Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt meni työttömät toiminnassaan liian pitkälle!

Vierailija
14.02.2018 |

http://www.iltalehti.fi/politiikka/201802142200745524_pi.shtml

"Työmarkkinatuki-Ossin tapaus ja aktiivimalli olivat liikaa: Työstäkieltäytyjät perustivat liiton, joka jakaa vinkkejä työn välttelyyn ja vaatii kaikille vastikkeetta 1400 euroa kuussa"

Voi että veronmaksajana suorastaan kiehuu veri lukea tällaisia uutisia! Mistä nämä työstäkieltäytyjät luulevat rahojen tulevan? Jostain taikaseinästäkö? Että aina voidaan vain ottaa rahaa lisää taikaseinästä, koska siitä ei raha lopu koskaan?

Arvatkaa, kyrsiikö veronmaksajana elättää tällaista työhaluttomien joukkoa. On aika leikata pummeilta tukia lisää ja isosti! Jokaisen on tehtävä jotain yhteiskunnan eteen ja elätettävä itse itsensä!

Kommentit (279)

Vierailija
21/279 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen veronmaksaja.

t. työtön.

😂 etkä ole.

Usko tai älä, mutta.. ne tuet mitä saat, oli sitten tt-tuki tai työttömyyskorvaukset, on summa mikä jää VEROJEN jälkeen. Eli tuistakin menee verot.

Vierailija
22/279 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. työtön.

😂 etkä ole.

Usko tai älä, mutta.. ne tuet mitä saat, oli sitten tt-tuki tai työttömyyskorvaukset, on summa mikä jää VEROJEN jälkeen. Eli tuistakin menee verot.

Menee joo mutta voithan sä toki uskotella itsellesi että olet suurikin veronmaksaja XD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/279 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauroin aamulla kun mies luki uutisen ääneen, luulin vitsiksi.

Vierailija
24/279 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun laman aikaan oli näitä työttömien yhdistyksiä, kai niitä on vieläkin, en tiedä.

Mutta niissä tuli ainakin silloin sellainen juridinen onglema että yhdistyslainmukaan yhdistyksen jäsen ei saa toimia yhdistystä vastaan, eli työttömien yhdistyksen jäsen ei olisi saanut hakeutua töihin. Mutta tässä työstäkieltäytyjien yhdistykessä ei ole tätä ongelmaa.

En oikein näe että mitä moraalisesti väärää on siinä että opastaa muita saamaan ne tuet mitä ihmisille pykälien mukaan kuuluu.

No ok, kokoomusnurten mielestä pitäisi polttaa roviolla myös ne, jotka neuvoo mitä työntekijälle kuuluuu tessin mukaan maksaa.

Vierailija
25/279 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi perkele nyt taas! Minä saan työmarkkinatukea alle 300 euroa, ja pärjään mainiosti.

N21

Vierailija
26/279 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. työtön.

😂 etkä ole.

Toimeentulotuesta tai asumistuesta ei mene veroa. Työttömyyskorvauksesta toki menee vero, mutta koska tuki on pieni ja veroprosentti matala, niin veroakin menee vain vähän.

Vierailija
27/279 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi perkele nyt taas! Minä saan työmarkkinatukea alle 300 euroa, ja pärjään mainiosti.

N21

Saat sinä jotain muutakin, sillä tuolla rahalla ei voi elää Suomessa.

Vierailija
28/279 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ärsyttää työttömät nöyristelijät.

Miksi teidän pitää työssäkäyville mitään todistella?

Kelahan sen tuen maksaa, antaa Rouva Laitsohuoltajan ja Neiti Lähihoitajan tällä palstalla kiukutella ja uhitella, en usko että aivot omaava (aivottomista en tiedä) akateeminen odottaisi nöyrää työtöntä.

Mielummin kapinallinen työtön kun nöyrä lammas.

Kapinallinen, ketä vastaan?

Vierailija
29/279 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvun laman aikaan oli näitä työttömien yhdistyksiä, kai niitä on vieläkin, en tiedä.

