miksi naisen ikää ei saa kysyä?
Kommentit (29)
Tasa-arvon kannalta asia on ainakin yksiselitteinen. Iän kysyminen pitää olla täsmälleen yhtä hyväksyttyä miesten, naisten ja muunsukupuolisten kesken. Minusta on myös aika kyseenalaistaa moni muu asia. Miksi naiset eivät avaa ovi miehille? Miksi naiset eivät tarjoa treffeillä? Miksi naiset eivät anna tuolia miehille? Miksi naiset eivät osta kukkia miehille? Miksi naiset eivät tarjoa takkia miehille? Miksi naiset eivät tarjoa istumapaikkaa bussissa miehille?
Joo ja tämä on myös miesten syytä. Mitä korkeampi ikä niin sitä enemmän me teille miehille merkitsemme elämässä meidän tarkoitus ns loppuu kun saavumme tiettyyn ikään. Tämä tottakai on monelle naiselle vaikeaa ymmärtää mutta mun mielestä iän kysymyksestä vaikka loukkaantuminen on täysin turhaa. Moni voi kysyä todella monella eri tarkoitus perällä ja itse jos sitä kysyn haen ehkä enimmäkseen tutustumis aluetta jos tietäisin olevani samalla ikäalueella keskustelun luominen olisi helpompaa.
Suomalaisessa kulttuurissa ei ole tätä tabua, etteikö naisen ikää saisi kysyä. Venäläisessä vähän on. Työskentelen venäläisten kanssa, enkä koskaan kysy ikää. Jotkut kertovat kysymättä.
Minulla ei ainakaan ole mitään salattavaa ikäni suhteen. Jokainen on sen ikäinen kuin on ja piste.
Eipä sitä yleensä tule kysyttyä, mutta viimeksi kun olin kiinnostunut naisesta ja hän näytti hyvin nuorelta, niin piti kysyä, ennenkuin sekaannun liian nuoreen. No, ei ollut onneksi ikäeroa kuin yhdeksän vuotta. 😁👍
Kaikkea saa kysyä, se on sitten eri asia vastataanko, ja jos niin mitä. Perimmäinen tarkoitus siinä kai on "tosi ovelasti" yrittää selvittää fertiliteetti. Kysyy sitten vaihtoehtoisesti, että:"ovuloitko?"
Naisissa ja autoissa muodot paljastaa vuosimallin 🥴