Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuskastuttavaa olla nuorekas nelikymppinen

Vierailija
03.07.2023 |

En löydä ikäisistäni saman henkistä seuraa. Tuntuu välillä, ettei meillä ole mitään puhuttavaa tai juuri mitään yhteistä. Töissäkin kahvitauoilla ihan kuin eri maailmoissa oltaisiin.
Kaikki on jo niin mummoutuneita. Istuvat vain kotona illat kutoen sukkia tai leipovat. Selaavat facebookia profiilikuvanaan ruusupensaasta kuva. Kesällä käyvät ehkä kerran Iskelmäfestareilla tai jossain Suomipopissa ja sitten voivotellaan kuinka saa taas vuodeksi riittää.
Ja joka toinen lause asiassa kuin asiassa on ei vanha enää jaksa.
En itsekään enää aina jaksa enkä halua samalla tavalla mennä ja bilettää tmv kuten nuorena. Mutta hitto vie, ei tässä vielä mitään eläkeläisiäkään olla! Vielä on energiaa ja kiinnostusta sosiaaliseen ja menevään elämään.
Muuten en valittaisi, mutta kun harvoin saa ketään kaveriksi mihinkään mukaan.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koska mua ei ole kiinnostanut noi jutut nuorenakaan. Mä olin ilmeisesti jo teininä vanhakas 15-vuotias, kun tykkäsin leipoa, tehdä käsitöitä ja lukea kotona.

Vierailija
2/58 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No koska mua ei ole kiinnostanut noi jutut nuorenakaan. Mä olin ilmeisesti jo teininä vanhakas 15-vuotias, kun tykkäsin leipoa, tehdä käsitöitä ja lukea kotona.

Ei kaikkia kiinnosta koskaan. Se on ihan ok.

Puhun nyt sellaisista, jotka mummoutuu ennen aikojaan.

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, olen 44v ja ei vaan kiinnosta noiden 40v mummojen seura yhtään.

Vierailija
4/58 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn kotona kyllä enkä käy paljon ulkona, mutta en ole tuollainen. On ällöä ja vanhentavaa sanoa itseään vanhaksi tai muuta idioottimaista kuten "kyllä riittää taas vuodeksi". Kun seuraava kiinnostava tapahtuma tulee niin silloin menen, ei ole mitään vanhan ihmisen kiintiötä.

Vierailija
5/58 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap lapsia?

Vierailija
6/58 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa pahansuopaa muiden haukkumista. Luulet olevasi muita parempi.

Vierailija
7/58 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla ap lapsia?

On, ovatko jo teinejä.

Vierailija
8/58 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työpaikalla lähes kaikki yli 40veet valittaa, kun on niin vanha, ei jaksa, pääsisi jo eläkkeelle, ei jaksa valvoa, ei jaksa lähteä, ei jaksa iloita ja kaikki on niin kamalaa oli helle tai talvi niin mikään ei ole ikinä hyvin. Aivan kamalaa . Itse olen elämäni kunnossa ja nautin elämästä, 40v EI ole vanha, mutta valitettavasti jotkut ovat jo ihan loppu, elämäntapa ymv kyllä kuluttaa kroppaa.

Vierailija
9/58 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkia kiinnosta koskaan. Se on ihan ok.

Puhun nyt sellaisista, jotka mummoutuu ennen aikojaan.

Ap.

No mistä sä tiedät onko ne sun tylsät työkaverit olleet vanhakkaita jo nuoresta lähtien?

Vierailija
10/58 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo vaille 40 veenä hyvin helpottunut, että alkaa tämä nuoruus jo vihdoin olla ohi. Toivoin sitä jo kolmekymppisenä, mutta nuoruus seurasi perässä. Nuoruus, eli ulkonäköpaineet, jatkuva suorittamisen ja eteen päin pyrkimisen paine, paine tehdä itsestään jotain, paine pariutua, paine nauttia irrallisista elämyksistä, miesten huomiosta jne.

Nyt on tasoittunut paljon, olen tätiytymässä ja tuntuu hyvältä. Ihan varmasti en festareille lähtisi jumputusta kuuntelemaan! Mieluummin linnunlaulua metsässä, jotain kehoystävällistä.

Vierailija
11/58 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Liikut sitten väärissä piireissä. Kyllä mun nelikymppiset kaverini puhuvat ihan kaikesta, käyvät tapahtumissa, opiskelevat, luovat uraa, matkustelevat jne. Silti leivotaan ja istutetaan kukkiakin. Joku kutoo välillä. Eivät nuo asiat sulje mitään pois.

Vierailija
12/58 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen ongelma. Itse olen jo yli viisikymppinen. Mikään ei estä minua käymästä discoristeilyllä, keikoilla ja ties missä riennoissa. Aina on seuraa löytynyt, vaikka osa nuoruudenkavereista istuukin kotona reinot ja ainot jalassa.

Hankalampaa oli 30:nä, kun useimmilla oli pieniä lapsia, eikä mahdollisuutta juosta riennoissa.

Vierailija
13/58 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ihan väärä ystäväpiiri! Ja missä ihmeessä olet töissä? Meillä just yks lähti lomallaan surffaamaan, toinen interreilaa jossain Euroopassa. Ei siellä mitään mummoja ole!

Vierailija
14/58 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä työpaikalla lähes kaikki yli 40veet valittaa, kun on niin vanha, ei jaksa, pääsisi jo eläkkeelle, ei jaksa valvoa, ei jaksa lähteä, ei jaksa iloita ja kaikki on niin kamalaa oli helle tai talvi niin mikään ei ole ikinä hyvin. Aivan kamalaa . Itse olen elämäni kunnossa ja nautin elämästä, 40v EI ole vanha, mutta valitettavasti jotkut ovat jo ihan loppu, elämäntapa ymv kyllä kuluttaa kroppaa.

Juuri näin. Voi sitä valituksen määrää ja huokailua.

Vierailija
15/58 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on ihan väärä ystäväpiiri! Ja missä ihmeessä olet töissä? Meillä just yks lähti lomallaan surffaamaan, toinen interreilaa jossain Euroopassa. Ei siellä mitään mummoja ole!

Niin mulla selvästikin on. Ehkä isommissa paikoissa eri meininki? Tämä on aika pieni kaupunki.

Ap.

Vierailija
16/58 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan ongelman ap! Itse vasta täytin 40 mutta jestas näitä ikätovereita. Erityisesti tuo valvominen tuntuu olevan ihan mahdotonta. Yhdeksältä illalla haukotellaan ja ei kuulemma ole tottunut enää valvomaan myöhään. Sitten aamukuudelta ollaan jossain hemmetin avantouimassa.

Ja pihakukkien kuvaaminen En kestä.

Itse olen paremmassa kunnossa fyysisesti kuin kaksikymppisenä enkä keksi montaa asiaa jota en enää voisi tehdä iän puolesta.

Vierailija
17/58 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan ongelman ap! Itse vasta täytin 40 mutta jestas näitä ikätovereita. Erityisesti tuo valvominen tuntuu olevan ihan mahdotonta. Yhdeksältä illalla haukotellaan ja ei kuulemma ole tottunut enää valvomaan myöhään. Sitten aamukuudelta ollaan jossain hemmetin avantouimassa.

Itse olen paremmassa kunnossa fyysisesti kuin kaksikymppisenä enkä keksi montaa asiaa jota en enää voisi tehdä iän puolesta.

Mikäli pihakukkien kuvaaminen on tyhmää, niin selfietkö kertovat enemmän nuorekkuudesta?

Vierailija
18/58 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne. Ratkaisua en ole keksinyt, mutta aivan pystyynkuollutta väkeä oon kyllä onnistunut ympärilleni keräämään. Ihan kuin jossain välitilassa olisi, ei kiinnosta samanikäisten metsäretket, eikä parikymppisten bilejututkaan.

Vierailija
19/58 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli pihakukkien kuvaaminen on tyhmää, niin selfietkö kertovat enemmän nuorekkuudesta?

Kuka puhui selfieistä? Kuvata voi kaikkea mahdollista, tilanteita, tapahtumia, maisemia, ihmisiä. Monella 40 vuotiaalla tätiytyneellä on pelkästään niitä pihakukkia jotka ei kyllä sori vaan kiinnosta kyllä yhtään ketään.

Vierailija
20/58 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terminä tuo nuorekas kuulostaa joltakulta joka yrittää epätoivoisesti olla nuori vaikka ei ole. 

No, itse aiheeseen. Elän tasan samanlaista elämää nyt 40-kymppisenä kuin elin 30-kymppisenä tai jopa 25+. Puitteet on vain kivemmat kun rahaa on kertynyt vuosien varrella. Käyn töissä, salilla, ravintoloissa illallisella(ei juopotteluiltoja), keikoilla, sienessä, mökkeilen, vaellan, suppailen... Miksi pitää olla niin joko tai ap?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän