Miksi se on paha asia, jos pukeutuu mukavasti? Esim. crockseihin ja verkkareihin.
Mukavat vaatteet on vielä peittäviä vaatteita. Miksi pitäisi arjessa pukeutua yleensä sen paremmin, jos ei edustustilaisuuksia oikeasti ole?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavia vaatteita löytyy kyllä kivannäköisiäkin. Miksi pitää laittaa kaikkein mauttomimmat viritykset päälle "mukavuuden" nimissä?
Minä taas ihmettelen sitä että poikkeuksetta tämä "mukaviin" pieruverkkareihin ja crockseihin pukeutunut ihminen on ylipainoinen. Miksi hoikat/normaalipainoiset ei halua pukeutua ihmisten ilmoille "mukavasti" verkkareihin ja crockseihin?
Noita muitakaan linttaan astuttuja jalkineita ei juuri näy kuin ylipainoisten jaloissa.
Pääsitän sä taas asian ytimeen. Naputtamaan ylipainosta. Seuraavaksi, joku vela tulee selittään et vain pienten lasten äidit käyttää verkkareita ja crockseja.
mies86 kirjoitti:
Kyllä minua ainakin miehenä kiinnostaa, ettei naiseni pukeudu arkenakaan pieruverkkareihin. Kotonakin voi laittaa ne lököhousut missä peppu näyttää hyvältä ja mökillä voidaan pitää haalareita kun tehdään töitä ja kivoja ja hyvännäköisiä vaatteita kun grillataan.. En tiedä mikä siinä on niin vaikeata, ettei jotkut voi pukeutua kivannäköisesti. Ei sen tarvitse mitään juhlamekkoa tarkoittaa vaan siistiä, istuvaa hyvännäköistä peruspukeutumista
Samaa mieltä. Vaatii tokikin sen hyvännäköisen pepun ja sellaisen rungon että (hyvännäköiset)vaatteet istuu päälle. Toisaalta hyvänmuotoinen, nätiltä näyttävä peppu on hyvännäköinen miltei missä vaan pierupöksyissäkin eli ehken se vika ei olekaan vaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavia vaatteita löytyy kyllä kivannäköisiäkin. Miksi pitää laittaa kaikkein mauttomimmat viritykset päälle "mukavuuden" nimissä?
Minä taas ihmettelen sitä että poikkeuksetta tämä "mukaviin" pieruverkkareihin ja crockseihin pukeutunut ihminen on ylipainoinen. Miksi hoikat/normaalipainoiset ei halua pukeutua ihmisten ilmoille "mukavasti" verkkareihin ja crockseihin?
Noita muitakaan linttaan astuttuja jalkineita ei juuri näy kuin ylipainoisten jaloissa.
Pääsitän sä taas asian ytimeen. Naputtamaan ylipainosta. Seuraavaksi, joku vela tulee selittään et vain pienten lasten äidit käyttää verkkareita ja crockseja.
Miten niin naputtamaan? Tuollaisen huomion olen tuolla kylillä kulkiessa tehnyt, mutta ilmeisesti tämä huomio onkin jotenkin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä nuo naiset ja äidit oikein tempaisit? Tuossahan puhuttiin yleisesti ihmisistä ja kyllä noita pieruverkkareita ja crockseja näkyy niin ylipainoisilla miehillä kuin naisillakin.
Miksi muuten ylipainoa ei saisi mainita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä itse asiassa laihdutin, jotta voisi pukeutua halattimekkojen ja kaapujen sijaan mukaviin urheiluhousuihin, collareihin ja huppareihin :)
Vierailija kirjoitti:
Juntimpaa ja paheksuttavaa mielestäni on pukeutua turkiksiin ja esim. canada gooseen. Aika alhainen täytyy olla ihmisen ymmärryskyky jos eläinrääkkäys on ok tai samantekevää. Muut ihmiset fiksuja, myös verkkarit on kivat.
Ekologisempaa ja eettisempää on pukeutua suomalaiseen turkikseen kuin muovituote-crockseihin.
Ap tässä. Anteeksi, laiminlöin hienoa ketjua. Siis itse olen lähellä alipainoa (52kg/165cm), mutta vaatteet vaan tuntuu yleensä puristavilta siinä määrin, etten halua pukeutua ns. kunnolla, ellen ole töissä. Muutenkin, jopa töissä, pukeudun aika usein miesten vaatteisiin, koska ovat mukavampia. Mussa on varmaan jotain vikaa, mutten halua laittaa päälleni vaatteita, joissa kädet ei nouse ylös kunnolla ja mikään ei jousta.
Miksei vaatteita tehdä oikeasti sellaisiksi, että niissä voi liikkua. En halua pukea mitään kahleita päälleni.
ap
mies86 kirjoitti:
"Rakennusvaatteissa valittava "hyvännäköiset työvaatteet".. mitä mä just luin?!"
