Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Miehiltä ei vaan voi vaatia... ” WTF?

Vierailija
17.02.2018 |

Tuntuu, että vieläkin on vähän vallalla sellainen ajatus, että mieheltä ei vaan voi vaatia samanlaista suoriutumista kodin- ja lastenhoidossa kuin naiselta. Toki virallisesti kaikissa perheissä ollaan tasa-arvoisia, mutta kuten tältäkin palstalta saa lukea vähintään sivulauseissa, se ei todellakaan pidä paikkaansa. Edelleen etenkin vanhemmalla väellä on ajatus että nainen hoitaa ja huolehtii, kun ei se mies kuitenkaan pysty tai että se nyt vaan on naisen rooli.

Minun exäni jätti kaiken kotiin ja lapsiin liittyvän minun harteilleni. Aikani sitä katselin, kunnes otin ja lähdin. Elintaso laski, mutta onnellisuus ja elämänlaatu parani 100 %.

Miksi sinä joka koet ettei miehesi ”kykene”, jäät sellaiseen liittoon?

Kysymys ei minullakaan ollut siitä, että olisin vaatinut jotain leikkaussalisteriiliä kotia. Ihan perus roskien ja pullojen vientiä, pyykinpesua, imurointia ja tavaroiden järjestelyä.

Tämä aihe nousi taas mieleen, kun lapsen luokka järjesti kahvilan koulun tapahtumassa. Ketkä siellä puuhasivat ja sopivat, suunnittelivat sähköpostiringissä yötä myöten, leipoivat ja lopulta seisoivat kahvilassa myymässä lasten kanssa. Aivan oikein, äiditpä tietenkin. Ihan yhtä vaativien töidensä ohessa kuin mitä miehilläänkin on.

Mitä hemmettiä oikeasti?

Kommentit (781)

Vierailija
321/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun muutimme mieheni kanssa yhteen mulla oli enemmän työkaluja ja työkoneita kuin miehellä.

Mies ei osaa tehdä edes hyvää ruokaa.

Ketuttaa kertoa miehelle mitä eroa on puu- ja kiviterällä.

Annan miehen kaataa puun, mutta joudun neuvomaan miten tehdä kaatokulma ja käyttää taljoja.

Kerron vielä sen, että olen maalta kotoisin ja tiedän miten asiat tehdään. Mies on kotoisin Helsingin lähiöstä.

322/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kumpikin osallistuu kotitöihin, mutta olen huomannut, että se aiheuttaa ihmettelyä. Kai mä olen sit jotenkin huono äiti kun isänkin pitää osallistua "naistentöihin". Paras oli, kun olin jollakin kurssilla ja muille selvisi, että lapsi on isän kanssa kotona. Kovasti ihmettelivät, että miten olen uskaltanut jättää lapsen. :O ööö, miksi en uskaltaisi jättää lasta isän kanssa :O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi otetaan miehiä, jotka ei osaa? No aika vähiin jää sitten vaihtoehdot, koska noin 90% miehistä on täysin kädettömiä kodinhoidollisissa asioissa, se loppu 10% on joko varattuja tai homoja.

Tässähän tuntee sitten itsensä suorastaan alfa-urooksi. Osaan, ja myös teen, kotitöitä monipuolisesti. En ole varattu (enää), ja olen hetero. Olen näköjään miesten mies. Paras kaikista. Kiitos tästä tiedosta.

Olet top 10 % -mies! Siksi pääset panemaan koko ajan ketä vain. Eiku.

Vierailija
324/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole uhriutunut siitä että leivoin mokkapaloja koulun myyjäisiin. Kyllähän minä siitä selviydyin ja jäin henkiin. Ihmettelin sitä, että kaikki sähköpostiketjuun vastanneet, kaikki leipomiseen lupautuneet ja kahvilan pyörittämiseen osallistuneet olivat äitejä. Kun se kerran on niin helppoa ja vaivatonta, niin miksei yksikään 24:stä isästä pannut rikkaa ristiin? Syksyllä oli ihan sama tilanne. Ap

Minä olin ekaa kertaa paikan päällä tällaisessa tapahtumassa viime vuonna, ystävänpäivänä. Aikaisempina vuosina olen kyllä vienyt leipomuksia (just niitä mokkapaloja ja itsetehtyä pizzaa paloina, kun en ole kummoinen leipuri, mutta hyvin ovat kelvanneet). Viime vuonna olin paikalla, koska ryhdyin kieliluokkalinjan rahastonhoitajaksi ja jouduin kuitenkin viemään sinne vaihtorahaa, niin sama oli olla siellä sitten koko tapahtuman ajan. Olin buffetissa myymässä. Meillä oli kyllä tosi kivasti vanhempia siellä, mutta totta on, että oli vain kolme miestä. Kaksi oli ulkomaalaisia, jotka olivat täällä expateina (nämä miehet siis töissä) ja yksi oli yksinhuoltajaisä, joka on muutenkin aina mukana kaikessa. Hän lähti kesken tapahtuman ostamaan lisää mehua ja limua kun juotavat loppuivat jne.

Nämä miehet olivat siellä ihan innoissaan myymässä ja mukana, vaikka eivät juurikaan osanneet suomea edes. Ehkä se on suomalaisessa mielenlaadussa, ettei haluta tutustua ja olla. En minäkään tässä ole mikään ekstroverttien kuningatar, mutta huomasin viihtyväni kun sinne menin. En tiedä miksei noihin juurikaan suomalaisia miehiä sitten saada.

ja miksi tällaisia järkätään? Koska ne lapset olivat aivan into piukeana kun keksivät aktiviteetteja sinne tapahtumaan. Oli temppurataa, fudiskisaa, kasvomaalausta jne. jne. Ajtiviteetit maksoivat aina 10 senttiä. Tuolta tuli muuten lopulta ihan hirmuinen potti rahaa luokkien kassaan. Niillä tehtiin sitten reissu Särkänniemeen keväällä. lapset olivat ylpeitä kun olivat itse keränneet rahaa vuosien varrella. Mulle olis ollut ihan se ja sama laittaa se 70 € luokan tilille ilman mokkapaloja ja muuta.

Vierailija
325/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi otetaan miehiä, jotka ei osaa? No aika vähiin jää sitten vaihtoehdot, koska noin 90% miehistä on täysin kädettömiä kodinhoidollisissa asioissa, se loppu 10% on joko varattuja tai homoja.

Tässähän tuntee sitten itsensä suorastaan alfa-urooksi. Osaan, ja myös teen, kotitöitä monipuolisesti. En ole varattu (enää), ja olen hetero. Olen näköjään miesten mies. Paras kaikista. Kiitos tästä tiedosta.

Olet top 10 % -mies! Siksi pääset panemaan koko ajan ketä vain. Eiku.

Juu, panemiset ja naisten kiinnostuksen herättäminen on sitten asia erikseen. Kyllähän ajan kuluessa tämä erinomaisuuteni tulee esiin, jos vaan saan herätettyä tarpeeksi mielenkiintoa aluksi. Se alku on nimenomaan se vaikein ja ratkaisevin asia.

Vierailija
326/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nähdä näiden naisten kenet täällä valittavat muuttavan Saksaan :DDD. Yksi sana: hausfrau. 

Siellä kun kulttuuriin kuuluu tuo, että nainen on kotona ja pitää huolen kodista, ruuasta, lapsista ja muista naisten hommista miehen käydessä töissä. Saksan verotus jopa tukee tätä, eri veroluokilla.  Sinkut maksavat suurinta veroa ja pienintä veroa maksavat miehet joiden vaimot ovat "hausfrau" eli kotivaimoja. 

Juuri luin artikkelin siitä miten enemmän ja enemmän naiset kieltäytyvät saksassakin nykyään avioliitoista ja lasten tekemisestä.

Siinä oli juuri selitetty tuosta miten epäedullista naiselle on saksassa tehdä lapsia, miten se on sosiaalinen itsemurha ja uran tuhoutuminen on 100% varmaa.

Esim. japanissa ja italiassa myös noin 40% naisista ei halua enää perhettä, eikä lapsia.

Ainoat paikat missä naiset edelleen haluavat lapsia on sellaisia kuin ruotsi, jossa kantaväestön syntyvyys on hyvä, ja siellä on ihan erilainen kulttuuri, miehet hoitaa kodin, lapset, jää pappalomalle jne. samalla tavalla kuin naiset, eikä naiset kanna yksin taloudellista taakkaa lapsista.

:DDDD Muuta sinne Ruotsiin. Naiset voi haluta lapsia siellä joo, muttei miehet. 

