Teenkö lasun? Työtön kaverini ja lapsi
Totesi että "Hyvä kun olen työttömänä niin "Nicon" ei tarvi mennä päiväkotiin."
Ja ulkoilevat 1-2 kerran viikossa. Aamulla lapsi vahtaa piirettyjä, sitten lyödään älypuhelin kouraan moneksi tunniksi. Jos loppuu akku, niin piirrettyjä Areenasta. Ja tiedän tämän koska kaveri itse kertoi.
Ja ulkoiluksi tuntuu riittävän kotoa autoon meno.
Ja ehdotin osa-aika hoitoa mutta ei halua laittaa lastaan päiväkotiin :'D
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä suora puhe voisi ystävän asemasta olla järkevämpää?
Mielestäni hullua että sosiaalitoimea ruuhkautetaan tuollaisilla, siellä on jonossa pahoinpideltyjä ja hyväksikäytettyjä lapsia. Tuo voisi hyvinkin ratketa ihan lähipiirin huolen ilmaisun avulla ja avunannolla.
Minkä ikäinen lapsi? Ei esimerkiksi taapero vielä päivittäistä ulkoilua kaipaa, mutta silloin sisällä pitäisi puuhailla monipuolisesti. Eikä aamupiirrettyihin kenenkään aivot kuole, jos niitä katsotaan 30min. Mutta onhan tuo kertomasi huolestuttavaa.
Mitäpä jos olisit oikea ystävä ja sanoisit hänelle, että olet huolissasi hänen jaksamisesta lapsen kanssa, kun kuulostaa että lapsi katsoo paljon piirrettyjä ja on ehkä vähän rasite? Kysyt että voitko auttaa jotenkin, ja onko miettinyt osapäivähoitoa tai perheapua?
Sitä nykyään ei kehdata mistään sanoa (tai oikeasti haluta auttaa) niin ulkoistetaan viranomaiselle sekin mikä olisi oikeasti ystävän teko.
Höpö höpö ettei taapero tarvitse ulkoilua
Tarvii joo mutta ei joka päivä, kuten ei kukaan meistä.
Kaikki mita rakastan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsen pitäisi olla päiväkodissa jos äiti on kotona?
Jos kotona asiat ei ole ok.
PAskin koti on 10000000000000000x parempi vaihto ehto kuin paras mahdollinen päiväkoti.
Ja millä perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttuni vei lapset heti aamusta päiväkotiin ja sen jälkeen istuskeli ostoskeskuksessa kahvilla pskaa jauhaen ja heräteostoksia tehden.
Kumpi sitten parempi. Lopputulos on sama. Oman lapsen kanssa ei aikaa haluta viettää ja kuitenkin niitä on pitänyt tehdä.Päiväkodissa lapsi näkee muutakin elämää kuin telkkarin ja älypuhelimen sekä saa todennäköisesti monipuolisempaa ruokaa ja seuraa eli mahdollisuuden kommunikoida oikeiden ihmisten kanssa.
Ja saa jänskän pedagogisen kokemuksen kun jää metrolaiturille töllistelemään sen jatkaessa muun ryhmän kanssa matkaansa.
Onneksi kaikki ei asu Helsingissä niin ei ole tuollainenkaan mahdollista.
Niin, mikset tarjoa ulkoiluseuraa? Molemmille? Jos kerran olet huolissasi. Sehän on ystävän tehtävä. Helpoimman kautta menet itsekin, jos delegoit sen toisille eli sossulle. Ei kuulosta ystävältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kotona asiat ei ole ok.
Ainakin meidän kunnassa lapset PITÄÄ viedä hoitoon, jos on kotona ongelmia.
Olisinpa päässyt itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Ja ulkoilevat 1-2 kerran viikossa. Aamulla lapsi vahtaa piirettyjä, sitten lyödään älypuhelin kouraan moneksi tunniksi. Jos loppuu akku, niin piirrettyjä Areenasta. Ja tiedän tämän koska kaveri itse kertoi.
Itutko sinäkin työttömänä ystäväsi luona 24/7?
Jos näin ei ole, niin miten voit 100% tietää mitä ystäväsi puuhailee lapsensa kanssa. Tuskinpa ystäväsi edes kaikkia toimia sinulle raportoi.
Älä tuhlaa lastensuojelun aikaa hoitaa tapauksia jotka oikeasti tarvitsevat lastensuojelun apua, mikäli et voi olla täysin varma että lapsi kärsii heitteillejätöstä.
Mä tekisin lasun jos kyseessä olisi väkivaltainen ja/tai päihdeongelmainen koti tai epäilyä hyväksikäytöstä. Muuten antaisin olla.
Miksi et ap pyydä heitä kanssasi ulkolemaan?
Minusta kuulostaa siltä, että kaveri on lannistunut, masentunut, ehkä syrjäytynytkin? Itsekin olen ollut pari kuukautta työttömänä kotona ja lapset sai jatkaa päiväkodissa. En yksinkertaisesti jaksaisi pyörittää perusarkea samalla, kun kirjoitan hakemuksia ja osallistun aktivointitoimenpiteisiin... Olin lähellä burn outia edellisessä työpaikassa ja työn loppuminen puhkaisi kuplan. Jos ei olisi subjektiivista mahdollisuutta päivähoitoon (omassa kunnassa onneksi on) ja hyvää päiväkotia, meillä elettäisiin muuten kuten ap:n ystävän perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Asutte yhdessä kun sulla on noin tarkat tiedot?
Kaverisi ei ehkä ole vuoden äiti, mutta ei se lapsi nyt ihan heitteilläkään ole.