Mutta niissä tuli ainakin silloin sellainen juridinen onglema että yhdistyslainmukaan yhdistyksen jäsen ei saa toimia yhdistystä vastaan, eli työttömien yhdistyksen jäsen ei olisi saanut hakeutua töihin. Mutta tässä työstäkieltäytyjien yhdistykessä ei ole tätä ongelmaa.

En oikein näe että mitä moraalisesti väärää on siinä että opastaa muita saamaan ne tuet mitä ihmisille pykälien mukaan kuuluu.

No ok, kokoomusnurten mielestä pitäisi polttaa roviolla myös ne, jotka neuvoo mitä työntekijälle kuuluuu tessin mukaan maksaa.

Et sitten ymmärtänyt ettei tuommoista juridista ongelmaa ole.

:D

Vierailija
30/279 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te tajuatta konseptinne siitä, että maksatte vero tuista on typerä? Jos mä antaisin sulle 600 euroa (olisin valtio) ja annat mulle 20 euroa takaisin "veroja" niin todellisuudessa et maksanut veroja vaan sait vähemmän tukea. 

Toisekseen onneksi opiskelen tutkintoa ulkomailta, jolla työllistytään ulkomaille. Vaikka en kiroile, niin tämä Suomen tuki hulluus meinaa saada ärräpäät lentämään ja lujaa. Tuet pois kaikilta ja jokainen maksakoon oman elämisensä ja vapaasta tahdostaan läheistensä ja muiden jos siltä tuntuu. 

Toivon todella tosin, että mahdollisemman moni Suomalainen tekee noiden sossurottien ideoiden mukaan, jotta tää sosialistinen systeemi romahtaa mahdollisemman pian seuraten neuvostoliiton jalanjälkiä. Kuka idiootti kehtaa väittää, että se ei ole muka oma vika jos ei työllisty. Kyllä jokainen itse päättää mitä ja kuinka pitkälle kouluttautuu, onko valmis muuttamaan muualle töiden tai koulun perässä. Eikä sekään ole yhteiskunnan vika jos oma ÄÖ on luokkaa vajaamielinen tai ei omaa sorminäppäryyttä. Yksilöt eivät ole samanarvoisia, jotkut viisaita toiset tyhmiä, toiset kauniita ja jotkut rumia. Eli oma vika pikku sika, jos et töitä löydä. Jos itse jään työttömäksi niin ihan oma vikani se on, ei yhteiskunnan. Aika ottaa vastuuta omasta elämästään ja lopettaa muiden syyttäminen. 

Hermot menee tuommosiin pelleihin. 

Vierailija
31/279 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. työtön.

😂 etkä ole.

Toimeentulotuesta tai asumistuesta ei mene veroa. Työttömyyskorvauksesta toki menee vero, mutta koska tuki on pieni ja veroprosentti matala, niin veroakin menee vain vähän.

Tuki on toki pieni mutta 20% (vai peräti 25%) ei ole matala veroprosentti.

Moni työtön ei saa muuta kuin Kelan 518€/kk netto. On se aikamoinen vero.

Vierailija
32/279 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ymmärtänyt ettei tuommoista juridista ongelmaa ole.

:D

Toisen kappaleen viimeinen lause: "Mutta tässä työssäkieltäytyjien yhdistyksessä ei ole tätä ongelmaa."

Et sitten ymmärtänyt lukemaasi. :D

Vierailija
33/279 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te tajuatta konseptinne siitä, että maksatte vero tuista on typerä? Jos mä antaisin sulle 600 euroa (olisin valtio) ja annat mulle 20 euroa takaisin "veroja" niin todellisuudessa et maksanut veroja vaan sait vähemmän tukea. 

Toisekseen onneksi opiskelen tutkintoa ulkomailta, jolla työllistytään ulkomaille. Vaikka en kiroile, niin tämä Suomen tuki hulluus meinaa saada ärräpäät lentämään ja lujaa. Tuet pois kaikilta ja jokainen maksakoon oman elämisensä ja vapaasta tahdostaan läheistensä ja muiden jos siltä tuntuu. 

Toivon todella tosin, että mahdollisemman moni Suomalainen tekee noiden sossurottien ideoiden mukaan, jotta tää sosialistinen systeemi romahtaa mahdollisemman pian seuraten neuvostoliiton jalanjälkiä. Kuka idiootti kehtaa väittää, että se ei ole muka oma vika jos ei työllisty. Kyllä jokainen itse päättää mitä ja kuinka pitkälle kouluttautuu, onko valmis muuttamaan muualle töiden tai koulun perässä. Eikä sekään ole yhteiskunnan vika jos oma ÄÖ on luokkaa vajaamielinen tai ei omaa sorminäppäryyttä. Yksilöt eivät ole samanarvoisia, jotkut viisaita toiset tyhmiä, toiset kauniita ja jotkut rumia. Eli oma vika pikku sika, jos et töitä löydä. Jos itse jään työttömäksi niin ihan oma vikani se on, ei yhteiskunnan. Aika ottaa vastuuta omasta elämästään ja lopettaa muiden syyttäminen. 

Hermot menee tuommosiin pelleihin. 

Työnantajana en palkkaisi sinua omaan yritykseeni. Voit olla vaikka kuinka pätevä ja sorminäppärä mutta luonne, persoona ja käyttäytyminen ovat myös vaikuttavia tekijöitä.

Vierailija
34/279 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun on tarpeeksi työtä josta kieltäytyä, voi alkaa vihaamaan näitä kapinallisia. Nyt kun 400 000 työtöntä jahdataan kepillä huitoen 40 000 avoimeen silpputyöpaikkaan on tilanne niin absurdi että tällainenkin liike saa kannatukseni. 

Vierailija
35/279 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työtön on veronmaksaja, niin tässä on ratkaisu valtion rahaongelmiin: nostetaan kaikkien työttömien tuki 10 000 egeen kuussa, ja peritään siitä 95% veroa. Silloin kertyy valtiolle verotuloja 9500 e/kk...vai kertyykö? :D

No ei kerry, vaan edelleen työtön saa verorahoista sen 500e/kk.

Vierailija
36/279 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat karsia Ossin kaltaiset tyypit kokonaan niin sitten ei auta muuta kuin lopettaa tuet kokonaan. Tietysti 95% työttömistä ei ole Ossin kaltaisia ihmisiä mutta sillä ei liene väliä, tunteellahan ja mutulla kaikki päätökset muutenkin tunnutaan tänä päivänä politiikassa tehtävän. 

Oletko varma että vain 5% työttömistä on Ossin kaltaisia työstäkieltäytyjiä. Entäpä on heidän osuutensa ainakin nuoremmissa ikäluokissa onkin 50% tai jopa 80%?

Vierailija
37/279 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat karsia Ossin kaltaiset tyypit kokonaan niin sitten ei auta muuta kuin lopettaa tuet kokonaan. Tietysti 95% työttömistä ei ole Ossin kaltaisia ihmisiä mutta sillä ei liene väliä, tunteellahan ja mutulla kaikki päätökset muutenkin tunnutaan tänä päivänä politiikassa tehtävän. 

Oletko varma että vain 5% työttömistä on Ossin kaltaisia työstäkieltäytyjiä. Entäpä on heidän osuutensa ainakin nuoremmissa ikäluokissa onkin 50% tai jopa 80%?

Ja näille prosenteille sinulla on tietenkin validi lähde (muu kuin myrkyllinen mielesi)?

Vierailija
38/279 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka se olisi 89% ei vaikuttaisi, koska työpaikkoja ei ole tarpeeksi.

Eiköhän työkkärikin saa karensseilla usutettua ainakin 12% työttömistä töihin.

Vierailija
39/279 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauroin aamulla kun mies luki uutisen ääneen, luulin vitsiksi.

Minuakin olisi naurattanut, jos uutinen ei olisi itkettänyt niin kovasti.

Vierailija
40/279 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. työtön.

😂 etkä ole.

Menee joo mutta voithan sä toki uskotella itsellesi että olet suurikin veronmaksaja XD

Pienistä puroista ja silleen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi