*****Kesänuput viikko 29******
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Uusi viikko, uudet kujeet?
Kommentit (64)
tätä pinoa ja tungin sitte omat tekstit tohon vanhaan pinoon..
copy copy..
ei oo oikeen kerenny lukemaan tänne ees, vähän pihalla jutuista.
poika vie kaiken mehun ja ajan, yöt ollu yhtä hulinaa ja päivät sitte menny enemmän ja vähemmän sumussa.. viime yö oli vähän parempi mut tuntuu et vaikka helpottaa ni ei se yks yö oikee ratkase mitää. vaikka pitää sitte olla tyytyväinen siihenki..
meillä kans mennään periaatteessa täystissityksellä, joskus ulkonaollessa on annettu nannia jos ei oo mahollisuutta oikeen imettää. on liian kylmä eikä mitään paikkaa ym. ja sit joskus se ei millään rauhotu nukkumaan ennen ku antaa lisäks korviketta. vaikka iteltä tulee paljon maitoa. mietin et onks se sitte sitä janojuomamaitoa vaa..? vaikka on hyvin kasvanu ja kakkaa ja pissaa tulee joka päivä..
meillä kanssa keitellään sitte niitä tutteja ja pulloja ku tarvii ja rintakumeja edelleen myös. en oo vielä päässy niistä eroon ja ite rupesin jo kiihtyy siitä mut neuvolassa sano ettei vielä mitään kiirettä. mulla on niin matalat rinnanpäät, sano et voi oottaa et ne venyis kunnolla käytössä. ite taas oon aatellu et mitä nopeemmin oppis sen helpompi kaikille. vähän rasittaa varsinki pois kotoo ja yöllä pimeessä läträä niitten kumien kanssa.
poju saa kanssa välillä ihme raivohuutokohtauksia. en tiiä johtuuko sitte siitä jos pitää imee rintakumista välillä kauemmin ennen ku tulee maitoa. aattelin johtuisko siitä että nälissään sitte luulee että tungetaan vaan tuttia sille eikä anneta ruokaa vaikka on hirvee nälkä. vaikka aika harvoin syö tuttia. pääasiassa öisin et sais taas nukkumaan. ei aamuyöstä meinaa millään nukahtaa syönnin jälkeen.
päivällä on sit tosi pitkiä aikoja hereillä ja killittelee tarkasti kohti ja on ruvennu ääntelemään. ei mitään kummosta jokeltelua vielä mut sinne suuntaan. :) muutaman kerran hymyillykki takas. vahingossa kait kylläki..
mä oon yrittäny innoissaa aina maidon päälle olla heti kameran kaa valmiina et sais ees yhen sulosen ja unisen maitohymyn ikuistettua. ei oo onnistunu.. hö.
jälkivuoto on onneks loppunu. kesti sen kolme viikkoo. tikitki on sulanu mut se arpikohta tuntuu vähän kovalta. petipuuhista oon vaan haaveillu, ei uskalla vielä kunnolla.
tuntuu tosi ärsyttävältä noi epätasaset maitopahkurat rinnoissa välillä. on onneks lämpimällä hierominen auttanu tosi hyvin. ja kaurapussin kanssa nukahtaa niin autuaallisesti ku laittaa rintojen päälle. :)
ei kait tänne muuta.. koittakaa saada tästä sekavuudesta selvää.. ja jaksuja kaikilla!
mulla on muuten kans galleriassa kuvia, salasana hugo boss. :)
kirjottelee silmät ristissä alf ja tirisevä Hugo 1 kk
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=5ad0981b-51ab-11dd-bd90-…!
Täällä pikkupoika viikon vanha ja kivasti meillä on mennyt, toki tässähän on vasta mennyt hetki vauva-arkea.. Isot sisaret 6v, 4v ja 1v9kk ovat ottaneet vauvan ihan hyvin vastaan. Pienin toki on aika näppitautinen tällä hetkellä, mutta lähinnä meitä muita, ei vauvaa, kohtaan.
