Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain nyt sitten kunnon palovamman, osaisitteko antaa kokemuksia, neuvoja?

Vierailija
15.02.2018 |

Ei siitä sen enempää, kuin että taaperolle lelua antaessani vierellä oleva heitti löylyä ja samaan aikaan itse huitaisin kättäni kiukaan yli. Sattuu aivan karmeasti muuten tuo vesihöyry.

Pidin ensiapuna kättä (ranteesta kyynärpäähän) muutaman minuutin kylmän veden alla ja nyt pakastepussi pyyhkeen sisällä painamassa palovammakohtaa. Noussut pari isoa vesikelloa ja iho tuntuu kylmältä, vaikka on ihan tulikuuma.

Olo ihan ok, mitä nyt tuo kipu ja sitäkään en ulise. Mietin vaan, että miten nopeasti tämmöiset pintapalovammat paranevat? Huomenna menossa paskaisiin töihin ja pitäisi keksiä vinkit palovamma-alueen suojaamiseen ettei ainakaan tulehdu, vinkkejä kitoos!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi on myös leikattu aiemmin ja varsinkin arpikohta on ihan järkyttävän turvonnut ja kipeä.

AP

Vierailija
2/11 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa edes neuvoa, kun tiedät itsekin, mitä pitää tehdä. Hohhoijaa. 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo nahka menee repaleiseksi rakkuloiden kohdalla. Kai sitten lääkäriin..

Saana--n saunat, vaikka niin ihania rauhan ja auvon tyyssijoja olettekin! Oma moka.

AP

Vierailija
4/11 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yli kämmenen kokoinen niin lääkäriin 😯

Vierailija
5/11 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on läjä pieniä geelipussukoita jotka lopettavat palovamman kivut hetkeksi kuin seinään. Näitä on jäänyt entiseltä työpaikaltani, jossa joku poltti jonkun osan kehostaan melkein joka päivä. Myydäänköhän näitä apteekissa reseptivapaana?

Itse palovammojen hoidosta en jaksa kommentoida, niiden kanssa toimimiseen eri tilanteissa löytyy netistä selkokieliset ohjeet.

Vierailija
6/11 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) soita terkkariin. Käsien palovammat vaativat hoitoa. Arpikudos käyttäytyy myös erilailla kuin ehjä iho

2) palovammoille saa siteitä apteekista

Vierailija
7/11 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus reilun kämmenenkokoinen rakkulainen reidessä. Parani aikaan päälle itsekseen, kauan kesti mutta nykyään ei ole edes jälkeä. Kaadoin tulikuuman vesimukin jalan päälle.

Sen lisäksi kyllä mulla on kolmannen asteen palovammoja 25%.

Vierailija
8/11 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona jo antamasi ensiavun jälkeen lähde käymään lääkärissä. Kuullostaa sen verran isolta ihoalueelta ja mahdollisesti jopa 2./3. asteen palovammalta. Olen itsekin palanut pahasti saunassa ja menin kyllä heti päivystykseen. Kipu oli myös suurella ihoalueella niin paha että menin siitä shokkiin. Jotain voidetta siihen muistaakseni laitettiin ja peittävä side joksikin aikaa.

Vierailija
9/11 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arpikudos/tikkikohta LEVIÄÄ kirjaimellisesti. Ei mikään ihan tuore arpi, vaan 4 vuotta vanha. Päivystykseen tai muihin terkkapalveluihin ei saa yhteyttä ilmeisesti Päijät-Hämeen alueella kyberhyökkäyksen vuoksi, ainakin kun äsken soitin. Ei tässä nyt mitään hengenvaaraa silti ole, lähinnä vaan vituttaa kun käsi on nyt kuin läpi ammuttu nakki. Enkä tiedä miten tuo tuosta enää voi palautua. Kylmää vaan...

Vierailija
10/11 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10/AP

Vierailija
11/11 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kukaan oikeasti niin tyhmä, ettei lähtisi terkkariin, jos oikeasti saisi samanmoisen palovamman?

Kipukin on niin infernaalinen, että saattaa mennä taju, joten siksikin provoksi huono.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä