Mitkä on teidän kulissit?
Meillä hirveä talouskriisi. Ollut myös väkivaltaa ja uhkapeliä miehen puolelta.
Ulospäin ollaan iloisia, pukeudutaan hyvin ja auto on ok. Lapset harrastaa. Ulosotto on kuitenkin kirjekaveri ja vie molempien palkasta.
Pahinta on, että ollaan molemmat rahoitusalalla, sellaisia ihmisiä joiden pitäisi osata käyttää rahaa.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset luulevat että meillä menee huonosti :D olemme uupuneita, pikkulapsivaihe on meille rankka ja parisuhde voi heikosti.. Vaan oikeasti olemme vaan madaltaneet kriteereitä siisteyden, ruuanlaiton, arjen aikataulujen yms suhteen että voimme oikeasti nauttia tästä ajasta kun lapset ovat pieniä :D vähempi ressi kaikesta on tehnyt tästä taloudesta onnellisemman.
Sama. Nytkin makoiltu koko päivä. Illalla mennään karkkiostoksille koko perhe. Lapset 4 ja 5. Toistensa parhaat kaverit. Alkaa olla jo mukavaa arkea. Seksiä on useita kertoja viikossa. Muut varmaan ajattelee, että juostaan oravanpyörässä. Oikeasti ollaan mukavuudenhaluisia laiskiaisia.
Vierailija kirjoitti:
Marille tiedoksi, että Karhuvuori ei ole niin hieno paikka elää ;)
Murha-Mari ?, Puukko-Päivin bestis ?
Mahtaa olla itselle tosi rankkaa ja kuluttavaa elää ja pitää yllä kulisseja.
Itse en jaksaisi enkä haluaisi elää niin.
Miksi ihmeessä joku haluaa elää niin?
Mielenkiintoinen kysymys.
Me miehen kanssa juomme aika paljon viiniä, 3-4 päivämä viikossa. Sitä ei olla kerrottu muille.
Ekassa avioliitostani en pysty lisäämään mitään tähän. Emme piilotelleet mitään. Korkeintaan piilottelin sitä, että oikeasti minä elin miehen elämää. Katsottiin hänen haluamia leffoja, harrastettiin hänen harrastuksiaan, matkailtiin kuuten hän halusi, hankittiin lapset kun hän halusi.....Silti mies vaihtoi minut toiseen parinkymmenen vuoden jälkeen sanoen, että kulissia oli....
Hämmästyttävän monella on korkea elintaso ja hienot sosiaaliset piirit, mutta taustalla masennusta ja kyllästymistä.
Se kertoo siitä mitä tarinoiden naiset ovat tavoitelleet, ja myös saaneet. Ehkä ne jotka ovat tavoitelleet sisäistä rauhaa ja leppoisempaa elämää, ovat myös saaneet haluamansa.
Meillä ei ole mitään kulisseja.
Kaikki kaverit ja sukulaiset tietää miten meillä menee. Miehen kanssa on hyvä parisuhde, aikuinen lapsi muuttanut pois kotoa. Rahaa meillä ei ole, mutta rakkautta riittää.
Rahaa on sen verran, että pärjätään, ei säästöjä, ei velkaa.
Ei kulissit kuluta. Enpä vatvo rahaongelmia töissä tai kavereiden kanssa, joten keskustelu on mielekkäämpää.
Mitä kukaan rahakriisillemme tai mieheni ajoittaiselle väkivaltaisuudelle voisi tehdä? Itsehän tässä valitsen olla.
Välillä vaan havahduin siihen, kun joku kehuu miestäni tai taloamme.
Ap
Ei meillä ole tarpeen mitkään kulissit.Ollaan just sitä mitä ollaan.En mä tajua tuollaisa kulissihommaa, käytän energiani mieluummin muuhun.
Se, ettei mikään itseeni kohdistunut paha muka kosketa mua.. Like water off a duck's back. Oikeasti (ehkä juuri siksi, että olen hautonut tunteitani niin kauan) olen jatkuvasti purskahtamaisillani itkuun kaikesta paskasta, jota elämässäni on tapahtunut. Yksin ollessani vaivun syvään masennukseen, vaikka maailmalle näytän iloista naamaa..
Sukulainen elää helvettiä läpi, väkivaltaa, sairautta, esittää että kaikki on hyvin ulkopuolisille, iloinen, puhelias, kerran kuussa on helvetti irti, katselen itkupotkuraivari itsemurhauhkailuja, kaikki vain kun yksin ei voi elää eikä näköjään toisenkaan kanssa.
Omia kulisseja ei ole, pidän yllä toisten kulisseja ja se raastaa, juuri aamulla ajattelin, että pakko hankkia itselle psykologi, asianosaiset ei voi koska eivät ole hulluja, en voi toisten asioista purkautua ystävilleni, omista kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ulospäin näytän varmaan köyhältä ja elämäni vaikuttaa tylsältä.
Kuljen vanhoissa muodista jääneissä vaatteissa (kunhan ehjät, puhtaat ja sopivat kropalleni ja suht perussiistit), auto on ruma ja yli 10 vuotta vanha, asun kaksiossa (no oma se kyllä on, muttei tätä varmaan moni tiedä kun en ole huudellut?)Rahaa on tilillä ja joka kuukausi jääkin. Parisuhteeni on mallillaan, siis todella hyvässä jamassa, vaikka yhteisiä vuosia takana kohta 15.
Työni vastapainoksi tykkään olla hissuksiin kotona, lukea, katsoa televisiota, ja harrastaa verkkaista liikuntaa ulkona, hiihtoa, patikointia. En voisi olla tyytyväisempi tähän rauhaiseloon.
Meillä on töissä tällainen tyyppi 😂
Inhoan työtäni ja työkavereitani. Esitän ihmisille, että työ on ihanaa.
Esitän työtovereille ihanaa tyyppiä.
Tämä on kokeilu. Ihmiset uskoo kaiken. Olen päässyt pitkälle talon sisällä, vaikka ikää on alle 30. Aion päästä koko puljun johtoon. Ihan kokeilunhalusta.
Olen koko elämäni tehnyt näitä testejä. Koulussa oli helppo päästä suosituksi pikkujutuilla. Työhaastatteluissa olen valehdellut minkä ehdin. Jotenkin luovin tilanteet läpi. Gradu ei ikinä menisi kunnolla tarkasteltuna läpi. Lunttasin peruskoulun ja lukion. Puhuin itseni kursseista läpi. Yliopisto meni osittain ketkuilulla sekin.
Hauska nähdä koska kosahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Näytän iloiselta, olen ystävällinen ja puhelias, otan toiset huomioon ja pyrin olemaan mukava, pukeudun aina hyvin, ulkomuotoni on huoliteltu ja jopa terveen näköinen (geenit), enkä mene postilaatikollekaan vilkaisematta peiliin. Vanhempani luulevat että opiskelen edelleen yliopistossa, vaikka oikeasti en ole ollut läsnä pariin vuoteen.
Totuus on, että olen yksinäinen, erakoitunut, masentunut, elän suohirviön näköisenä sotkuisessa asunnossa, enkä jaksa tehdä mitään parantaakseni tilannettani.
Muuta, heitä turha roju pois, mieti mitä uutta voisit tehdä.
Unohda vanhempien mielipide, elä oma elämäsi itse.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kokeilu. Ihmiset uskoo kaiken. Olen päässyt pitkälle talon sisällä, vaikka ikää on alle 30. Aion päästä koko puljun johtoon. Ihan kokeilunhalusta.
Olen koko elämäni tehnyt näitä testejä. Koulussa oli helppo päästä suosituksi pikkujutuilla. Työhaastatteluissa olen valehdellut minkä ehdin. Jotenkin luovin tilanteet läpi. Gradu ei ikinä menisi kunnolla tarkasteltuna läpi. Lunttasin peruskoulun ja lukion. Puhuin itseni kursseista läpi. Yliopisto meni osittain ketkuilulla sekin.
Pinnallinen narsku/psyko.
Vierailija kirjoitti:
Kuljen vanhoissa muodista jääneissä vaatteissa (kunhan ehjät, puhtaat ja sopivat kropalleni ja suht perussiistit), auto on ruma ja yli 10 vuotta vanha, asun kaksiossa (no oma se kyllä on, muttei tätä varmaan moni tiedä kun en ole huudellut?)Rahaa on tilillä ja joka kuukausi jääkin. Parisuhteeni on mallillaan, siis todella hyvässä jamassa, vaikka yhteisiä vuosia takana kohta 15.
Työni vastapainoksi tykkään olla hissuksiin kotona, lukea, katsoa televisiota, ja harrastaa verkkaista liikuntaa ulkona, hiihtoa, patikointia. En voisi olla tyytyväisempi tähän rauhaiseloon.
Mikä tässä oli niitä kulisseja?
Ei kai meillä mitään kulisseja ole. Eletään varojen mukaan, ehkä vähän alle varojen. Jonkun verran riidellään, mutta en sitä mitenkään peittele. Ihan avoimesti olen väsynyt välillä kaikkeen. Kaksi lasta, eletään varakkaalla alueella keskivertoa köyhemmin omasta valinnasta (pieni koti, joskin tosi kallis sellainen)
Vierailija kirjoitti:
Työni vastapainoksi tykkään olla hissuksiin kotona, lukea, katsoa televisiota, ja harrastaa verkkaista liikuntaa ulkona, hiihtoa, patikointia. En voisi olla tyytyväisempi tähän rauhaiseloon
Kulissien pitämisellä tarkoitetaan sitä, että ulospäin näytetään parempaa, mitä se oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pinnallinen narsku/psyko.
Koen olevani kaikkea muuta kuin pinnallinen. Tietty pinnallisuuden esittäminen oikeastaan kannattaa. Höpöttely kahvitauolla kuuluu rooliin: olla kiinnostunut toisten turhistakin jutuista.
Olen herkkä ja aivan poikki. Molemmilla lapsilla vakava sairaus. Mies jatkuvasti töissä. Itselläkin täysi työviikko. Joka viikko jomman kumman lapsen lääkäri, ja koska tahansa voi kunto lapsella romahtaa. Pakko käydä töissä, että pää pysyy kasassa. En ole saanut nukkua vuosiin. Apua en saa. Äitini arvostelee ja muilla on oma arkensa.
Toivon pikakelausta nämä seuraavat 10 vuotta tulevaan.
Ulospäin olen iloinen. Näkisivät ilman meikkiä.. olen vitivalkoinen. Laihtunut 10kg joulun jälkeen...