Nyt tarkkuutta. Ei valittava hyvännäköisiä vaan, että rakennus- ja urheiluvaatteita on myös hyvännäköisiä. Tottakai niiden tulee olla myös tarkotukseen sopivia, se kai lienee itsestään selvää.
Jos puen päälle oikean kokoiset reisitaskutyöhousut, hihattoman sopivan tiukan paidan ja maiharimalliset turvakengät ja hieman hikoilen lapio kädessä... Niin ilman omakehua näytän varmasti sata kertaa paremmalta kun kokovartalohaalarissa tai vanhassa flanellipaidassa ja rikkinäisissä farkuissa.
Urheiluvaatteista ei varmaan tarvitse edes sanoa näyttääkö sali-/juoksupaita vai kulahtanut mainospaita paremmalta ihan kenen tahansa päällä..
Ensi kesänä tytöt mekin voimme nyt pukeutua edes istuviin reisitaskuhousuihin, turvakenkiin ja hihattomaan toppiin! Siihen on annettu nyt lupa!
Pukeutuminen on kohteliaisuutta muita kohtaan. Siksi esimerkiksi paljastavaa, likaista, haisevaa tai epäsiistiä pukeutumista paheksutaan. Pieruverskat on kotivaate, sen takia on yhtä "paha" asia pukeutua siihen kuin vaikka yökkäriin, kun lähtee ihmisten ilmoille. Samoin jalkahiet ja likaiset varpaat sopii pitää piilossa.
Yhtä hyvin voisi sanoa, että mitä väliä sillä on, jos joku haluaa pukeutua burkaan. Jos on likainen tukka tai möhömaha tai muuten vain vi tuttaa eikä halua olla katsekontaktissa kenenkään kanssa ja katsoo paremmaksi peittää itsensä kokovartalolakanaan, niin siinä ei ole kenelläkään urputtamista. Vai?
Vierailija kirjoitti:
Pukeutuminen on kohteliaisuutta muita kohtaan. Siksi esimerkiksi paljastavaa, likaista, haisevaa tai epäsiistiä pukeutumista paheksutaan. Pieruverskat on kotivaate, sen takia on yhtä "paha" asia pukeutua siihen kuin vaikka yökkäriin, kun lähtee ihmisten ilmoille. Samoin jalkahiet ja likaiset varpaat sopii pitää piilossa.
Yhtä hyvin voisi sanoa, että mitä väliä sillä on, jos joku haluaa pukeutua burkaan. Jos on likainen tukka tai möhömaha tai muuten vain vi tuttaa eikä halua olla katsekontaktissa kenenkään kanssa ja katsoo paremmaksi peittää itsensä kokovartalolakanaan, niin siinä ei ole kenelläkään urputtamista. Vai?
Mitä jos pukeutunisestaan huolimatta ottaa muihin kontaktia, on ystävällinen, sivistynyt ja kohtelias? Haiseminen ei ole mukavaa, eikä likaisuus, mutta miksi joku puhdas tietyt asiat peittävä vaate on huonompi tai parempi kuin toinen vastaava? Merkki ja malli sen yleensä erottaa, mutta miksi edelleen? Jos katsekontaktin voi edelleen muodostaa, ilmeitä voi lukea, eikä kukaan haise, niin mitä väliä sillä on, ellei ole erikoistilanne? Esim. juhla tai tärkeä neuvottelu? Miksi naisten vaatteet on ahtaampia ja epämukavampia kuin miesten ja niissä on käyttökelvottomat taskut?
Huonot käytöstavat on huono juttu, mutta pukeutumisen kanssa sillä on hyvin vähän tekemistä.
ap
Vierailija kirjoitti:
mies86 kirjoitti:
"Rakennusvaatteissa valittava "hyvännäköiset työvaatteet".. mitä mä just luin?!"
Nyt tarkkuutta. Ei valittava hyvännäköisiä vaan, että rakennus- ja urheiluvaatteita on myös hyvännäköisiä. Tottakai niiden tulee olla myös tarkotukseen sopivia, se kai lienee itsestään selvää.
Jos puen päälle oikean kokoiset reisitaskutyöhousut, hihattoman sopivan tiukan paidan ja maiharimalliset turvakengät ja hieman hikoilen lapio kädessä... Niin ilman omakehua näytän varmasti sata kertaa paremmalta kun kokovartalohaalarissa tai vanhassa flanellipaidassa ja rikkinäisissä farkuissa.
Urheiluvaatteista ei varmaan tarvitse edes sanoa näyttääkö sali-/juoksupaita vai kulahtanut mainospaita paremmalta ihan kenen tahansa päällä..
Ensi kesänä tytöt mekin voimme nyt pukeutua edes istuviin reisitaskuhousuihin, turvakenkiin ja hihattomaan toppiin! Siihen on annettu nyt lupa!
No musta ainakin kuulostaa hyvältä. Itseluottamusta vaan kehiin.
Se on monen mielestä maailman kamalin asia, jos naisen eka prioriteetti ei joka tilanteessa olekaan miellyttää miehen silmää.