Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAkuisten tiistai

18.04.2006 |

Huomenta ja hyvää viikkoa!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin siis maksamaan sopimuksen mukaan yksityiselle torstaina. Kassoja oli 2, mukava kassa oli vapaana, mutta jonotin määrätietoisesti inhokkikassalle, vaikka mukava kassa ilmoitti, että hän ottaa vastaan. Kun lopulta pääsin inhiksen luokse, hän ei heti muistanut minua, vaan oli ystävällisempi kuin viime kerralla, harmi sinänsä, koska se vei parhaimman terän mun kiukulta. ;)

No, kun olin maksamassa, kysyin muistaako mua, sitten mietti hetken ja myönsi. Hoidin maksun loppuun, ja sitten käytiin tämmöinen keskustelu, takanani oleva jono kuuli sen:

Mä: " Olitpa aika tyly viime kerralla!"

Kassa: " ....olisikohan meillä ollut kiirettä....?"

Mä: " Kiire tai ei, on törkeää vihjata että olisin jotenkin maksukyvytön, kun uhkailet seuraamuksilla"

Kassa: " Näytin vaan, että tässä paperissa sanotaan niin....."

Mä:" Eiköhän se ole itsestään selvää sanomattakin, mitä seuraa, jos ei maksa!" Ja sitäpaitsi, et edes vastannut tervehdykseeni, kun tulin ilmoittautumaan, naapuripenkillä oli jotain kiintoisampaa......"

Kassa: (hymyilee vittumaisesti ja levittelee käsiään)

Mä: " Oliko sulla vaan huono päivä.....?"

Kassa: " Ei"

Mä: " Eli oletko aina tuollainen?!!!!!"

Kassa: " No mä pyydän anteeksi"

Mä: " No, olkoon, hyvät pääsiäiset"

Kassa: " Hyvää pääsiäistä!" (erittäin ystävällisesti)

Lähdin sieltä enkä takaisin palaa.

Muita kuulumisia: LIIKKEET TUNTUIVAT TOISSAPÄIVÄNÄ!!!!!! Istuin illalla sohvalla kun 8cm navan alapuolella, mutta oikealla vaelsi kutittava kupla. Epäilin sitä hetken, mutta sama toistui muutaman kerran. Ihan hentoinen. Vielä hetken kuluttua tunsin saman. Tarkastin neuvolakirjasta, joko tämä olisi mahdollista, niin jo viime viikosta olisi voinut tuntea. Sen jälkeen en ole tuntenut ja nyt odottelen uutta kokemusta.

t. Patovahti 15+2

Vierailija
2/25 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin PATOVAHDILLE, hyvä että sait jotain sanottua kyseiselle tyypille. Mua ois varmaan ketuttanut niin kovasti että olisin antanut tulla oikein korkojen kera. Mutta hyvä siis että sai vähän ajattelunaihetta! Ensiliikkeet onkin aivan mahtavat =) Pistää hymyilyttämään väkisinkin =o) Lopussa ne jo vois ollakin vähän hellempiä ;o)

Miannikohan eilen oli kysellyt lapsen potkuista mahaan( siis ulkoapäin;). Samaa olen miettinyt minäkin, kun tuo meidän esikoinen tulee JOKA yö meidän väliin, vaikka nukutetaankin omaan sänkyynsä...Sitten on vielä aina ihan kiinni minussa niin olen miettinyt ett miten mahtaa onnistua sitten kun maha on jo iso =O

Eilen oli kiva päivä, käytiin tivolissa ja kotipizzassa syömässä, Nam! Nyt taas keli ihan sateinen, mutta tekee hyvää noille lumikinoksille =)

Je_ni, mikäs se oli se nettisivu jolta olit löytänyt niitä jumppaliikkeitä?

Torstaina nyt sitten olisi vihdoin se lääkärineuvola, ekaa kertaa sydänäänetkin pitäisi kuulla. Onkin paljon kysyttävää lääkäriltä, toivottavasti sattuu mukava sellainen =o)

Uskomattomalta tosiaan tuntuu tää viikkojen kuluminen. Kun katsoo, että joku oli jo viikolla 16 tai ylikin...Sehän on ihan kohta puolessa välissä =o)

Joku kyseli kesä-äitiysvaatteista. Itse ainakin ostin jo H&M:ltä sellaisen aivan ihanan pellavahameen(polviin asti). Vielä pitäisi ostaa jotkut housut, mietinkin että pärjäisköhän sitä jos ostais kesäksi pellavahousut? Meinasin siis että tulee kunnon lämmin kesä ;) Esikoilta mulla on kahdet housut, mutta täytyy sanoa että mä hukun niihin ainakin vielä =)

Mutta nyt aamupalalle ja sitten kauppaan =o)

Mukavaa päivää!

