Masentaa tehdä aikuisena työkseen hanttihommia, joita tekevät lähinnä opiskelijat:(
Suurin osa työkavereista parikymppisiä opiskelijoita, jotka ovat ohikulkumatkalla parempiin töihin. Itse kohta 35v ja edelleen teen tätä pienipalkkaista, kuormittavaa ja tylsää työtä ihan kokopäiväisesti elääkseni.
Tänään törmäsin erääseen entiseen, nuorempaan työkaveriin, joka oli ennen meillä töissä. Olin siivoamassa toimistoa, jossa hän on nykyään töissä. Tervehti iloisesti ja vaihdettiin kuulumiset, mutta tuli kyllä luuseriolo:( Itselläni jäi opinnot kesken.
Tässä iässä ei enää kaikki ovet ole avoinna ja jos opiskelemaan lähtisi, niin huolitaanko enää muualle kuin hoitoalalle? Joka ei edes kiinnosta yhtään. Kannattaako edes yrittää
Kommentit (51)
Nyt puhut höpöjä kun iästä puhut. Mä olen sun ikäinen ja kouluttaudun parhaillaan. Seuraavat 10 vuotta on tärkeät koulutuksen ym osalta, nyt voi ja ehtii pedata vielä tulevan työelämän. Voisit jutella myös esimiehesi kanssa jos voisit työn ohella opiskella vaikka esimieheksi kiinteistöalalle. Paperit kelpaisi kyllä muillekin aloille..
Lue vaan sairaanhoitajaksi. Ihan kauhea pula. Jos kestät yötyötä ja voit uhrata sunnuntait ja pyhät niin tienaatkin. Tarvittais kollegoja ihan sikana...
Kouluun vaan jos ei itseä miellytä oma tilanne. Siivous vie terveyden pitkällä tähtäimellä. Itseä varten täällä eletään ja tehdään töitä, oman elintason ja elämisen kustantamiseen. Työ syö ihmisen elämästä hirveästi aikaa. Sen pitää olla mieluista.
Btw, ärsyttää siivoojien alhainen palkka ja arvostus. Todella tärkeää työtä johon ei oikeastikaan pysty jokainen.
Siivoojien pitäisi mennä lakkoon, näkyisi se arvostus rahankin muodossa ainakin vähän paremmin kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puheterapia työllistää eikä kuluta fyysisesti.
En muuten ymmärrä mihin näitä puheterapeutteja tarvitaan niin kauhea määrä. Siis ihan kiinnostuksesta kysyn, miksi ala on niin työllistävä?
Koska edelleenkään etelässä ei osata puhua. "Ketä tuo on".....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ap on 0-vuotiaana työt aloittanut...
Niin? "Toiset 35 vuotta" viittaa elettyihin vuosiin, ei työhön käytettyihin.
Sinä olet väärässä. "Toiset"kyllä tarkoittaa sitä, että on jo ne aiemmat vuodet tehty samaa hommaa. Sun olisi pitänyt sanoa "seuraavat 35 vuotta".
En jaksa lukea koko ketjua läpi, mutta.. Voit olla nyt 35-vuotias ja viiden vuoden päästä voit olla 40-vuotias siivooja kuten nytkin tai 40-vuotias KTM, DI, OTM, insinööri. Töitä voit saada tai et, mutta väittäisin sinun olevan onnellisempi jos valitset jälkimmäisen vaihtoehdon, kunhan et ota opintolainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muuten ymmärrä mihin näitä puheterapeutteja tarvitaan niin kauhea määrä. Siis ihan kiinnostuksesta kysyn, miksi ala on niin työllistävä?
Samaa olen kuule minäkin miettinyt. Kun eikö ne niitä s-ja r-vikaisia enimmäkseen hoida ja sit esim. Änkyttäjiä? Mutta oon monessa otteessa kuullut, että puheterapeuteista on pulaa. Luulisi, että hakijoita olisi paljon sitä opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen kuule minäkin miettinyt. Kun eikö ne niitä s-ja r-vikaisia enimmäkseen hoida ja sit esim. Änkyttäjiä? Mutta oon monessa otteessa kuullut, että puheterapeuteista on pulaa. Luulisi, että hakijoita olisi paljon sitä opiskelemaan.
Kehitysvammaisia paljon ja esim. huulihalkio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin työttömäksi suhteellisen ok palkkaisesta "pikkupomon" työstä neljä vuotta sitten 26 vuotiaana, vuoden etsin töitä ja sit riitti työttömyys, nöyrryin ja hain töihin Mc Donaldsiin. Nyt ravintolapäälikkönä mietin mitä järjenköyhyyttä oli pitää alaa nolona ja teinien työnä. Huippu paikka, ja entistä paikkaa parempi palkka.
Rohkea veto, pakko arvostaa.
Itse en kehtaisi/ jaksaisi enää kolmekymppisenä mennä Mäkkäriin töihin, en kertakaikkiaan. Vuorotyötä vielä. Mutta onneksi ei tarvitsekaan. Hyvä, että on kuitenkin ihmisiä, jotka kehtaa ja jaksaa, jonkunhan nekin työt on tehtävä:)
Ihana piilov****u. :)
Joo, kuulosti varmaan vittuilulta, mut ei oikeasti ollut tarkoitus. Sanoin vain rehellisesti sen mitä ajattelin tuosta.
Mä en itse kehtaisi mennä tässä iässä Mäkkäriin, mua hävettäisi olla siellä, tuntisin epäonnistuneeni. Enkä pystyisi vuorotyöhön. Palkkakaan ei kummoinen ole ja työkaverit paljon nuorempia. Mut nää on vain mun ajatuksia omista lähtökohdistani. Näin ajattelisin itsestäni Mäkkärin kassalla.
Ja sitten taas oikeasti arvostan, että joku on erilainen kuin minä ja haluaa tuota työtä tehdä, sillä jonkunhan ne työt on tehtävä. Hän ajattelee ja kokee asian eri tavalla ja hyvä niin. Jos kaikki haluaisivat olla hyväpalkkaisessa ja siistissä työssä, eihän se niinkään toimisi ja itsekin joutuisi kilpailemaan töistä enemmän. Onneksi on niitä, jotka ei halua. Mä en hänestä ajattele mitään pahaa, olen vain onnellinen, että itse ei tarvitse käydä kuin asiakkaana.
Sulla on vähän samoja ajatuksia ap:n kanssa, jonkun työn tekeminen hävettää, joten mieluummin olisi työtön?
En mä ole työtön. Kerroin vain, että onneksi ei tarvitse olla mäkkärissä. Toivottavasti töitä riittää jatkossakin, tai sitten jos jään työttömäksi niin olen taloudellisesti sellaisessa tilanteessa, että ei tarvitse mennä mäkkäriin. Enkä menisikään, en vain keksi sellaista tilannetta, että olisi pakko. Aina löytyy jotain muita vaihtoehtoja.
En usko, että olen ajatusteni kanssa edes yksin, kovin moni aikuinen, saati työelämässä muulla alalla ollut, tuskin suostuisi menemään mäkkärin kassalle töihin, tai siivoamaan. Joku 40v 15 vuoden uran tehnyt opettaja tai talouspäällikkö. Enpä usko. Sitä ei vaan saa sanoa ääneen. Ja monissa ammateissa esim. ansiosidonnainen on enemmän kuin mäkkärin kassan palkka, joten ei edes kannata. Ja on säästöjä. Tai muita keinoja.
Miksi sä sitten surkuttelet mitä muut ajattelevat sinusta jos se olet sinä joka et ole tyytyväinen itseesi? Tuosta saa käsityksen että oot huolissasi pelkästään muiden mielipiteistä ja sen takia häpeilet itseäsi ja työtäsi. Kuka hitto häpeilee omaa työtään tänäpäivänä?