Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää suojatiekainostelijat!

Vierailija
17.02.2018 |

Vaikka näkevät kaukaa että hidastan niin eivät uskalla ylittää. Sitten kun pysähdyn kokonaan niin mennään vasta vaikka olisi ehtinyt yli jo viiteen kertaan jos olisi vaan ylittänyt kun näkee että hidastan. Ihan turhaan pysähdyn ja lähden uudelleen liikkeelle.

Ja sit on nää vanhan kansan mummot jotka viittoilee vaan hymyhuulin että mene mene kun olen jo pysähtynyt. Nyt kun kerran pysähdyin sun takias niin mene nyt hitto soikoon yli kun mullakin on lain mukaan velvollisuus väistää.

Miksi?!

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku aikoo jäädä tien pieleen nyhjäämään, niin älkää tulko ihan suojatien reunaan kiinni. Laki sattuu sanomaan, että autoilijan on annettava tietä, jos jalankulkija on astumassa suojatielle. Ei siis vasta, kun suojatiellä on jo joku. Ellette aio ylittää tietä vuorollanne, odottakaa kauempana tai viittokaa reilusti ajoissa, että autolija voi mennä ensin. Tyhmää yrittää noudattaa sääntöjä ja huomioida jalankulkijoita, jos nämä viime tipassa jänistävät.

Laitan yleensä vielä toisen jalan ajoradan puolelle ja odotan pysähtyjää. Olen jäänyt auton alle kun autoilija risteyksessä pysähtyi odottamaan suoraan meneviä ja sitten kaahasi minun yli. Ei huomannut jalkaisin tietä ylittävää. Ihan omien sanojensa mukaan, ei huomannut.

Ilman pakoittavaa tarvetta(hätätila yms.) ei autoilijaa saa tarkoituksellisesti pysäyttää kuin poliisi.

Joo ei autoilija pysähtynytkään vaikka törmäsi ja lensin kaaressa. Onneksi toisen suunnan autoilijat olivat pysähtyneet suojatien eteen, niin en jäänyt niidenkin alle. Se törmännyt autoilija heitti lenkin ja tuli takaisin. Mutta olin silloin nuori ja hoikka, niin en saanut massallani autoa pysähtymään. Ehkä hän ei erottanut minua niistä suojatien raidoista.

Vierailija
62/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilija ei näe jos nuorellakin ihmisellä on vaikka fyysinen vamma. Tuon vamman haltija ajattelee, että autoilijan ei tarvitse odottaa kun hän rahjustaa yli. + todellakin noita läheltä piti tilanteita on sattunut niin paljon ettei uskalla. Talvellakin autoilijan pitäisi jättää "kaatumisvara" jalankulkijaan nähden. Suurin osa ei tule edes ajatelleeksi, että se kävelijä siinä ylittäessä pyllähtää vaan juoksee kuin gepardi siitä sulavasti ja nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku aikoo jäädä tien pieleen nyhjäämään, niin älkää tulko ihan suojatien reunaan kiinni. Laki sattuu sanomaan, että autoilijan on annettava tietä, jos jalankulkija on astumassa suojatielle. Ei siis vasta, kun suojatiellä on jo joku. Ellette aio ylittää tietä vuorollanne, odottakaa kauempana tai viittokaa reilusti ajoissa, että autolija voi mennä ensin. Tyhmää yrittää noudattaa sääntöjä ja huomioida jalankulkijoita, jos nämä viime tipassa jänistävät.

Laitan yleensä vielä toisen jalan ajoradan puolelle ja odotan pysähtyjää. Olen jäänyt auton alle kun autoilija risteyksessä pysähtyi odottamaan suoraan meneviä ja sitten kaahasi minun yli. Ei huomannut jalkaisin tietä ylittävää. Ihan omien sanojensa mukaan, ei huomannut.

Ilman pakoittavaa tarvetta(hätätila yms.) ei autoilijaa saa tarkoituksellisesti pysäyttää kuin poliisi.

Taitavat kaikki viranomaiset omata luvan pysäyttää autolija. (Ainakin pv, rajavartiolaitos, tulli, palomies, ambulanssi ja mitä muita näitä on)

Vierailija
64/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojatienhän pitäisi olla tien turvallisin paikka mutta se on vaarallisin. Mistähän johtuu... Varsinkin täällä Suomessa huomaa että joillekin ottaa liikaa egon päälle että joutuu pysähtymään luuseri-jalankulkijan takia.

Vierailija
65/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on lonkkaleikattu ikäihminen, mieluimmin menee omaa rauhallista tahtiaan sen suojatien yli eikä halua linkata auton valojen tai kuskin katseiden edessä. Se vaatii joskus taitoa, sillä tosiaan osa autoilijoista ainakin meillä päin pysähtelee vaikket olisi lähelläkään suojatietä ja sitten huristaa vihaisesti ohi, jos oletkin menossa toiseen suuntaan. Terveisin itsekin autoileva vanhus.

Vierailija
66/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua taas ärsyttää ne pysähtyjät kun olen selvästi hidastellut kadun reunaan astumista, tarkoituksella, että "menkää vaan, mulla ei ole kiire tien ylitykseen". Miksi väkisin pysähdytte?

Itse jään usein odottamaan niin kauas tienreunasta kuin mahdollista, että kaikki autot menisivät ennen kuin ylitän tien. Päälleni on ajettu suojatiellä, ja sain siitä ihan kauhean kammon tien ylittämiseen autojen edestä, joten seison siis usein jopa 4-5 metrin päässä siitä suojatiestä, mutta SILTI monet autoilijat pysähtyvät ja ryhtyvät viittomaan vihaisina, että "mene mene" tai jopa tööttäävät. Ja kun en mene, survaisevat vihaisina kaasun pohjaan. Siis miksi pitää väen väkisin pysähtyä, jos hermot ovat noin kireällä, eikä jalankulkija ole lähelläkään suojatietä??

Vierailija
67/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ärsyttää ne jotka yrittää vielä ehtiä tien yli valon muututtua jo punaiseksi. Oikein hyppäävät auton alle, että täältä tullaan vielä! Ja ne v***n dorkat pyöräilijät jotka ei vaan tajua väistää vaikka kuuluisi. Vissiin luulevat olevan liikennesääntöjen yläpuolella.

Vierailija
68/73 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä nyt jalankulkijana senverran voin joustaa, ettei turhaan ala pysäyttelemään autoja jos esim. vain yksi auto tulossa ja voin sen jälkeen mennä yli. Päästän auton ensin ja menen sitten, aivan turha auton pysäyttää vain sen takia että minä pääsisin tien yli muutama sekunti aikaisemmin. Mihin jalankulkijoilla on muka niin kiire, hehän liikkuvat jalan koska heillä ei ole niin kiire minnekään.

Kyllä sillä jalankulkijallakin voi olla ja luultavasti onkin kiire esim. töihin, kouluun, lääkäriin, bussiin jne. Se että on jalankulkija, ei tarkoita, että ei olisi kiire, se tarkoittaa, että kävelee, koska ei ole vaihtoehtoja. Luulisi, että jalankulkijana ymmärrät tämän.

Vierailija
69/73 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskusta-alueella kulkien näen lähes äivittäin läheltä piti-tilanteita vaikka nopeusrajoituksetkin on maltilliset.

Autoilijoilla on vaan niin kiire, ettei ehdi katsoa eden virheillä liikennevaloja ylittävää jalankulkijaa.

SItä tosiaan ei huomaa jos on 40 nopeusrajoitus ja auto hidastaa pikkuhiljaa, en voi tietää hidastaako auto minun vai hidastustöyssyn takia.

Jostain pitäisi löytyä henkensä uhraajat näiden "en jaksa pysähtyä jalankulkijan vuoksi"-tyyppien takia hyppimään niiden autojen alle niin nämä itsekkään autoilijat voi sitten miettiä että onko kivaa kun menee useimmilta yöunet toisen tappamisesta ja ne korvaukset mitä liikenteenvaarantamisesta ja kuolemantuottamisesta joutuu maksamaan... Jatkossa ei varmaan sitten olisikaan niin "iso juttu" ihan pysähtyä siihen suojatielle ;)

Vierailija
70/73 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on muutaman kerran meinannut jäädä kaaharin alle, niin alkaa ottamaan varman päälle. Etenkin liukkailla keleillä ei kannata luottaa siihen, että hyppää nopeasti tien yli ennen kuin auto on kohdalla, koska liukastumisvaara on olemassa. 

Vanhukset nyt on oma lukunsa, eikä heillä ole aivotoiminta välttämättä enää kunnossa. Eivät välttämättä tajua, että muilla on kiire ja hakevat jopa sitä päivän sosiaalista kontaktia tuollaisista tilanteista. 

Vierailija
71/73 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen ulkona liikkuvan olisi hyvä lukea läpi tieliikennelaki, tai ainakin ne omia liikkumistapoja koskevat kohdat. Siellä on oikeuksia ja velvollisuuksia jokaiselle, myös jalankulkijoille. Netistä löytyy ja on jopa yllättävän lyhyt eli ei lukemiseen kauaa mene.

Vierailija
72/73 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen ulkona liikkuvan olisi hyvä lukea läpi tieliikennelaki, tai ainakin ne omia liikkumistapoja koskevat kohdat. Siellä on oikeuksia ja velvollisuuksia jokaiselle, myös jalankulkijoille. Netistä löytyy ja on jopa yllättävän lyhyt eli ei lukemiseen kauaa mene.

Aika kauan saa haaveilla, että se voidaan häiriköinniksi laskea. 

Vierailija
73/73 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vielä että kun on päästänyt jalankulkijan yli niin pitää ”kiittää” tästä. Se on jumaliste LAKI että minun pitää päästää sinut yli. Vai kiittelettekö te kaikkia jotka noudattavat lakia? Pitääpä tästä käydä kiittämässä naapuria siitä että hän ei ole tappanut ketään!

Joka asia teitä autoilijoita sitten rassaa. Toisia ottaa pattiin, jos ei kiitä. Toisaalta kun kaikki autoilijat eivät tuotakaan lakia noudata, joskus tekee mieli kiittää sitä ensimmäistä joka viimein päästää yli.