Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka ET koskaan ole halunnut ottaa influenssarokotetta, kerro syy, miksi

Vierailija
15.02.2018 |

Tuttuni ei missään nimessä halua ottaa influenssarokotetta: "Vaikuttaa imjuunipuolustusjärjestelmään."
Daa?! Sehän sen idea on. Ihmisen keho tulee immuuniksi ko. taudille,joten ei sairastu, vaikka virus iskisi.
Kuitenkin tekee töitä työpaikalla, jossa on sairaita vanhuksia potilaina.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sairastanut koskaan eikä myöskään kukaan ympärillä (töissä, kotona, harrastuksissa) ole sairastanut. Miksi pitäisi ottaa? Perusterve keski-ikäinen kestää mitä tahansa ei-kuolettavaa sairautta.

Vierailija
22/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat itsekkäitä, ja ajattelevat vain omaa sairastumistaan. Te rokottamattomat kuitenkin levitätte sitten sitä myös niille riskiryhmille, ettekö tajua sitä? Mitä väliä vaikka naapurin syöpäpotilas tai pikkulapsi sen saa, kunhan itse vain ei tarvitse vaivautua rokotukseen. Ja ainahan sitä voi sitten soittaa vaikka iltasanomiin, jos oma lapsi makaa letkuissa sairaalassa tartunnan saaneena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden tehosta ei ole riittävästi näyttöä. En viitsi turhaan piikittää myrkkyjä, jos niiden hyödyistä ei ole tarpeeksi vahvaa näyttöä.

Vierailija
24/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen selvinnyt kymmenen inffulenssa kautta pelkällä heinänuhalla ja pelkään että rokote sotkee kehon oman immuunipuolustus järjestelmän. Mitä pidempään on ilman rokotetta, sitä enemmän puolustus kehittyy ja vahvistuu. Rokote sellaiseen johon on jo vastustuskyky voi taas pahimmillaan romuttaa koko puolustussysteemin.

Vierailija
25/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muutenkaan ota lääkettä kuin karkkia. En edes tunne ketään, joka olisi influenssan sairastanut ja olen sentään jo keski-ikäinen. Koen turhaksi.

Vierailija
26/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret markkinakoneistot ja lääketeollisuus taustalla eli raha.

Haittoja ei ole varmasti tarpeeksi tutkittu. Mistä me tiedämme mitä kaikkea rokotus aiheuttaa siis niiden positiivisten vaikutusten lisäksi. Voi olla että kun immuunipuolustus muuttuu tai vastaavaa tulee meille helpommin muita tauteja tai epätoivottuja vaikutuksia. Ne voivat altistaa harvinaisen sairauden puhkeamiseen esimerkiksi. Rokotuksissa käytetään kemikaaleja. Kemikaali on vieras aine joka ei kuulu ihmisen elimistöön.

Vierailija
27/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran otin ja sain influenssan n. 10 vuotta sitten. Sen jälkeen en ole ottanut enkä sairastunutkaan, vaikka olen töissä varsinaisessa ihmisvilinässä. En näe rokotuksen pointtia kohdallani.

Vierailija
28/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hoivakodissa rokotetaan kaikki asukkaat joten ei ole perusteltua että hoitajien pitäisi heidän suojaksi rokotuttaa itsensä.

Vierailija
29/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kyseessä on lääketeollisuuden rahastus. Rokotusten teho on mitätön, alimmillaan 30 % luokkaa (eli jopa 70 % rokotuksen ottaneista sairastuu). Niitä ei ole tutkittu läheskään tarpeeksi. On ihan arpapeliä, mitä virusta rokote milloinkin sisältää, tänä vuonnahan arvaus meni julkisella puolella pahasti pieleen. Rokotteissa on lisäaineita. Kukaan ei vielä tiedä, mitä niiden vuosittainen ottaminen tulee tarkoittamaan ihmisten omalle immuunipuolustukselle tai terveydelle ylipäänsä.

Vierailija
30/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vauva enkä vanhus, vaan perusterve varhaiskeski-ikäinen. Jos kuolen flunssaan, niin sitten kuolen flunssaan.

Vierailija
31/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes 89-v äidilleni ei omahoitaja suositellut sitä - sanoi vain, että on velvollisuus kysyä.

Äiti on vain iäkäs, muuten perusterve.

Vierailija
32/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ovat itsekkäitä, ja ajattelevat vain omaa sairastumistaan. Te rokottamattomat kuitenkin levitätte sitten sitä myös niille riskiryhmille, ettekö tajua sitä? Mitä väliä vaikka naapurin syöpäpotilas tai pikkulapsi sen saa, kunhan itse vain ei tarvitse vaivautua rokotukseen. Ja ainahan sitä voi sitten soittaa vaikka iltasanomiin, jos oma lapsi makaa letkuissa sairaalassa tartunnan saaneena. 

Kyllähän ne pöpöt on jo naapurissa jos ne on meilläkin, leviää ne rokotetunkin mukana.

Entistä pahemmat epidemiat viittaavat siihen että luonto yrittää vähentää ihmispopulaatiota. Eikä se ole huono asia, meitä on tällä pallolla liikaa.

Vierailija
33/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan rokotemyönteinen mut tätä en todellakaan ota. Ihan arpapeliä tehoaako. Tuntemistani tämän ottaneet on saaneet influenssan useammin kun ne ketkä eivät ole ottaneet.

Vierailija
34/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten äsken totesin, rokotteen teho vaihtelee vuosittain ja on alimmillaan luokkaa 30 %.

Vierailija
35/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman rokotetta sairastan pikku nuhan kerran vuoteen tai kahteen. Kuumetta saattaa olla kerran viidessä vuodessa päivän pari. Mihin tarvitsen rokotetta? Sairastumiseen?

Vierailija
36/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä vuotena otin rokotteen, ja sinä talvena olin aivan helvetillisen sairas. Muina vuosina en ole sairastunut influenssaan, tai jos olen, se on tuntunut lähinnä flunssalta.

Minusta on turha ottaa rokotetta yhtä virusta vastaan, koska niitä virustyyppejä on joka tapauksessa useita ja ne ehtivät muuntautua talven mittaan niin, että edes oikean tyypin vastainen rokote ei tehoa.

Vierailija
37/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän taikauskoinen ja ennakkoluuloinen enkä yleensä sairasta mitään tartuntatauteja. Liikaa tarinoita rokotuksen aiheuttamista sivuoireista ja ongelmista. Olen myös perusterve enkä hoitoalalla, niin on se päätös saati rokotus vähän unohtunutkin.

Tänä talvena on lähipiirissä ollut useampikin influenssapotilas, ja onhan se ihan järkyttävä tauti. Kai se on alettava uskomaan, että kaikki keinot sen välttämiseksi on käytettävä.

Keinot = hyvä käsihygienia ja terveet limakalvot + suolisto. Julkisissa liikennevälineissä ja tiloissa käsineet käteen, niillä ei koskaan hierota silmiä, suuta tai nenää. Huolellinen käsienpesu aina kotiin/töihin/sisälle tultua, siltikään ei pidä unohtua kaivamaan nenää tai rähmää silmäkulmista tai imeskelemään sormia. Hyviä rasvoja ruokavalioon, tarvittaessa limakalvojen kostutus suihkeilla (nimenomaan kostuttava nenäsuihke, ei kuivattava), kohtuullisen terveet elämäntavat niin, että suolisto on terve ja kunnossa.

Vierailija
38/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota koska en halua. En ota mitään muutakaan rokotetta. Eikä lapseni ota. Ei myöskään mieheni. Meidän suvussa taitaa olla yksi ihminen joka ottaa. Sillä ollaankin keskivertoa terveempi suku.

Vierailija
39/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha rokote, ei toimi.

Vierailija
40/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bisnestä pelolla.

Hirveää, jos ei eletäkään satavuotiaaksi kaikki ja reilusti ylikin. Kaikki 95-vuotiast äkkiä rokotusohjelmaan, kun kuuluvat riskiryhmään! Jotenkin en jaksa enää tätä hysteeristä elämänpitkittämistä. Jos kuolen, olen saanut jo kaiken, mitä elämältä voin toivoa. En edes halua elää 90-vuotiaaksi, saati olla jossain hoitokodissa vuosikausia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme