Sinä jonka bruttopalkka on 2700-3500e/kk, mitä teet työksesi?
Kiitos vastauksista etukäteen! Pieni +- suuntaan tai toiseen niin voi toki vastata myös ja kertoa bruton.
Olen 21v ja pohtinut, että tommonen bruttopalkka olisi itselleni oikein hyvä. Mietin mitä lähteä opiskelemaan... Sosiaali-ja terveysala kiinnostaa erityisen paljon, mutta ihan kaikelle olen avoin!
Kommentit (96)
Sosionomi, projektipäällikkö. 2400 ja muutama kymppi päälle perus palkka + n. 195€ kokemuslisä + 200€ henkilökohtainen lisä.
Vierailija kirjoitti:
Vakuutusalalla korvauskäsittelijänä terveydenhuoltoalan koulutus taustalla.
Mikä yhtiö? Mä tulen juoksujalkaa sinne.
Sähkö-ja automaatioasentaja, töissä metsäteollisuudessa 3-vuorotyössä, brutto n.3000€/kk.
Kokemusta alalta n. 1,5v, enkä hallitse läheskään kaikkea. Harvoin tarvitsee töissä edes rasittua. Lukion jälkeen amikseen 2 vuodeksi, kyllä kannatti tämä valinta kun ei sitä "unelma-ammattiakaan" ole ollut.
Raksamies 10 vuoden kokemuksella...
Elintarviketyöläinen, 3-vuoro, bruttona 3100 e /kk
Henkilöstöhallinnossa kuntayhtymässä brutto n. 3200 €.
Yo-merkonomi.
Joku naureskeli alle 5000 palkalle. Se vaan on Suomessa tuo progressiivinen verotus. Mitä enemmän tienaat, sen enemmän maksat veroa. Työkaverilla brutto 4618 €, käteen jää 2750 €.
Minulla brutto 3200 €, käteen jää 2300 €. Bruttopalkassa ero 1418 €. Nettopalkassa ero onkin enää 450 €
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitaja, brutto lisineen kolmivuorotyöstä n. 2600 - 2800€/kk.
Menikö brutto ja netto sekaisin vai oletko jossain yksityisellä 1900e palkalla vai osa-aikainen? Julkisella ei ole mahdollista saada noin vähän.
Häh? Peruspalkka KVTES:n mukaan, ei ikälisiä. En ole pääkaupunkiseudulla. 1-2 yötä per/lista, yksi viikonloppu. Ihan normipalkka
OK. En tiennyt, että jossain päin Suomea maksetaan noin paljon pienempää peruspalkkaa. Pk-seudulla peruspalkka ilman ikälisiä on 2600e luokkaa. Sairaalassa on viikonloppuja myös enemmän kuin yksi listassa.
Lasten touhupuistossa kassatyöntekijänä/puistovastaavana.
Kokemus, vuoro -ja pyhälisien kanssa menee tohon 2700-3200 väliin listan vuoroista riippuen.
Kivat 38 lomapäivää kylkiäisenä. Ja vain arkipäivät polttaa lomia.
Sosionomi. Kuntasektorilla.
Rakennusalalla 15v+ kokemuksella ilman lisiä on 3000+e/kk brutto. Pelkkää aamuvuoroa ja viikonloput vapaat. Ei tarvitse mitään koulutusta, mutta eipähän tarvitse vapaalla miettiä työjuttuja. Pekkaset juoksee ainakin vielä toistaiseksi.
"Joskus jossain keskustelussa näin, että joku oli sitä mieltä, että..."
XD
Asiakaspalvelun tiiminvetäjä, brutto 3200e, koulutukseltani merkonomi.
Rekkakuski😊 ja ihan kotimaan ajossa, eikä reissuajoja. 3000€
Virkamiehenä ollut nyt 1,5 vuotta. Keskimääräinen brutto asettuu juuri tuon haitarin alapäähän. Peruspalkka 2036€/kk. Lisiä maksetaan 450-900€/kk päälle, riippuen siitä tuleeko yhdet vai kahdet lisät kulloisenakin kuukautena maksuun. Juhlapyhien aikaan voi parhaimmillaan päästä yli 3000€ bruttoon, mutta harvinaisia ovat.
Erityisluokanopettajana 3300, ei ikälisiä, 4 ylituntia.
Sosiaalityöntekijä n. 2900-3000 €
Asiantuntija valtiolla. Brutto 2776 e.
Rahoituasalalla. Asiantuntija back officessa.