Miten te väljähtyneissä parisuhteissa elävät kestätte ja jaksatte lapsiperhe-elämää tietäen miten ihanaa seksielämää muut saattavat viettää?
Millä kompensoitte seksielämän puutteen ruuhkavuosissa jotta jaksatte psyykkisesti tilanteessa?
Kommentit (43)
Miten kukaan voi sokeasti luottaa siihen että seksielämä paranee saman kumppanin kanssa vielä joskus, jos se on vaikka vuosia ollut väljähtynyt tasolle ei edes joka kuukausi? Ap
Ei kaikkien seksi pääty lapsen/lasten syntymään. Meillä ei oo viikkoa pidempää taukoa ollut ikinä.
Sanomattakin lienee selvää että perhe-elämä on mukavaa kun parisuhdekin voi hyvin :)
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkien seksi pääty lapsen/lasten syntymään. Meillä ei oo viikkoa pidempää taukoa ollut ikinä.
Sanomattakin lienee selvää että perhe-elämä on mukavaa kun parisuhdekin voi hyvin :)
Toki sen kaikki tajuavat, mutta monella suhde väljähtyy kun arjesta tulee lasten myötä liian raskasta. Todella moni myös eroaa sen myötä tai ei eroa vaikka pitäisi - lasten takia. Ap
Tässä samalla aukeaa vastaus kysymykseen miksi lapsettomat on lapsettomia.. Ne luulee että lapsiperheissäkin niitä lapsia vaan ilmestyy jostain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanomattakin lienee selvää että perhe-elämä on mukavaa kun parisuhdekin voi hyvin :)Toki sen kaikki tajuavat, mutta monella suhde väljähtyy kun arjesta tulee lasten myötä liian raskasta. Todella moni myös eroaa sen myötä tai ei eroa vaikka pitäisi - lasten takia. Ap
Se rankkuus lasten kanssakaan ei tunnu lähellekään niin pahalta kun seksi ja läheisyys säilyy. Antaa voimia arkeen mielettömästi.
Tietysti jos molemmat ei ole motivoituneita ylläpitämään sitä halua niin eihän se sitten onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanomattakin lienee selvää että perhe-elämä on mukavaa kun parisuhdekin voi hyvin :)Toki sen kaikki tajuavat, mutta monella suhde väljähtyy kun arjesta tulee lasten myötä liian raskasta. Todella moni myös eroaa sen myötä tai ei eroa vaikka pitäisi - lasten takia. Ap
Ööö. Ei.
Lapsiperheet on kaikkien tutkimuksien mukaan onnellisimpia. Ja mitä enemmän lapsia, sitä onnellisempia.
Kyllä lapsiperheissä nussutellaan, älä huoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö. Ei.
Lapsiperheet on kaikkien tutkimuksien mukaan onnellisimpia. Ja mitä enemmän lapsia, sitä onnellisempia.
Kyllä lapsiperheissä nussutellaan, älä huoli.
No minä en enkä palstan juttujen mukaan ole ainoa jolla seksi loppunut lapsiperheessä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö. Ei.
Kyllä lapsiperheissä nussutellaan, älä huoli.No minä en enkä palstan juttujen mukaan ole ainoa jolla seksi loppunut lapsiperheessä. Ap
Joo ja minä en sittenkään ole ainoa jolla ei ole 100 000 vuositulot, yliopistokoulutus ja Mersu ja tilaa ponille.
Mut olen ainoa jolla ei ole autistinen lapsi tai mies ei jää viikoittain kiinni pettämisestä kun on höylännyt naista keittiön pöydällä velhoasussa....
En ole koskaan välittänyt seksistä. Itseäni en luokittelisi ihan aseksuaaliksi kuitenkaan, mutta yhdynnöissä olen ollut vain siksi, että saan lapsia.
Tietysti suhteen alkuaikoina muutenkin miehen mieliksi paljon.
