolustaessaan! :D

Ja ei kai kyse nyt siitä ollut.

Mä ihan kuvittelin että te kaipaatte apua ravintolan valitsemiseen..

Hmmmm....luehan aloitus uudelleen, ajatuksella + ketjun kaikki kommentit.

Ei tarvitse räyhätä nyt mistään kerttupetteri ällöpylly kakkahousu rähmätassu kiljukauloista jotka pilaa sun elämän, kun valkkaat seuraavalla kerralla paremmin.

Mä en ymmärrä sun pointtia ja kehen mahdat nyt mut sekoittaa, koska kiljukaulat ei pilaa mun elämää mitenkään, kun olen tähän saakka lomaillut juurikin näissä lapsivapaissa hotelleissa....?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/293 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa mennään lastenehdoilla etelään, hotelli sen mukaan. Kahden mennään pariskuntahotelliin. Hyvä että löytyy molempia! Täällä on ihme vänkääjiä!

Vierailija
184/293 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu Suomessa, koska sivistymättömät ja huonosti koulutetut perusmammat hikeentyy siitä ja alkaa kuvittelemaan että tuollainen ikärajallinen paikka on jokin lapsiviha-salaliitto juuri hänen lastaan kohtaan.

No ihan varmaan juu. Taitaisi olla täydellinen menestys. Vihdoinkin olisi mahdollista nauttia, siis korostus sanalla nauttia, cappuccinonsa rauhassa, ilman jonkun paskakouran potkimista pöydänjalkaan, lusikoiden ja hammastikkujen heittelyä ja juoksemista edestakaisin. Ei vihlovaa kirkumista, vessan ovien paiskimista, räävitöntä karjuntaa tai juuri kovaäänisten mammojen huutelua; "Nico ja Luca, nyt valuivat pillimehut lattialle ja jäätelöt on sohvalla, menkää ostamaan uudet"

Hiljaisuus  ja rauha, suorastaan santsikupin paikka. Jo pelkästään meidän jengi riittäisi ylläpitämään yhtä kuppilaa, katsos meitä on aika paljon!  -eri

Jos teitä kerran on niin paljon, niin miksi ihmeessä ette tällaista rahasampoa ja kultakaivosta perusta? 

Tosiasia on, että Suomen volyymilla teitä on vain vähän. Paskakourina lapsista puhuvia vihaa tihkuvia nega-persoonia on onneksi ehdoton vähemistö. Useimmille on aivan ok, jos kahvilassa on myös lapsia. 

En itsekään änkeäisi mielelläni vauvakahvilana tunnettuun paikkaan, mutta satunnaiset lapset eivät minua häiritse. 

Ei varmaankaan olla yrittäjätyyppiä. Siihenkin kun vaaditaan omanlaistaan luonnetta. Tiedän, kun yrittäjäperheestä olen. Nyt aivan muulla alalla. Viihdyn näin.

Pistin pienen "paskakoura"-ärsykkeen ja tulihan se sieltä; "Vihaa tihkuva negapersoona". Itsekö keksit? Tilanne  on kuitenkin se, että olen ystävilleni lämpöä tihkuva positiivipersoona, joka rakastaa rauhaa ja hiljaisuutta, omaa aikaa ja hyvää käytöstä, sekä ennen kaikkea muiden ihmisten huomioon ottamista. Tuntemattomien  lapset eivät hetkauta minua mitenkään, kunhan pysyvät tietyllä etäisyydellä, enkä itse heitä häiritse, vaan kunnioitan jokaisen omaa yksityisyyttä.

Mutta mikäs hätä nykymaailmassa tahmakourien perheillä, kun muiden pitää kiltisti kumartaa ja kuunnella kaikki riehuminen ja älämölö. Täälläkin on ollut useita ketjuja lasten huonosta käytöksestä (ja etenkin vanhempien!) marketeissa, kylässä, pihoissa jne. ja valtaisa on ollut kommenttien määrä siitä, kuinka ei kuria ole missään ja annetaan kaikki vapaudet riekkua ja rääkyä. Että enpä ole ainoa.  En ole myöskään ainoa, joka pyörittelee silmiään, kun jälleen joku "Eemi-Oliwer" pistää ranttaliksi, kun muut yrittävät syödä rauhassa.                                              

Koita oikeasti vähän rauhoittua. En mä usko että sun käytös olisi kovinkaan moneen ravintolaan sopivaa jos toi sun somekäytös yhtään peilaa sun todellista minää.