Maito nousi todella hyvin, vaikka ensi hetket vauvan kanssa ei mennytkään normaalisti. Vauvahan lähti lastenteholle heti synnytyksestä. Oikeastaan vain torstaina rintoja pingotti ja pakotti. Ja meidän ensimmäinen vauva, jolle ei ole kotona tarvinnut antaa lisämaitoa. Liekkö ne siellä teholla opettaneet vauvan hyväksi imijäksi siinä tuttipullotellessa :)
Tähän asti yöt on sujuneet lähinnä nukkuessa ja tosi hyvä, että oon saanut levättyä. Hemoglobiini oli mulla sairaalasta lähdettäessä vain 94. Vauva nukkuu vieressä tissi suussa tai nenän edessä.
Koetanpa päästä taas kirjoittelemaan pian, nyt maitoa tarjoomaan!
Piia ja poika 7pv
huh huh, ristiäiset ois sitten viimein ohi. Johan tuota hommaa ja stressiä ehti ollakin niin, etten viikkoon tännekään ehtinyt. Itse kemut meni onneksi hyvin, tosin aika kuuma tunnelma oli meillä - niin että sankaria pidellyt isäkin valui hikeä koko varsinaisen toimituksen ajan, ja papillakin oli aika kuuma.Kahville kun alettiin niin saatiin jo vähän raitista ilmaakin.
Mutta anoppi teki kyllä aika tempauksen! Poika kun vähän itkeskeli (no, huusikin) kuumuuttaan isän sylissä, (toimituksen aikana),niin anoppi kaappasi tutin, käytti sitä omassa suussaan ja tuikkasi pojan suuhun! Lieköhän tuo ollenkaan ajatellut mitä teki, taisi tulla refleksinä mutta mä en ollut uskoa silmiäni.. Koko illan sitten mietitytti että mitäs pöpöjä sitä sitten siitä "puhdistuksesta" tuli pieneen sukkuun. :((
Snif...
Tämä päivä on sitten mennyt juhlien jälkeisiä mässäten. Suolaista ja makeaa menee vuorotellen, yääk. No, eilen en kyllä juuri mitään juhlissa syönytkään.. ;) Roskiimpa vaan saa huomenna pistää känttyä jos toistakin.
Täällä on ollu puhetta rytmeistä. Meillä on kanssa ollut suhteellisen selkeä rytmi, illlalla poika on mennyt nukkumaan 21-22, ja ylös noustaan n.klo 8. Ensimmäinen pätkä yöstä on aina pitempi, 4-7 tuntia. (yleensä 5h). Klo 5 eteenpäin nukkuminen on sitten ollut vähän levottomampaa.
Nyt on parina päivänä mennyt rytmi sitten ihan harakoille, niin että on nukkunut 18-22 pitkät unet ja sitten ryhtyy yöunille vasta n.23. Tämäkin johtui yhdestä huonosta päivästä, jolloin ei saanut oikein nukuttua - johtui tieten mun ristiäisstressistä. Tämä päivä näyttäisi taas normaalilta, mutta saapas nähdä, kun kohta nukahtaa, että kuinka kauan posottaa...
Nyt on mentävä pyllynpesulle, täytynee jatkaa toiste.
Jaksamisia kaikille!
Sakariini ja Viljami 6vkoa ja 2pvää
Nyt sitten vihdoinkin ehdin päivittämään tuota vauvalistaamme. VIELÄ PUUTTUU vauvoja joten käyttehän lisäämässä ODOTUSpuolella olevan listan perään niin päivitän sitten meille oman tänne VAUVA-puolelle.
Tällä hetkellä kesäkuisia vauvoja on ilmoittautunut 38 joista 21 on tyttöä ja 16 poikaa (yhden vauvan sukupuoli ei toistaiseksi ole minun tiedossa - toivottavasti äidin ; )
20.5. pma78: poika klo.0.48. (3990g,51cm,pipo 35,5cm.) Rv 37+6.
taika74: tyttö (2780g, pituus 48,"pipo" 32 cm) rv 35+2.
25.5 Niina1983: poika klo 1.27 (49 cm, 3400, pipo 34 cm)
aurinko02: 37+6
27.5. ghia : poika klo 8.41 (3346g) Rv 36+6.
kesämuru: tyttö (51cm, 3990g) rv 38+6.
30.5 Heidi79: tyttö (3130g, 46 cm) rv 38+1
mariatar84: tyttö (2540g, 48cm) rv36+6
31.5 sakariini : poika (3640g, 50cm) rv40+0
Tytteli-83: tyttö klo20.50. (49,5cm, 3370g)
2.6 uuvistus: tyttö
3.6 Rouva80 : poika (4040g 52cm) rv 40+0
maarmeladi: poika (2350 g, 46 cm, pipo 33 cm) rv39+2
5.6. Zurite: Poika klo 20.18 (4135g, 53cm, 35,5cm) rv 40+4
6.6 Nappula72: tyttö. klo 12:05 (3780g,50cm,pipo35cm) rv 40+3
9.6 82tintti: poika klo:8.50 (3800g 52 cm ja pipo 37cm) rv 40+1
10.6 kauris-80: tyttö klo.6:31. ( 3520g, 51cm ja pipo 35cm). rv oli 38+4
11.6. a_j: poika klo 21.09 (3280g ja 50cm) rv 40+6
12.6. Kanelisokeri: tyttö klo 17:08. ( 3990g, 52cm, pipo 36,5 cm)
pj78: tyttö klo 6.31, (48 cm ja 2930 g, pipo 35)
Leipuru 79: poika syntyi (3640g 51cm) rv 40+6 :)
Kixnixkix: tyttö (3610g, 50cm, pipo 34) rv 40+3
14.6 alfreed: poika klo 12.33 (4260g ja 52 cm, pipo 37cm) rv 41+0
16.6. Nekkis: poika klo:7.31 (3770g,52,5cm,pipo 34,5cm)
mapemaukka: poika klo 21.13 ( 3760g,51cm,pipo 37,5cm) Rv 38+2
SuviHelena: klo 9.09 poika. (51cm ja paino 3600g. Pipo 34,5cm) Rv40+4
17.6. Poltsi: poika klo 15.03, (3800 g ja 51 cm, Pipo 36,5 cm)
ilonella: tyttö klo 20.50 (3520g, 51cm ja pipo 34,5) rv 39+5
18.6 Art: tyttö klo 17.24 (3380g,48cm,pipo 34,5) rv 42+2
Minskuma: tyttö klo 21.27 (3230 g ja 49,5 cm, pipo 34,5 cm)
iituska86: tyttö klo 02.30 (3520g, 49,5 cm, pipo 36 cm) rv 40+6
19.6. GeddyLee: tyttö klo 22.59. (4420 g, 52 cm, päänympärys 37 cm) rv 40+2
20.6. Eliador: Poika klo 16.02 (3 900 g, 52 cm, pipo 35 cm)
23.6 Haissa: tyttö (Painoa 3400g ja pituutta 51 cm) rv 41+5.
Tuikku-77: Tyttö klo 04.03. (3655g, pituus 49cm, pipo 35,5cm) Rv 42.
24.6. Alcatraz81: Tyttö klo 01.51 (3255g, 47cm, pipo 32,2cm)
Deepest_Blue: Tyttö klo 02.07 (4 490 g, 53 cm, päänympärys 36,5 cm)
25.6.Terhetär: tyttö klo 00:15. (3200 kg, 49 cm ja pipo 36) rv 41+0.
Oonkohan mä alkupäivien sumussa kirjoittanut väärin, mutta kyllä tuo meidän pikkuinen on poika :D
voipi olla että tämänkin maman silmät on "vähän" harittanut - korjaan asian....
Ilmoitelkaa nyt muutkin kaikista virheistä, niitä tosiaankin voi olla, kun yksikätisenä näitä rusteilen....
Eli viime lauantaina kotiuduttiin sairaalasta. Sectio oli suunniteltu tiistaille jos mitään kypsymistä ei ollut tapahtunut. No jotain pientä oli joten ti aamuna aloitettiin sitten kuitenkin käynnistää tipalla. Hyviä supistuskäyriä otettiin 6 tuntia mutta se ei ollut saanut mitään aikaiseksi alapäässä jolloin lääkäri suositteli sectiota. Sitä sitten odoteltiin iltaan asti. Leikkaus sujui ihan hyvin mutta seuraavan vuorokauden kivut olivat jälleen kerran yhtä helvettiä. Tuloksena oli sentään terve potra poika. Parin päivän ikäisenä tuli kuitenkin vähän takapakkia kun pojan sokeriarvot romahtivat ja joutui tipalle lastenosastolle. Arvot korjautuivat onneksi vuorokaudessa ja sain taas nyytin viereen. Pumppailin ahkerasti kun poika oli hoidossa ja sain maidon nousemaan, onneksi sitten imetys lähti kuitenkin hyvin käyntiin vaikka vähän pelkäsin että lastenosaston tuputtamat pullomaidot saivat systeemit sekaisin. Mie vein kyllä sitten omaakin maitoa sinne kun sain aikaiseksi. Nyt on pari päivää oltu kotona ja alussa kaveri söi tunnin välein..pisti maitotilausta kehiin, se on onneksi hieman jo tasoittunut ja viime yönä sain jopa hieman nukkua..no katsellaan miten tämä tästä kehittyy...
Koo77 ja poika 1vko
Tyttö täytti 1 kk jo viikko sitten (9.7.) ja neuvolassakin käytiin samana päivänä. Hyvin on kasvanut, alimmasta punnitusta painosta tullut kilon verran lisää ja senttejäkin kertynyt 4.
Ruokailuvälit meillä on 2-3 tuntia ympäri vuorokauden. Joskus on pieniä välitankkauksia. Ihan pari kertaa erehtynyt nukkumaan neljä (jopa 5 tuntia) ja nämä sattuneet melkein aina kylpemisen jälkeen. Pitäisköhän alkaa kylvettämään joka ilta ? ;)
Uusi juttu meillä on tutin lutkuttaminen, viiden viikon harjoittelu tuotti tulosta! On nyt siis pari päivää suostunut ottaman välillä tuttiakin ja ehkä puklaillut vähän vähemmän, kun ei tarvi aina tissiä ottaa, siitä kun ei saa maitohanaa kiinni. Jossain vaiheessa kirjoitin, että jaksaisi muka syödä samalla syötöllä molemmista rinnoista, mutta se olikin vain parin päivän juttu.
Hormoninäpyistä, kuinka kauan tää pahin vaihe kestää? Tytöllä tällä hetkellä koko pää täynnä näppyä. En muista että kahdella aik. olis ollut noin pahana...
Nyt kuuluu alakerrasta itkua...
Täällä on herätty jo kuuden korvalla, mutta olen sentään saanut nukkuakin hieman.
Ananasnektarille onnittelut pojan syntymän johdosta! Lukaisin synnytystarinasi ja olihan tuossa dramatiikkaa, vähän kuin viimeistä edellisessä synnytyksessäni, jossa vauva tuli ryminällä ulos, kasvot taivasta kohti ja nenä viilsi kamalan avohaavan ylös, sisempään häpyhuuleen, vieläkin puistattaa se kipu...No, onneksi selvisitte molemmat ehjin nahoin! Mitenkäs pojan pää, tuliko siihen "muotoja"? Meillä tytön otsa näytti omituiselta, kyhmyiseltä ja toispuoleiselta, mutta alkaa kait pikkuhiljaa muodoltaan tasaantua kun ikää on loppusyksystä jo 2v.
Koo77:lle onnittelut myös poikavauvan syntymän johdosta! Oliko poika niin suurikokoinen, että sokerit romahtivat siksi, vai oliko sinulla raskausajan diabetes?
Olen kyllä nyt niin kyllääntynyt olemukseeni ettei tosikaan. Tuleeko teille muille sellaisia hetkiä, että oma olemus oksettaa ja tuntuu ihan vieraalta? Tuntuu muutenkin, että oma kroppa ei ole oma, vaan tuon vauvan ruokapussi...ärsyttää tämä elämän pyöriminen rintojen ympärillä, jollei vauva roiku niissä kiinni, niin sitten lypsylaite pärisee tai sitten niihin sattuu väliaikoina kun maito herahtaa niihin, vaikkei kukaan koskekaan tai en edes ajattele vauvaa ja hänen syömisiään...ärsyttävää.
Hormoninäppyjä on meidänkin vauvalla vielä, ei enää niin paljon kasvoilla (kasvot olivat ihan finnien peitossa), vaan lähinnä hartioissa. Huomasin korvan takana sellaisen syvän ihopoimunkin, mikä kerryttää hirveästi kuonaa sinne taakse. Pitää alkaa putsailemaan korvantakusia paremmin. Meillä on muutenkin sellainen hikipää, ettei tosikaan. Kerta viikossa kylpyä ei oikein riitä, muttei toisaalta vauvan ihokaan kestä useampia kylvetyksiä.
Eilen taas napakin alkoi punoittelemaan ja haiskahti imelälle. Juuri sekin oli ihan ok ja nyt lehahti taas...pitääpä käydä apteekista ostamassa Basibact-puuteria ja lisää Septidiniä.
...jaaha, kutsu kuuluu taas...no, nukkuihan tuo puoli tuntia sentään...
Kanelisokeri
ananas700: Olipa lohdullista kuulla että teillä on opittu tutin syönti,meillä kun ei poika vieläkään suostu tuttia ottamaan. (kohta7vkoa) Ja eilen yritin antaa pullosta tissimaitoa- ei muutakuin raivosi yritykselle, ei se ymmärrä siitäkään imeä.Heti iski paniikki että mitä jos ei opikaan, jää rauhalliset kaupassakäynnit tms. sikseen... Mahtaako tässä sitkeä harjoittelu tuottaa tuloksen, joka päivä vaan yritystä...?? Olisi pitäny aikaisemmin hommata tuo rintapumppu!Kertokaas tietäväiset vinkkejä, pliis!
Yö meillä meni hyvin, söi vain yhden kerran neljältä, eli hyvin sai nukkua itsekin. Teki hyvää. Tosin heräsin sitten kahdeksalta hirveään pääkipuun, jumiutuneista hartioistahan tuo johtuu. Jätkä kun viihtyy vähän liian hyvin sylissä..
Sakariini ja V. 6vkoa 4pvää
Onnea uusille vauvautuneille! :D
sakariini: kannattaa kokeilla erilaisia pulloja, esim meillä tyttö ei ota Aventin pulloa ollenkaan mikä on erikoista kun esikoinen ei muuta huolinutkaan :), meillä ei myöskään huolita niitä Ainu tms pulloja ja mustakin ne on huonoja ja maito virtaa aivan liian nopsaan. Itse olen ostanut Tommee Tippee pulloja, niistäkin esikoinen joi mielellään ja nyt tämäkin vauva. Aika kalliita ovat ja ei marketti kamaa.
kanelisokeri: sepä se mun yks ongelma tämän imentyksen kans, vihaan olla lehmä, lypsykone, hehtaaritissi, jotka välillä kovat ja muhkuraiset ja aina kipeet. Yäk, haluan omat vanhat takaisin ja muutenkin nää ekstra kilot pois. Eikö imetyksen pitäis laihduttaa?? Musta ainakin tuntuu, että kun pitää koko ajan huolehtia syömisestä niin miten laihdut, muuten olen niin pieniruokainen ja varmaan laihtusin parissa viikossa. No tää on nyt tätä oman aikansa.
Kamala kuumuus ja hiki vaivaa muutenkin, vaikka ulkona on kylmä!
Meillä ei olla muuten huudettu pariin iltaan ja luulen, et tytsi on oikeesti huutanut nälkäänsä! (ehkä myös ilmavaivoja, mut kahden tunnin tissillä olon jälkeen meni eilen vielä pullosta kunnon satsi) sit onkin nukuttu ihan kivasti kolmen tunnin pätkissä aamu kahdeksaan asti ilta yhdeksästä. Mutta, tietty nyt kun menin tän sanomaan ääneen, likka huutaa tämän yön :). Päiväunia meillä nukutaan yhden 2-3 tunnin vieläkin ja muutaman torkut.
Adios
Kix neiti 4viikkoa ja 6 päivää
Poikanen nukkuu sylissä. Meillä on ihan selvä päiväunien nukkumisongelma, poju ei millään nukahda, vaikka mitä tekisi. Aamukuudesta iltakuuteen torkahtelee vartiksi, on hetken aikaa hereillä ja sitten alkaa kitinä. Sitten hyssytellään, kanniskellaan, tehdään vaikka mitä, mutta ei auta. En tiedä, kiertääkö masussa jotain, ettei pysty nukahtamaan vai hermostuuko hän siihen, ettei nukahda. Onneksi välillä nukkuu sylissä ja annan nukkua, koska muuten illat ovat ihan mahdottomia, kun toinen on liian väsy. Onko kenelläkään muulla tällaista ja olisiko vinkkejä?
Näppyjä on enää vähän, toivottavasti lähtevät kohta pois. Vaippa-alueella on punotusta, olen hoitanut sitä voiteella, vaikka neuvolassa aina sanovatkin, että mitään ei kannata rasvailla. Oletteko rasvailleet vauvan ihoa? Meillä on paikoin tosi kuivia kohtia ja tekisi mieli laittaa jotain voidetta.
Poltsi + poju 4 vk 1 pv
johan välähti, vaikka en tiiä onko hyvä opettaa tohon. ku meillä toi poika on sen rauhallisemmin mitä kovempi vauhti ja meteli on.
ite ku ollaan miehen kanssa aika meneviä ni on poikaki kerinny olla paljon autossa ja veneessä ja millon missäki. ja nukkunu aina ku tukki ja pidempiä aikoja kerrallaan ku kotona. eikä kotona millään oo enää nukkunu kunnon päikkäreitä jostaki syystä, kitissy lähinnä sylissä ja vetäny puolen tunnin unia korkeintaa. nyt oon eilen ja tänää laittanu sen auton turvaistuimeen nukkuu ja aluks vähän ketkutellu sitä ees taas. eilen nukku kolme tuntia putkee ja nyt on vedelly sikeitä jo puoltoista tuntia. laittaa vaan vähä pehmikettä pyllyn alle ettei oo niin istuva asento ni en tiiä tuntuuko siitä et ois sylissä. yöt nukkuu nyt onneks ihan kohtuuhyvin omassa sängyssä. sit vaan monesti aamuyöstä vikan imetyksen jälkeen jää viereen nukkumaan, nukkuu aamulla kauemmin.
tuntuu niin luksukselta ku on hiljasta ja kerkiää tekee ite mitä tykkää vähän aikaa.. :)
jotkut täällä puhuki tästä omasta olosta. välillä raivostuttaa nää lollot tässä leuan alla ku tuntuu et on aina tiellä ja kipeet tai valuu maitoa. tai sit vauva roikkuu niissä. ärsyttää tää meijeriolo. ja toi reppu tossa entisen tiukan vatsan päällä on "tosi ihana"!! menee niin välillä hermo.
mulla ei oo suoli toiminu kunnolla synnytyksen jälkeen. tai aluks toimi muutaman päivän mut sit tuli stoppi. itku meinaa tulla joka vessassakäynnillä ku on nii tiukassa. oon nyt ostanu levolacia apteekista, toivottavasti helpottaa!
meijän beibellä on vaihteleva näppykanta. tuntuu et kylvyn jalkeen on niin silee ja näpytön iho, varsinki jos lorauttaa öljyä veteen. sit taas päivän päästä on naamassa näppyä. ei oo kyl ollu viel kertaakaan mitekään hirveen pahana. kai se pikkuhiljaa häviää. tai sit osa on ihan vaan hikinäppyä, toi jätkä on niin hirvee hikoilee varsinki päästä.
poltsi onks teillä liinaa tai kantoreppua? meijän poika on oppinu nukkumaan kantorepussa ja nukkuuki hyvin. itellä on kädet sitte vapaana, parempi vaihtoehto pidemmän päälle ainaki ku aina sylissä ettei ite kerkiä mitään. sit joskus on jätetty repussa sängyn päälle nukkumaan, jatkaa siinä ihan hyvin unia ku ei ota repusta pois. varmaan mukavan napakka olo.
ei kerkiä enempää..
a + h 1 kk 4 pv
Meidän miehen isyysloma loppuu tänään ja minua pelottaa hiukan, miten me pärjätään pojan kanssa kahdestaan. Nyt on ollut niin "helppoa", kun toinen voi kipaista kauppaan, jos jotain uupuu, ja olen voinut käydä suihkussa/vessassa/pyykkituvassa jos siltä tuntuu. No, kai se on vaan totuttelukysymys. Toisaalta on kiva jäädä kahdestaan ja tutustua paremmin toisiimme :)
Mulla on myös ollut ongelmia oman kropan kanssa. Kun oltiin tultu kotiin, olin aivan täpinöissäni siitä, miten pieni mun maha oli. Totta kai se oli pieni verrattuna raskausmahaan :) Kaikki vanhat farkut nimittäin kinnasi ja paitojen napit paukkui mahan ja tissien kohdalta. Viikko sitten raskauskiloja oli vielä kuusi jäljellä, ei tunnu siltä, että yhtään olisi tippunut sen jälkeen. (Meillä ei ole kotona puntaria, joten punnaan itteni aina neuvolassa)
Joku kyseli imetysteen käytöstä. Mä oon juonut Päivänsädettä ja Vauvaniloa. Jälkimmäisen pitäisi helpottaa vauvan masuvauvoja, mutta kyllä tuo meidän kaveri ainakin piereskelee ihan entiseen malliin :D Vaan eipä tuon teen lipittämisestä mitään haittaakaan ole, joten jatkan varmaan sillä linjalla.
Meillä alkoi eilen aamuyöllä tiheän imun kausi. Aamukuudesta lähtien pikkumies oli rinnassa kiinni aina tunnin välein, joskus useamminkin. Yöunille suostui menemään vasta yhden aikaan ja heräili kahden tunnin välein. Mä oikeasti toivon, että tuo kausi ei kestä päivää pidempään. Nyt se on onneksi nukkunut jo tunnin ajan omassa sängyssään.
Poltsi: meillä kans vauvan nivustaipeet punoittaa aika iloisesti. Olen rasvaillut niitä Bepanthenilla, mutta se ei tunnu oikein auttavan. Onko muilla vinkkejä sen hoitamiseen?
Haissa ja Nuuskis 3 vko 2 pv
kuulla, että muitakin ahdistaa oma kroppa.. En myöskään nauti imetysajasta. Ja lisäksi tuntuu tosiaan, että vatsa on ihan ällöttävä. Kiloja tuli raskausaikana 12, jäljellä 4. Paino ei ei kerro kyllä mitään, kun vatsa on ihan roikkuva ja muoto on muuttunut niin, ettei vanhoja vaatteita voi kuvitellakaan vielä päälle. Ekan vauvan jälkeen tuntui, että laihtui ihan silmissä ja liiat löllöt hävisivät, vaan eivätpä häviä nyt. Painokin laski viimeeksi nopeasti alle lähtötilanteen, mutta nyt ei kyllä ole tapahtunut mitään ekan viikon jälkeen. Olen kyllä ollut perso makealle ja muutenkin on syöty hyvin, kun mies on niin innokas tekemään aina iltaisin jotain hyvää ruokaa nyt loma-aikanaan. Kiva sinänsä, mutta ehkä paluu arkeen sitten järkevöittäisi tätä omaa syömistäkin. Muutenkin odotan itse asiassa jo loma-ajan loppumista, vaikka onkin ollut ihanaa olla koko perheen voimin kotona.
Miten te olette aloittaneet kuntoilun tai oletteko jo aloittaneet? Odotatteko jälkitarkastukseen? Itse olen vaan tehnyt vaunulenkkejä ja alkaisi jo himottaa joku kunnon liikuntakin. Jälkitarkastus on kuitenkin vasta elokuun puolivälissä. Onko täällä ketään himojuoksijaa? Itse olen ja mietin, koska uskaltaisi aloittaa..
Vauva söi eilen klo 16 eteenpäin koko illan ja viime yönäkin aiempia öitä useammin, liekö 3 viikon tiheää imua vai muuten vaan nälkäisempi vuorokausi takana.
Tonttu08 ja vauva 3 vkoa + 1 pv
Piti tulla kysymään, että oliko se jotenkin niin että vatsalihasliikkeitä ei saisi aloittaa jos navan yläpuolella tuntuu sellainen rako..? Tai mikä ikinä nyt onkaan...
Itsekin olen ahistunut meijereihini ja roikkuvaan vatsaan, aloittaisin vatsalihasliikkeet heti kun uskaltaisin..
Kiitos tuttipullon vaihtovinkistä, kokeillaampas sitä :))
Nyt ilmakylpyilijälle housut jalkaan, itse valun hikeä kun on niin hiostavaa!
Sakariini
Minä oon vaunulenkkejä vedellyt ja tällä viikolla oon aloitellut Painon vartijoiden jumpan. Sain silloinDVD:n, kun olin PV:ssä. Siinä on ihan iisi ohjelma 15 min kestoltaan. Lisäksi aloitin nyt tekeen myös vatsalihaksia, ihan iisisti myös. Toivottavasti ei tuu mitään hallaa tehtyä. mut mä en KESTÄ ENÄÄ olla tällanen löllö, niin pakko saada tehdä jotain!!!
Meillä oli Topilla myös aika punakat nivuset ja käytin niihin Bepanthenia aikani, välissä pelkkää talkkia. Niin ne vain katosi ja vaippaosastolla näyttää siisitiltä :) Ilmakylvythän on myös hyvää hoitoa hautuneelle iholle. Vaippaa kannattaa myös vaihtaa usein niin ei pääse siellä kosteudessa hautumaan.
Joo, tiheän imut vaihe koettiin täälläkin. Eilen alkoi helpottaa, Topi söi yöllä kahdesti ja päivälläkin nukkui pitkät pätkät. Viimeyönä söi vaan kerran, aamusta tankattiin tunnin välein nukuttiin vähän ja tankattiin taas tissiä ja nyt hää nukkua posottaa jo kolmatta tuntia :)
Vielä yks yö ja sit me lähdetään kolmeksi vuorokaudeksi kylpylälomille. Topia en taida uskaltaa viedä kylpylään, mutta vuorotellaan miehen kaa, kumpi pääsee esikoisen kaa telmimään veteen ;)
Ja voi että on ihanaa kun on jonkin sortin ilmastointi täällä kotona. Eilen käytiin meidän porukoilla pitkästä aikaa, ja huuhuuuhhhh että oli hiostavaa. Topikin kitisi kuumuutta, siinähän miedän äiti pääsi neuvomaan vaikka mitä. loppuuko multa maito- kommentin sain taas osakseni ja paljon paljon muuta "ihanaa" MURR ja GRR!
että näin.
t:Rouva ja Topi 6vk
Täällä aamun harmauden jälkeen paistaakin aurinko! Jee, iloista mieltä vähän tuo, meinasi olla niin tahmea aamu. Vätystää, vätystää. Kuinkas muutenkaan..
Tuli stressattua noita ristiäisiä niin paljon, että pää oli kipeä ja olo muutenkin illalla väsynyt ja hutera. Topi nukkui päivän ja virkosi illasta, voi että toivoin jalat ja kädet ristissä, että poika pian nukahtais, kun itse olin rättiväsynyt, mutta ei. Kukuttiin kymmeneen... Yön Topi nukkuikin hyvin, kaks imetystä vaan. Aamulla pää ei ollut enää kipee, mutta vätysti silti armottomasti.
Sisko kävi tuossa kylässä, hällä oli kesälomat alkanut. Käytiin lähipuistossa, Luka leikki hänen 4- vuotiaan pojan kaa. Hyvin nukahti Luka sit päiväunille :)
Juoko teistä muut imetysteetä?
Itse olen litkinyt Weledan Still-teetä. Oisko siitä sitten ollut apua, kun tuo Topi-pienoinen ei ole mahaa juurikaan itkenyt??? Maitoakin multa tulee hyvin, vieläkin ajoittain ruutaa niin paineella, että pieni melkein tukehtuu.
t:Rouva ja Topi topsakka :)