Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi se on paha asia, jos pukeutuu mukavasti? Esim. crockseihin ja verkkareihin.

Vierailija
14.02.2018 |

Mukavat vaatteet on vielä peittäviä vaatteita. Miksi pitäisi arjessa pukeutua yleensä sen paremmin, jos ei edustustilaisuuksia oikeasti ole?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työpaikasta ja siitä, millaisen kuvan haluat itsestäsi antaa. Jos ei vieraiden ihmisten supattelu selkäsi takana haittaa, niin sen kun menet ulos pieruverkkareissa ja crokseissa. Ei se rikos ole, vaikka myötähäpeää aiheuttaakin.

Vierailija
2/32 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat antaa itsestäsi juntin kuvan ihmisille, niin ei sitä tietenkään kukaan kiellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntimpaa ja paheksuttavaa mielestäni on pukeutua turkiksiin ja esim. canada gooseen. Aika alhainen täytyy olla ihmisen ymmärryskyky jos eläinrääkkäys on ok tai samantekevää. Muut ihmiset fiksuja, myös verkkarit on kivat.

Vierailija
4/32 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua ainakin miehenä kiinnostaa, ettei naiseni pukeudu arkenakaan pieruverkkareihin. Kotonakin voi laittaa ne lököhousut missä peppu näyttää hyvältä ja mökillä voidaan pitää haalareita kun tehdään töitä ja kivoja ja hyvännäköisiä vaatteita kun grillataan.. En tiedä mikä siinä on niin vaikeata, ettei jotkut voi pukeutua kivannäköisesti. Ei sen tarvitse mitään juhlamekkoa tarkoittaa vaan siistiä, istuvaa hyvännäköistä peruspukeutumista

Vierailija
5/32 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavia vaatteita löytyy kyllä kivannäköisiäkin. Miksi pitää laittaa kaikkein mauttomimmat viritykset päälle "mukavuuden" nimissä?

Vierailija
6/32 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies86 kirjoitti:

Kyllä minua ainakin miehenä kiinnostaa, ettei naiseni pukeudu arkenakaan pieruverkkareihin. Kotonakin voi laittaa ne lököhousut missä peppu näyttää hyvältä ja mökillä voidaan pitää haalareita kun tehdään töitä ja kivoja ja hyvännäköisiä vaatteita kun grillataan.. En tiedä mikä siinä on niin vaikeata, ettei jotkut voi pukeutua kivannäköisesti. Ei sen tarvitse mitään juhlamekkoa tarkoittaa vaan siistiä, istuvaa hyvännäköistä peruspukeutumista

Entä sinun oma pukeutumisesi?

Vierailija
7/32 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaatteet ovat puhtaat ja sopivan kokoiset, ei ole paha asia. Tietysti hyvävartaloisen ja itsevarman päällä kaikki näyttää lisäksi tosi hyvältä.

Vierailija
8/32 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulet vastaan verkkarit päällä ja crocsit jalassa, minun on aivan pakko alkaa hakata naamaani tiiliseinään ja ulvoa kuinka minua hävettää olla suomalainen.

Vierailija
9/32 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mies86 kirjoitti:

Entä sinun oma pukeutumisesi?

Ihan samaa noudatan itse mitä kumppanini noudattaa. Ei tämä ole mikään minun miehenä naiseen kohdistama vaade, vaan yhteisesti kumpikin ollaan tätä mieltä. Urheillessa on urheiluvaatteet, ja rakennushommissa työvaatteet (mitkä muuten kumpiakin on myös hyvännäköisiä) mutta sitten kotona pidän paitoja missä käsivarret näyttää hyviltä, tai laitan ne siistit nahkakengät myös kauppareissulle.. Ihan perusjuttuja. Ei tarvitse puku päällä pyöriä, vaan perussiistiä ja tyylikästä.

Vierailija
10/32 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusvaatteissa valittava "hyvännäköiset työvaatteet".. mitä mä just luin?! Työvaatteiden tärkein funktio on olla turvalliset. Toiseksi niiden pitää suojata sotkuilta, olla mukavat yllä eli eivät saa häiritä työntekoa eikä niiden sotkeutuminen saa haitata.

Haluaisin nyt kyllä kuvauksen siitä, millaiset ovat "hyvännäköiset rakennustyövaatteet" naisella ja miehellä. Ehdottomasti.

Töihin voi pukeutua mukaviin, peittäviin vaatteisiin jotka eivät ole pieruverskat ja croksit. Vaan esim. mustat, joustavat housut, musta pitkähihainen joustava paita ja musta peittävä neule tai jakku. Asiallista, tyylikästä, siistiä ja peittävää. Ei pitäisi haitata, ellei sitten joku mies koe että naisen tehtävä on miellyttää hänen silmiään.

Vierailija
11/32 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rakennusvaatteissa valittava "hyvännäköiset työvaatteet".. mitä mä just luin?!"

Nyt tarkkuutta. Ei valittava hyvännäköisiä vaan, että rakennus- ja urheiluvaatteita on myös hyvännäköisiä. Tottakai niiden tulee olla myös tarkotukseen sopivia, se kai lienee itsestään selvää.

Jos puen päälle oikean kokoiset reisitaskutyöhousut, hihattoman sopivan tiukan paidan ja maiharimalliset turvakengät ja hieman hikoilen lapio kädessä... Niin ilman omakehua näytän varmasti sata kertaa paremmalta kun kokovartalohaalarissa tai vanhassa flanellipaidassa ja rikkinäisissä farkuissa.

Urheiluvaatteista ei varmaan tarvitse edes sanoa näyttääkö sali-/juoksupaita vai kulahtanut mainospaita paremmalta ihan kenen tahansa päällä..

Vierailija
12/32 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulet vastaan verkkarit päällä ja crocsit jalassa, minun on aivan pakko alkaa hakata naamaani tiiliseinään ja ulvoa kuinka minua hävettää olla suomalainen.

Jes! Ihan tämän takia pitääkin kaivaa risasimmat verkkarit jostain vintiltä....

Vierailija
13/32 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisteillä vaatteilla ihminen osoittaa olevansa yksi Kokoomuksen jakkukalkkunoista. Muut kalkkunat eivät ehkä muuten tunnista laumansa jäsentä. Ankanhuulia ei sentään vaadita vielä amerikan malliin, mutta tulee sekin aikanaan. 

Vierailija
14/32 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies86 kirjoitti:

"Rakennusvaatteissa valittava "hyvännäköiset työvaatteet".. mitä mä just luin?!"

Nyt tarkkuutta. Ei valittava hyvännäköisiä vaan, että rakennus- ja urheiluvaatteita on myös hyvännäköisiä. Tottakai niiden tulee olla myös tarkotukseen sopivia, se kai lienee itsestään selvää.

Jos puen päälle oikean kokoiset reisitaskutyöhousut, hihattoman sopivan tiukan paidan ja maiharimalliset turvakengät ja hieman hikoilen lapio kädessä... Niin ilman omakehua näytän varmasti sata kertaa paremmalta kun kokovartalohaalarissa tai vanhassa flanellipaidassa ja rikkinäisissä farkuissa.

Urheiluvaatteista ei varmaan tarvitse edes sanoa näyttääkö sali-/juoksupaita vai kulahtanut mainospaita paremmalta ihan kenen tahansa päällä..

No maalaus- ja raksahommissa kannattaisi kyllä suojata iho, oli ne käsivarret kuinka hyvän näköiset tahansa.

Vierailija
15/32 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se olisi paha asia? Kotonaan jokainen saa pukeutua aivan kuten haluaa. Roskatkin voi noissa hyvin viedä, kauppaan asti ei kannata talveilla crocseissa lähteä.

Pukeutuminen tilanteen mukaan on eräänlaista, jos nyt ei suorastaan älykkyyttä niin sosiaalista älykkyyttä ja sosiaalisten tilanteiden lukutaitoa. Jotkut ihmiset arvostavat myös sitä. Kukaan ei siis kiellä sinua lähtemästä verkkareissa ja crocseissa vaikka kaupungille, mutta pukeutuminen on myös viesti. Jos haluat välittää viestiä, että sinulla ei ole sosiaalista älykkyyttä ja tilannetajua, eikä se haittaa sinua.

Vierailija
16/32 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on paha asia, jos pukeutuu mukavasti? Esim. crockseihin ja verkkareihin.

Mukavat vaatteet on vielä peittäviä vaatteita. Miksi pitäisi arjessa pukeutua yleensä sen paremmin, jos ei edustustilaisuuksia oikeasti ole?

Sen verran olisi hyvä kunnioittaa muita, että et ainakaan julkisilla paikoilla esiinny noin. Kotonasi saat varmasti olla vaikka älästi.

Vierailija
17/32 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se olisi paha asia? Kotonaan jokainen saa pukeutua aivan kuten haluaa. Roskatkin voi noissa hyvin viedä, kauppaan asti ei kannata talveilla crocseissa lähteä.

Pukeutuminen tilanteen mukaan on eräänlaista, jos nyt ei suorastaan älykkyyttä niin sosiaalista älykkyyttä ja sosiaalisten tilanteiden lukutaitoa. Jotkut ihmiset arvostavat myös sitä. Kukaan ei siis kiellä sinua lähtemästä verkkareissa ja crocseissa vaikka kaupungille, mutta pukeutuminen on myös viesti. Jos haluat välittää viestiä, että sinulla ei ole sosiaalista älykkyyttä ja tilannetajua, eikä se haittaa sinua.

Entäs, kun on sosiaalista älykkyyttä ja tilannetajua, mutta antaa piut paut niille ja tekee kuten itse haluaa? 

Vierailija
18/32 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs, kun on sosiaalista älykkyyttä ja tilannetajua, mutta antaa piut paut niille ja tekee kuten itse haluaa? 

Totta kai saa tehdä kuten itse haluaa. Kumppaniksi en tuollaista haluaisi, mutta etköhän jollekulle kelpaa kuitenkin pieruverkkareinesi.

Vierailija
19/32 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työpaikasta ja siitä, millaisen kuvan haluat itsestäsi antaa. Jos ei vieraiden ihmisten supattelu selkäsi takana haittaa, niin sen kun menet ulos pieruverkkareissa ja crokseissa. Ei se rikos ole, vaikka myötähäpeää aiheuttaakin.

Myötähäpeä, jos mikä aiheuttaa myötähäpeää.

En ole koskaan ymmärtänyt miksi toisten tekemisiä pitää hävetä, jos asianosainenkaan ei niin tee.

Vierailija
20/32 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavia vaatteita löytyy kyllä kivannäköisiäkin. Miksi pitää laittaa kaikkein mauttomimmat viritykset päälle "mukavuuden" nimissä?

Minä taas ihmettelen sitä että poikkeuksetta tämä "mukaviin" pieruverkkareihin ja crockseihin pukeutunut ihminen on ylipainoinen. Miksi hoikat/normaalipainoiset ei halua pukeutua ihmisten ilmoille "mukavasti" verkkareihin ja crockseihin? 

Noita muitakaan linttaan astuttuja jalkineita ei juuri näy kuin ylipainoisten jaloissa.