Miltä dementia tuntuu?
Nimittäin kun tänään heräsin, niin tuntui, ettei päässä liiku oikein mitään. En muistanut ketä meillä asuu, mikä päivä on ja mitä eilen tapahtui. Olin jotenkin ihan pihalla. Ja en ole juonut. Päänsärkyä vähän on ollut tänään.
Kommentit (9)
Alle 50-vuotiaalla tuskin on dementia, mutta tuntuu varmaan tolta.
Hei anteeksi voisitko toistaa kysymyksesi, mitä sä kysyitkään?
Eikö dementtiset usein ole jämähtäneet johonkin varhaisempaan vaiheeseen elämässään, esim. papparaiset kuvittelee olevansa nuoria uroita eivätkä tajua olevansa vanhoja jne. Eivätkä täten tunnista lapsiaan jotka syntyivät sen elämänvaiheen jälkeen.
Tuskin se noin alkaa, dementikko ei muista, ettei muista.
Muistatko nyt mitä teit eilen? Osasitko laskea jostain mikä päivä on? Muistitko lopulta ketä teillä asuu?
Kerran jouduin valvomaan pitkään ja sen jälkeen minut herätettiin kesken unien puhelimeen, en muistanut mikä nimeni on, piti kysyä herättäjältä.
Olen hoitanut dementikkoja pitkään ja omaan nimeen kaikki kyllä reagoivat niin kauan kuin yleensä johonkin ääneen, puheeseen, reagoivat.
Vierailija kirjoitti:
Eikö dementtiset usein ole jämähtäneet johonkin varhaisempaan vaiheeseen elämässään, esim. papparaiset kuvittelee olevansa nuoria uroita eivätkä tajua olevansa vanhoja jne. Eivätkä täten tunnista lapsiaan jotka syntyivät sen elämänvaiheen jälkeen.
Ei se ihan ensimmäinen vaihe ole, dementikko tavallaan "kasvaa" väärin päin,ensin unohtuu eilen sitten viime viikko jne kunnes ollaan lapsia, silti voi lapsensa tuntea, jos näkee tätä päivittäin, voi pitää tätä isänä, äitinä.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin se noin alkaa, dementikko ei muista, ettei muista.
Muistatko nyt mitä teit eilen? Osasitko laskea jostain mikä päivä on? Muistitko lopulta ketä teillä asuu?
Kerran jouduin valvomaan pitkään ja sen jälkeen minut herätettiin kesken unien puhelimeen, en muistanut mikä nimeni on, piti kysyä herättäjältä.
Olen hoitanut dementikkoja pitkään ja omaan nimeen kaikki kyllä reagoivat niin kauan kuin yleensä johonkin ääneen, puheeseen, reagoivat.
Kyllä minä pikkuhiljaa muistin. Ja nyt taas muistin tehneeni tämän avauksenkin ja tulin lukemaan vastaukset.
feels good, man..