Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

V*tuttaa hiihtäjät....

Vierailija
16.02.2018 |

Hiihtäjät tekevät ladut joka paikkaan. Missä v*tussa voi kohta enää lenkkeillä?!? Täällä meilläkin on erikseen tehty tonne vähän matkan päähän kunnon hiihtorata, mutta ei! Kun ei laiskat jaksa sinne mennä vaan pitää jokaikinen kävelijöiden ja juoksijoidenkin alue tehdä laduiksi!!!!!!!

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti olen tehnyt saman havainnon täällä Helsingissä. Hiihtäjät ryhtyvät valloittamaan kaikkia mahdollisia lenkkiteitä, vaikka vain tietyt paikat on virallisesti hiihtokäytössä talvisin. Sitten ovat todella hyökkääviä ja aggressiivisia muita liikkujia kohtaan, vaikka ihan täysi oikeus niillä juoksijoilla ja kävelijöilläkin on tuolla ulkona olla.

Hiihtokäytössä on kaikki ne reitit, mihin ajetaan koneella latu. Auratut, hiekoitetut ja muuten kunnossa pidetyt ulkoiluväylät taas on tarkoitettu juoksijoille, kävelijöille, pyöräilyyn, koirien ulkoilutukseen yms.

Vierailija
22/55 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi vastenmielisempää liikuntaa kuin hiihtäminen. Kaikki kilpahiihtäjät on enemmän kuin vähän aineista sekaisin. Älä osta lapselle suksia niin saa mahdollisuuden terveeseen elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti olen tehnyt saman havainnon täällä Helsingissä. Hiihtäjät ryhtyvät valloittamaan kaikkia mahdollisia lenkkiteitä, vaikka vain tietyt paikat on virallisesti hiihtokäytössä talvisin. Sitten ovat todella hyökkääviä ja aggressiivisia muita liikkujia kohtaan, vaikka ihan täysi oikeus niillä juoksijoilla ja kävelijöilläkin on tuolla ulkona olla.

Ainakin täällä Espoossa on runsaasti myös kävelykäyttöön aurattuja ulkoilureittejä. Mutta jostain syystä joidenkin lenkkeilijöiden näyttää olevan mahdoton käyttää niitä. Juuri muutama päivä sitten yksikin kävelijä käveli keskellä hiihtolatua, vaikka kolmen metrin päässä vieressä kulki aurattu ja hiekoitettu kävelyreitti. En ymmärrä, mitä tällaisen ihmisen päässä liikkuu.

Vierailija
24/55 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeenlinnassa on ainakin aika lailla kaikki valaistut ulkoilureitit ainakin meidän lähistöllä vedetty laduiksi. Me sitten lenkkeillän miehen kanssa metsään tampatuilla poluilla, tarvittaessa mukana on otsalamppu, mutta hitto kun sielläkin tullaan suksilla päälle. Sitten vielä vihaista ärinää ja mulkoilua perään, kun kestää hetken väistää sinne umpihankeen. Myös esim. Lahdessa on todella merkittävä osa metsissä menevistä reiteistä latuina.

Mun puolestani ne hiihtoladut voisi vetää tuohon autoteiden laitaan, jos siinä on niin ihana lenkkeillä että kaikkien muiden kuin hiihtäjien pitäisi "nautiskella" noista reiteistä koko talven läpi. Ihan hyvin voisi minusta vaikka puolet valaistuista lenkkireiteistä jättää kävelijöille/juoksijoille/pyöräilijöille/koiranulkoiluttajille, koska hiihto alkaa nykyään olla aika pienen porukan laji, sen verran kalliita ovat varusteet. Suomalaiset liikkuvat eniten kävellen ja pyöräillen, juoksijoitakin taitaa olla enemmän kuin hiihtäjiä. Onko reilua, että pienelle porukalle vallataan kaikki pururadat sun muut?

Noita itse raivattuja latuja en kyllä väistele lainkaan, sen sijaan virallisilta latupohjilta pysyn poissa, vaikka niiden runsaus harmittaakin.

Vierailija
25/55 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiihtokausi kestää pääkaupunkiseudulla korkeintaan muutaman viikon vuodessa. Ehkä sinä voit ne 4-8 viikkoa vuodessa lenkkeillä jossain muualla. Sitten ymmärrän valituksesi, jos asut jossain Lapissa.

Mutta kun tässä ihan lähellä on oikein mainio ja mahtava hiihtorata!! Eikö se riitä?!?!? Joka paikassa ei voi hiihtää. Ei vaan voi. Ihan sama vaikka kestäisi yhen päivän hiihtokausi, joka paikkaan ei voi niitä latuja tehdä .

Kerrohan nyt sitten missä asut? Missä paikassa niitä latuja on jokapaikassa?

Mielenkiinnolla odotan vastausta..

