Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka helppoa on sähköpostin kautta kotiosoitteen jäljitys?

Vierailija
18.02.2018 |

Entä mitä kaikkea IP osoite kertoo?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköpostia oon aina laittanut vaan omalta koneelta ja kun rekisteröin sähköpostin niin muistaakseni niihin tietoihin piti kirjottaa myös oma kotiosoite... Ja jotain luin että IP osoite voi myös paljastaa missä tietokone fyysisesti sijaitsee ja jos se on mulla kotona, niin silloinhan saa mun kotiosoitteen!? Tutustuin mieheen joka paljastui sairaanloisen mustasukkaiseksi ja on uhannut nyt etsiä minut käsiinsä ja minä kun luulin että oon turvassa jos en vaan kerro kotiosoitettani tai puhelinnumeroo. :(

Kuka laittaa omaa osoitetta tuollaiseen asiaan. Ja varsinkaan OIKEAA.

Iästä alkaen kaikki pitää valehdella. Ei s.posti ole mikään virallinen instanssi.

Minä annan firmoillekin välillä väärää tietoa. He eivät tee numerollani mitään + minua ei saa muutenkaan siitä kiinni. Ilmoitan, että yhteydenotot s.postilla. Esimerkiksi sellaisen puhelinnumeron, joka on vuosia käytöstä poistettu numero. Ei ole vieläkään käytössä - tarkistan silloin tällöin. Ensisijaisesti ilmoitan numerokseni 0000000000 tms.

Kirjoita vielä nimenkin paikalle joku numerosarja, ja vetäise foliohattua taas entistäkin syvemmälle päähän.

Idiootti. Miksi antaa oikeaa tietoa, kun ei ole pakko. Eivätkä he tee sillä mitään. Aivan turhaa tietoa, turhille tahoille, josta saadaan taas luotua entistä kattavampi profiili sinusta. Vuosien päästä susta on tietoa jo tolkuttomasti.

Muutenkin ihmiset saadaan tänä päivänä profiloitua niin tarkkaan, turhaan. Joka paikkaan pitää kertoa kengännumerosta alkaen. Ja minkä takia - ei minkään.

Julkisestikin on käsketty kyseenalaistamaan esim. sotun antamisen tarvetta ja käsketty kysymään firmalta mihin tarviitte tätä tietoa sekä kehoitettu jopa olemaan antamatta...

Ei se ihme ole, että identiteettivarkauksia tapahtuu. Se tehdään vielä niin rosvoille helpoksi. Olet loistava esimerkki.

Mutta sähän voit kirjoittaa paitaasi tietoja itsestäsi ja kulkea se päällä tuolla julkisesti.

Aloita kirjoittaminen vaikka sotusta ja osoitteestasi.

Vedä folio per*eeseesi.

Vierailija
22/60 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustukaa ihmiset käsitteeseen 'henkilörekisteriseloste'. Joka ikiseen paikkaan mihin kerätään mitään henkilötietoja pitää olla yhdistettynä ko. henkilörekisterin oma henkilörekisteriseloste, jossa määritellään kenelle ja milloin tietoja voidaan luovuttaa. Se pitää olla nähtävillä ennen kuin omat tietonsa sinne luovuttaa. Siellä määritellään muuten myös keille tietoja saa luovuttaa, ja luovutetaanko tietoja markkinointiin sisäisesti tai peräti ulkopuolisille. Tuo pitää olla ihan kaikissa paikoissa missä säilytetään ihmisten tunnistetietoja, myös pikkuyhdistyksillä ja jopa yksityishenkilöillä jos keräävät listaksi tunnistetietoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö turvakiellon saamiselle pidä olla joku syy vai riittääkö hysteerisyys?

Pelkkä hysteerisyys ei riitä. Joissain viroissa toimivat (esim. poliisi, lastensuojelu jne.) saavat kiellon ilman mitään sen kummempia perusteluja halutessaan. Muuten on vaikeampi saada.

Niin ja siis toki saa, jos on hysteerisyyden taustalla jokin todellinen vakavampi uhka, muidenkin kuin ks. henkilön mielestä.

Vierailija
24/60 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköpostia oon aina laittanut vaan omalta koneelta ja kun rekisteröin sähköpostin niin muistaakseni niihin tietoihin piti kirjottaa myös oma kotiosoite... Ja jotain luin että IP osoite voi myös paljastaa missä tietokone fyysisesti sijaitsee ja jos se on mulla kotona, niin silloinhan saa mun kotiosoitteen!? Tutustuin mieheen joka paljastui sairaanloisen mustasukkaiseksi ja on uhannut nyt etsiä minut käsiinsä ja minä kun luulin että oon turvassa jos en vaan kerro kotiosoitettani tai puhelinnumeroo. :(

Katso oma IP-osoitteesi netistä ja käy sitten katsomassa mitä tietoja saat irti, googlettele paikat mistä voit etsiä ne. Riippuu käytätkö kiinteää yhteyttä/mokkulaa ja onko nettiliittymäsi oma vai käytätkö prepaidia. Tollasiin ukkojuttuiin suosittelen prepaidia juuri sen takia, että jotkut ovat kilahtaneita.