Camelot 13+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ois sitten taas arki ja aherrus (aivan kuin näillä päivillä ois mitään eroa näin kotiäidille, siis arki ja pyhä -samat hommat kuitenki).

Huomenna tulee ne tuplarattaat, jotka ostettiin. Jee! Nyt vaan kun tulis oikeen hyvät ilmat, niin päästäs tyttöjen kans lenkkeilemään kunnolla. Poika tosin oli aika järkyttynyt, kun sanoin että voin aina kävellen hakea sen eskarista. On niin tottunut autokyyteihin ja muutenki laiska kävelemään.. Matkaa ei oo ku n. kilsa, että eiköhän tuo jaksa :) Samalla oppii tulevan koulutien.

ON: Olin sitten viimeyönä nukkunu mahallaan, ainaki muutaman tunnin kai. Oli jotenk höntti olo, mutta ihmetytti että miten edes pystyin nukkumaan, kun jo pari viikkoa sitten mahallaan olo tuntu tosi epämukavalta. Vaavi parka, toivottavasti ei oo lintsaantunu.

Olo on hyvä, ihan kuin ei raskaana oliskaan paitsi että maha tosiaan kasvaa silmissä.

Kesävaatteista: Mulla on H&M:n pellava-äippähousut ja niillä ajattelin kesän pärjätä. Lisäksi on yhdet paksut mustat mammahousut ja yhdet vaaleat, joita voi käyttää kesällä myös hyvin. Ja kotona pidän trikoita, niitä on kolmet. Meidän keskimmäinen syntyi heinäkuun lopussa (laskettu oli elokuun puolivälissä). Oli NIIIIIN ahdistava kesä, ettei toista. Silloin päätin, että meille ei enää ikinä tuu loppukesän vauvaa, jos minusta on kiinni. No, eihän tuukaan, mutta kyllä minä varmaan heinäkuussa oon jo melko muhkee. Muut lapset on syntyneet tammi- ja helmikuussa, eli alkuraskaus on ajoittunut kesään.

Täytyis kai alkaa vaatteita kattelemaan päälle, jos kauppaan pääsisi kunhan toinen tyttö herää. On aika aamu-uninen, voi helposti nukkua kymmeneenki.

Mianni 13+3

Vierailija
4/25 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille näin pääsiäisen jälkeen!

Me tosiaan oltiin koko pääsiäinen mökillä ja mukavaa oli. Paitsi esikoinen sitten sunnuntaina sairastui vesirokkoon. Ensiks ajattelin että vähälläpä päästään, kun tuli vaan muutama näppylä sinne tänne. mutta maanatai aamuna koko kaameus paljastui. Siis pieni rassu on täynä inhottavia kunnon paise näppylöitä... Saa nähä tarttuuko tauti tuohon kuopukseekin. Luultavasti.

Äitiysvaatteista on ollut puhetta. Eli mulla tällä hetkellä neljät housut. Yhet farkut, yhet caprit, yhet paksummat mustat ja sitten noi hennesiltä ostetut pellavahousut (muutamalla muullakin taisi sammanlaiset olla :) Tilasin myös Missymomilta sellasen IHANAN turkoosi ruskean pallava hameen. Oli aika kallis, mutta mieskin oli sitä mieltä että mun pitää sellainen saada. Eihän tollaista tilaisuutta voi jättää käyttämättä;)

Oma masu kasvaa ja on sitä vaan ilo seurata. Liikkeitä siis olen epäillyt tuntevani ja aina välillä semmoinen pieni kutitus tuolta masusta tuntuu.

Mutta ei tässä tällä erää kummempaa. Aikaa harmaa ilma täällä on, mutta eipä haittaa, kun ei ulos jokatapauksessa vähään aikaan pääse. Olipa kyllä ihanan iloinen yllätys kun eilen tultiin mökiltä. Siis kaikki lumi sulanut täältä. Enää vaan metsässä vähän lunta haivattavissa!

Voikkaapa paksusti!

Mamseli rv14+2

Vierailija
5/25 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..miehen kahden päivän vapaa loppui sitten ja arjen kunniaksi tuli oikein ihana ilmakin, ihan synkkää ja taivaantäydeltä sataa veden ja rännän sekoitusta, kylmä tuulikin vielä, yääks!

pääsiäisen lomailmat oli kyllä niin ihanat että kaipa niitten voimilla vähän sadettakin täytyisi jaksaa, ankeaa vaan kun tuntuu ettei sitä oikeaa ihanaa kevättä tule ollenkaan, mun mielestä kevät on yleensä se ihanan aurinkoinen ja pirteä eikä synkkä ja sateinen niinkuin syksy..phuoh.

mammavaatteista, täällä kanssa nuo hm.n pellavahousut joita muillakin oli ollut;) hih...kaikki mammat kulkee samanlaisissa vaatteissa= team-asu;)

edellisestä raskaudesta muutamat lindexin haalarit, vielä isoja, mutta todella mukavat päällä, enemmän vaan semmoiset kotivaatteet, sitten yksi farkkuhame ja semmoiset toiset pellavahousut ja muutama tavallinen matalavyötäröinen pellavahamonen, eilen ompelin tavallisiin housuihin semmoisen leveät resorin vyötärölle, kun olin ensin leikannut matalammaksi vyötäröä,tuli kivat, ihankuin kaupasta ostetut mammahousut, tuntui päällä tosi mukavalta kun ei mistään kiristänyt, ja paita housujen päällä näyttävät aivan tavallisilta housuilta, ajattelin tehdä vielä saman yhdille farkuille:)

paitoja muutama jäljellä edellisestä odotuksesta mutta tuntuu että jo niin kuluneita että uusia tarvitsee..

minullakaan tuosta masullaan nukkumisesta ei tule mitään, on niin herkkä tuo pikku pömppö jo.

eilen anoppi sanoikin että eipä tuota vatsaa enää voi piilotella;) kiva jos muutkin jo huomaavat eikä vain itse, kun tiettty sitä katselee erilaisin silmin ja toivoo että kasvaisi, pienikin turvotus tuntuu ihanalta vauvamasulta , hih ;)

ensi viikolla muistaakseni oli neuvola, odotan jo malttamattomana, ihana päästä kuuntelemaan sydänääniä taas, oon kauhea panikoitsia, np-ultrasta nyt se kaksi viikkoa ja tuntuu että pitäisi taas päästä ultraan varmistamaan että kaikki hyvin, varsinkin kun niitä hipaisuja ei nyt ole vähäään aikaan taas tuntunut, esikoisesta tuntui tälläviikolla jo useita kertoja päivässä.

nyt aamupuuhiin!

tiistain jatkoja kaikille!

fiikuna ja mytty rv14+6

Vierailija
6/25 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne vaan taas pyhät meni ja arki alkoi. Kamalan kurja sää täälläkin lunta/räntää/vettä sataa vaihtelevasti. Esikoinen piti kyyditä kouluun heti aamusta, kun oli poloisella kumi puhki pyörästä, no eipähän tarvinnut tuolla sateessa polkea. Pienet pojat vetivät sadeasut niskaan ja lähtivät pihalle puroja tekemään. Ihana kun viihtyvät pihalla säässä kuin säässä, kyselivät mennessään että lähdetäänkö pyörälenkille! =) Taidanpa itse olla sisällä tämän aamun ja selvitellä reisussa kertynyttä pyykki pinoa... Uskomattoman paljon sitä kertyykin viideltä ihmiseltä muutamassa päivässä!!

Tänään olisi alkanut ne työtkin, jos olisin sinne mennyt... Olen kyllä tyytyväinen päätökseeni jäädä kotiin lasten kanssa kasvattelemaan masua. Kerkeää niitä töitä vielä luultavasti tekemään lasten kasvettuakin.

(.)Maha hiukan kasvanut mutta normaalit housut vielä menee, iltapäivästä alkaa turvotus lisäntymään ja nappia täytyy aukaista. Muuten olo suht ok pientä närästystä ja kuvottavaa oloa iltaisin, mutta muuten hieno olo! =)

täytynee nyt siirtyä tuonne kodinhoitohuoneen puolelle setvimään niitä pyykkejä... Hyviä vointeja kaikille ja toivotaan että se aurinko taas pian palajaa paistelemaan meille!

neljäs 13+3

7/25 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ei oo vielä kovin runsaasti porukkata käyny kirjottelemas.