Nämä lapset jotka oikeasti tarvitsevat päivähoitoa niin eivät sitä saa koska äiti/isä ovat niin laiskoja etteivät jaksa aamulla herätä viemään lasta päiväkotiin. Ja eivät jaksa hakea pois. Liian raskasta.
Eivät myöskään jaksa tehdä mitään lapsen kanssa, ei ulkoilla eikä tehdä ruokaa. Koti on kuin kaatopaikka kun ei jaksa siivotakaan.
Voi vaan kuvitella miten helvetin tylsä elämä näillä lapsilla on! Elämä on yhtä ruutuaikaa.
Ei todellakaan ole lastensuojelun asia, jos lapsella on liikaa ruutuaikaa. Joten älä kuormita turhaan. Minäkin sinuna varmaan keskustelisin kaverin kanssa ihan suoraan asiasta, kerta se sinua vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Siellä saattaa syntyä kaverisuhteita ja koulun alkaessa eiolle ihan ulapalla, että mitä tämä on
Ja päiväkodissa saatetaan huomaa jos kyseisellä lapsella on jotain käytännön ongelmia vai osaako se tehdä perus juttuja, kotonahan se ilmeisesti vain sitten kyylää ruutua? Osaako ees sitoa kengän nauhat?
Vierailija kirjoitti:
Sitten joku pääsee taas valittamaan että työttömien lapset on päivähoidossa vaikka vanhempi on kotona ja voisi itse hoitaa.
No antaa valittaa. Ei sellaisten mielensäpahoittajien mielipiteille pidä antaa painoarvoa.
Vierailija kirjoitti:
Nämä lapset jotka oikeasti tarvitsevat päivähoitoa niin eivät sitä saa koska äiti/isä ovat niin laiskoja etteivät jaksa aamulla herätä viemään lasta päiväkotiin. Ja eivät jaksa hakea pois. Liian raskasta.
Eivät myöskään jaksa tehdä mitään lapsen kanssa, ei ulkoilla eikä tehdä ruokaa. Koti on kuin kaatopaikka kun ei jaksa siivotakaan.
Voi vaan kuvitella miten helvetin tylsä elämä näillä lapsilla on! Elämä on yhtä ruutuaikaa.
Jaa, sinun mielestäsi ruutuaika on huono? Tuossa iässäkyllä, mutta ruutuaika on aina parempi kuin lähteä vaihtoehtoisesti ryyppyreissuille sitten teinivaiheena, että näin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ehdotin osa-aika hoitoa mutta ei halua laittaa lastaan päiväkotiin :'DKaverisi toimii täsmälleen siten kuten Sipilä hallituksensa kanssa haluaa ja samaa mieltä on suurin osa tämän palstan teineistä, eli työttömät hoitakoon lapsensa kotona.
No tuskin Sipilä hallituksineen haluaa ettö ne työttömät jättää lapsensa hoidon telkkarin ja puhelimen varaan.Kyllä vanhemmilla pitäs olla jonkinverran viitteliäisyyttä jos terveitä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Jos kotonaolo on sitä että tuijottaa jotakin ruutua 10-12h, niin kyllä se päikkäri on paljon parempi.
Ei ole lasun arvoista toimintaa. Ei herran isä, tässä maassa on paljon ongelmallisempiakin tapauksia kuin ruutuaikalapset. Uskomatonta että joku edes ajattelee tämän olevan lastensuojelullinen asia.
Samalla tee lasu kaikista lapsista jotka syö päivittäin vanukkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä suora puhe voisi ystävän asemasta olla järkevämpää?
Mielestäni hullua että sosiaalitoimea ruuhkautetaan tuollaisilla, siellä on jonossa pahoinpideltyjä ja hyväksikäytettyjä lapsia. Tuo voisi hyvinkin ratketa ihan lähipiirin huolen ilmaisun avulla ja avunannolla.
Minkä ikäinen lapsi? Ei esimerkiksi taapero vielä päivittäistä ulkoilua kaipaa, mutta silloin sisällä pitäisi puuhailla monipuolisesti. Eikä aamupiirrettyihin kenenkään aivot kuole, jos niitä katsotaan 30min. Mutta onhan tuo kertomasi huolestuttavaa.
Mitäpä jos olisit oikea ystävä ja sanoisit hänelle, että olet huolissasi hänen jaksamisesta lapsen kanssa, kun kuulostaa että lapsi katsoo paljon piirrettyjä ja on ehkä vähän rasite? Kysyt että voitko auttaa jotenkin, ja onko miettinyt osapäivähoitoa tai perheapua?
Sitä nykyään ei kehdata mistään sanoa (tai oikeasti haluta auttaa) niin ulkoistetaan viranomaiselle sekin mikä olisi oikeasti ystävän teko.
Höpö höpö ettei taapero tarvitse ulkoilua
1,5v liikkuu rehellisesti sanottuna monipuolisemmin sisällä kuin ulkona talvihaalarissa, talvikengät jalassa. Ja eihän tuossa sanottu, ettei tarvitse ulkoilua, vaan ettei taaperoikäinen kaipaa päivittäistä ulkoilua.
Itse kyllä voin rehellisesti sanoa, että 1-2-vuotiaan ulkoilut päiväkodissa talvella on hangessa istumista.
Lto
Miten niin lopputulos on sama? Päiväkodissa lapset ulkoilevat, leikkivät, saavat sosiaalisia kontakteja, miten se on sama kuin kotona telkkarin tuijotus? Lapsen parasta tulisi ajatella, ihan sama mitä äiti puuhailee.