Miehelleni olen tietysti antanut luvan rakastajattereen tai useampaankin. Olen kehottanut kuitenkin kertomaan tilanteen rehellisesti, ettei kukaan erehdy siihen klassiseen toisen naisen loukkuun ja kuvittele enempää.
Mies haluaa siis ehdottomasti jakaa perhe-elämän käytännon ja henkisen puolen kanssani. On hyväksynyt seksittömyyden, läheisyyttä muulla tavoin on kyllä.
Rakkaus omaan lapseen on paljon suurempaa kuin seksin huuma! Lisäksi kaikkein suurinta on valaistuminen. Sen jälkeen rakkaus - siis agape-rakkaus - kaikkea ja kaikki kohtaan on jotain niin suurta, tajunnan räjäyttävää ja valtaisaa että mikään seksikokemus ei ole nautintoa nähnytkään sen rinnalla.
Nyt ymmärtän miksi valaistunut buddhalaismunkki elää ikänsä askeesissa ja selibaatissa. Nimittäin se rakkaus mitä valaistunut voi kokea on jotain triljoona potenssiin miljoona kertaa suurempaa kuin orgastisin seksielämys ikinä.
En edes osaa selittää. Siihen ei ole sanoja. Se rakkaus kohdistuu kaikkeen ja kaikkiin, sinuun joka tätä luet, ilkeisiin av mammoihin, jopa väkivaltarikollisiin ja murhaajiin.
Mutta sinällään ymmärrän seksielämän hehkutuksen sillä joskus siinä saa hippusen sitä tunnetta mitä kuvailin.
Vähän harvemmin sitä nykyään on kuin ennen mutta paljon parempaa koska siihen panostetaan enemmän. Ei siis ainakaan meidän kohdalla ole mitään väljähdystä tapahtunut.
Sinkkuaikoina seksiä oli useammin mutta se oli huonompaa ja päällimmäisenä tulee mieleen kaikki pettymykset uusien kumppanien kanssa. Kannattaa paneskella tarpeeksi ympäriinsä ennen kuin sitoutuu kunnolla niin tietää että ruoho ei todellakaan ole vihreämpää aidan toisella puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö. Ei.
Kyllä lapsiperheissä nussutellaan, älä huoli.No minä en enkä palstan juttujen mukaan ole ainoa jolla seksi loppunut lapsiperheessä. Ap
Et varmasti ole ainoa, mutta ei tämän palstan mukaan kannata kovin isoja päätelmiä tehdä. Enemmänhän sitä ne pitää ääntä jolla on asiat huonosti, kysyvät neuvoa tai haluavat päästä valittamaan. Ne jotka ovat onnellisia tilanteeseensa eivät näe tarpeelliseksi sitä niin hehkuttaa päivästä toiseen.
Ei meillä ole väljähtänyttä parisuhdetta ja sänky natisee säännöllisesti lapsista huolimatta. Tee asialle jotain äläkä ruikuta.
Vierailija kirjoitti:
Millä kompensoitte seksielämän puutteen ruuhkavuosissa jotta jaksatte psyykkisesti tilanteessa?
Kenellä on "ruuhkavuodet" ja kenellä ei. Ruuhkavuodet ovat kulttuurimark*istien keksimä juttu tehdä täysin epänormaalista elämäntilanteesta jotenkin normaalia. Kun lapsi ei ole perheessä pomo, ja parisuhteelle otetaan aikaa, ei "väljähtämisestä" ole tietoakaan. Ongelma lienee vain sinulla ja kaltaisillasi, jotka eivät osaa tehdä perhe-elämää oikein. Pitkässä parisuhteessa seksi vain paranee paranemistaan, ja perhe antaa vielä sellaisen lisän elämään, josta sinä et osaa edes haaveilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö. Ei.
Joo ja minä en sittenkään ole ainoa jolla ei ole 100 000 vuositulot, yliopistokoulutus ja Mersu ja tilaa ponille.
Mut olen ainoa jolla ei ole autistinen lapsi tai mies ei jää viikoittain kiinni pettämisestä kun on höylännyt naista keittiön pöydällä velhoasussa....
Eikun olenpa.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ole väljähtänyttä parisuhdetta ja sänky natisee säännöllisesti lapsista huolimatta. Tee asialle jotain äläkä ruikuta.
Onneksi olkoon. Ymmärrätkö, että kyse on myös tuurista. Kaikilla ei käy yhtä hyvä säkä.
Mitä sille muka voin tehdä ettei mies enää halua minua eikä ole kiinnostunut seksistä (ainakaan minun kanssani)?
Kukaan ei muuten ole vastannut kysymykseeni siitä, miten kompensoitte seksin puutteen jotta kestätte arkea. Ap
Lapsiperheydestä en tiedä, mutta meillä on seksiä lukuunottamatta oikein hyvä parisuhde. Vaimo lakkasi haluamasta seksiä ehkä noin 3-4 vuotta sitten. Kyllästyin vonkaamiseen, koska mikään määrä esileikkiä ei riittänyt kiihottamaan häntä, aina kun seksiä ehdotin niin vastaus oli silmiä pyöräyttäen mallia "ei kai siinä sitten muukaan auta". Sittemmin hän on lihonut niin paljon, ettei seksi kiinnosta enää kumpaakaan.
Ensimmäinen vuosi oli ihan helvettiä, mutta ihminen tottuu vaikka mihin. Niin kauan kun on ainakin yksi terve käsi, niin pakollisista paineista selviää kyllä. Toinen vaihtoehto ovat poikien laivareissut ynnä muut vastaavat.
Ei siltikään pienintäkään aikomusta erota tämän seksihomman takia, kunhan muuten tullaan näin hyvin toimeen. Ainoa mikä vähän huvittaa on se, että vaimo on ruvennut puhumaan lapsien hankkimisesta. Häneltä on varmaan jäänyt miettimättä, mitä se käytännössä tapahtuakseen vaatisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon. Ymmärrätkö, että kyse on myös tuurista. Kaikilla ei käy yhtä hyvä säkä.
Mitä sille muka voin tehdä ettei mies enää halua minua eikä ole kiinnostunut seksistä (ainakaan minun kanssani)?Kukaan ei muuten ole vastannut kysymykseeni siitä, miten kompensoitte seksin puutteen jotta kestätte arkea. Ap
Minä voin vastata; itsetyydytys. Jos luonne sen vaatii ja kestää, niin satunnainen seksi kolmansien osapuolien kanssa voisi toimia. Itse en jaksa pokailla ketään, ei jaksa esittää olevansa kiinnostunut jonkun randomin elämästä, historiasta ja haaveista baarissa saadakseen vain muutamantunnin lihajumpan.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen ja vanhemman välinen rakkaus on tuhat kertaa suurempaa ja hienompaa kun joku yhden yön juttu random naisen kanssa. Turhaa te haette täyttymystä elämäänne seksistä. Seksi ei sitä koskaan tuo. Jokainen sen tietää, että kun on päässyt toteuttamaan seksiunelmansa, niin siitä ei seuraa täyttymystä vaan pian pitää keksiä uusi unelma ja kokemus. Seksin perässä juokseva ihminen on kuin aasi, jonka eteen on ripustettu onkivapaan porkkana. Koskaan hän ei saavuta sitä mitä haluaisi, mutta kun ei muusta tiedä niin yrittää sitä juoksemalla tavoittaa.
Sanoo joku seksittömässä suhteessa elävä, veikkaan...
Itse jaksan sillä ajatuksella, että "sitten kun lapset ovat isompia". Tällä hetkellä tuntuu, että aika seksille ja kunnon parisuhdeajalle on tosi kortilla. Kuitenkin hyväksyn sen, koska kun lapset kasvaa niin omaa aikaa alkaa kyllä erilailla löytymään.
Harmi vain, että vaimo ei hyväksy sitä samalla lailla, ja parisuhde hieman rakoilee sen takia.