Kuten täällä on nyt kerrottu, ravintoita löytyy eikä tarvi kenenkään mennä itseään noin kiusaamaan.

Arvostelua voin ottaa vastaan aiheesta ja kasvotusten ihmiseltä, joka minut tuntee, mutta keittiöpsykologien kommentit eivät minua kiinnosta, joten säästä niiltä. Palsta ei ole tarkoitettu muiden ihmisten haukkumiseen tai hyökkäilyyn. Muista käytös!

No en kyllä ihan heti haluaisi sinua samaan tilaan kanssani jos käytöksesi on tuollaista.

Sinun kaltaisillesi on onneksi ne lähiöräkälät.

Siellä voi tuollaista tekstiä syytää tuopin takaa.

Johan kuoriutui sinusta upea sofistikoitunut lady :D Ei ole tapana käydä räkälöissä, vaan on toinenkin vaihtoehto. Lasillinen viiniä tai siideri ostosreissun lomassa siistissä ja fiksussa paikassa. Ihan tiedoksi. Tuskin kukaan kunnon mamma lastaan vie mihinkään räkälään. En käy, niin en tiedä, joten arvelen. Mutta ihan kiva, että sulla kolahti.

Vierailija
185/293 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen mennyt helsinkiläisiin vähän parempiin illallisravintoloihin joita pariskunnat suosii muutenkin, niin eiköhän siellä ole ainakin yhdet idioottivanhemmat jotka raahanneet kiljuvan Birjo-Betterin mukaansa klo 20 jälkeen! Menee rahat hukkaan  ja rauhalliset illallisfiilikset veke kun joutuu kuunnella sellaista, ja varsinkin kun suomalaiset vanhemmat eivät enää nykyään uskalla komentaa lastaan ettei sille vaan tule paha mieli ja ala itkemään tai tule kostamaan heille ne komentelut sitten aikuisena.

Vierailija
186/293 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten kanssa mennään lastenehdoilla etelään, hotelli sen mukaan. Kahden mennään pariskuntahotelliin. Hyvä että löytyy molempia! Täällä on ihme vänkääjiä!

Suomalaiset tunkee vauvoineen jopa häämatkalaisten suosimiin hotelleihinkin, ja paikan päällä kamala huuto kun hotellissa ei ole syöttötuoleja, lastensänkyjä, lastenaltaita tai mitään lapsiin liittyvää. Kyse siitä että ollaan niin ääliöitä ettei osata kunnolla vieraita kieliä eikä sen myötä osata lukea hotellikuvauksia että kenelle ne on lähinnä tarkoitettu. Noloa heille, sillä hotellihan saa käännyttää kaikki alle 18 vee vieraat.

Vierailija
187/293 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko viikon typerin keskustelu?

Vierailija
188/293 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takapajuisessa, metsäläiskansaisessa Suomessa niiden ideaa ei ensinnäkään tajuta koska täällä perusajattelumalli on lapsikeskeinen.

Muistatko tapauksen kun helsinkiläinen lounasravintola eristi osan ravintolasta lapsettomaksi eli pienemmän tilan joka on vain aikuisille, niin mammat huusi kilpaa mediassa ja somessa että tuonne me ei ainakaan enää mennä. Vaikka lapsiperheet olivat edelleen tervetulleita sinne isompaan tilaan jossa lapsille taisi jopa olla jokin oma nurkkaus.

Muistatko tapauksen kun helsinkiläinen illallisravintola joutui turvallisuussyistä kieltää kaksosten isot rattaat ravintolan käytävältä, niin bloggaaja avautui siitä mediassa ja somessa ja sai kaikki huutamaan että tuonne ravintolaan me ei enää mennä kun lapset eivät ole tervetulleita, vaikka kyse oli puhtaasti siitä että jos sattuisi esim. tulipalo niin rattaat olisivat tien tukkeena ja ravintolahan voi menettää toimiluvat jos eivät noudata näitä turvallisuusmääräyksiä, mutta tämä ei mennyt hurmosmammoille mitenkään jakeluun. Ravintola oli lisäksi tyypillinen aikuisten pieni intiimi illallisravintola niin moni ihmetteli sitä että pitääkö juuri sinne ängetä.

Muistatko tapauksen kun mamma vei vauvansa sushiravintolaan buffettiin ja tämä heitteli ja paiskoi niitä sushipalasia pitkin lattioita ja kaikkien piti olla sitä mieltä että se on niin suloista kun lapsi sotkee sushilla, joka ei ole sitä halvimmasta päästä olevaa ruokaa. Heille käytiin huomauttamassa asiasta, ja mamma avautui siitä mediassa ja somessa. Moni kirjoitti että kääntyi pois ovella kun paikka ei näyttänyt hygieniseltä kun sushipalasia pitkin lattioita, mutta sitten oli taas se mammalauma jotka vaati kaikkia boikotoimaan paikkaa kun se on muka lapsivastainen.

Että tällaista idiotismia Suomessa.

Jos tänne tulisi lapsivapaa hotelli tai ravintola, niin kaikki alkaisivat heti huutaa että miksi juuri heidän perheeltä kielletään se, kun ulkomailla aikuiset tajuaisivat välittömästi että hei sinne voi mennä ilman lapsia eikä siellä ole muidenkaan lapsia huutamassa.

Suomessa kaikki pahottaisivat mielensä siitä viikkokausiksi ja olisivat olleet änkemässä lapsineen juuri sinne yhteen lapsettomaan ravintolaan vain siksi koska se sattuu olemaan lapseton ravintola. Vaikka kaupungissa olisi 99,99%;sti muita ravintoloita joihin lapsilta ei olisi pääsy kielletty.

Tämä kiteyttää kaiken 😂 mutta on se kumma kuinka mammoilla menee tunteisiin nuo asiat, ihan sokaistuvat ja aivoissa naksahtaa kun lapsi syntyy.

Itsellä ei ole lapsia ja nyt tällä hetkellä toivon ettei tulekaan mutta kummitettavii Löytyy enkä niiden kanssa halua ravintoloihin tai muuallekaan mennä.

Jes, hyvä! Juu, mammoilla (suurimmalla osalla) todellakin meneen nämä asiat tunteisiin niin kauan kuin lapset ovat pieniä, sitten helpottaa. Ja kuten sanoit, päässä naksahtaa heti kun lapsi syntyy. Sisäinen leijonaemo herää nääs.

Ei näissä mielensäpahoittajamammoissa mun mielestä kyllä mitään sisäistä leijonaemoa ole havaittavissa. Ikäviä ihmisiä ne on usein olleet ennen lasten syntymääkin. Harva tällainen mamma nimittäin pahoittaa mielensä sen lapsen puolesta vaan asiaa ajatellaan vaan siitä näkökulmasta että MINUN lapseni ei pääse sinne/MINÄ en pääse MINUN lapseni kanssa. Kuitenkin käännetään asiat sitten niin että nyt sitä lasta olisi jotenkin väärin kohdeltu. Todella tekopyhää.

Vierailija
189/293 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikista junteinta ja lähiörupusakkimaisinta lähteä matkaan lapsineen sellaiseen kohteeseen joka on selkeästi pariskuntien, häämatkalaisten ja aikuisten suosiossa eli ei oteta mitään selville kyseisetä paikasta ennen kuin varataan reissut, tai otetaan sinne äkkilähdöt.

