Onko täällä ketään jolla SSRI-lääke EI olisi vienyt seksihaluja?
Kommentit (34)
Yritän uudestan.
Tunnetteko yhtään lääkäriä / lääkärin puolisoa, jotka käyttää masennuslääkkeitä? Eivät toki myönnä vaikka käyttäisi, mutta kysynpä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vie haluja, vie laukeamiskyvyn.
Juu. Itsellä ei halukkuuteen vaikuttanut mitenkään, mutta laukeaminen vei joskus tunteja ja monesti ei koskaan.
Erektio lähti kesken kaiken joskus jossain vaiheessa kun jyystettyä tuli niin paljon että siitä johtuen puutui jo paikat. Oli vähän kiusallisia hetkiä todella viehättävienkin naisten kanssa kun ei millään saanut lopeteltua ja käsipelilläkin kymmeniä minuutteja lopuksi kun ei muuta keksitty ja silti ei mitään.
Se kiihotustila vaan ei kasaannu seksin edetessä samalla lailla vaan jää sellaiselle ”ok” tasolle koko ajaksi.
M31
Tai sitten kyse alkoikin olla jo iästäsi?
Kolmekymppisellä? 😂😂
Ja ihan vaan sattumalta just samaan aikaan kun on lääkitys?
Kuulostaa suunnilleen yhtä loogiselta kun se terapeutti, jolle valittelin tunnottomuutta (joka alkoi täsmälleen samaan aikaan lääkityksen kanssa) ja joka ehdotti, että "Voisiko olla että olet jo kyllästynyt kumppaniisi?" Niin joo, oltiinhan me siinä vaiheessa jo melkein vuosi seurusteltukin... 😆
- nro 14 (nainen)
Vie orgasmin..nainen.. siis ei edes yksin saa sitä. Se on vaan pois..( ihan paskaa nuo psyykelääkkeet
Mulla lähti ekoiksi kuukausiksi orgasmikyky, mutta palautui nopeasti ja nyt laukean liiankin helposti seksissä. Pari työntöä ja se on siinä.
t. nainen
Naisella vei halun ja tunnon. Tekevät ihmisestää muutenkin zombien.
Olen mies, minulta ei vienyt varsinaisesti haluja, no ehkä osittain, mutta kyvyn vei aluksi, muutamaan kuukauteen ei edes erektiota oikein saanut, sen jälkeen oli muutaman vuoden ajan lääkkeiden (sertralin&voxra) käytön aikana laukeaminen työn ja tuskan takana. Nyt reilu puoli vuotta lääkkeiden lopettamisesta ja seksi sujuu kutakuinkin samaan tapaan kuin ennen, tosin edelleen orgasmin saaminen on välillä vaikeaa (en esim. pysty saamaan montaa orgasmia samana päivänä). Tosin kumppanit ovat tykänneet, haha. Ja seksistä nautin paljon, onhan se ilman laukeamistakin ihanaa.
Halut ennallaan, laukeaminen kestää vähän kauemmin. Masennus ja bulimia pysyvät kurissa. Olen aika onnellinen.
N 36
Eivät vaikuttaneet haluun, mutta minultakin vei orgasmit. Vaikka tuntui hyvältä, niin orgasmi ei vain tullut. Masennukseen auttoi kyllä, sain levättyä ja voimani takaisin. Lääkkeitä söin alle 6kk. Masennus ei ole uusinut, vaikka oli ennen lääkitystä kestänyt pari vuotta.
Halut itseasiassa palasi kun ahdistukseni parani näillä, mutta itse orgasmi on enemmän työn alla täytyy sanoa. Nainen olen.
Lääke vei halut ja teki alapään täysin tunnottomaksi. Kusipää-lääkäri väen vängällä taivutteli ottamaan lääkityksen erosta selviämiseen 30v naiselle ja vielä aivan tarpeettoman isolla annoksella. En ollut todellakaan masentunut vaan sydän oli särkynyt. Tuntuu ihan tuhoamisyritykseltä! 3v elämästä mennyt aivan hukkaan ja paino noussut 15 kg. Se jos mikä kyllä masentaa!!! Nyt olen aloittanut porrastain lopettamisen ja syön enää 1/4 osaa annosta, tunto ei ole vielä palannut mutta vähäisiä halun pilkahduksia on ollut. Pääkoppaan ei ole ollut vaikutusta.
Toinen lääkäri jolle aloin tästä puhua pari kk sitten, totesi heti, että joo kyllä useimmilta nuo lääkkeet vie halut ja tunnot täysin, etkö tiennyt ja kauhisteli mulle määrätyn annoksen suuruutta.
Vierailija kirjoitti:
Lääke vei halut ja teki alapään täysin tunnottomaksi. Kusipää-lääkäri väen vängällä taivutteli ottamaan lääkityksen erosta selviämiseen 30v naiselle ja vielä aivan tarpeettoman isolla annoksella. En ollut todellakaan masentunut vaan sydän oli särkynyt. Tuntuu ihan tuhoamisyritykseltä! 3v elämästä mennyt aivan hukkaan ja paino noussut 15 kg. Se jos mikä kyllä masentaa!!! Nyt olen aloittanut porrastain lopettamisen ja syön enää 1/4 osaa annosta, tunto ei ole vielä palannut mutta vähäisiä halun pilkahduksia on ollut. Pääkoppaan ei ole ollut vaikutusta.
Toinen lääkäri jolle aloin tästä puhua pari kk sitten, totesi heti, että joo kyllä useimmilta nuo lääkkeet vie halut ja tunnot täysin, etkö tiennyt ja kauhisteli mulle määrätyn annoksen suuruutta.
Sivuvaikutuksista pitäisi kertoa potilaalle, jotta tämä voi itse arvioida asiaa myös. Etenkin yleisistä. Nuo sivuvaikutukset koskevat joidenkin tutkimusten mukaan jopa selvästi yli puolta SSRI-lääkkeiden käyttäjistä. Ei ole kovin eettistä määrätä lääke ja jättää kertomatta sivuvaikutuksista.
Suru ei ole sairaus. Kaikesta annetaan kuitenkin nykyään herkästi diagnoosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vie haluja, vie laukeamiskyvyn.
Vaikea kuvitella...viekö se siis tunnon kärjestä?
Kun söin essitalopramia, niin kyky saada orgasmi katosi lähes täysin. Ennen olin todella herkkä seksuaalisesti, mutta sitten pitikin joskus oikeasti tunti jynssätä vibralla ennenkuin viimein laukesin, joskus ei silloinkaan. Ei vaan pystynyt. Aivan kamalaa.
Lääkkeen lopettamisesta vuosi, kyvyt palaavat vähitellen.
Nainen 40v.
Tunnekko yhtää lääkäriä / lääkärin puolisoa, jotka käyttää masennuslääkäreitä? Eivät toki myönnä vaikka käyttäisi, mutta kysynpä vaan.