Pääsiäinen on sitte vietetty ja arki pukkaa jälleen päälle. No, kotona on hyvä olla ;) Mummulassaki oli mutta onhan se aina kiva tulla kotio takas.

Masukuulumiset: ei oikeastaan mitään uutta. Maha ei vielä hirveesti mihinkää näy, tai sitä ei huomaa ainakaa ku on tota plätskiä sen verran että vasta parin vko päästä voi alkaa ehkä oottamaan että sen vauvamahan huomaa :) Pahaolo on vähän hellittämään päin, mutta edelleen tulee päiviä jolloin ei muuta tee mieli ku maata sängyssä. Väsymys jatkuu- toivottavasti seki tässä pikkuhiljaa loppus.

Ja ja..mitäs muuta :) Ystäväni sai pienen vauvan, odotan innolla että pääsen poikaa katsomaan! Vauvakuume varmasti kasvaa ku sen näkee ;)

Mammahousuista ollu puhetta.. Minäkin liityn H&M:n pellavahousunomistajienryhmään. Ne onki ihan mahottoman hyvät kesällä! Muutamat muutki housut omistan, äippä sellaset, mutta ne on vaan aikas kuluneet kun esikoista odottaessa ei ollu ku parit housut, niitä sitte tuli niin paljo käytettyä että eipä niistä taida olla enää ku koti housuiksi. Se tietää siis ostosreissuja mammaliikkeisiin, kunhan jostain satais vähän rahaa varpaiden juureen että vois sellasia ostosmatkoja tehrä.

Muttamutta..kotitöiden pariin, kun nyt ei oo ketää muuta joka niitä puolestani tekis.

Jääsydän rv 11+6 (huomenna 12 ;) )

Vierailija
8/25 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, myös mä omistan H&M:n pellavahousut ;o) Aika hauska yhteensattuma vai kertooko se siitä, että tarjontaa on taas aika niukanlaisesti.. Olen nyt pari kertaa käynyt H&M:llä ja Lindexilla, mutta mammavaatteissa tuntuu olevan jäljellä vaan isoja kokoja. Haluaisin s-koon farkut, mutta enpä ole vieläkään löytänyt.. Mulla on esikoisen jäljiltä Lindexin lappuhaalarit, mutta masupussi jää vielä aika tyhjäksi..

Meillä kans 2 v. esikoinen kömpii meidän viereen nukkumaan ja on tosi kova pyörimään ja potkimaan :o( Täytyy koittaa ennen kuopuksen syntymää saada rauhoitettua pojan unet omaan sänkyyn. En kyllä uskaltaisi imettää vauvaa silloin, kun on vaarana, että esikoinen potkaisee unissaan pientä.

Meillä (Nurmijärvellä) oli aamulla lumimaassa.. Tulis äkkiä kesä!!!!

Mulla pahoinvointi jatkuu edelleen.. Uskomatonta, olis niin ihana taas voida hyvin ja nauttia kunnolla raskaudesta. Mutta kaikki kai aikanaan.

Mukavaa päivän jatkoa,

Goblin rv 14+3

Vierailija
9/25 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli niskapoimu-ultrassa käytiin aamupäivällä ja kaikki oli ok. Pää-perämittaa ei tullut mihinkään korttiinkaan ylös, joten se jäi nyt hämärän peittoon, mutta mitään poikkeavaa ei havaittu.

Kovasti tyyppi siellä venytteli ja potkiskeli, ja joo-o, vakuutuin entistä enempi että kyllä ne LIIKENTUNTEMUKSET mitä voi olla näillä viikoilla ovat jotain ihan muuta... :) Ei nimittäin tuntunut yhtään mitään vaikka omin silmin näin kun siellä tyyppi venyttää kohdun seinämää!

LASKETTU AIKA selvisi samalla eli on 22.10. Sain yhden " ilmaisen" päivän lisää viikkoihin :D Mullahan menkkojen mukaan olisi jo viikko enemmän, mutta oon koko ajan laskenut näillä pienemmillä viikoilla kun tiesin ovulaatiotestistä että olisi nyt about 13 viikkoa tilillä.

Tämä " uusi" laskettu aika on siitä kiva, että 18.10. on mun syntymäpäivä ja se on rv 39+4 - esikoinen syntyi rv 39+3. Odottelen siis kivaa 25-vuotissynttärilahjaa, sellaista 3,5-kiloista ja lämmintä mielellään :)

Sit nopeasti noista ÄITIYSVAATTEISTA: Kuten muissakin asioissa, oon vähän hällä väliä -linjalla tässäkin... :) Omistan eka raskaudesta kahdet Lindexin over the belly -sammarit, joita oon nytkin käytellyt. Toiset on kokoa 36 ja sopii hyvin näin alkuraskaudessa ja puolivälissä, toiset kokoa 40 ja meni hyvin loppuraskaudenkin viimeksi. Äitiyspaitoja on jokunen. Mutta esikoista odotin tosiaan ihan päinvastaiseen aikaan vuodesta eli talvella, joten talvivaatteita lähinnä ovat. Kesällä ajattelin enimmäkseen käytellä mekkoja... ehkä? En tiiä :) Ostan sitten jos tarvis on.

Nyt mies huutelee jo kolmatta kertaa tekemään kauppalistaa. Palaillaan...

Coe rv 13+2

Vierailija
10/25 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pakko oli tulla tänne hehkuttamaan. Meille tulee tänään uusi auto. Eli mies käy tänään vaihtamassa meijän auton " uuteen" vuoden 2003 Toyota corolla versoon. Se on hopeen värinen ja erittäin tilava. Meillehän kolmas tulossa ja ollaan pitkään väännetty kättä, että millanen auto tulee. Mies lopultakin tajus että pakko ostaa tilava ja järkevä perheauto!!

Eipä sen kummempia. Pakko oli vaan päästä purkamaan tää!!!

Onnesta muikea Mamseli

Vierailija
11/25 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi, kirjoitin pitkät turinat ja ne hävis jonnekin! Nyt ärsyttää. No ehkä oli parempikin, että ne hävis, oli sellaista valivalia.... Tänään on nimittäin ollut sellainen päivä, että ei ois kyllä kannattanut sängystä nousta! On pesty keittiön lattiaa, kun kaatui neidin maidot aamupalalla, siivottu vessa, kun neiti teki kurakakat taas sinne pikkareihin, kirottu suomen ihanaa kevättä (sataa tiskirätin kokoisia lumihiutaleita), tultu pikavauhtia puistosta kotiin, kun neiti kävi uimassa kuralätäkössö jne. Eli tälläinen aamu täällä näin pikaisesti kerrottuna!

Camelot kyseli niitä jumppaohjeita, Je_ni muistaaksi kirjoitteli ottaneensa tuuli.net sivuilta ja mulle antoi neuvolasta selkaliitto.fi osoitteen ja sieltä löytyy sellainen kun odottajan selkästartti. Siinä oli ainakin hyvät kuvat, en ole vielä itse liikkeitä testannut.

Meilläkin taitaa tulla kuitenkin tuo autonvaihto eteen. Luulin, että ois mahduttu tohon nykyiseen, mutta en tiedä, täytyis kokeilla istuimien kanssa. Meillä on siis nyt vw golf farkku, ostettiin se viime kesänä uutena ja jotenkin tuntuu aika hassulta taas sitä vaihtaa, mutta pakko kai se on, jos ei siihen mahduta. Isäntä onkin katellut vw passatteja, mutta ne on niin paljon kalliimpia, täytyis sitten ottaa vähän vanhempi, kun ei kuitenkaan haluta enempää rahaa laittaa autoon.

Täytyy lähteä miettimään jotain välipalaa...

Nöpö & paavokerttuli 15+1

Vierailija
12/25 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi kysymys, MISTÄ OLETTE NE H&M:n MAMMA-PELLAVAHOUSUT LÖYTÄNEET? Tahtoo myös! Vai myydäänkö niitä vain pk-seudun liikkeissä... Mietin jo niitä ihan tavallisten pellavahousujen ostoa, isommalla koolla, mutta ne ei istu kovin hyvin ison mahan kanssa.

Pääsiäisestä siis on selvitty. Olokin alkaa olla parempi jo, oksennus pysyi koko pääsiäisen piilossaan. Jospa se tästä pikkuhiljaa helpottaa. Maha on pullahtanut tässä ihan yhtäkkiä, nyt alkaa olla jo liki vauvamaha, eikä enää turvonnut pallo ;).

himppu rv 14+3

Vierailija
13/25 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan edes minua kun en ole kirjoitellut ;D

Täällä ei taaskaan mitään ihmeellistä, tylsää ja tasapaksua arkea eikä mitään oireitakaan.

Karsea ilma, räntää sataa ja on kauhean harmaata.

Äitiysvaatekeskustelu, kiva!

Mulla ei juuri ole noita äitiysvaatteita, en viimeksi tullut ostaneeksi kuin yhdet housut joilla pärjäsin alusta loppuun.

Täällä päin kun ei oikein ole paikkoja jotka myy ko. vaatteita. Tai on Lindex Kuopiossa, mutta aina kun menen sinne, on jäljellä vain kokoa S ja XS, joita siis en missään tapauksessa ole!

Muutenkaan en ymmärrä miksi ko. vaatteiden pitää olla niin vartalonmyötäisiä ja jopa seksikkäitä; haluan kunnon teltan päälleni! ;D

Jos joku löytää netistä aikuiseen tyyliin sopivia äitiysvaatteita niin vinkkaa minulle, jooko?

En tosiaan halua mitään " katumuotia trendiäideille" , kuten eräs sivusto mainostaa, yäks.

Olen sillä tavalla vanhanaikainen että haluan peittää mahani.

Eka raskaudessa esittelin sitä kyllä mutta nyt ei voisi enää vähemmän kiinnostaa :)

Harmittaa kun mies tekee tällä viikolla sekä aamu- että iltavuorot, saadaan olla pojan kanssa keskenään kotona :(

Olen katsonut Täydellisten naisten toista tuotantokautta täällä ikävissäni, on kyllä hyvä sarja!

-lupicaia 16+2 (ei niin pitkä matka puoliväliin enää!)

Vierailija
14/25 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäinen ohi ja kevät saa alkaa ihan tosissaan!!! On ollut ihanaa kun melkein kaikki lumi pihalta poissa ja hiekkalaatikkokin toimittaa taas oikeaa virkaansa. Esikoinen, puolitoista vuotias, on aivan innoissaan liukumäestä, hiekkiksestä ja isommista lapsista. NIIN paljon helpompaa kun talvinen michelinukko, joka juuri ja juuri pystyi pitämään mitään kädessään, saati liikkumaan lumessa muuta kuin pulkalla.

Me otettiin siis varaslähtö kesään Portugalissa ja nyt taas kotona. Olipa ihanaa köllötellä auringossa bikinit päällä ja nauttia lämmöstä.

Mulla on onneksi aika paljon äippävaatteita tallessa edellisestä 2004, raskaudesta ja niillä varmaan pärjäilen. Kesällä käytän varmaan taas paljon tuollaisia ihan tavallisia trikoo mekkoja, jotka menee mukavasti myös mahakkaalle kun venyvät. Mulla on vähän hassua noiden äitiysvaatteidenkin kanssa kun kutistuin aivan hirveästi esikkoa imettäessä ja kaikki vaatteet menivät hetkessä isoiksi ja nyt äitiysvaatteet tuntuvat aivan valtavilta. Luulen kuitenkin että kroppani on jo alkanut keräämään mukavaisesti vararavintoa tulevalle kuluttajalle, joten eiköhän tässä parin kuun kuluttua olla jo ihan kiitettävissä mitoissa. Yli huomenna on lääkärineuvola ja sittenhän sen näkee kuinka painoa on tullut ja onko riittävästi (piti vähän terkka puhetta että pitää ekstroja syödä). Kahen viikon päästä rakenneultra ja se jännittää melkein enemmän kuin np-ultra. Voipi johtua siitä että ystäväni sai tosi huonoja uutisia ja raskaus jouduttiin keskeyttämään ja se järkytti minuakin syvästi. On painanut mieltä aivan älyttömän paljon. Mies ei edes pääse mukaan. Onneksi äitini tulee että saa pitää jotakuta kädestä kiinni! :)

Taas on vauvan syntymä mietityttänyt, kun esikko on todella näyttänyt että uhma alkaa nostaa päätään. Kaipa se vaan väkisinkin tulee vaikka olinkin sitä mieltä että mun lapseni on enkeli. :) ONNEKSI on myös mitä ihanin enkeli ja usein vielä noiden raivareiden jälkeen. Mutta kyllä taas kumppari kiristyy. Vähän jännittää vaan se heti synnytyksen jälkeinen aika, kun sitä on (tai ainakin oli viimeksi) niin älyttömän herkillä pari viikkoa ja tuntuu ettei jaksa mitään ylimääräistä vaan haluaa vain hukkua vauvaan ja kaikkeen siihen liityvään. Saa kyllä mies olla tällä kertaa täyden 3 vkoa kotona ja putkeen.

Tulipa tässä taas ja nyt taas useammin osallistun kun ollaan maisemissa.

Terkuin, Namaste ja masukki 16+3

Vierailija
15/25 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viimein uskaltaudun ihan varovaisesti tänne mukaan. Odottelin ensin ekaa äitipolin käyntiä ja ultraa, että tiedän onko kaikki hyvin. Viime viikolla torstaina kävin siis ensimmäisen kerran äitipolilla ja siellä onnistuivat säikyttämään ihan täysin. Oli sen lääkärin mukaan kohdunulkoinen ja että tänään kontrollikäynnin jälkeen tehdään keskeytys. Kiva oli siis pääsiäinen! No tänään kävin uudelleen siellä ja oli kokenut lääkäri tällä kertaa tarkastamassa. Ei ole kohdunulkoinen, on vain jostain syystä hyvin ylös kiinnittynyt tapaus. Erittäin vilkas tapaus ja terve kaikin puolin, siis ainakin nyt siltä näytti. Lääkäri kyllä vakuutteli minulle, että tämä raskaus jatkuu normaalina ihan täysille viikoille, mutta minua täytyy seurata tarkemmin kuin muuten. Minulla on taustalla perussairautena munuaissairaus ja sen vuoksi minua muutenkin tarkkaillaan paljon, mutta nyt käyn äitipolilla kahden viikon välein. Viikkoja nyt kasassa 12+3, mutta vauvan koon mukaan olisi 12+6.

Tuossa joku kirjoitteli tuttavansa ikävästä kohtalosta ja keskeytyksestä, tiedän tunteen erittäin hyvin. Vaikkakin minua nyt vakuuteltiin, että on ollut väärä hälytys ja että ei olisi sen lääkärin missään nimessä pitänyt sellaista edes epäillä, kun kohtu on täysin symmetrinen käsin kokeiltaessa ja kun mitään kipuja tai aristuksia ei löytynyt vaikka kuinka paineli ja kokeili. Mielessä silti on edelleen se, että entäs jos tämä toinen olikin se joka oli väärässä ja vielä on sitten keskeytys minullakin edessä? Vaikkakin kuulema ei ulkoisessa raskaudessa löytyisi sikiötä ollenkaan ja että viikkoja ei voisi olla näin paljoa... Ota sitten maallikkona ihan täysin selvää tästä!

Onko muut kuulleet sellaisesta kuin supistaja rengas? Siis kohdussa kuulema voi jäädä joku lihaksen osa jostain syystä kurttuun ja muodostaa supistaja renkaan. No tätäkin minulla epäiltiin ja sanoi jotain, että täytyy kohta antaa nitroja, jotta rentoutuu... Mutta tämä nyt tällä erää minusta.

Hyvää päivän jatkoa kaikille!

Vierailija
16/25 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta nyt koneella tänään ekan kerran, EDISTYSTÄ :D

Voi hitsin hitsi teitä onnellisia, jotka liikkeitä jo tuntevat *kade kade* Tosin on ilmeisesti kuitenkin hyvin harvinaista, että jo näin aikaisin(rv15+)tuntee liikkeet ekassa raskaudessa eli koitan enköhän taida olla nyt vähän malttamaton...Olisi vaan N_I_I_N ihana tuntea ne ensimmäiset vauvan hipaisut <3

Mulla alkaa kyllä selkä väsymään töissä kohta jo yli äyräyiden;( Mitä helvettiä mä teen??!!!! Menin kotio ja hetken makoilin ja kun nousin niin en tiedä olisiko pitänyt itkeä vaiko nauraa, kun vihloin ihan vimmatusti häntäluusta ja peffasta(iskis). Se on kamala tunne, kun oikeesti ei meinaa suoraks päästä, jos menee kumartumaan!!!! Särkylääkettä en oo ottanut, kun se kuitenkin vaivaa suht vähän aikaa aina kerrallaan. Tänään tosin vaivasi aikasemmin ku ennen..siis on aina oireillut vasta iltaisin:( Saas nähdä mihin kehittyy.

Mulla kyllä maha on jo todella hyvin kasvanut eikä sitä todellakaan voi peiteillä ellei sitten pidä jotain TOSI löysiä paitoja/housuja. Mä sitten taas en todellakaan halua sitä peitellä mitenkään, päinvastoin! Olen niin kauan odottanut tätä niin nyt saa kunnolla pullistella :D

Mä ostin pellavahousut ihan VeroModasta ja ovat tosi kivat, kun jäävät tuonne ihan alas niin eivät paina masuun.Niissä on vetoketju ja pari nappia sekä nyöri. Kivat:)

7 yötä olisi neuvolaan, jippii :) Odotan kyllä niin innolla sitä taas! Sitte saapi jännittää milloin tulee aika sinne rakenneultraan ja tarvis varmaan kohtapuoliin varata se 4D ultrakin.

Mä en tiiä mikä ihmeen " aamuflunssa" mulle on nyt tullut?! Aamuisin nenä tukossa(se nyt ei oo uutta) ja saa niistää ihan kiukulla ja ihan nuhanen olo. Sitte muutaman tunnin päästä taas ei mitään:) Hyvä sinänsä, mutta aika outoa!

Autoista oli juttua niin me ei olla vieläKÄÄN saatu sitä meitin uutta pirssiä,arrgghh. Toivon kovasti, että jos huomenna tulisi miehelle puhelu, että saatais käydä vaihtamassa. Nyt meillä on tuo ns." ykkösauto" tollanen 3-ovinen, vaihdettiin Volvo S60:seen-ei siis farmariin, mutta takaluukussa on hyvää tilaa yhdistelmille (kunhan eivät ole kasattuna liian korkeat):)

Jees, mutta eipäs kai tässä nyt muuta tällä erää...Kirjoittelen tätä äiteen luona, kun tulin käväsemään. Väsyttää muuten ihan tajuttomasti, kun viime yönä ei meinannu uni tulla silmään millään ilveellä. Vielä 3 jälkeen katoin kelloa ja laskin,että reilun parin tunnin päästä jo kello soi :/ Jos tänään sitte tulis uni silmään herkemmin!

Voikaahan taas hyvin!!

Terkuin: Je_Ni & " Pikku-Hippu" 15+2

Vierailija
17/25 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että väsyksissä ollaan..kirjotusvirheitä ihan yks tai kaks :D :D

T:edellinen

Vierailija
18/25 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ihan pakko kirjottaa kun mulla on kummankin raskauden aikana tällainen hassu ilmeisesti limakalvojuttu että yöt on sieraimet ihan tukossa ja aamulla saa niistää ihan kunnolla ja hetken päästä ei enää mitään. Tämä alkoi siis heti kun tulin raskaaksi ja se oli yksi syy josta epäilin raskautta tällä tokalla kerralla. Mutta tosiaan olen ymmärtänyt että toisilla raskaus ja hormoonit vaikuttavat aika paljon limakalvoihin ja siis myös tänne yläpään limakalvoihinkin. Hassua!

Niin ja tervetuloa Tikrulle (oliko oikein?) Kiva kun kirjoittelet vaikka mielesi vielä onkin epävarma. Toivottavasti ja uskonkin että teillä kaikki hyvin, jos toinen lääkäri näin sanoi. Hitsi, mikä pääsiäinen teillä on ollut!! Nyt vaan joukkoon masua kasvattelemaan! :)

-Aamutukkoinen Namaste

Vierailija
19/25 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tuota aamutukkoisuutta voi myös aiheuttaa siitepölyt ja pölyt,

itsellä ainakin nyt alkanut nuo allergia-oireet, allergikko olen siis ollut koko ikäni, mutta nyt on viikon-pari ollut tänä keväänä noita oireita, ja tiepölyt myös voi aiheuttaa ei-allergikollekin oireita.

ja niinkuin namaste tuossa mainitsi, niin nuo limakalvot tosiaan voi ärsyyntyä, ehkä siksi myös allergiatkin saattaa tuntua pahemmilta raskausaikana..

nyt pojan iltapuuron keittoon!

fii ja mytty, edelleen 14+6

Vierailija
20/25 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin päätin laittaa Madam Mammalle viestiä, josko tietäisi tulevan lapsemme sukupuolen... USKOMATON ennustus kuului näin:

Teille syntyy tyttö 10.10.2006 (la 29.10.06)

JA

poika 3/2008

JA

tyttö 6/2009

JA

tyttö 6/2012

JA

poika 4/2015

Huhhuh!!!!!!!!!!!!!! Huono huumorintaju tuolla Mammalla:) Meille on kyllä meidän mielestä VIIMEINEN lapsi tulollaan.

Muutoin olo on niinkuin ei oliskaan.. NP-ultra on torstaina ja sitähän tässä jännitellään. Olen käynyt alkuraskauden ultrassa 7+2 ja silloin kaikki ok. Onneksi enää kaksi yötä jännitettävänä...