Perheet tulevat sinne vauvoineen ja taaperoineen, ihmettelevät kun hotellissa ei olekaan lapsille sänkyä tai aamiaisravintolassa lapsille istuinta, ja ovat ilmoittaneet vain itsensä eli kaksi aikuista K-18 hotelliin kuvitellen että lapsi pääsee mukana, jolloin heiltä evätään pahimmassa tapauksessa pääsy siellä paikan päällä. Sitten kun monissa romanttisissa ravintoloissa ei ole tietenkään lasten listoja, ja niissäkin saattaa olla ikäraja 16-18v niin aletaan vouhkaamaan lapsivihamielisyydestä. Jos alue ei ole muutenkaan lapsiperheiden suosiossa ja siellä ei ole turvallisemman oloisia hiekkarantoja niin siitäkin nostetaan meteli. Miettikää ettei tuollaisissa paikoissa ole välttämässä edes pahemmin lasten vaippoja tai ruokia marketeissa, mitä ne oikein ajattelee jotka tommosiin lähtee? Menevät vielä sinne pilaamaan vuosipäiviä tai häitä juhlivien pariskuntien lomailut, ja myös sellaisten jotka ovat mahdollisesti jättäneet omat lapsensa kotiin viettääkseen lomaa ns. aikuisten kohteessa.

Kun matka ohi niin tämä ei jää siihen vaan suomiperheet valittavat kaikkille tutuille ja tuntemattomille että millainen lapsiVIHApaikka se koko maa ja sekin kylä on

Vierailija
190/293 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä varmaan tulee, mutta Suomessa nyt on muutenkin vaikea saada asiakkaita ja loppujen lopuksi ne lapset haittaavat aika harvoin, koska lapsiperheet nyt eivät ylipäänsä mene kovin usein esimerkiksi kahviloihin. Junissa saisi tosin olla lapsivaunut erikseen. 

Vierailija
191/293 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä samaa mieltä, nyt saa tämän ketjun seuraaminen kyllä jäädä. Olen th-alalla töissä ja tunnistan mielenterveyspotilaan kyllä oitis tuosta vänkäämisestä vaikka en tietäisi taustoistaan edes mitään, ei normaalisti ihminen vänkää kuten täälläkin on tehty. Joku briljantimpi yksilö täällä ilmeisesti kaiken provosoinnin taustalla.

Vierailija
192/293 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan varmaan juu. Taitaisi olla täydellinen menestys. Vihdoinkin olisi mahdollista nauttia, siis korostus sanalla nauttia, cappuccinonsa rauhassa, ilman jonkun paskakouran potkimista pöydänjalkaan, lusikoiden ja hammastikkujen heittelyä ja juoksemista edestakaisin. Ei vihlovaa kirkumista, vessan ovien paiskimista, räävitöntä karjuntaa tai juuri kovaäänisten mammojen huutelua; "Nico ja Luca, nyt valuivat pillimehut lattialle ja jäätelöt on sohvalla, menkää ostamaan uudet"

Hiljaisuus  ja rauha, suorastaan santsikupin paikka. Jo pelkästään meidän jengi riittäisi ylläpitämään yhtä kuppilaa, katsos meitä on aika paljon!  -eri

Jos teitä kerran on niin paljon, niin miksi ihmeessä ette tällaista rahasampoa ja kultakaivosta perusta? 

Tosiasia on, että Suomen volyymilla teitä on vain vähän. Paskakourina lapsista puhuvia vihaa tihkuvia nega-persoonia on onneksi ehdoton vähemistö. Useimmille on aivan ok, jos kahvilassa on myös lapsia. 

En itsekään änkeäisi mielelläni vauvakahvilana tunnettuun paikkaan, mutta satunnaiset lapset eivät minua häiritse. 

Ei varmaankaan olla yrittäjätyyppiä. Siihenkin kun vaaditaan omanlaistaan luonnetta. Tiedän, kun yrittäjäperheestä olen. Nyt aivan muulla alalla. Viihdyn näin.

Pistin pienen "paskakoura"-ärsykkeen ja tulihan se sieltä; "Vihaa tihkuva negapersoona". Itsekö keksit? Tilanne  on kuitenkin se, että olen ystävilleni lämpöä tihkuva positiivipersoona, joka rakastaa rauhaa ja hiljaisuutta, omaa aikaa ja hyvää käytöstä, sekä ennen kaikkea muiden ihmisten huomioon ottamista. Tuntemattomien  lapset eivät hetkauta minua mitenkään, kunhan pysyvät tietyllä etäisyydellä, enkä itse heitä häiritse, vaan kunnioitan jokaisen omaa yksityisyyttä.

Mutta mikäs hätä nykymaailmassa tahmakourien perheillä, kun muiden pitää kiltisti kumartaa ja kuunnella kaikki riehuminen ja älämölö. Täälläkin on ollut useita ketjuja lasten huonosta käytöksestä (ja etenkin vanhempien!) marketeissa, kylässä, pihoissa jne. ja valtaisa on ollut kommenttien määrä siitä, kuinka ei kuria ole missään ja annetaan kaikki vapaudet riekkua ja rääkyä. Että enpä ole ainoa.  En ole myöskään ainoa, joka pyörittelee silmiään, kun jälleen joku "Eemi-Oliwer" pistää ranttaliksi, kun muut yrittävät syödä rauhassa.                                              

Koita oikeasti vähän rauhoittua. En mä usko että sun käytös olisi kovinkaan moneen ravintolaan sopivaa jos toi sun somekäytös yhtään peilaa sun todellista minää.

Kuten täällä on nyt kerrottu, ravintoita löytyy eikä tarvi kenenkään mennä itseään noin kiusaamaan.

Arvostelua voin ottaa vastaan aiheesta ja kasvotusten ihmiseltä, joka minut tuntee, mutta keittiöpsykologien kommentit eivät minua kiinnosta, joten säästä niiltä. Palsta ei ole tarkoitettu muiden ihmisten haukkumiseen tai hyökkäilyyn. Muista käytös!

No en kyllä ihan heti haluaisi sinua samaan tilaan kanssani jos käytöksesi on tuollaista.

Sinun kaltaisillesi on onneksi ne lähiöräkälät.

Siellä voi tuollaista tekstiä syytää tuopin takaa.

Kuulostaa nimittäin kännipäissään räkä suupielessä huudetuilta solvauksilta.

Ihan samaa kuuli homssuisilta kassialmoilta toiselta puolelta baaritiskiä..

Teille on tietty turhaa mitään Haroldia suositellakaan.

Joo, oli kyllä asiaton kommentti tuo "lähiöräkälä" -kommentti, joku moukka siellä huuteli. Inhottavaa.

Näin, laitoin ihan syötiksi tuon "kaljakuppilan" ja moukka meni heti lankaan. Joillain kun on todella yksitotinen ajatusmaailma. :D -Se, jolle räkälää "suositeltiin" :) Niin sivistynyttä.

Vierailija
193/293 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Perheet tulevat sinne vauvoineen ja taaperoineen, ihmettelevät kun hotellissa ei olekaan lapsille sänkyä..."

No nyt alkaa olla ketjun tarinat ääliöperheistä jo niin kaukana mielikuvituksen puolella, että voi sentään.

Olen joskus miettinyt, että saako siitä jotain erikoista tyydytystä kun ensin keksii ongelman ja sitten siitä totaalisen kärjistetyn sadun, josta itse tulee kiukkuiseksi koska tämä leikisti tapahtunut on niin törkeää?

Vierailija
194/293 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyl me tässä Tampereen alueella mennään Classic Amerikan dineriin viiden pennun kanssa, mä imetän siä kans! (varoitus)

Miehen kanssa mennään sit keskustaan johonki Grilliin tai muuhun jos halutaan olla kahdestaan. En oo nähnyt siellä 15 vuoden aikana lapsia kello 19. 00 jälkeen ikinä.

Mut en tiä, ehkä olen viisaampi kuin monet jotka tarvii sitten erityistä ohjausta.

The Grill ei ollut edes toiminnassa 15 vuotta, joten ei siellä tosiaan ole 15 vuoden aikana voinut nähdä sen enempää lapsia kuin ketään muutakaan. Toisekseen The Grill on lopettanut = sitä ei enää ole ollut olemassa pariin vuoteen. Kolmanneksi ei taida erityisemmin tulla käytyä ns. paremmissa ravintoloissa kun "vakioravintolan" lakkaaminenkaan ei ole tiedossa, joten niillä harvoilla kerroilla ei voi tehdä kattavia päätelmiä.

Ellei sitten kyse ollut grillillä käymisestä. Oletin, että ravintola The Grillistä oli puhe, johon ei enää pitkään aikaan ole voinut mennä millään kokoonpanolla.

Kyllä me ollaan melkein tuo 15 vuotta grillissä käyty ja nytkin muutaman kerran Purpurissa, samat naamat.

Tuo nyt oli esimerkki.

Tampereella on ihan älyttömästi hyviä ravintoloita, kaksin emme dineriin mene vaan ajellaan keskustaan, se oli pointti.

Ihme kun kaikki ei sitä valintaa osaa tehdä.

Vierailija
195/293 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini asuu lähiössä, jossa rivissä 3 kaljakuppilaa

Kuppila1 tuopin hinta 2,5 eur : asiakkaat haisee kuselle ja ryynit rinnoilla

Kuppila2 tuopin hinta 3,5 eur : asiakkaat nuhjuisia , mut semi ok

Kuppila3: tuopin hinta 6 eur : ravintola viihtyisä , asiakkaat töissäkäyviä

Vierailija
196/293 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

raha ratkaisee kirjoitti:

Ja tämä liittyy tähän keskusteluun.....miten?

Vierailija
197/293 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Perheet tulevat sinne vauvoineen ja taaperoineen, ihmettelevät kun hotellissa ei olekaan lapsille sänkyä..."

No nyt alkaa olla ketjun tarinat ääliöperheistä jo niin kaukana mielikuvituksen puolella, että voi sentään.

Olen joskus miettinyt, että saako siitä jotain erikoista tyydytystä kun ensin keksii ongelman ja sitten siitä totaalisen kärjistetyn sadun, josta itse tulee kiukkuiseksi koska tämä leikisti tapahtunut on niin törkeää?

Tämä tuntuu olevan ihan totta.

Ehkä porukasta tuntuu hyvältä kiihdyttää itsensä ihan nollasta sataan vaikka sitten mielikuvituksen avulla.

Vierailija
198/293 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 1,5-vuotias lapsi ja olemme käyneet useasti sekä perheravintoloissa sekä hienommissa myös klo 20 jälkeen. Varmistamme aina että paikkaan on ok mennä tuon ikäisen kanssa (hienompiin teemme pöytävarauksen jossa samalla kysymme asiaa). Meillä on muutama oma lelu mukana, emme mene jos lapsi on väsynyt tai tuki kulkuväyliä rattailla. Lapsi käyttäytyy hyvin ja istuu nätisti eikä meitä ole koskaan mulkoiltu ja olemme saaneet joka paikassa hyvää palvelua. Jos jotain lattialle tippuu korjaamme sen itse (minusta se on ihan meidän homma mutta jossain paikoissa tarjoilija on tullut sanomaan että antakaa olla he siivoavat).

MUTTA minulle ei olisi minkäänlainen ongelma että olisi ravintoloita mihin lapsien kanssa ei voisi mennä! Joskus itsekin kaipaa totaali lapsivapaata aikaa ja semmonen mahdollisuus olisi ihan kiva. Samalla ne jotka eivät pysty syömään yhdenkään lapsen ollessa lähistöllä saisivat varmasti aina ruokarauhan. Ulkomailla olemme syöneet myös paikoissa jossa on vähän alkoholia nauttineita mutta meitä se ei ole häirinnyt, tottuupahan lapsi myös iloiseen meteliin 😄Mutta ymmärrän myös sen pointin että esimerkiksi ravintola kokee sen ikäväksi jos paikalla on lapsia sekä alkoholia juovia.

Vierailija
199/293 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

raha ratkaisee kirjoitti:

Tarinan opetus:

Kaikissa sosiaaliluokissa on tyhmiä juoppoja, joilta ottaa rahat pois?

Vierailija
200/293 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että olisikin ihanaa! Olen ollut lapsivapaassa hotellissa yhden loman, ja se oli niin rentouttavaa. Menen jatkossakin jos löydän.

minusta lapsivapaa lento olisi ihan parasta. Tai ainakin niin että osa koneesta olisi vain aikuisille. Saisi varmemmin tehtyä töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä