Ruoka+kodinhoitobudjettinne kuukaudessa?
Olen aina miettinyt että olemmeko avomieheni kanssa ihan hirveitä törsääjiä kun ruokaan ja kodinhoitoon (pesuaineet, shampoot, siivoustuotteet yms) menee rahaa 500€/kk. Meillä on yhteinen tili jota käytämme ostoksien tekemiseen. Summa tuntuu isolta ja olen miettinyt miten sitä saisi pienennettyä. Toisaalta en näin työssäkäyvänä jaksa enää ostosten hintoja juuri miettiä, vaan ostan mitä haluan. Toki suunnittelen usein viikon ruuat kerrallaan ja käyn harvoin kaupassa.
Ruokakulut sisältävät myös ruokajuomat (viinit ja oluet). Teemme ruokaa paljon alusta loppuun ja syömme vain kasvisruokaa (munat+maitotuotteet sallittu).
Paljon teillä menee rahaa kuukaudessa ruokaan ja kodinjuttuihin ja ketä talouteenne kuuluu?
Kommentit (4)
2 aikuista
Tili kun tulee, maksan kaikki laskut yms pois ja jätän 1200€ käyttörahaa kuukaudelle.
Joskus se menee kokonaan, joskus jää muutama satanen yli.
Vaimon rahankäytöstä en tiedä, hän ostaa sen mitä ostaa..
Meitä on kaksi ja olen pari vuotta pitänyt kirjaa ns. päivittäistavarahankinnoista. Keskimäärin meillä kuluu 360 e/kk. En katso ostosten hintoja, otan sen, minkä tiedän olevan hyvää.
Onko monella eri tilit joilta ostetaan kotiin juttuja? Meillä on omat tilit käyttörahaa varten ja yksi tili jonne kumpikin laittaa rahaa jolla voi tehdä kodinostoksia ja käydä kaupassa. Kaikki kumpi maksaa enemmän ja kumpi vähemmän sodat on tällä keinolla vältetty kokonaan.
Edellisissä suhteissa jatkuva kiistanaihe oli kummankin ex-puolisoiden kanssa raha-asiat, siksi tämä on ollut nyt luonnollinen ratkaisu. Vuosia ollaan oltu yhdessä eikä vieläkään olla rahasta tapeltu.
550€, meitä on 2+alakaoululainen. Tuossa on suunnilleen samat kuin teilläkin ja myös satunnaiset sukat yms.