Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää suojatiekainostelijat!

Vierailija
17.02.2018 |

Vaikka näkevät kaukaa että hidastan niin eivät uskalla ylittää. Sitten kun pysähdyn kokonaan niin mennään vasta vaikka olisi ehtinyt yli jo viiteen kertaan jos olisi vaan ylittänyt kun näkee että hidastan. Ihan turhaan pysähdyn ja lähden uudelleen liikkeelle.

Ja sit on nää vanhan kansan mummot jotka viittoilee vaan hymyhuulin että mene mene kun olen jo pysähtynyt. Nyt kun kerran pysähdyin sun takias niin mene nyt hitto soikoon yli kun mullakin on lain mukaan velvollisuus väistää.

Miksi?!

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei teillä autoilijoilla piru vie ole NIIN kiire mihinkään, että muutaman sekunnin pysähdys  ja jo ottaa hermon päälle. Kyse on kuitenkin turvallisuudesta, okei, jalankulkijan, ei teidän. Nyt malttia siellä liikenteessä.

Vierailija
22/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpähän kainostelevat, minä livun suojatien yli autollani, "tilaisuutesi meni jo".

Ap hoi! ^ Ymmärrätkö nyt?

Autoilijanko pitäisi hattu kourassa seisahtua odottamaan että saat vetelän kroppasi hinattua tien yli?

Kyllä. Sehän on nimenomaan se laki. Oletko Surkein kuski -ohjelmassa mukana, kun ei näin yksinkertainen asia ole päähän jäänyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi aloitusviestissä on eräs huolestuttava nykyajan piirre, vanhusviha. Aina jos mahdollista pilkataan sydämen kyllyydestä vanhempia ihmisiä, oikein etsitään tilaisuutta ivata "papparaisia" ja "mummoja".

En voi käsittää.

Vanhukset ja lapset ansaitsevat suojelua, missä tahansa sivistysvaltiossa on näin. Mistähän tällä kertaa tuulee? Suomessa kärsitään muutenkin juurettomuudesta, kaikkeen mennään helposti mukaan siinä pelossa, että " muuten jää jälkeen". Se tekee kansakunnasta heikon ja pinnallisen, täysin johdateltavissa olevan.

Vähän tervettä itsetuntoa nyt peliin.

Vierailija
24/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin teillä autoilijoilla on aina niin pirun kiire?

Vierailija
25/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpähän kainostelevat, minä livun suojatien yli autollani, "tilaisuutesi meni jo".

Autoilijanko pitäisi hattu kourassa seisahtua odottamaan että saat vetelän kroppasi hinattua tien yli? Pitäisikö kuskin kenties vielä saatella sinut tien toiselle puolelle kuin partiolainen?

Kävelisit sinäkin ja lopeta laiskanmiehen autoilut tyystin. Hopi hopi ulos lenkille siittä.

Vierailija
26/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijat eivät jaksa kävellä, lihavia ovat.

Vierailija
27/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tämä tosiaan meni sujuvammin. Katsoin missä välissä kaikkien tienkäyttäjien kannalta olisi jouhevinta minun ylittää tie, esim. katsoin jo kaukaa, että menköön tuo minusta katsoen vasemmalta tuleva autoilija ensin, joutuisi muuten kauheasti jarruttelemaan, samalla nuo kaksi oikealta tulevaa voivat mennä molemmat, sitten vasta astun itse lähellekään suojatietä ja samalla reippaasti yli, ennen muita, kauempaa tulevia autoja.

Jos oli muitakin tien ylittäviä, jalan tai vaikka pyörällä, hankkiuduin suojatien viereen ja yli sopivasti muiden kanssa: tadaa, meni molemmissa tapauksissa sujuvasti ja turvallisesti kaikkien kannalta!

Nyt onkin toinen meno, autoilijat pysähtyvät jos olen edes näköetäisyydellä, enkä mitenkään osoita haluavani tien yli, joten sujuvuus ja yhteispeli on muisto vain. Mikä ihme meni pieleen?! Ei todellakaan enää onnistu jalankulkijalta tien antaminen autoilijoille, sujuvuudesta viis.

Vierailija
28/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoilijanko pitäisi hattu kourassa seisahtua odottamaan että saat vetelän kroppasi hinattua tien yli?

Kyllä. Sehän on nimenomaan se laki. Oletko Surkein kuski -ohjelmassa mukana, kun ei näin yksinkertainen asia ole päähän jäänyt?

Laki ei käske pysähtymään vaan päästämään jalankulkija tien yli. Jos jalankulkija ei tee elettäkään ylittääkseen tien en ala todellakaan siinä odottamaan loppupäivää.

Vierailija
29/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä kun ekoloogisuusvimmoissa autoa ei saisi mitenkään pitää käynnissä sekuntiakaan paikallaanollessa ympäristöä kaasuttamassa, mutta suojatien yli matelevia pitäisi odotella vaikka koko päivä.

Vierailija
30/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei enää hampurilaisia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoilijanko pitäisi hattu kourassa seisahtua odottamaan että saat vetelän kroppasi hinattua tien yli? Pitäisikö kuskin kenties vielä saatella sinut tien toiselle puolelle kuin partiolainen?

Kävelisit sinäkin ja lopeta laiskanmiehen autoilut tyystin. Hopi hopi ulos lenkille siittä.

Kävele itse 20km työpaikallesi jos olet niin kova kävelemään.

Vierailija
31/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajakaa ohi jos haluatte. Minä jopa rohkaisen siihen että kärsimättömät autoilijat menevät ensin ohi. Jään mielelläni odottamaan sitä kärsivällisempää jonka elämä ei riipu seuraavasta kymmenestä sekunnista.

Vierailija
32/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojatiellä sattuu sen verran yliajoja, että haluan olla todella varma, että minut on nähty ennenkuin lähden ylittämään. Minulla on jalankulkijana täysin suojattomana oikeus varmistaa turvallisuuteni, eikä vain luottaa johonkin hiljentämiseen, joka voi periatteessa johtua mistä vaan muustakin kuin siitä, että huomasit minut. En halua joutua pyörätuoliin tai kirkkomaalle vain siksi, että sinulta säästyisi muutamia sekunteja ajastasi.

Vierailija
33/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä nyt jalankulkijana senverran voin joustaa, ettei turhaan ala pysäyttelemään autoja jos esim. vain yksi auto tulossa ja voin sen jälkeen mennä yli. Päästän auton ensin ja menen sitten, aivan turha auton pysäyttää vain sen takia että minä pääsisin tien yli muutama sekunti aikaisemmin. Mihin jalankulkijoilla on muka niin kiire, hehän liikkuvat jalan koska heillä ei ole niin kiire minnekään.

Vierailija
34/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko?

Olet ihana!

Vierailija
35/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pakota autoilemaan, joten itse olet ongelmasi aiheuttanut.

Vierailija
36/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille henki on kallis. Saahan siitä hyvät korvaukset, kun hyppää auton alle, mutta toistaiseksi terveys on arvokkaampaa.

Vierailija
37/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko?

Olet ihana!

Kai se on pakko jos et muuten uskalla yli mennä.

Vierailija
38/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut meistä nyt vain sattuvat tarvitsemaan autoa käydäkseen töissä. Tiedätkö mitä töissä käyminen on?

Vierailija
39/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ainahan voisi jättäytyä pois töistä ja jäädä kotiin yhteiskunnan elätiksi niin ei tarvitse autoillakaan.

Vierailija
40/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku aikoo jäädä tien pieleen nyhjäämään, niin älkää tulko ihan suojatien reunaan kiinni. Laki sattuu sanomaan, että autoilijan on annettava tietä, jos jalankulkija on astumassa suojatielle. Ei siis vasta, kun suojatiellä on jo joku. Ellette aio ylittää tietä vuorollanne, odottakaa kauempana tai viittokaa reilusti ajoissa, että autolija voi mennä ensin. Tyhmää yrittää noudattaa sääntöjä ja huomioida jalankulkijoita, jos nämä viime tipassa jänistävät.

Laitan yleensä vielä toisen jalan ajoradan puolelle ja odotan pysähtyjää. Olen jäänyt auton alle kun autoilija risteyksessä pysähtyi odottamaan suoraan meneviä ja sitten kaahasi minun yli. Ei huomannut jalkaisin tietä ylittävää. Ihan omien sanojensa mukaan, ei huomannut.