Miksi ihmeessä haluatte lapsia jos ette itse ole edes valmiita olemaan äitejä. Turha puhua p.askaa, että olette äitejä jos lapsi tungetaan tarhaan muiden hoidettavaksi 8h+ per päivä ja itse vietät ehkä 1-2h per päivä lapsen kanssa ja silloinkaan tuskin opetat lapselle mitään.  Esim. päivässä on 24h tuntia, heräätte kello 7, viette lapsen tarhaan, haette lapsen pois ja pääsette kotiin joskus kello 17. Sitten on ruuan tekemiset, telkkarit, suihkut, jne ja lapsi menee nukkumaan potentiaalisesti kello 20, eli kolme tuntia tuossa olisi aikaa, mikäli mitään muuta et tee tuona aikana kun keskity lapseen 100% ja jos noin teet niin puolison kanssa aika jää vähille ja sitten ollaan pettämässä ja ottamassa eroa. 

vrt. se tarhan täti potentiaalisesti viettää enemmän aikaa lapsesi kanssa kun sä ja varmasti tarha "kasvattaa" lastasi opetuksen ja arvomaailman suhteen enemmän kun sinä. Ei morjes mitä pellejä te 'äidit' olette. Sitten vielä ihmetellään kun teinit/lapset ei kunnioita vanhempiaan :DD. Olisi teidänkin hyvä käydä vähän matkustelemassa maailmalla näkemässä erilaisia kulttuureita, joten näkisitte mikä vaikutus sillä on lasten suhtautumiseen vanhempiin ja yleisesti heidän käyttäytymiseen, että kasvattaako heidät heidän vanhemmat vai valtio. 

Mutta jatketaan samaan malliin. On se sitten hienoa kun 12-vuotiaat pukeutuu kuin maksulliset naiset ja istuu jossakin ostoskeskuksien nurkissa iltaisin ja pannaan kaikkee liikkuvaa heti kun murrosikä alkaa ja mitään kunnioitusta ketään kohtaan ei ole. Saati, että lapset olisivat valmiita/halukkaita pitämään huolta vanhemmistaan vanhuuden iskiessä kun apua tarvitaan (ei pitäisi yllättää kun kunnon suhdetta vanhempiin ei ole). Sillä ei pahemmin kannata kerskata, että oli lapsen kanssa kotona 3-vuotiaaksi asti, eli siihen asti kun lapselle ei vielä voi opettaa mitään eikä muodostaa verbaaliseen kommunikaatioon perustuvaa suhdetta kunnolla. 

wtf en mä oo nähny minihameisiin ja platformeihi pukeutuneit 12-vuotiait poikii missää, onks niil erilaiset kangasvalinnat ku tytöillä, kuis asusteet? hmmm... 

ja se ettet osannu puhuu kolmevuotiaana sanooki jo aika paljon :'D

Vierailija
327/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä kasaan kaikki huonekalut mukaanlukien Ikean huonekalut. Ohjeet on liian hankalat miehelle. DD

Vierailija
328/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalauta tätä marttyyrien ulinaa.

Huvittavinta on tämä aloittajan uhriutuminen sillä, että ihan leipoi kerran lapsensa koulun myyjäisiin.

Nykyään on kaiken maailman kodinkoneet, ja silti ulistaan jostain kotitöistä?

Oletteko oikeasti tosissanne vai olenko vain minä sitä mieltä että koko tämä valitus on täysin järjetöntä?

Kun ne kodinkoneet ei itse täytä ja tyhjennä itseään. Se on se kuuluisa joku, joka ne täyttää ja tyhjentää. Kyllä, vain sinä ja kaltaisesi olette sitä mieltä, että valitus on täysin järjetöntä. Siinä kohtaa ollaan miesten ja naisten kesken samalla viivalla, jos a) miehet alkaa käyttää niitä kodinkoneita tasan yhtä paljon ja käskemättä kuin naisetkin tai b) jos ne kotityöt lakkaavat kokonaan olemasta olemassa, niin että edes niitä koneitakaan ei tarvita niiden tehtävien tekemiseen.

Mainitse oikeasti yksikin perinteinen jäljellä oleva miesten työ, joka pitää tehdä joka helvetin päivä. Jään jännityksellä odottamaan.

Vierailija
329/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavinta on tämä aloittajan uhriutuminen sillä, että ihan leipoi kerran lapsensa koulun myyjäisiin.

Oletteko oikeasti tosissanne vai olenko vain minä sitä mieltä että koko tämä valitus on täysin järjetöntä?

Kun ne kodinkoneet ei itse täytä ja tyhjennä itseään. Se on se kuuluisa joku, joka ne täyttää ja tyhjentää. Kyllä, vain sinä ja kaltaisesi olette sitä mieltä, että valitus on täysin järjetöntä. Siinä kohtaa ollaan miesten ja naisten kesken samalla viivalla, jos a) miehet alkaa käyttää niitä kodinkoneita tasan yhtä paljon ja käskemättä kuin naisetkin tai b) jos ne kotityöt lakkaavat kokonaan olemasta olemassa, niin että edes niitä koneitakaan ei tarvita niiden tehtävien tekemiseen.

