Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmeessä jotkut eivät imetä lastaan?

Vierailija
18.02.2018 |

Rintaruokinta on ainut turvallinen tapa antaa lapselle ravintoa kunnes alkaa syömään kiinteää ruokaa. Ei tulisi edes mieleen juottaa jotain myrkkysekoituksia omalle lapselle.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun itsekäs äitini ei viitsinyt imettää minua 70-luvulla. Ulkonäkösyyt jne. Minulla on useampi autoimmuunisairaus ja sairastan paljon muutenkin, esim joka pöpö tarttuu.

Omat lapseni imetin vuoden ikään asti. Terveitä ovat eikä yhtään perussairautta (omani puhkesivat jo lapsena/nuorena).

No, äitini kohteli muutenkin huonosti (ravinto/hygienia/ei viety lääkäriin) joten en tiedä mikä oli imettämättömyyden syytä, mutta itse uskon että imetys suojaa sairauksilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö kuinka tuo loukkaa esim.minua joka ei pystynyt imettämään? Ja tuo loukkaa tuntuu vielä tahalliselta. Onneksi lääkärit ja muut lohdutti, että korvikkeista vauvat saavat varmasti kaikki tarvittavat vitamiinit yms. Ei tarvitse sitä stressata oman ruokavalion kanssa.

Vierailija
4/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistunut, oli sektio ja vauvalta puuttui kiinnostus minun tisseihini. Isänsä olisi kiinnostaneet. Sitten sain haavatulehduksen ja niin kovat suonensisäiset mömmöt, että imetystä ei suositeltu.

Vierailija
5/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ja sisaruksiani ei ole imetetty. Kaikki sairastelimme lapsina todella vähän, eikä allergioitakaan ole ollut.

Vierailija
6/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun itsekäs äitini ei viitsinyt imettää minua 70-luvulla. Ulkonäkösyyt jne. Minulla on useampi autoimmuunisairaus ja sairastan paljon muutenkin, esim joka pöpö tarttuu.

Omat lapseni imetin vuoden ikään asti. Terveitä ovat eikä yhtään perussairautta (omani puhkesivat jo lapsena/nuorena).

No, äitini kohteli muutenkin huonosti (ravinto/hygienia/ei viety lääkäriin) joten en tiedä mikä oli imettämättömyyden syytä, mutta itse uskon että imetys suojaa sairauksilta.

Onko eukolla edelleen pystyt ja kiinteät hinkit? Veikkaan ettei 😂

Vierailija
7/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska palstan eliittimammat ovat antaneet ymmärtää että imettäminen on wt-touhua.

Vierailija
8/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö kuinka tuo loukkaa esim.minua joka ei pystynyt imettämään? Ja tuo loukkaa tuntuu vielä tahalliselta. Onneksi lääkärit ja muut lohdutti, että korvikkeista vauvat saavat varmasti kaikki tarvittavat vitamiinit yms. Ei tarvitse sitä stressata oman ruokavalion kanssa.

Provo tämä oli joten älä loukkaannu, sitä se juuri yrittää.

Hienoa se olisikin kun kaikki saisivat itse valita vaan näin ei ole.

Vierailija
9/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkaan äitini ei imettänyt minua 70-luvulla (rintatulehdus eikä maitoa tullut). En kärsi edes allergioista.

Vierailija
10/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettäminen on ainut tapa varmistaa turvallisen ja oikeanlaisen ravinnon saanti. Jos ei itse kykene voi käyttää sijaisimettäjää.

Vierailija
11/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kieltämättä tosi seiskalehtityylistä antaa pennun roikkua ruumiinosassa kiinni. Semmoiset tyypit ottaa vielä someen imetyskuvia, niin eihän kukaan kehtaa samaistua semmoiseen.

Vierailija
12/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei imetetty ja olen terve kuin pukki.

Imetetyt kaverini kärsivät aikuisenakin allergioista, huonosta ihosta ja muistiongelmista.

Vierailija
13/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imettäminen on ainut tapa varmistaa turvallisen ja oikeanlaisen ravinnon saanti. Jos ei itse kykene voi käyttää sijaisimettäjää.

Tilataanko niitä sijaisimettäjiä 1500-luvulta?

Vierailija
14/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rintaruokinta on ainut turvallinen tapa antaa lapselle ravintoa kunnes alkaa syömään kiinteää ruokaa. Ei tulisi edes mieleen juottaa jotain myrkkysekoituksia omalle lapselle.

Miten ihmeessä joku voi olla tietämätön siitä että  osalle se imettäminen ei onnistu vaikkapa  fyysisten seikkojen takia? Ei tulisi mieleen ihmetellä moista täällä omien kokemusten jälkeen.  Jos sitä maitoa ei tule, sitä ei tule vaikka kuinka pumppaisi, ääliö!

Vierailija
15/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En imetä. En tykännyt siitä ja olisin tarvinut miehen apua etten tukehduta lasta tisseillä. Edes kätilöt eivät löytäneet minulle sopivaa asentoa imettää ilman apua.

Lisäksi korvikkeet ovat nykyisin niin hyviä että länsimaissa ei ole väliä imettääkö vai ruokkiiko pullolla. Tästä oli joku tutkimuskin. Ainoa paikka missä rintaruokinta on turvallisempaa on maat missä vesi ei ole puhdasta ja missä ruokitaan korvikejauheella.

Vierailija
16/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En imetä. En tykännyt siitä ja olisin tarvinut miehen apua etten tukehduta lasta tisseillä. Edes kätilöt eivät löytäneet minulle sopivaa asentoa imettää ilman apua.

Lisäksi korvikkeet ovat nykyisin niin hyviä että länsimaissa ei ole väliä imettääkö vai ruokkiiko pullolla. Tästä oli joku tutkimuskin. Ainoa paikka missä rintaruokinta on turvallisempaa on maat missä vesi ei ole puhdasta ja missä ruokitaan korvikejauheella.

Jokainen imettäköön tai olkoon imettämättä, mutta ei nyt kuitenkaan palturia puhuta, jooko?

Vierailija
17/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrkkysekoituksien juottaminen lapselleni ei tosiaan tulisi mieleenikään! Onneksi äidinmaidonkorvike on kuitenkin hyvää korviketta rintamaidolle, ja silläkin kasvaa todistetusti kelpo lapsia.

Vierailija
18/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen imettäköön tai olkoon imettämättä, mutta ei nyt kuitenkaan palturia puhuta, jooko?

Kyseessä ei ole palturi

Vierailija
19/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on imetty. Minulla on pitkä lista allergioita ja atooppinen iho.

Veljeäni ei ole imetty. Yhtäkään allergiaa ei ole, eikä koskaan sairastelee.

Imetyksen plussat ovat todettavissa ainoastaan populaatiotasossa, ei yksilötasossa.

Niin kauan kuin vauva saa ruokaa riittävän määrin, kaikki hyvin. Suomessa korvikkeet ovat korkealaatuisia ja neuvolassa seurataan vauvojen kehitystä. Ei ole mitään syytä olla huolissaan, vaikka ei pystyisi/haluaisi imettää.

Vierailija
20/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä kaikki pysty, kun pitäisi baariin lähteä ja eilisestäkin on vielä alkoholia veressä.