Sinä, joka ET koskaan ole halunnut ottaa influenssarokotetta, kerro syy, miksi
Tuttuni ei missään nimessä halua ottaa influenssarokotetta: "Vaikuttaa imjuunipuolustusjärjestelmään."
Daa?! Sehän sen idea on. Ihmisen keho tulee immuuniksi ko. taudille,joten ei sairastu, vaikka virus iskisi.
Kuitenkin tekee töitä työpaikalla, jossa on sairaita vanhuksia potilaina.
Kommentit (81)
Koska neljä tapausta minulle riittää. Eli näissä tapauksissa influenssarokote aiheutti elinikäisiä vammoja rokotetuille henkilöille. Mm.aivokuumetta, lihasheikkoutta, parkinsonintaudin. Ei voi olla kysymys vain huonosta tuurista rai sattumasta. Kaikissa tapauksissa rokotuksesta oli kulunut kaksi viikkoa.
En ole koskaan sairastanut influenssaa ja olen pääsääntöisesti aina terve. Pieni vilustuminen ja kurkunkarheus menee ohi kaakaon nauttimisella ja leffamaratonilla yhtenä päivänä.
Kyllä rokotukset ovat lääkeyhtiöiden ja valtion aivopesua. Sairastamiset tulee sairastaa eikä tykittää itseensä jotain litkua, mistä ei kukaan kerro oikeasti mitä se on.
Vierailija kirjoitti:
En koe tarvetta koska olen hyväkuntoinen ja sairastan harvoin edes flunssaa. En työskentele vanhusten, lasten tai muuten riskiryhmään kuuluvien kanssa.
Sama.
En ole varma olisinko lapsena sairastanut joskus influenssan tai sitten en ikinä. Olen 35v nainen. Sairastan pari nuhaflunssaa paristi vuodessa ilman kuumetta. Vatsatauti on tarttunut kerran kahdeksassa vuodessa keskimäärin, vaikka lapsiakin on. Ehkä jos kerran influenssan sairastan niin jatkossa otan rokotuksen, riippuen siitä millaisena tauti iskee juuri minuun.
Lapsilla 5v ja 7v ei ole tätä myöskään koskaan otettu. Ovat pienessä päiväkodissa eikä juuri pyöritä missään kauppakeskuksissa tai massatapahtumissa kuin harvoin. Kaikki rokotusohjelman piikit heille on kyllä annettu, eivät tapaa myöskään sairastaa usein ja kun jotain tulee, niin aika lievänä. Perusterveitä molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokote ei oikeastaan tässä tapauksessa suojaa, koska se tehoaa hyvin suppeaan virusvalkoimaan. Toisaalta rokote vaikuttaa immuunipuolustusjärjestykseen myös väärällä tavalla eli ei pelkästään aiheuta immuunisuojaa vaan myös tuhoaa sitä.
Millä koulutuspohjalla esität tuollaisen väitteen? Tai linkitäpäs nyt missä tuo "väärällä tavalla vaikuttava immuunipuolustusjärjestys" on todettu muutenkin kuin huuhaalehdissä? Sitä odotellessa---
Sanovatko adjuvantti ja narkolepsia sulle jotain?
Nyt kun vedät tuon kortin esiin niin kerropas milloin influenssarokotteista olisi tullut narkolepsiaa kellekään kuten joillekin lapsille valitettavasti tuli sikainfluenssarokotteesta??
Jos ei äly riitä käsittämään mikä ero näillä on, niin minkäs sille voin, sitä ei mikään rokote saati rokottamattomuus muuta :)
Mitä eroa sinun mielestäsi influenssalla ja sikainfluenssalla?
Influenssaa on kolme tyyppiä, A-, B- ja C-tyypit. Näitä kiertää Suomessa vuosittain monena eri muunnoksena. Sikainfluenssa oli A-tyypin influenssa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ovat itsekkäitä, ja ajattelevat vain omaa sairastumistaan. Te rokottamattomat kuitenkin levitätte sitten sitä myös niille riskiryhmille, ettekö tajua sitä? Mitä väliä vaikka naapurin syöpäpotilas tai pikkulapsi sen saa, kunhan itse vain ei tarvitse vaivautua rokotukseen. Ja ainahan sitä voi sitten soittaa vaikka iltasanomiin, jos oma lapsi makaa letkuissa sairaalassa tartunnan saaneena.
Tämänvuotisen rokotteen teho huitelee jossakin 17% tietämillä. Vaikka 100% olisi rokotettu, yli 80% sairastuisi ja levittäisi sitä silti.
Influenssa tulee joka vuosi eikä rokotteesta ole isommin ollut apua muissa kuin THL:n päiväunissa. Sen sijaan nyt leviää hinkuyskäepidemia, koska rokoteohjelman nimiin vannovat vanhemmat eivät tajua rokotteesta aikanaan saamansa suojan haihtuneen kuin tuhka tuuleen. Itse asiassa se rokotesuoja katoaa jo kouluiässä. Vaahtoaisitko vaikka siitä? Influenssarokotteesta ei ole edes hyötyä, tästä voi olla.
Huidelkoon vaikka valehtelijan luvun 7- liepeillä. Katsokaa mitä kirjoitatte. Kaiken maailman huuhaa lisääntyy maailmassa muutenkin.
2010- luvulla on muotia kyseenalaista kaikki asiat. Hyvä niin, mutta jos aletaan käyttämään rahaa humpuukituotteisiin kuten jokin hopeavesi ja samalla väitetään jotain terveysväittämiä, niin haloo nyt !
Menee suunnilleen samaan hapatukseen kuin "Wincapitan romahdus olikin valtion /pankkiirien salaliitto" tms paskapuhe.
En ole koskaan muistaakseni sairastanut vielä influenssaa, ellen sitten ihan alakouluikäisenä.
Rokote ei suojaa muutenkaan täysin, joten aivan turhaa rokottaa muita kuin riskiryhmiä (varmuuden vuoksi).
Monilla näyttää olevan sama syy mitä minulla. Harvoin olen flunssassa ja kerran 10 vuodessa influenssassa, joka vie viikoksi sängynpohjalle. En oleskele siellä missä on paljon ihmisiä, olen aika erakko muutenkin. Töistä tai puolisolta voin flunssan saada. En tarvitse rokotusta joutavuuksiin. Jos joskus sattuisin olemaan yksi niistä harvoista, joka tulee kuolemaan influenssaan, vaikka olen ihan perusterve niin siitä vaan. Minä muutan täältä Kaikkivaltiaan huomaan muutenkin. Katuisin loppuikäni, jos saisin jonkun narkolepsian tai vastaavan, jos kerran elämässäni menisin rokotteen ottamaan.
Nyt kun vedät tuon kortin esiin niin kerropas milloin influenssarokotteista olisi tullut narkolepsiaa kellekään kuten joillekin lapsille valitettavasti tuli sikainfluenssarokotteesta??
Jos ei äly riitä käsittämään mikä ero näillä on, niin minkäs sille voin, sitä ei mikään rokote saati rokottamattomuus muuta :)
Influenssaa on kolme tyyppiä, A-, B- ja C-tyypit. Näitä kiertää Suomessa vuosittain monena eri muunnoksena. Sikainfluenssa oli A-tyypin influenssa.
Jos nyt luit mitä kirjoitin, niin toistan, että:
milloin influenssarokotteista olisi tullut narkolepsiaa kellekään kuten joillekin lapsille valitettavasti tuli sikainfluenssarokotteesta??
En puhunut itse taudeista mitään !
Vierailija kirjoitti:
...Minä muutan täältä Kaikkivaltiaan huomaan muutenkin. Katuisin loppuikäni, jos saisin jonkun narkolepsian tai vastaavan, jos kerran elämässäni menisin rokotteen ottamaan.
ja sekös ei olisi Kaikkivaltiaan tahto jos niin kävisi? Jep !
Jouduin yli vuoden syömään/suonensisäisesti niin valtavan määrän lääkkeitä, nyt ja tulevaisuudessa haluan myrkkyjä niin vähän kuin mahdollista.
Olen sairastanut kerran, ihan hirveä tauti oli, mutta ei mitään mitä ei terve ihminen kestäisi.
Jos keksittäisiin rokote joka suojaa koko ajan influenssaa vastaan, ottaisin.
Samalla voisi keksiä rokotteen oksennustautia, ripulia, krapulaa ja ummetusta vastaan. Senkin voisin ottaa.
Ei siihen edes tarvitse olla syytä. Ei halua niin ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt luit mitä kirjoitin, niin toistan, että:
milloin influenssarokotteista olisi tullut narkolepsiaa kellekään kuten joillekin lapsille valitettavasti tuli sikainfluenssarokotteesta??
En puhunut itse taudeista mitään !
Influenssarokote se oli sikainfluenssarokotekin. Sä nyt vaan tykkäät vängätä mutta ohi menee niin että viheltää. Perusterveellä ei ole mitään syytä ottaa rokotetta.
En ole kokenut tarpeelliseksi, vaikka astmaatikko olenkin.
No enpä vaan ottanut. Ja moni otti, vaan silti nyt sairastunut influenssaan, kun oli "väärä" rokote..
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ovat itsekkäitä, ja ajattelevat vain omaa sairastumistaan. Te rokottamattomat kuitenkin levitätte sitten sitä myös niille riskiryhmille, ettekö tajua sitä? Mitä väliä vaikka naapurin syöpäpotilas tai pikkulapsi sen saa, kunhan itse vain ei tarvitse vaivautua rokotukseen. Ja ainahan sitä voi sitten soittaa vaikka iltasanomiin, jos oma lapsi makaa letkuissa sairaalassa tartunnan saaneena.
Mitä hyötyä siitä rokotuksesta sitten on, jos riskiryhmään kuuluva rokotettu kuitenkin voi saada tartunnan rokottamattomalta, perusterveeltä ihmiseltä?
Se tulee pakolliseksi 1.3.2018 eli 1,5 kk kuluttua.