Skannaa koneesi virusten varalta, goglettamalla saat ohjeet mitä tulee etsiä jos epäilet, että joku on asentanut sinulle kyttäysohjelmia. Riippuu myös siitä käytätkö puhelinta, tablettia vai läppäriä jne.

Sähköpostia luotaessa ei tietenkään anneta omaa kotiosoitetta ja nimeä vaan kirjoitetaan siihen mitä sattuu.

Googlettele myös tietoturvaohjeet kuinka sinun tulee suojata itseäsi netissä, esim. poistaa kuvista tunnistetiedot jne.

Vierailija
25/60 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut turvakiellon aiemman väkivaltaisen parisuhteen takia, oon siis ilmeisesti magneetti näille mustasukkaisille ja väkivaltaisille hulluille...

Vierailija
26/60 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iivanat ovat todennäköisesti jo perässäsi ja soittavat iltamyöhällä ovikelloasi...

Vierailija
27/60 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuvitellut että Outlook

ja Hotmail takaavat hyvin käyttäjän turvallisuuden ja siksi sinne uskaltaa rehellisesti tietonsa täyttää rekisteröityessä.

Numero minulla on salainen ja mulla on myös turvakielto.

Turvakiellon takia sun ei pitäisi TODELLAKAAN antaa vaikka on kuinka luotettava. Siinähän häviää Kokko t.kiellon idea!

Ei niitä anneta viranomaisillekaan. Eivätkä moni niitä näekään. Yrityksellä on vain muutama ihminen, joka näkee tietosi.

T: turvakielto ollut voimassa jo vuosia

Vierailija
28/60 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut turvakiellon aiemman väkivaltaisen parisuhteen takia, oon siis ilmeisesti magneetti näille mustasukkaisille ja väkivaltaisille hulluille...

Jos sulla on turvakielto, olisin aika huoleti. Edes rivipoliisi ei saa sun osoitetietoja suoraan. Pitää olla erityisvaltuudet.

Vierailija
29/60 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka laittaa omaa osoitetta tuollaiseen asiaan. Ja varsinkaan OIKEAA.

Iästä alkaen kaikki pitää valehdella. Ei s.posti ole mikään virallinen instanssi.

Minä annan firmoillekin välillä väärää tietoa. He eivät tee numerollani mitään + minua ei saa muutenkaan siitä kiinni. Ilmoitan, että yhteydenotot s.postilla. Esimerkiksi sellaisen puhelinnumeron, joka on vuosia käytöstä poistettu numero. Ei ole vieläkään käytössä - tarkistan silloin tällöin. Ensisijaisesti ilmoitan numerokseni 0000000000 tms.

Tämä oli silloin 90 -luvulla kun aloiteltiin netin ja sähköpostin käyttöä kouluissa. Silloin laitettiin ihan omat nimet ja osoitteet.

Vierailija
30/60 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, käytän mokkulaa :) mutta IP osoitteen sijainniksi näyttää Helsinki ja asun Helsingissä... Mitäs on Headers, sillä tavalla jotkut yrittäneet sähköpostista selvittää jonkun henkilötietoja?

Helsinki katsotaan niin väkirikkaaksi paikaksi, että se voidaan ilmoittaa sijaintisi salaisuuden vaarantumatta. Mikään sähköpostisi sisältämä tieto ei paljasta tarkkaa sijaintiasi taviksille, tieto pystytään kaivamaan vain operaattorin toimesta systeemin syövereistä suojattuja tietoja yhdistelemällä ja vain isommissa rikostapauksissa.

Ja tosiaan jos mokkulalla olet netissä niin ip-osoitteesi ei ole sama koko ajan. Törmäsin tuohon ilmiöön ekaa kertaa taannoin töissä kun blokattiin suositulta saitilta (ei tämä ;) häiriköitä ip-osoitteen perusteella, mutta 1. häirikkö avasi vain uuden yhteyden jolloin ip vaihtui, ja jatkoi häiriköintiään ja 2. se joka sai tuon ip:n seuraavaksi huomasi tulleensa syyttömänä blokatuksi ;)

Vierailija
31/60 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on turvakielto, olisin aika huoleti. Edes rivipoliisi ei saa sun osoitetietoja suoraan. Pitää olla erityisvaltuudet.

...olettamuksella, ettet itse osoitettasi levittele. Edes sun operaattori ei saa sun osoitetta ilman lupaasi. Yleensä laskutus hoidetaankin, noiss tilanteissa muuten kuin paperilaskulla. Pitää todista turvakielto henkilökohtaisella käynnillä maistraatin lapun kanssa operaattorin liikkeessä, jotta avaavat tällaisen osoitteettoman liittymän..

Vierailija
32/60 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietää ihmisen nimen, kaupungin, sähköpostiosoitteen ja ulkonäön pystyy kotiosoitteen selvittämään 80 % tapauksissa helposti netin kautta tietoja tonkimalla. Lopuissa tapauksissa joutuu vähän enemmän näkemään vaivaa, mutta tuskin on mahdollista pystyä salassa silloinkaan.

Poliisi pystyy IP osoitteella selvittämään tarkan kotiosoitteen helposti. Yksityishenkilö ei kovin helposti.

Vierailija
33/60 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuvitellut että Outlook

ja Hotmail takaavat hyvin käyttäjän turvallisuuden ja siksi sinne uskaltaa rehellisesti tietonsa täyttää rekisteröityessä.

Numero minulla on salainen ja mulla on myös turvakielto.

Turvakiellon takia sun ei pitäisi TODELLAKAAN antaa vaikka on kuinka luotettava. Siinähän häviää Kokko t.kiellon idea!

Ei niitä anneta viranomaisillekaan. Eivätkä moni niitä näekään. Yrityksellä on vain muutama ihminen, joka näkee tietosi.

T: turvakielto ollut voimassa jo vuosia

Juuri näin silloin vain ilmoitetaan että on turvakielto ja osoitetieto jää tyhjäksi tai siinä osoitekentässä lukee "lisätietoja maistraatista" tms.

Vierailija
34/60 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittymä minulla on Saunalahti mobiililaajakaista ja käytän mokkulaa. En tiedä onko kiinteä netti ja en osaa tehdä mitään viruspäivityksiä yms. Liittymä mulla on ilmeisesti oma, eikä prepaid. Olen netissä puhelimella ja läppärillä. Enkä oo ikinä tullu ees ajatelleeksi että kuvista tulis poistaa jotkin tunnistetiedot.

Vierailija
35/60 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ottanut sen linjan, että kaikki vaan julkiseksi. Mua on uhkailtukin, mutta näytän, etten pelkää. Henkilötunnusta tosin varjelen ja annan sen vain tahoille, jotka sitä todella tarvitsevat. Äitini tyttönimen selvittämisessä voi tosin identiteettivarkailla olla vaikeampaa - jos eivät siis hiffaa, että se on sukunimeni.

Vierailija
36/60 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tietää ihmisen nimen, kaupungin, sähköpostiosoitteen ja ulkonäön pystyy kotiosoitteen selvittämään 80 % tapauksissa helposti netin kautta tietoja tonkimalla. Lopuissa tapauksissa joutuu vähän enemmän näkemään vaivaa, mutta tuskin on mahdollista pystyä salassa silloinkaan.

Poliisi pystyy IP osoitteella selvittämään tarkan kotiosoitteen helposti. Yksityishenkilö ei kovin helposti.

"selvittämään 80 % tapauksissa helposti netin kautta tietoja tonkimalla."

.

.

Tämän yhden mielestään se on foliohattuhommaa.

.

.

Sillähän se jakaa huolettomasti tietojaan ympäri kylää ja muut korjaavat sadon, keräämällä profiloitua tietoja 😎

Vierailija
37/60 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä tongitaan netin kautta tietoja toisesta ihmisestä jos tietää esimerkiks ulkonäön? Ja laskut mulla tulee edelleen paperilla kotiin postissa vaikka on turvakielto.

Vierailija
38/60 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos exä on mustasukkainen poliisi,niin kyllä hän ip:n kautta saa osoitteen selville ja turha kenenkään jeesustella kuinka se on laitonta,

kyllä poliisi poliisia auttaa,sille ei laki voi mitään

Vierailija
39/60 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä tongitaan netin kautta tietoja toisesta ihmisestä jos tietää esimerkiks ulkonäön? Ja laskut mulla tulee edelleen paperilla kotiin postissa vaikka on turvakielto.

Ulkonäön perusteella tiedät kenestä Minna Möttösestä on kyse esim. Googlen kuvahakua käyttäen jolloin on helpompi löytää esim. oikea Facebook tai LinkedIn profiili.

Vierailija
40/60 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ip-osoite näyttää ilmeisesti sijainniksi Hämeenlinnaa, koska välillä jonkun senssisivun mainosbanderolli julistaa täynnä tummaihoisten Kayla-nimisten naisten kuvia ja kuinka kaikki nämä kuumat naiset odottavat minua in Hameenlinna. Tietokone sijaitsee n.20 km päästä Hämeenlinnasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme