Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lukiossa on pakko järjestää vanhojen tansseja?

Vierailija
15.02.2018 |

Kun suurin merkitys on saada kiusata niitä joiden pariksi kukaan ei halua.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no se on sen luuserin oma vika jos ei ketään saa

Vierailija
2/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhojen tanssit ovat kyllä sellainen juttu jossa porukka jaetaan kahteen ryhmään - suosittuihin ja ei-suosittuihin. Suositut pääsevät juhlimaan upeissa vaatteissa ja ei-suositut saavat jäädä kotiin yksinään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole pakko tanssia jos ei halua, itse tein sen heti toisen vuoden alussa selväksi ettei minulla ole aikomustakaan tanssahdella ko päivänä. Mutta olihan se kiva kuolailla tanssiharjoituksissa typyjen jumppapaitojen kaula-aukkoja, mutta sillä vain varmisti ettei kukaan halunnut pariksi joten viimeistään siinä vaiheessa kävi selväksi ettei ole asiaa tansseihin kun leidit valittivat "tosta pervosta".

Ja kaksi vuotta myöhemmin tanssin RUK:n kurssijuhlissa erittäin mielelläni. Siksi että niiden saamiseksi piti nähdä "hieman" enemmän (myös fyysistä) vaivaa kuin jotkin jokajampan lukion tanssahtelut.

Vierailija
4/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän niihin ole mikään pakko osallistua. En osallistu minäkään huomenna

T lukion tokalla oleva

Vierailija
5/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ne ei-niin-suositut sitten voi tanssia keskenään?

Vierailija
6/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossakin isolla areenalla voisi järjestää isot vanhojentanssit ja sinne voisivat mennä juuri ne äidin ja isin pikku prinsessat, jotka laittavat nelinumeroisia summia tuohon idioottiin päivään. Muilla voisi olla silloin vapaata.

Vierailija
7/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi tanssia yleensäkään?

Vierailija
8/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tanssijuttu on jenkeistä apinoitua touhua.

Vierailija
9/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ei ole vielä kuulleet tasoteoriasta.

Vierailija
10/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska epäsuositut tytöt ovat mieluummin tanssimatta kuin tanssivat epäsuositun pojan kanssa

Vierailija
11/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhojen huo... tanssit.

Vierailija
12/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat ovat perinne, juhlitaan sitä että ollaan lukion vanhimpia. Miksi siitä pitäisi luopua? Entäs penkkarit? Yhtä turhaa sekin ja abiristeily myös.

Ensisijaisesti kyllä kaikille halukkaille hommataan parit. Meillä ainakin oli vanhojen hallitus joka auttoi parin etsimisessä jne. ja hoiti muutenkin vanhoihin liittyvät asiat. Vanhat eivät olet pakollinen juttu, siihen ei siis tarvitse osallistua. Jokainen osallistuu omasta halusta. Kukaan täysipäinen 18 vuotta täyttävä ei kiusaa jotain random ihmistä siitä ettei hänellä ole paria. Jos jossain tällästä tapahtuu, varmasti kyseinen pariton on kiusattu muutenkin ja se ei enää liity vanhojen tansseihin mitenkään.

Vierailija
13/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä ennenkin ollut, Äitini mukaan niiden nimi tuli siitä, että ullakolta kaivettiin esiin mummojen vanhoja vaatteita. Hän oli lukiossa -57 tai -58.

Vierailija
14/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska epäsuositut tytöt ovat mieluummin tanssimatta kuin tanssivat epäsuositun pojan kanssa

Ei pidä paikkaansa, ihme leffaluuloja taas liikenteessä ihan kuin lukiossa enää olisi tuollaista hierarkia järjestystä jossa alempi ihailee ylempää.

Vierailija
15/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä pakko ole järjestää.

Vierailija
16/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdista kovasti kun kaikki sukulaiset puhuivat minulle varmaan toisen luokan syksystä asti että kohta on sinulla tanssit ja miten meinaat pukeutua. Äitikin kierteli kaikki omat ja tuttavien ullakot läpi etsien jotain pukua minulle. Minulla vaan ei ollut ketään kenen kanssa mennä eikä koulussa kukaan edes tosissaan ajatellut että minä voisin sinne mennä.

Vierailija
17/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinne? Itse olen ollut lukion kakkosella vuonna 83. Ei meillä ollut tuollaisia tansseja. Onneksi, koska olin niitä ei-suosittuja. Oma tyttäreni on kakkosella nyt, mutta ei halunnut tanssia, koska ei halunnut laittaa satasia yhden päivän tapahtumaan.

Vierailija
18/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tanssit järjestetään varmaankin sen takia että aika moni haluaa ne tanssia. Tuskin järjestettäsiin jos kukaan ei haluaisi tanssia. Minä en tanssi, vaikka poikaystäväkin löytyy. Ei siis ole ongelmana se, ettei paria löydy. En vaan näe mitään järkevää syytä tanssia vanhoja

Vierailija
19/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitä ennenkin ollut, Äitini mukaan niiden nimi tuli siitä, että ullakolta kaivettiin esiin mummojen vanhoja vaatteita. Hän oli lukiossa -57 tai -58.

Tämä. Vielä v. -97 kun itselläni oli vanhojen tanssit kuului etikettiin nimenomaan epookkityyliin pukeutuminen. Käytännössä kaikilla pojilla oli frakit ja tytöt vuokrasivat yleensä 1800-l. tyylin mukaiset mekkonsa pukuvuokraamoista tai kätevimmät tekivät ne itse, esim. minäkin pakersin kasaan empire-linjaisen samettimekon. Tietysti useimmat kävivät kampaajalla ja ehkä meikattavina, mutta meno ei ollut läheskään niin kaupallista kuin nykyisten vanhojen amerikkalaisesta prom-kulttuurista omaksutut elementit.

Vierailija
20/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensisijaisesti kyllä kaikille halukkaille hommataan parit. Meillä ainakin oli vanhojen hallitus joka auttoi parin etsimisessä jne.

Millä vuosikjmmenellä olet lukion käynyt? Meillä ei kyllä mitään apuja parin löytämisessä tullut. Itse piti joku löytää ja jos ei löytänyt niin jäi rannalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi