Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmeessä jotkut eivät imetä lastaan?

Vierailija
18.02.2018 |

Rintaruokinta on ainut turvallinen tapa antaa lapselle ravintoa kunnes alkaa syömään kiinteää ruokaa. Ei tulisi edes mieleen juottaa jotain myrkkysekoituksia omalle lapselle.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen äiti tekee just niinkuin itse parhaaksi näkee. On hienoa että imetystä tuetaan, mutta ihan typeryyttä alkaa jakamaan hyvä-äitipisteitä imettämisen/pulloruokinnan perusteella.

Se on harmi että kaikki äidit jotka haluavat imettää,eivät siihen pysty tai eivät saa riittävästi tukea imetyksen onnistumiseen. Vielä isompi harmi on se, että näitä äitejä syyllistetään tai he syyllistyvät itse.

Vierailija
22/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En imetä. En tykännyt siitä ja olisin tarvinut miehen apua etten tukehduta lasta tisseillä. Edes kätilöt eivät löytäneet minulle sopivaa asentoa imettää ilman apua.

Lisäksi korvikkeet ovat nykyisin niin hyviä että länsimaissa ei ole väliä imettääkö vai ruokkiiko pullolla. Tästä oli joku tutkimuskin. Ainoa paikka missä rintaruokinta on turvallisempaa on maat missä vesi ei ole puhdasta ja missä ruokitaan korvikejauheella.

Jokainen imettäköön tai olkoon imettämättä, mutta ei nyt kuitenkaan palturia puhuta, jooko?

Kyseessä ei ole palturi

No sitten voinet kertoa, kuka moisen tutkimuksen on tehnyt ja milloin. Nestle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se luonto hoitaa sen että sitä maitoa tulee. Jos vain viitsii imettää sitkeästi. Nykyajan äidit antavat yhden vastoinkäymisen (valvotun yön) romuttaa koko yrityksen.

Vierailija
24/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys on toki tärkeää ja se on höpöhöpöä, että korvike olisi ihan yhtä hyvää, kuin rintamaito. Ei ole, mutta se on oikein hyvä vaihtoehto silloin kun imetys ei luonnistu.

On muuten huomattu, että orangit, jotka eivät elä ryhmässä, eivät onnistu imettämisessä. Väitän, että länsimaissa ongelma on ihan sama, koska suurin osa ei kykene imettämään. Itsekkin taistelin asian suhteen todella paljon, eikä tosiaan auttanut asiaa, että imetyksen pitäisi olla täysin luonnollista. Paljon tarvitsin nettitukea ja tiedonhakua asian suhteen.

Harmi, kun ihminen kuvittelee olvansa edistyksellinen, kun ruokkii vauvansa toisen nisäkkään käsitellyllä maidolla. Toivottavasti imetysmyönteisyys ja -tietous lisääntyisi vauhdilla neuvoloissa, jotka ovat tärkein asema imetysasioissa. Nyt neuvoloiden tietotaitoa ei voi sanoa olevan edes kivikautista, koska silloin imetys oli ihan perusasioita.

Vierailija
25/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se luonto hoitaa sen että sitä maitoa tulee. Jos vain viitsii imettää sitkeästi. Nykyajan äidit antavat yhden vastoinkäymisen (valvotun yön) romuttaa koko yrityksen.

Nykyajan äidit yrittävät imetystä aika paljon sitkeämmin kuin heidän äitinsä tai äidinäitinsä. Äidinäidinäidit ovat taas sitä ikäluokkaa, jolle imetys oli itsestäänselvyys.

Vierailija
26/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka uskoo ja mitä. Minä imetän mieluummin, mutta ne ketkä eivät pysty niin onni on että on saatu korvikkeita ja suurkiitos niille äideille jotka lypsävät maitoansa sairaaloiden vastasyntyneille joiden äidit eivät itse pysty syystä tai toisesta.

Onhan näitä tutkimuksia paljon maidon haitoista , äkkiähän ne haudataan. Nyt on paljon myös käytössä kaurajuomaa ja jopa iso maitojätti nyt alkanut valmistaa tuotteita kaurasta. Ehkä on tajuttu ettei maidon haitat pysy salassa enään kauaa.

Vierailija
27/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En imetä. En tykännyt siitä ja olisin tarvinut miehen apua etten tukehduta lasta tisseillä. Edes kätilöt eivät löytäneet minulle sopivaa asentoa imettää ilman apua.

Lisäksi korvikkeet ovat nykyisin niin hyviä että länsimaissa ei ole väliä imettääkö vai ruokkiiko pullolla. Tästä oli joku tutkimuskin. Ainoa paikka missä rintaruokinta on turvallisempaa on maat missä vesi ei ole puhdasta ja missä ruokitaan korvikejauheella.

Jokainen imettäköön tai olkoon imettämättä, mutta ei nyt kuitenkaan palturia puhuta, jooko?

Kyseessä ei ole palturi

No sitten voinet kertoa, kuka moisen tutkimuksen on tehnyt ja milloin. Nestle?

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0277953614000549

Vierailija
28/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärjistetty aloitus. Mutta..

Ihan paskapuhetta yrittää mitätöidä imetyksen hyötyjä. Tutkimusta on tehty ja tehdään jatkuvasti, ja imetyksen hyödyt ovat kiistattomat. Esim rs- viruksen takia sairaalahoitoon joutuminen ja viruksen sairastamisesta rajuna on paljon tutkimusta löydettävissä, jossa nimenomaan korvikevauvat joutuvat sairaalaan, tarvitsevat lisähappea ja saavat antibiootteja vaativia jälkitauteja huomattavasti useammin kuin rintaruokittu vauva. Riski sairastua leukemiaan on myös korvikevauvalla korkeampi kuin imetetyllä. Jokainen imettäkööt tai ei mutta alkaa kyllästyttää nämä ainaiset korvikkeen puolustelijat. Anna korviketta, jos annat mutta älä jaksa väittää, että keinotekoinen KORVIKE olisi millään tavalla parempaa tai sama asia, kuin äidinmaito.

Vierailija
29/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska imettäminen on luonnotonta ja iljettävää, minä en ole lehmä josta pentu imee maitoa. Sitä paitsi kun kaupasta saa halvalla lehmänmaitoa, niin annan lapselle sitä, minä en rupea sille mitään äidinmaidon korvikkeita antamaan. Maito kuin maito, sama se on lapsen kannalta, että saako se naisen, lehmän tai vaikka rotan maitoa.

Vierailija
30/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo linkattukaan tutkimus todista, että korvike olisi yhtä hyvää kuin äidinmaito.

Vierailija
32/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo linkattukaan tutkimus todista, että korvike olisi yhtä hyvää kuin äidinmaito.

Ei todista ihmisten hokeminen että äidinmaito on parempaa kuin korvike että se on. Suurin osa äideistä syö ja juo niin epäterveellisesti että heidän maito on täyttä moskaa. Nykyajan korvikkeet on loistavia. Ja tämän sanoi ihan lasta lääkärikin. Jostain syystä vaan imettävät tahtovat kiillottaa kruunuaan sillä imetyksellä.

Vierailija
33/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän kaikki naiset voi imettää kun alkoholi ja tupakka on paljon tärkeämpää kuin lapsen kehitys!

Huonoja selityksiä ja tekosyitä olla imettämättä

yl

Vierailija
34/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun syyni olla imettämättä oli lapsen suulakihalkio. Silloin se ei vaan onnistu.

Tämä jätti surun ja jonkinlaiset jäljet onnistumiskokemukseen äitinä ja naisena vaikka tiedän ettei vika ollut kuin olosuhteissa. Korvikkeella kasvoi hyvin.

Jos meille vielä joskus tulee vauva niin toivon että imetys olisi mahdollista ja onnistuisi. Haluaisin kovasti kokea sen.

Vierailija
35/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/04/24/korvikkeesta-diabetesta

Diabeteksen syntyyn vaikuttaa kyllä niin moni muukin asia etten laittaisi tuolle paljoa painoarvoa

Vierailija
36/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todista ihmisten hokeminen että äidinmaito on parempaa kuin korvike että se on. Suurin osa äideistä syö ja juo niin epäterveellisesti että heidän maito on täyttä moskaa. Nykyajan korvikkeet on loistavia. Ja tämän sanoi ihan lasta lääkärikin. Jostain syystä vaan imettävät tahtovat kiillottaa kruunuaan sillä imetyksellä.

Ihminen on ihminen, lehmä on lehmä. Ihmisen maito soveltuu edelleen ihmiselle paremmin kuin lehmänmaito, vaikka ihminen on kauan lehmänmaitoon totutellutkin, ja ihan samat ympäristömyrkyt se lehmäkin saa ravinnostaan.

Lue tuo yllä linkattu teksti korvikkeen ja diabeteksen yhteydestä. Siinä mainittu insuliini on vain yksi maidon sisältämä hormoni.

Vierailija
37/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreillä ei valitettavasti ole minkäänlaista koulutusta imetysasioiden suhteen. Eikä suurinta osaa kiinnosta käydä täydentämässä osaamistaan koulutuksessa. Äidinmaitokorvikkeessa on jotain 25 vitamiinia ja hivenainetta. Äidinmaidossa yli 300 vitamiinia, hivenainetta, vasta-aineita ja aminohappoja.

Vierailija
38/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minä sain syntymäni äidinmaitoa, ensin jonkun toisen äidin sairaalaan luovuttamaa maitoa, mutta erittäin pian oman äitini maitoa. Eipä olisi luultavasti 1980-luvun alussa reilun kilon painoisena syntynyt keskonen eli minä ruvennut kasvamaan ja kehittymään läheskään yhtä hyvin sen aikaisilla äidinmaidon korvikkeilla kuin äidinmaidolla. Varmasti osittain sen ansiosta jäin eloon. Samoin varmasti hyvin vauhtiin lähtenyt kasvuni ja kehitykseni olivat osittain sen ansiota ja siksi olen nyt täysin normaalisti kehittynyt ja normaalin kokoinen lapsi, joka jo parivuotiaana saavutti muut lapset mitä tuli kokoon. Siinä iässä menin sitten monissa asioissa ikäisiäni ohi kehityksessä.

Vierailija
39/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun syyni olla imettämättä oli lapsen suulakihalkio. Silloin se ei vaan onnistu.

Tämä jätti surun ja jonkinlaiset jäljet onnistumiskokemukseen äitinä ja naisena vaikka tiedän ettei vika ollut kuin olosuhteissa. Korvikkeella kasvoi hyvin.

Jos meille vielä joskus tulee vauva niin toivon että imetys olisi mahdollista ja onnistuisi. Haluaisin kovasti kokea sen.

Minulla ei imetys onnistunut mutta se ei kolauttanut minun arvoani äitinä tai naisena. Se että lutkuttaako lapsi rintaa vai ei ei määritä minua ollenkaan. Lisäksi loistavaa oli että mies pystyi ruokkimaan lapsen ilman että piti huolehtia pumppaamisesta.

Vierailija
40/70 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasarikeskonen ov. kirjoitti:

Onneksi minä sain syntymäni äidinmaitoa, ensin jonkun toisen äidin sairaalaan luovuttamaa maitoa, mutta erittäin pian oman äitini maitoa. Eipä olisi luultavasti 1980-luvun alussa reilun kilon painoisena syntynyt keskonen eli minä ruvennut kasvamaan ja kehittymään läheskään yhtä hyvin sen aikaisilla äidinmaidon korvikkeilla kuin äidinmaidolla. Varmasti osittain sen ansiosta jäin eloon. Samoin varmasti hyvin vauhtiin lähtenyt kasvuni ja kehitykseni olivat osittain sen ansiota ja siksi olen nyt täysin normaalisti kehittynyt ja normaalin kokoinen lapsi, joka jo parivuotiaana saavutti muut lapset mitä tuli kokoon. Siinä iässä menin sitten monissa asioissa ikäisiäni ohi kehityksessä.

Korvike on tullut pitkälle 80 luvusta. Silloin piti katsoa ettei lapsi juo yli litraa päivässä ja nykysin saa antaa juoda niin paljon kun lapselle maistuu ihan huoletta