Valitettavasti en halua kertoa asuinpaikkaani.

Yllätys.. johtuisiko siitä että olet räikeästi värittänyt tarinaasi ja varmasti löytyy kävelijöille reittejä, mutta pakko lietsoa vihaa hiihtäjiä kohtaan.. sairasta..

Minulla ei ole mitään vihaa hiihtäjiä kohtaan. Kai se tällaista aktiivista lenkkeilijää vähän v*tuttaa, kun joka paikkaan tehdään itse niitä hiihtolatuja. Kokoajan omat lenkkeilymahdollisuudet supistuu ja supistuu. Ja nimenomaan siellä oikealla hiihtoradalle en tietenkään lenkkeile tällä hetkellä. Ongelma on se, että ne hiihtäjät eivät näköjään suostu pysymään sillä hyvällä ja virallisella hiihtoradalla! Se on pitkä rata, rauhallinen maisema ja hyvät ladut tehty sinne!

Ap

Ei niistä itse tehdyistä laduista tarvitse välittää, tosin en silti ihan vain kiusan vuoksi menisi niiden päältä vaan pysyisin vieressä.

Vierailija
26/55 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hiihtäjät tehneet itse latua myös, mutta jättäneet toisen tilan kävelijöille ja juoksijoille. Tämä on OK ja kaikki ovat tyytyväisiä. Toki ei ole koneella tehtyjä latuja nuo.

Vierailija
27/55 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä sen kun menee vaan kävelemään. Jos joku vttuuntuu siitä niin senkun. Ei vois vähempää kiinnostaa. 

Vierailija
28/55 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämeenlinnassa on ainakin aika lailla kaikki valaistut ulkoilureitit ainakin meidän lähistöllä vedetty laduiksi. Me sitten lenkkeillän miehen kanssa metsään tampatuilla poluilla, tarvittaessa mukana on otsalamppu, mutta hitto kun sielläkin tullaan suksilla päälle. Sitten vielä vihaista ärinää ja mulkoilua perään, kun kestää hetken väistää sinne umpihankeen. Myös esim. Lahdessa on todella merkittävä osa metsissä menevistä reiteistä latuina.

Mun puolestani ne hiihtoladut voisi vetää tuohon autoteiden laitaan, jos siinä on niin ihana lenkkeillä että kaikkien muiden kuin hiihtäjien pitäisi "nautiskella" noista reiteistä koko talven läpi. Ihan hyvin voisi minusta vaikka puolet valaistuista lenkkireiteistä jättää kävelijöille/juoksijoille/pyöräilijöille/koiranulkoiluttajille, koska hiihto alkaa nykyään olla aika pienen porukan laji, sen verran kalliita ovat varusteet. Suomalaiset liikkuvat eniten kävellen ja pyöräillen, juoksijoitakin taitaa olla enemmän kuin hiihtäjiä. Onko reilua, että pienelle porukalle vallataan kaikki pururadat sun muut?

Noita itse raivattuja latuja en kyllä väistele lainkaan, sen sijaan virallisilta latupohjilta pysyn poissa, vaikka niiden runsaus harmittaakin.

Maantiesuola tuhoaa suksenpohjat, ei kengänpohjia. Olen kyllä samaa mieltä, että osan reiteistä voisi jättää kävelijöille ja osan sekä kävelijöille että hiihtäjille. Vuosi toisensa jälkeen jaksaa kyllä ihmetyttää, miksi joihinkin iskee lenkkeilyinto juuri silloin kun metsään tehdään ladut, vaikka reitit olisi lenkkeilijöiden käytettävissä suurimman osan vuodesta.

Vierailija
29/55 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kävelen ihan pokkana vaan latujen päällä jos ei erikseen lue, että "hiihtokäytössä". Kyllä ne hiihtäjien varsinaiset latupaikat on ihan merkitty "talvella hiihtokäytössä" kylteillä. Ihan joka paikkaan ei voi niiden suksien kanssa tulla. Täytyy niiden koiran pissattajien, pyöräilijöiden, kävelijöiden ja juoksijoidenkin johonkin mahtua.

Kuulutko myös niihin, jotka heittelevät roskiaan kadunvarsille, öykkäröivät busseissa ja käyttäytyvät muutenkin huonosti?

Kyllä. Jos ei ole erikseen kylttiä "Älä roskaa" niin sitten heitän roskan kadulle. Kyllä kadut, jotka halutaan pitää puhtaina, on ihan merkitty "Älä roskaa" kylteillä.

Vierailija
30/55 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kävelen ihan pokkana vaan latujen päällä jos ei erikseen lue, että "hiihtokäytössä". Kyllä ne hiihtäjien varsinaiset latupaikat on ihan merkitty "talvella hiihtokäytössä" kylteillä. Ihan joka paikkaan ei voi niiden suksien kanssa tulla. Täytyy niiden koiran pissattajien, pyöräilijöiden, kävelijöiden ja juoksijoidenkin johonkin mahtua.