Mainitse oikeasti yksikin perinteinen jäljellä oleva miesten työ, joka pitää tehdä joka helvetin päivä. Jään jännityksellä odottamaan.

Millä perusteilla olet miehesi valinnut? Katso sinne peiliin.

Edelleenkin ulinasi on todella naurettavaa ja täysin merkityksetöntä.

Kuinka monen elämäänsä tyytyväisen naisen tai miehen luulet näihin ulinaketjuihinne osallistuvan?

Teillä on todella vääristynyt kuva normaalien ihmisten elämästä.

Mutta jatka marttyrointiasi. Katkeruutesi haisee avaruuteen asti.

Vierailija
330/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole uhriutunut siitä että leivoin mokkapaloja koulun myyjäisiin. Kyllähän minä siitä selviydyin ja jäin henkiin. Ihmettelin sitä, että kaikki sähköpostiketjuun vastanneet, kaikki leipomiseen lupautuneet ja kahvilan pyörittämiseen osallistuneet olivat äitejä. Kun se kerran on niin helppoa ja vaivatonta, niin miksei yksikään 24:stä isästä pannut rikkaa ristiin? Syksyllä oli ihan sama tilanne. Ap

Itse olen leiponut mokkapaloja jo kymmenenvuotiaana, mutta sinä uliset siitä palstalla tuntitolkulla.

Melkoisen säälittävää.

En edes tiedä miksi vaivaudun vastaamaan. Ymmärrätkö yhtään lukemaasi? Käsititkö, että aloituksessani kuvailin ilmiötä erilaisilla esimerkeillä? Koulun kahvila oli yksi tällainen esimerkki. Lapsikin kykenee leipomaan mokkapaloja, siitä olemme samaa mieltä. Sehän se oikein pistääkin ihmettelemään että miksei sitten aikuinen mies?

Mikäli sinä olet a) kotitöihin tasapuolisesti osallistuva mies, b) tällaisen miehen onnekas puoliso tai c) kaikki kotihommat tyytyväisin mielin päivätyösi ohessa yksin tekevä nainen, niin tämä ei taida ylipäätäänkään olla sinulle oikea ketju.

Ap

Koululuokan varainkeruuseen voi antaa käteistä, eikä uhritutua olemattomilla tuotoilla pyörivän leipomismarttakerhon puuhasteluilla.

Tämä ei vieläkään mene sinulla jakeluun?

Toki voi antaa käteistä. Tässä on myös se kasvatuksellinen puoli että lapset saavat kokemuksen rahan hankkimisesta itse. Vanhempainillassa päätettiin, että näin toimitaan, siksi puuhasteltiin. Mielestäni sopimuksista kiinni pitäminen on enemmänkin vastuunkantoa kuin uhriutumista, ja nimenomaan sitä vastuuta yhdessä jos toisessakin arjen asiassa tässä nyt miehiltä peräänkuulutetaan.

Vierailija
331/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun naisia ei pakoteta ase/siviilipalvelukseen vankilatuomion uhalla, en siivoa paskaakaan

Vierailija
332/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kytken kattolamputkin sokeripalaan, vaihdan autojen renkaat, teen puolet lumitöistä ja kaikki hommat kodin sisällä.

Ei mun olisi pakko, mutta olen meistä kykenevämpi ja osaavampi.

Vierailija
333/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monen elämäänsä tyytyväisen naisen tai miehen luulet näihin ulinaketjuihinne osallistuvan?

HYI! Minulla ei ole mitään tekemistä tämän viestiketjun kanssa, mutta voin vaan todeta, että HYI HELVETTI tätä viimeistä kirjoittelijaa.

Vierailija
334/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kyllä sääliksi näiden neuvojien miehiä. Meillä on molempiin suuntiin toimiva periaate, että voi pyytää tekemään tai tehdä itse, mutta neuvominen, arvostelu ja jälkeenpäin vittuilu on kielletty. Muutaman kerran piti suhteen alkuvaiheissa lopettaa kesken ja karehtua ennen kuin se loppui, tosin sain kyllä palautetta takaisinpäinkin.

Vierailija
335/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HYI! Minulla ei ole mitään tekemistä tämän viestiketjun kanssa, mutta voin vaan todeta, että HYI HELVETTI tätä viimeistä kirjoittelijaa.

Mikä kirjoituksessa oli väärin?

Olet tasan varmasti ulissut ketjussa aamusta asti.

Vierailija
336/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kytken kattolamputkin sokeripalaan, vaihdan autojen renkaat, teen puolet lumitöistä ja kaikki hommat kodin sisällä.

Ei mun olisi pakko, mutta olen meistä kykenevämpi ja osaavampi.

Ai, meillä sentään kahden uuden Volvon renkaiden vaihto on ulkoistettu, mies tekee senkin ajan töitä kuten myös minä. Minä teen 300 neliön talon pihan lumityöt ja vaihdan lamput. Toivomme joka vuosi, että mokkapaloja ei tarvitse leipoa luokan myyjäisiin vaan siitä selviää rahalla.

Vierailija
337/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy kyllä sääliksi näiden neuvojien miehiä. Meillä on molempiin suuntiin toimiva periaate, että voi pyytää tekemään tai tehdä itse, mutta neuvominen, arvostelu ja jälkeenpäin vittuilu on kielletty. Muutaman kerran piti suhteen alkuvaiheissa lopettaa kesken ja karehtua ennen kuin se loppui, tosin sain kyllä palautetta takaisinpäinkin.

Ota huomioon, että ketjussa on ne katkerimmat yyhoot ja miesvihaajat, joilla ei ole normaalien ihmisten elämästä ja arjesta mitään tajua.

Aloittajakin on ulissut kymmenen tuntia koulun myyjäisten mokkapalojen leipomisesta.

Mahtaa olla lapsilla läsnäoleva ja herttainen äiti.

Vierailija
338/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiiätkö mitä? Mulla ei ollut kristallipalloa kun nykyisen miehen kanssa yhteen menin. Silloin alkuun se teki kaikkea, pyytämättä ja ihan mielellään ja osas käyttää pyykkikonetta, tiskikonetta ja imuria, jopa tiskasi käsin. En tiedä missä kohtaa meni vikaan, mutta jossain vaiheessa se tottui siihen, että naisen hommia kaikki kodin sisäiset pinnat ja irtaimet. On se vaan saatana kumma, että miehet oppii käyttämään kaikkia monimutkaisia hifivehkeitä ja muita hilavitkuttimia, mutta uus pyykkikone tai uus tiskikone on semmoinen mysteeri, ettei siitä mies ota tolkkua. Ja jos nainen ystävällisesti neuvoo, niin se on heti nalkutusta. Mutta silti miehet on sitä mieltä, että hyvähän naisella on kun sillä on ne koneet jotka tekee kaiken. Kyllä te miehet olette sitten niin tyhmiä ulisijoita. Kohta pitää varmaan persekin tulla pyyhkimää kun ei mies itse osaa.

Vierailija
339/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiiätkö mitä? Mulla ei ollut kristallipalloa kun nykyisen miehen kanssa yhteen menin. Silloin alkuun se teki kaikkea, pyytämättä ja ihan mielellään ja osas käyttää pyykkikonetta, tiskikonetta ja imuria, jopa tiskasi käsin. En tiedä missä kohtaa meni vikaan, mutta jossain vaiheessa se tottui siihen, että naisen hommia kaikki kodin sisäiset pinnat ja irtaimet. On se vaan saatana kumma, että miehet oppii käyttämään kaikkia monimutkaisia hifivehkeitä ja muita hilavitkuttimia, mutta uus pyykkikone tai uus tiskikone on semmoinen mysteeri, ettei siitä mies ota tolkkua. Ja jos nainen ystävällisesti neuvoo, niin se on heti nalkutusta. Mutta silti miehet on sitä mieltä, että hyvähän naisella on kun sillä on ne koneet jotka tekee kaiken. Kyllä te miehet olette sitten niin tyhmiä ulisijoita. Kohta pitää varmaan persekin tulla pyyhkimää kun ei mies itse osaa.

Jos ulosantisi on miehellesikin tuota tekstisi luokkaa, niin enpä ihmettele että miestäsi ei enää mikään kiinnosta.

Vierailija
340/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiiäkkö kun on miehiä, jotka tekee tahallaan väärin. Että sitten kun nainen vähän neuvoo tekemään jonkin asian toisin, voi heittää sen marttyyrin viitan niskaansa ja vinkua, että tee sitten itte kun osaat paremmin. Mun mies esimerkiksi välttää pyykinpesun sillä, että kun nätisti pyydän laittamaan ainakin minun paidat silleen suorasti narulle, että eivät ole yhtenä kurttuisena myttynä vaan sileesti, niin siitä alkaa sellanen ulina että oksat pois, tyyliin "mä en sitten osaa mitään tehdä oikein kun aina pitää valittaa vaikka hyvää hyvyyttäni sua tässä yritän auttaa... tee itse kun tiedät miten pitää laittaa...".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi