Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

>^_^< Kesäkertut tiistaihin! _*

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilli: Mä otin ihan omasta tahdosta sormukset ja ketjut pois kun lähdin synnyttämään. Ajattelin, et jos ne raapii vauvaa tai jotain?! ja siellä sairaalassa on käynyt myöskin joskus varkaita penkomassa kasseja. Mut en tiedä onko pakollista..

Gabriela: Mullakin on lähtenyt nänneistä ' nahan' näköistä, mutta huomasin sen olevan kuivunutta maitoa..eikä nahkaa! :) Mutta kyl niitä tissejä käsketään rasvata!!

Mariadee: Mä nauroin tota sun kertomusta anopista ja apesta! Siis kauheeta ' mikä valas' tyylisiä kommentteja..oisit lähteny mukaan juttuun..että nii i varmaan norsu siellä mahassa :D Mulla samanlaista juttua, mut en jaksa enää välittää! Älä välitä sinäkään *hali* :) :)

Suhmura: Munsta on kans tullu nyt viime päivinä siivoushullu! Imurointi pakollista päivittäin..naurattaa oikeen. Tänään seitsemän aikoihin konttasin olohuoneen lattialla rätin kanssa ja pesin muka tahroja lattiasta..(esikoiselta roiskunu mehua tai jotain?!) Mies katto toinen silmä ummessa, että just just :) Eilen kuljin rätin kanssa ja ulkona ollessa on pakko haravoida!! Outoa, mutta kivaa kun on energiaa! En tiedä vaan mistä sitä tulee, kun yöt nukun tosi huonosti. Päivällä yritän niillä päiväunilla korvata menetetyt yöunet.

Mahassa taas vilskettä ollu aamusta asti..nyt on jo vähän rauhottunu. Tarvis lähtee katsomaan esikoiselle synttärilahjaksi pyörää! Pääsee vähän shoppailemaan jee jee!

Hanna*

Vierailija
22/44 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäinen oli ja meni. Nyt on vihdoin viimein parempi olo jo tuon sairastelun jäljiltä. Yskittää tosin vieläkin aivan hirvittävästi, mutta muuten olo on jo suht´ ok, ja töissä siis ollaan. Ihmeen sitkeitä olleet nämä flunssat tänä talvena!!!!

Viime viikolla juttelin niistä sokeriarvoista ja mittailuista. Olisikohan ollut mariadee, joka vastaili minulle?? Joka tapauksessa, tuntuu kyllä todella uskomattomalta, että eri paikkakunnilla on niin erilaiset nuo arvot.... Minulla siis oli paastoarvo 4.8 ja tunnin jälkeinen arvo 6.3 ja kahden tunnin jälkeinen arvo 6.2. Jälkimmäiset 2 arvoa olivat kuulemma ok (rajaa en tiedä) mutta tuo ensimmäinen arvo ei olisi saanut olla kuin 4.6. Tuon takiahan sitten jouduin 6 päivää mittailemaan sokeriarvojani itse, ja huomenna menen neuvolaan kuulemaan " tuomioni" .... Toivottavasti nyt ei sitten ainakaan joutuisi mihinkään tehotarkkailuun.... Minulla siis oli noissa kotimittauksissa pahimmillaan tunti ruokailun jälkeen arvona 10.2, kun se olisi saanut olla vain 7.5. Noh, odottelen huomiseen ja voin tulla sitten kertoilemaan, mitä neuvolan täti oli mieltä....

Muuten minulla kaikki ok. Vauva potkii ja liikkuu ihan hirvittävästi, onneksi!

Lirauttelusta oli ollut puhetta, ja voin kyllä sanoa, että nyt kun on kova yksä, niin pissat lirahtaa housuun tämän tästä! Todella inhottavaa, mutta kai se ohi menee! Pikkuhousunsuojat ovat tällä hetkellä ihan must!

Nyt taas täytyy jatkaa näitä tekemättömiä töitä....

Hyvää viikkoa kaikille!!!

t.susse 31+ 4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika isohan tuo teidän poika on sisaristumeen, muistelin painorajoja oisko ne 10-15 kg?muistaako joku tarkkaan?

Joissain matkiksissa seisomalauta valmiina ja esim cracoissa pystyy isompi seisomaan vaikka vauva nukkuu. mulla toimi nämä+ pahimmat kiukut joko kainalossa/ tai isompi rattaisiin ja vauva äkkiä rintareppuun... Kannattaa käydä katsastamassa lastentarvikeliikkeet tai laita kysely tonne keskusteluosioon tarvikkeet niin jollain voi olla hyviä vinkkejä.

Jännä muuten toi vatsa ASIA, jollakin liian iso ja mulla esim liian pieni?!Kommentoijia riittää, mut kun ite niin herkillä ja huolestuu turhaan. : (

Kaikille joutuu perustelemaan, että kyllä tää ihan viikkoja vastaa ja ei mulla aikasemmissakaan raskauksissa ole isoa vatsaa ollu..

Vierailija
24/44 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oli sit neuvola aamulla tänään ja kaikki näyttäs olevan ok! paineet 120/60, painoa tullu 400g/vko, yhteensä nyt siis n.11kg. Syke oli 145, sf- mitta 32 eli keskikäyrän yläpuolella mennään. pää alaspäin vauveli siellä on ja toivottavasti ei käännykään enää! Pissa oli puhdas eli kaikki niinkun pitääkin.

Tänään on vauveli liikkunu aikas paljon, on koko ajan liikkeessä :) Sillä tuntuu välillä olevan huilipäiviä mut sitte meltotaankin taas oikeen kunnolla :) :)

Täällä kans yks joka ei nuku hyvin. Osaltaan johtuu kissoista jotka pyytää aamuyöstä ulos ja sit ei meinaa enää uni tulla. Sit taas pissattaa, janottaa yms.

Lilli: Kyllä mun käsittääkseni ainakin sormuksia ja kaulakoruja saa hospitaalissa pitää, itellä ainakin oli. Tietysti jos leikataan niin korvikset ja muut joutuu ottamaan pois mutta mulla oli korvikset, kaulaketju ja sormus sormessa ihan alatiesynnytyksessä ja koko sairaalassa olo ajan, ei kukaan ainakaan sanonu mitään.

Mulla on synnärille matkaa n.25km. Ihan sopivan matkan päässä siis. Oon alkanut nyt miettimään synnytystä ja välillä tuntuu siltä etten halua synnyttää ollenkaan, heh. Vaikka ensimmäinen synnytys meni ihan ok, sitä miettii kaikkea olematonta. Noh, ehkä paras olla ajattelematta koko asiaa.

Monelle piti taas kommentoida...unohtu vaan kenelle ja mitä :(

Nyt huilaamaan kun siihen on mahdollisuus!

Queen rv33+4 ja tytsy 1/05

Vierailija
25/44 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on seisomalauta ja ollaan tykätty! Esikoisella ja tokalla on ikäeroa 1v9kk joten aluksi ostettiin tuplarattaat joita tuli käytettyä todella vähän ja vain jokusen kuukauden. Meillä tosin esikoinen on aina ollut todella reipas kävelijä ja päiväunetkin jätti ollessaan alle 2v.

Seisomalautaan vaihdoimme lopullisesti, kun esikoinen oli reilut 2v. ja hyvin on siinä seissyt kesät/talvet. Tosin me emme kulje rattailla pitkiä matkoja kerrallaan kuin todella harvoin. Ja lisäksi meillä on ollut matkarattaat joten joskus on molemmat rattaat olleet käytössä, jos mies ollut mukana. Nyt ostamme tuplat taas sillä meillä tulee olemaan kolme alle 4v. joten siten aina toinen " isommista" lapsista pääsee myös kyytiin.

Jazzimiina rv31+4

Vierailija
26/44 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli saako koruja yms ottaa mukaan sairaalaan. Minulla on ainakin ollut päällä omat korut molemmilla kerroilla eikä ole mitään sanomista tullut...

Pesuaineesta ja huuhteluaineesta. Me käytämme aina hajustamattomia vaikka allergioita ei kellään olekkaan. En vain itse tykkää hajustetuista. Huuhteluaineita käytän vain tietynlaisiin pyykkeihin mm. lakanoihin, miehen paitoihin yms.

Oma (.) Neuvola oli viime viikolla ja kaikki hyvin. Verenpaine 104/60, hemoglobiini 109 ja painoa tullut toistaiseksi n. 11kg. Painosta en stressaa sillä olen luonnostani hoikka ja imetys on ainakin edellisillä kerroilla aiheuttanut hurjan painonlaskun. Muutenkin olo hyvä. Energiaa riittää ja yöt nukun kuin tukki. Tosin aina välillä iskee päivisin kauhea uupumus ja silloin on päästävä lepäilemään. Onneksi iltaisin ja viikonloppuisin mies auttaa minkä voi ja viettää paljon aikaa lasten kanssa.

Jazzimiina

Vierailija
27/44 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nukahti ihanan helposti unillesa, ei palanu omat käämit ollenkaa...

Mä oon kans miettiny ostettasko kaksostenrattaat vai yritetäänkö pärjätä ilman, poika siis 2v4kk nyt ja 15kg. Meijän vaunuihin ei saa seisomalautaa tai sisaristuinta, enkä tiiä hankkisinko vaikka sais. Monissa rattaissa on ollu se painoraja 13kg ja sit pitäs kunnon vaunuja katella (lue: laittaa rahaa enemmän!) On sit mietitty ku muutetaan keskustasta 8km:n päähän et ei varmaan samalla tavalla tuu vaunuiltua ku pojan ollessa pieni nii oisko ne välttämättömät sit kuitenkaan... Nyt en merkkiä muista mut kolmirenkaiset rattaat on yhet ollu mitkä ois koht. hintaset uusiks ja muistaakseni painorajaki vielä kaukana, 199e ne makso mut mut.....

Hoxa:Juu, tää siivousvimma on tosi paha! aamulla imuroin ja nyt kattelin et tekis mieli jo uusiks imuroida!!! pitää vissiin ottaa vaan harja ja rikkalapio käteen...

Hohoi! Aurinko rupes paistamaan!!!! Aamun tullu tosi sankasti räntää....

Ei taija oikeen(?) kokosta mahaa olla olemassakaan. Mulla esikoista oottaissa pahin kommentti josta loukkaannuin tosi pahasti oli rv 20-25 " kaksosetko siellä on?" ja mielestäni oli pieni maha. Moni ei huomannu ollenkaan ja kommenttia tuli ku poika oli syntyny, et " enpä ois arvannu et raskaana oot" . Nyt tuskin kukaan on kommentoinu suuntaan jos toiseen ja olo on ku norsulla....

Matkasta synnärille, meillä on varmaan lähemmäs 100km... Toinen vaihtoehto ois oulu johon 160km.. siis oulaisiin tuo n.100km... Mut kyllähän se kesäkelillä nopeeta menee... Esikoisen kohalla kesti reilun tunnin ajaa ku oli peilijäällä suurimmaks osaks ja tietty jännitti hurjasti et keretäänkö (oltiin aamulla 7.15 perillä --> synty 16.05 heh heh)

Vieläköhän oli muuta.... Ainii, mulla tulee yöllä ihan oksettava olo jos selällään nukun... Ja kylkiä saa vaihtaa ku lonkat puutuu mahottomasti...

Jos lähtis häiriköimästä hetkeks...

Suhmura taasen...

Vierailija
28/44 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäkö; ei tosiaan kannata välittää noista mahakommenteista! Mullakin aina ennen kauhisteltu mahan pienuutta, nyt sitten ihmetellään mahan suuruutta. Koskaan se ei kaikkien mielestä ole " normaali" ...

Lilli; kai ne korut saa olla riippuen sairaalan tavoista, mutta muistelen, että suosittelevat ottamaan pois (jos vaikka alkaa tulla turvotuksia synnytyksen aikana, ei sitten enää lähdekään ja hätäsektion varalta varmasti parempi olla valmiiksi riisuttuna). Ja turha kai niitä laukussa on pitää, kun sitten joutuu miettimään, et mitä jos katoaa.

Queen; minäkin just taannoin mietin synnytystä ja sitä, et jos ei voikaan synnyttää ja joutuu sektioon tai kuolee verenhukkaan tai jos lapsikin kuolee jne... Vauva kun tuntuu olevan usein poikittain, niin siitähän saa mielessään kehiteltyä vaikka mitä vaaratilanteita tai arvioita siitä, että napanuora on jotenkin huonosti eikä vauva pääse olemaan kunnolla pääalaspäin jne... Mietin jo, kuinka kauhea tilanne miehelle, jos minä ja vauva kumpikin kuolemme... Eli niinkuin sanoit, parempi varmaan, ettei mietikään...

Alkaa muuten jo tässä vaiheessa taas kiristyä pinna lasten kanssa. Mikä siinä on, että aina niiden pitää tapella tai vähintään riehua ja kiukutella minulle vastaan. Ehkäpä on paras koittaa keksiä niille taas jotain mielekästä tekemistä.

Summerska

Vierailija
29/44 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en enää muista mitä piti kommentoida... no ainakin näitä:

Kiitos Summersnowlle masennusjutttuun kommentoinnista. Hyvä tietää, etten ole sitten ainakaan riskiryhmässä... Jotenkin tuntuu että ei aina voi olla hyvällä päällä niin varmaan tulee tänäkin vuona jokin suvantovaihe kun nyt niin pitkään on ollut ihanaa aikaa. (ehkäpä viimevuotisten keskenmenojen jälkeen ei voikkaan olla muuta kuin onnellinen että näin pitkällä jo ollaa).

Raskauden ahdistavuudesta... estävyydestä:

-kengät pitää " heittää" jalkaan... onneksi nyt siirrytään kesäkenkiin niin ei tarvitse taiteilla...

- Kyykkiä ei voi, kun alkaa supistamaan (mulla vauva on liian alhaalla viikkoihin nähden)...

-kumartuminen onnistuu vielä ihan ok...mutta ylöspääseminen onkin sitten eri juttu.

-Ruoan päälle ei voi mennä makuulle... tai ruoka kävelee takaisin ylös. (kaikista inhottavinta... kaipaan todellakin kunnollisia ruokalepoja).

-Yöt menee risaseksi... aina eri syyn takia... levottomat jalat, supistukset, närästys, vessareissut, palleakipu jne.

Kaikesta huolimatta koen olevani " elämäni kunnossa"

Omanapa: Aamulla oli äitipolilla kontrolli niiden supistusten takia... ja sain sairasloman nyt ä-loman alkuun saakka ... kävin sitten töissä samalla... eikä todellakaan tullut ikävä (niin hirveä kiire siellä oli).

Vauvi oli nyt n 1400g ja kaikki hyvin. Lääkäri taas päivitteli, sitä miten alhaalla vauvin pää on (kun kuulemma harvoi edes viikolla 37 ovat niin alhaalla). Painaa kohdun suulle, joka sitten varmaan aiheuttaa ne supistukset. KOhdunsuun tilanne oli kuitenkin ihan hyvä, joten nyt voin liikkua voinnin mukaan. JEE.... sen kunniaksi menin ostamaan heti bikinit... (uikkariin en enää mahdu), ja aion mennä joku päivä taas uimaan (siis lillimään vedessä). ... aurinko siis paistaa tännekin koloseen.

Ninni rv 29+6 (jee huomenna ollaan jo 30-luvulla).

Vierailija
30/44 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli taas TAYSsissa tarkastus, ja periaatteessa kaikki on kunnossa, paitsi että lapsivettä on vain normaalin alarajoilla. Normaalin raja on kuulema 8 ja minulla olis just se 8. Seuraava kontrolli on kahden viikon päästä, esikoisen 2v. päivänä. Toivottavasti ei vesi ainakaan vähene. Pitää ilmeisesti sitä vettä juoda nyt sitten oikein urakalla, josko se auttaa, kuten olen kuullut. Kuten sanottu kaikki muu on ok. Vauvalla painoa noin 2.1kg, ja ilmeisesti pitkä lapsi tulossa, jos reisiluuhun on luottamista. Kohdunsuullakin on tapahtunut edistymistä. Nyt enää 3cm ja ilmeisesti ulkosuu alkanut avautumaan.

Oma olo on hivenen muuttunut viimeisestä. Varpaiden tilalle on tulleet nakit, ja toivon ettei lenkkimakkarat vaihdu ennen synnytystä. Kengät ahdistaa jo nyt ja sormuksia en uskalla pitää sormessa. Kulkevat kaulakorussa.

Sisaristuimista sen verran, että olen kuullut ettei niitä enää valmisteta, joten jos tämä pitää paikkansa, ainoa konsti moinen löytää on käytettynä. Ja lienee vaunun runkokin asettaa omat edellytykset, ettei ihan joka malliin sovikaan. Me yritetään pärjätä seisomalaudalla, kun esikoinen on todellakin kaksi ja kesä tulossa.

Nyt kokkailemaan.

Jamesiina ja MasuVauveli rv 33+4

Vierailija
31/44 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas rankka neuvola/ostosreissu.

Neuvolassa oli ihan kiva sijainen, vakitäti on lomailemassa. Paino oli noussut taas vähän yli kilon viikossa.. Huh huh. Ihan normaalisti syön, liikun minkä pystyn (sali + uinti) ja silti paino nousee nousemistaan, nyt jo jotain +15 kg.. Saa nähdä mihin asti päästään. No, eipä tämä sijainen ollut siitä kovin huolissaan, ei ainakaan maininnut mitään. Se on muuten jännä. Normaali th on itse ylipainoinen ja aina muistuttaa että kun on taas tullut liikaa painoa, tämä sijainen oli normaalipainoinen eikä sitä vaivannut yhtään.

Muuten oli hemoglobiini ihan kohdillaan, sydänäänet kuului hyvin, verenpaine ok ja tenava raivotarjonnassa. Ainoa asia mihin vähän kiinnitti huomiota oli hieman valkuaista virtsassa (ei siis selkeästi, vaan aavistus). Ja nyt kun on ollut lievää turvotustakin, niin sain uuden ajan ensi viikolle..

Sain muuten hankittua ammeen! Hiphei! Erikoisliikkeissä kävin kuikuilemassa (mukaan tarttui jo imetysliivit toisesta ja lanoliinia toisesta liikkeestä) ja ostin sitten ihan tavallisesta marketista Ortexin ammeen (maksamaton mainos). Mutta tulipa samalla hintoja kysyttyä pinnasänkyyn, patjaan etc sekä turvakaukaloon.

Kyllä tämä tästä.

Vierailija
32/44 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas pitkä pino!!!

Sain tänään vastaukset sieltä labrasta, ei oo sitä streptokokki- juttua! Neuvola täti oli ihan ihmeissään et supistelut jatkuu edelleen ja meinas et olisin mennyt neuvolalääkärille tervyskeskukseen päivystykseen torstaina näyttään sitä kohdunsuuta ja -kaulaa et onko tapahtunut mitään, no en ottanut aikaa ku selittelin vaa jotai töistä ja soitin samantien yksityiselle ja sain lauantaiseks sellasen " ehkä ajan" . Eli laitto mut peruutus jonon ykköseks ja sano et AINA tulee peruutuksia ihan viimiseen asti. No nyt odotellaan sinne lauantaihin. En kyl mee sen neuvolalääkärin vastaanotolle ihan hevillä ku viimeks se haukku mut ja sitä edellisellä se " etti" sitä kohdunsuuta ku sitä on kuulemma nii vaikee löytää!!!!! Ei kauheena luottoo löydy sitä lääkäriä kohtaan.

Hoxa: Meillä ei aukee noi nettimoton sivut taas vaihteeks, eli en pääse kurkkii teijän pyörää! Juu oon oikeesti parturi. Tuskailen täällä kaiken päälle et kenet saisin liikkeeseeni sijaiseksi äippäloman ajaksi! Mä täytän kans 23 kesäkuussa.

Mä en taida osata käydä vaa ihan pikasesti! =)

Anu 29+?

Vierailija
33/44 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mikä päivä...On tuo tytsy niin pahalla tuulella ettei mikään meinaa olla hyvin. Nyt alkoi leikkimään autollaan joten saan (ehkä) vähän aikaa olla rauhassa. kaipa raasulle on taas hampaita tulossa.

Kaksostenrattaita oon inäkin miettinyt. Hankalaa suunnitella mikä ois paras vaihtoehto kun neiti kumminkin nukkuu vielä päikkäörit ulkosalla vaunuissa ja miten ihmeessä sit nukutan sitä kun on vauvakin? Vai pitääköhän vauva nukuttaa ensin ja jos rytmit ei ainakaan heti mene yksiin...No, onneksi mies on pitkällä lomalla niin ei heti tarvi sen ongelman kanssa pähkäillä. Meillä on tällä hetkellä vaan vaunut ja matkarattaat, hyvin ollaan pärjätty. Seisomalaudasta en oikeen innostunut kun esikoinen niin pieni kuiteskin vielä enkä usko et siinä viihtyis. Sisaristuintakaan en tiedä saako tuohon vaunu malliin. On aika vanhat, en edes muista merkkiä :0 Noh, kaipa sen sitte keksii mikä paras vaihtoehto on kun vauva maailmassa.

Nyt alkaa kiukku taas joten mentävä on...

Queen rv33+4

Vierailija
34/44 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä ne päikkärit onnistuis yhtäaikaa kaksosrattaissa? Voi tietty olla, et häiritsevät vaan toisiaan. Minä sain kerran muistaakseni nukkumaan samaan aikaan kaksosrattaissa. :-) Mutta oli kyllä muutenkin kätevät. Seisomalaudalla tosiaan lapset väsähtävät myös, tosin kun ei viihdy liian pitkään kyydissä, kävelee herkemmin itse ja äidille jää vähemmän työnnettävää. :-) Katsele käytettyjä. Eihän tollasilla mikään kiire oo, jos sulla on kuitenkin sekä vaunut että rattaat (tosin saatko niissä nukkuma-asentoon?).

Summerska

Vierailija
35/44 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille koruvastauksista ja muistakin vastauksista.

Mulla vaan on se ongelma,etten sormusta saa millään pois vaikka kuinka kokeilisin saippuaa tai rasvaa tai kylmää vettä. Sormet on kuin nakit. Siks sitä lähinnä kyselinkin.

Käytiin hakemassa ompelukone huollosta. On niin paljon ommeltavaa,etten edes tiedä mistä aloittaa :) No nyt en edes pystykkään ompeleen.

Supistelee ihan kiitettävästi just nyt. Seurailen nyt niitä sitten tuleeko ne säännöllisesti,vai onko se vaan jotain muuta.Taitaa mennä ens yökin nukkumatta. Vaavi on ollut tosi rauhallinen.Kuitenkin on liikkunut. Sekin taitaa olla viimeyöstä vähän väsynyt.

Eipä tässä sitten ihmeempiä,kuin palataan asiaan huomenna :)

Lilli81 33+4

Vierailija
36/44 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin aika ex tempore ostamassa vaunut!! Mentiin alunperin huonekaluliikkeisiin, tarkoituksena ostaa pojan huoneeseen " kakkos" tv:lle joku halpa tv-taso (laitetaan sen pojan vaatehuoneeseen tosiaan vara tv:ksi) mutta lasten käytös oli niin idioottia ja ala-arvoista että kiukustuin niin pahoin että raivosin siellä kaupassa että sitä kakkos-tv:tä ei sitten tule ja piste! Ja niin lampsittiin koko perhe autoon...mies oli kiehumispisteessä kun vasta oltiin päästy tuonne Petikon huonekalu-alueille.

Siinä sitten kotimatkalla ajattelin että mennään katsomaan niitä Brion vaunuja kun en ole vielä niitä uusia käynyt katsomassa niin johan Tikkurilan Pikku Hurmurista löytyi sellainen väri joka kolahti heti mulle ja miehelle. Mun yllätykseksi mieskin oli sitä mieltä että kyytiin vaan, turha tässä enää pitkittää niiden ostamista. Niin sitten ostettiin sellaiset yhdistelmät Brio Kombi, kovalla kantokopalla, ihanat!! Tyttö tuolla just niitä kärräilee, neljä nukkea on kyydissä, kolme tyttöä ihan vaunuissa ja yksi poikanukke siellä tavarakorissa ;), se poika on kuulema niin villi...

Summersnow, lasten kiukuttelusta kyselit, niin en muista minkä ikäisiä sun lapset on mutta mä olen huomannut ihan saman etenkin meidän pojan (ekaluokkalainen) kohdalla että se on muuttunut ihan käsittämättönämn rasittavaksi tapaukseksi! Ja itse asiassa mietin tuossa syntyjä syviä että pojan raivo ja temppuilu kasvaa sitä mukaa kuin mun maha!! Eli olisko niin että poika on nyt tosiaan alkanut tajuta että meille tulee oikeasti vauva kun äiti paisuu noin? Poika kun meillä ei muutenkaan noita tunteitaan hirveästi näytä, muuta kuin illalla väsyneenä kun haluaisi aina kainaloon nukkumaan ja puhumaan asioistaan. Päivällä hän on niin kovis ja auta armias jos yritän ottaa syliin niin se oikeasti katsoo ikkunaan ettei vaan kukaan naapuri näe...Eli olisko jotain orastavaa mustasukkaisuutta kuitenkin ilmassa vauvan suhteessa, en tiedä.

Hoxa, pakko kait olis oppia nauramaan noille maha kommenteille, eilen tuntui vaan tosiaan kuin olisin ollut joku ulkopuolinen vajaaälyinen jota julkisesti mollattiin. Tätä tämä on, maha ei ole milloinkaan sopivan kokoinen :).

Susse77, tosiaan outoja noi sokeriarvot, tule ihmeessä kertomaan millaisen tuomion sait neuvolasta!! Mä kävin tänään viimeksi neuvolassa ja kyselin vielä noista mun sokeriarvoista että voiko vauva olla kasvanut siksi niin suureksi viikkoihin nähden niin nla-täti vaan oli sitkeästi sitä mieltä että koska mun arvot oli alle rajojen niin ei pidä huolestua yhtään. Ja kuitenkin käytännössähän mulla siis olisi diabetes jos asuisin teidän suunnalla, outoa.......

Neuvolassa kaikki ok, hemoglobiini kuulema vähän liian korkea, 138, vaikken mitään rautaa edes syö. Täti meinas että voi altistaa jo jollekin tukoksille?? En ole kyllä koskaan kuullut moisesta. Painoa oli tullut 400g/vko eli nyt yhteensä 6.5kg about tullut. Sf-mitta huiteli edelleen yläilmoissa, sf-mitta ja vauvan painoarvio vastas tädin mielestä viikkoa 32. Mene ja tiedä onko tuo mun la sitten ihan päin mäntyä.

Sisaristuimesta sen verran että miten mulle on tullut sellainen mielikuva ettei niitä enää sais käyttää? Oonko ihan väärässä, mutta käsitin ettei niitä edes valmistettais? Tai sit mä oon nähnyt ihan omia unia asiasta :). Itsellä ei ole kokemusta, mutta kaverilla oli ja sillä kaatui ne kerran täysin yllättäen vaikka se äiti seisoi siinä ja piti " mahallaan" vaunuja kiinni kun laittoi kaulaliinaa itselleen, sen jälkeen se heivas istuimen menemään. Kaksostenrattaita mä edelleen suosittelen jos kävelette paljon, muuten kyllä pärjää seisomatelineellä jos ei liiku niin pitkiä matkoja. Meillä oli alussa sekä normaalit vaunut ja kaksostenvaunut, normaalit ns. päiväunivaunuina ja kaksosten sitten jos lähdimme puistoa kauemmas.

Ja päiväunista joku kyseli kun on kaksi pientä niin meillä aikanaan vauva nukkui takapihalla ja esikoinen (silloin siis 1v2kk) siirtyi nukkumaan sisälle omaan sänkyyn. Ja aika hyvin ne alkoi nukkua yhtäaikaa, vauva titetenkin useammin, mutta sain kuitenkin sen iltapäiväkahvi rauhan USEIMMITEN itselleni. Meillä helpotti tuota myös se että vauva nukahti aina itsestään, eli ei vaatinut mua pihalle heijailemaan joten sain rauhassa nukuttaa esikoista sitten sisällä ja tavallaan se oli tärkeeä meidän kahdenkeskistä aikaa kun vauva oli pois näkyvistä.

t. mariadee 29+4

Vierailija
37/44 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kävit koulun ja milloin valmistuit? tunnetko laitilasta sellasta Mariaa joka on myös parturi ja käsittääkseni 23v? Tunnen myös Vuorisen Tiian joka on Laitilasta kotoisin..asuu nyt Naantalissa. Myöskin parturi..on kyl meitä vanhempi.

Hanna*

Vierailija
38/44 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi täälläkään siis..

Vierailija
39/44 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei nuo pyhät paljoa meidän elämään vaikuttaneet ;)

Mökillä käytiin ja anoppilassa. Omalla, UUDELLA (tai meille uudella, oikeasti aika vanhalla) autolla =) Vasta valitin kaverille, että tuo mun ukkoni ei taatusti saa hommattua meille menopeliä ennen vauvan syntymää, niin torstaina se sit tuli töistä ja kysyi oisko mitään jos ostettas auto. Ja perjantaina se sit haki sen auton =)

jotain pikaiseen eilisestä ja tän päiväisestä poimin ja kommentoin.

Meillä ei kyllä mies juurikaan masua silittele tai liikkeitä tunnustele. joskus kun mennään nukkumaan, niin haluaa kokeilla tuntuuko liikkeitä. Lähinnä hän ilmaisee kiinnostuksensa vauvaan ja raskauteen muilla tavoin.

Raskausarvista: mulle tuli itselle esikoiselta reisiin ja rintoihin, tässä raskaudessa en ainakaan vielä ole bongannut yhtään uutta arpea. En kyllä ole lihonutkaan samaa tahtia kuin viimeksi.

Ja sitten vielä omaa napaa enemmälti. Supistukset on tulleet riesaksi - kohtu harjoittelee kyllä välillä oikein urakalla. Tosin niin kauan kun ei käy kunnolla kipeää eikä ole säännöllisiä, niin ei haittaa (luulisin). Pitää noista supistuksista, jotka kyllä varsinkin liikkeellä ollessa saattaa olla napakoitakin, mainita seuraavan kerran neuvolassa (eli perjantaina).

Jotkut ovat jo ihan kypsiä raskaana oloon - minä alan vasta tajuta, että tässä tosiaan on vauvakin tulossa. Ollut tässä elämässä niin paljon kaikkea, että en ole ehtinyt " olemaan raskaana" melkein ollenkaan. Tokihan maha painaa ja kenkien ja sukkien pukeminen on vaikeaa, mutta ei ole vielä alkanut ahdistaa. Esikoista odottaessa olin tässä vaiheessa jo niin lopen kyllästynyt turpeaan olomuotooni, että oksat pois! Mutta silloin oli turvotusta ja lihoin kilon viikossa. Nyt on siinä mielessä helpompaa, kun ei turvota enkä ole juurikaan lihonut (tosin painoa on tullut jo se 7kg lisää lähtöpainoon).

Joku laski, että 8 viikkoa enää =) Minä lasken, että maksimissaan tässä on 10 viikkoa jäljellä. Olen orientoitunut siihen, että tämä tulee kanssa vasta 41+ viikolla - esikoinen syntyi 41+4. Ihan siksi näin, että ne viimeiset viikot ei olisi yhtä tuskaa ja joka supistuksen seuraamista. Kaverini on tänään saanut vauvan rv 41+6. Hänen esikoisensa syntyi 38+1, jotenka ei ilmeisesti kannata tuudittautua siihen, että toinen tulisi aikaisemmin kuin ensimmäinen, tai edes suunnilleen samoihin aikoihin ;)

Mutta toisaalta, voihan tämä tulla aiemminkin - mistä sitä ikinä tietää. Kyllä olen ajatellut, että joskus rv 35-36 laittelen vauvan tarvikkeet valmiiksi - paitsi pinnasänky tuodaan sisään vasta kesäkuun kynnyksellä - esikoinen kun saa isojen sängyn vasta tässä parin viikon päästä, niin ehtii tottua uuteen sänkyyn.

Ai juu, joku valitti närästystä ja muuta. Mulla on päiviä, jolloin vesikin närästää, ja toisina päivinä ei tule mistään mitään oireita. Vatsa toimii epäsäännöllisesti, mutta toimii - ei ainakaan vielä ole pahasti ummettanut. Mutta tämä mun vauvamahani onkin aika alhaalla - ollut ihan koko ajan - esikoiselta maha oli paljon ylempänä. Saas nähdä, kun tämä pallo tästä " laskeutuu" synnytyksen alla, että roikkuuko napa polvissa ;)

Eggis rv31+5

Vierailija
40/44 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa niistä rattaista nukkuma asentoon, et sikäli ihan ok. meillä vaan se " ongelma" kun tyttö ei sisällä suostu päiväuniaan nukkumaan. Yrittänyt oon vaikka mitä mutta ei niin ei! ja toisaalta, onhan se hyvä että raitista ilmaa saa pihalla nukkuessa. Kovilla pakkasillakin oli pakko " huijata" tyttö nukkumaan niin että laitettiin sisälle vaunuihin. Ajattelinkin jos viikonloppuna mennään kaupunkiin, käytäs tsekkaamassa niitä kaksostenrattaita. Käytettynä varmaan ostan jos ostan kun jos ei niille kuitenkaan oo paljon käyttöä. No, sen näkee ajan kanssa sitte.

Täällä taas uusia mielihaluja osa 17!!!!:) :) Nyt nimittäin tekee mieli haistella astianpesuainetta, siis ihan tavallista fairya :D Ja sillä oon nyt sitte pöytien pintoja yms pyyhinyt että sais mahdollisimman paljon haistelluksi, heh heh. bensa on toinen mitä tekee mieli haistella mut se ei kovin terveellistä oo...mut jos tankkaamassa käydään niin teen sen nykysin mielelläni :) Lisäks tekis kaikkea kumia mieli haistella, autonrenkaat ja yleensäkin autokorjaamon haju on ihan in. Huh huh, toivottavasti tämä loppuu synnytykseen :) muuten luulevat mua vielä ihan kaheliksi...

Queen rv33+4