Kuulutko myös niihin, jotka heittelevät roskiaan kadunvarsille, öykkäröivät busseissa ja käyttäytyvät muutenkin huonosti?

Kyllä. Jos ei ole erikseen kylttiä "Älä roskaa" niin sitten heitän roskan kadulle. Kyllä kadut, jotka halutaan pitää puhtaina, on ihan merkitty "Älä roskaa" kylteillä.

Päivän paras vastalause! XDD

Vierailija
31/55 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiihtokausi kestää pääkaupunkiseudulla korkeintaan muutaman viikon vuodessa. Ehkä sinä voit ne 4-8 viikkoa vuodessa lenkkeillä jossain muualla. Sitten ymmärrän valituksesi, jos asut jossain Lapissa.

Mutta kun tässä ihan lähellä on oikein mainio ja mahtava hiihtorata!! Eikö se riitä?!?!? Joka paikassa ei voi hiihtää. Ei vaan voi. Ihan sama vaikka kestäisi yhen päivän hiihtokausi, joka paikkaan ei voi niitä latuja tehdä .

Yllätys.. johtuisiko siitä että olet räikeästi värittänyt tarinaasi ja varmasti löytyy kävelijöille reittejä, mutta pakko lietsoa vihaa hiihtäjiä kohtaan.. sairasta..

Mää en tiäd mittä muut ku se, et sul on josta syyst nous pissi päähä. Sääliks vähä käy. :/

Vierailija
32/55 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hiihtäjät ovat tehneet niitä omia latujansa peltojen keskelle. Se on tietenkin todella hyvä idea, sillä eihän kukaan jalkasin siellä peltojen keskellä kulje. 😂

Vierailija
33/55 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki elämä. Voi kristuken vit tu millaisita asioista jaksetaan mieli pahoittaa.

Kukas se tässä nyt mielensä pahoitti? Ihan aiheellinen ärsyyntymisen aihe tämä.

Ime persettä.

Vierailija
34/55 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on hiihtäjät ilkeilleet monta kertaa, siksi negatiivinen kuva. Latuja en kuitenkaan tallo ikinä todellakaan, koska se olisi väärin mukavia hiihtäjiä kohtaan.

Vierailija
35/55 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki elämä. Voi kristuken vit tu millaisita asioista jaksetaan mieli pahoittaa.

Kukas se tässä nyt mielensä pahoitti? Ihan aiheellinen ärsyyntymisen aihe tämä.

Ime persettä.

Ja ikä oli? 😂😂😂

Vierailija
36/55 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Itse en kyllä hiihdä muualla kuin ns. virallisilla laduilla, järven jäillä ja jos on tarpeeksi hyvä hanki, niin pelloilla. Mulla olisi sukset naarmuuntuneet piloille, jos jollain jalkakäytävillä alkaisin hiihtämään. En todellakaan halua naarmuttaa hyvässä kunnossa olevia suksiani.

Vierailija
37/55 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Itse en kyllä hiihdä muualla kuin ns. virallisilla laduilla, järven jäillä ja jos on tarpeeksi hyvä hanki, niin pelloilla. Mulla olisi sukset naarmuuntuneet piloille, jos jollain jalkakäytävillä alkaisin hiihtämään. En todellakaan halua naarmuttaa hyvässä kunnossa olevia suksiani.

Kiitos sinulle! En tietenkään halua yleistää tätä kaikkiin hiihtäjiin, vaikka tietysti siltä vahvasti kuulosti otsikko ja aloitukseni.

Ap

Vierailija
38/55 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö ladut hiekoittaa ettei hiihtäjät liukastu?

Vierailija
39/55 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtäjät kuvittelevat olevansa jotain jumalia.

Jokamiehen oikeuksia ei noin vain rajoiteta ja kävely kuuluu joka miehen oikeuksiin.

Ladulla kävelykieltokin on vähän kyseenalainen kielto.

Vierailija
40/55 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mitään vihaa hiihtäjiä kohtaan. Kai se tällaista aktiivista lenkkeilijää vähän v*tuttaa, kun joka paikkaan tehdään itse niitä hiihtolatuja. Kokoajan omat lenkkeilymahdollisuudet supistuu ja supistuu. Ja nimenomaan siellä oikealla hiihtoradalle en tietenkään lenkkeile tällä hetkellä. Ongelma on se, että ne hiihtäjät eivät näköjään suostu pysymään sillä hyvällä ja virallisella hiihtoradalla! Se on pitkä rata, rauhallinen maisema ja hyvät ladut tehty sinne!

Ap

Mikset hiihdä itse talvisin? Paljon tehokkaampaa urheilua kuin juokseminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan