Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka ET koskaan ole halunnut ottaa influenssarokotetta, kerro syy, miksi

Vierailija
15.02.2018 |

Tuttuni ei missään nimessä halua ottaa influenssarokotetta: "Vaikuttaa imjuunipuolustusjärjestelmään."
Daa?! Sehän sen idea on. Ihmisen keho tulee immuuniksi ko. taudille,joten ei sairastu, vaikka virus iskisi.
Kuitenkin tekee töitä työpaikalla, jossa on sairaita vanhuksia potilaina.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä sairastanut influenssaa, kerran oli rokotus. En siis usko sairastuvani siihen.

Vierailija
2/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kehooni ylimääräistä moskaa. Kertaakaan ei ole ollut influenssaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tarkoitettu huonokuntoisille. En ole huonokuntoinen ja osaan pitää immuunipuolustukseni kunnossa muutenkin. On turha ottaa kehoonsa viruksen komponentteja missään muodossa jos kerran ilmankin pärjää.

Vierailija
4/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe tarvetta koska olen hyväkuntoinen ja sairastan harvoin edes flunssaa. En työskentele vanhusten, lasten tai muuten riskiryhmään kuuluvien kanssa.

Vierailija
5/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketehtaiden miljardibisnes, ihmiskokeita, myrkkyä elimistöön...riittikö perusteluja?

Vierailija
6/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen rokotusmyönteinen sinänsä, että todellakin näen tärkeänä rokotusohjelman rokotukset, niin tätä en itselleni haluaisi. Rokotus on kuitenkin aina myös myrkky keholle, en näe vastaavaa hyötyä siitä että kerran vuodessa joutuisin ottamaan kehooni ylimääräisiä aineita, joista ei kuitenkaan ole mitään taetta, että se influenssan estää. Virus kerkeää muuttua matkalla jne.

Ja olen kyllä kerran influenssan sairastanut, joten tiedän, ettei ole kiva tauti, muttei semmonen etteikö siitä selviäisi niin kauan kun perusterve olen.

Vierailija
7/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin sairastan flunssaa enkä halua maksaa jostain paljon mikä ei edes takaa sairastamattomuutta.

Vierailija
8/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran otin ja olin pienessä nuhassa koko talven. Perustervettä ihmistä influenssa ei tapa, joten otan pienoisen riskin tässä tapauksessa. En ole rokotevastainen missään tapauksessa lasten suhteen, mutta nämä aikuisten influenssarokotukset ovat vähän kyllä lääkefirmojen bisnestä.

Vierailija
9/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan sen aina niin lievänä, ettei rokotteen ottamisessa ole pointtia. Yhden päivän särkee niveliä ja lihaksia, kuumetta seuraavana päivänä ja sitten se on ohi. En edes tietäisi mutta testattiin. Tällainen se on kuulemma suurimmalle osalle väestöstä, joten en ymmärrä paniikin lietsomista.

Vierailija
10/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan rokotuksia, mutta ymmärtääkseni influenssarokotteet on tarkoitettu lähinnä riskiryhmille tai huonokuntoisille? Siksi en ole ottanut. Sairastan yleensäkin hyvin harvoin.

Vierailija
11/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha tehdä rokotetta ennustuksen pohjalta, nyt ainakin kahtena vuonna saanut lukea rokotteen heikkoudesta. Ja minulla oli influenssa kerran, tästä lähin pyrin vain olemaan hygieenisempi ja varovaisempi - toivoen parasta.

Vierailija
12/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sairastelu juuri koskaan nää siksi tarvitse rokotetta, olen muutenkin perusterve joten rokote kohdallani on turha.

Vierailija
13/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olen rokotusmyönteinen sinänsä, että todellakin näen tärkeänä rokotusohjelman rokotukset, niin tätä en itselleni haluaisi. Rokotus on kuitenkin aina myös myrkky keholle, en näe vastaavaa hyötyä siitä että kerran vuodessa joutuisin ottamaan kehooni ylimääräisiä aineita, joista ei kuitenkaan ole mitään taetta, että se influenssan estää. Virus kerkeää muuttua matkalla jne.

Ja olen kyllä kerran influenssan sairastanut, joten tiedän, ettei ole kiva tauti, muttei semmonen etteikö siitä selviäisi niin kauan kun perusterve olen.

Ai niin ja lisään tähän sen, että mahdollisuus sairastua influenssaan on myös todella pieni joka tapauksessa.

Vierailija
14/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen tullut siitä kipeämmäksi kuin koskaan kun olen ottanut. Työskentelen hoitajana ja se tulee kai pakolliseksi ensi vuonna. En voi käsittää, miten ihminen pakotetaan ottamaan itseensä mitä lie moskaa tai saa potkut?? 

Vierailija
15/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken influenssarokotteen täysin turhaksi rokotteeksi, jos ei kuulu riskiryhmään. Ihmeellistä hysteriaa.

Vierailija
16/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärää virusta vastaanhan nytkin ne piikit annettiin. Pelkkää haittaa tullut. Meillä rokotetut sairastuneet ja rokottamattomat säästyneet. Että joopa joo!! t. hoitsu myös 

Vierailija
17/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandemrix osoitti, että influenssarokote voi olla vaarallinen. Itse otin sen tänä talvena koska pomo sanoin että se on pakollinen. Kärsin ainakin pari päivää aivosumusta sen jälkeen. Sitä paitsi cochrane-katsaus osoitti että hoitohenkilökunnan rokottamisen vaikutus vanhusten influenssatartuntoihin on olematon ja sitä parempaa näyttöä aiheesta tuskin löytyy.

Asiassa on myös periaattellinen puoli: valtio puuttuu tässä räikeästi ihmisten fyysiseen koskemattomuuteen.

Vierailija
18/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän taikauskoinen ja ennakkoluuloinen enkä yleensä sairasta mitään tartuntatauteja. Liikaa tarinoita rokotuksen aiheuttamista sivuoireista ja ongelmista. Olen myös perusterve enkä hoitoalalla, niin on se päätös saati rokotus vähän unohtunutkin.

Tänä talvena on lähipiirissä ollut useampikin influenssapotilas, ja onhan se ihan järkyttävä tauti. Kai se on alettava uskomaan, että kaikki keinot sen välttämiseksi on käytettävä.

Vierailija
19/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terve aikuinen, enkä muista koskaan sairastaneeni influenssaa. Niitä flunssapöpöjä on vaikka kuinka monta sorttia, eikä rokote niihin auta. Rokote saattaa laukaista esim. autoimmuunisairauden. Lääkkeillä voi aina olla sivuvaikutuksia, joten hyödyn pitäisi olla suurempi suhteessa riskiin.

Vierailija
20/81 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tutut ovat kertoneet samaa, rokotuksen otettuaan ovat sairastaneet paljon enemmän ja pahemmin kuin rokottamattomina vuosina.

Toiseksi, rokotuksista vakavasti sairastuneet ovat menettäneet terveytensä ja työkykynnsä ja joutuvat loputtomiin taistelemaan oikeuksiensa ja korvauksiensa puolesta.

Että ei kiitos. Mieluummin influenssa josta todennäköisesti selviydyn viikon sairastamisella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän