Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin tädit taas etusivulla - lapsi jäi metrosta

Vierailija
13.02.2018 |

Ohjeiden mukaan jonon molemmissa päissä pitää olla täti. Oliko taas jääty jutteleman ja työnteko unohtunut?

Kommentit (186)

Vierailija
161/186 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole yllättynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virheitä sattuu. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjeiden mukaan jonon molemmissa päissä pitää olla täti. Oliko taas jääty jutteleman ja työnteko unohtunut?

Itse olen siinä käsityksessä, että päiväkodissa työskentelee ihmiset, ei robotit. Virheitä sattuu ja kun kyse on ihmisistä, niin se tietty on aina valitettavaa. Ärsyttää, miten ihmiset sysää omat jälkikasvunsa valtion holhottaviksi ja sitten syyttelevät kun kaikki ei aina menekään putkeen. Hoitaisivat itse kakaransa kotona. Katsotaan sitten ketä syytellään kun virhe sattuukin omalle kohdalle ja huomataan, että ei tässä mitään supermammoja/superpappoja ollakaan.

Minä ainakin odotan ja oletan, että tuo meidän 3v. pysyy turvallisesti päiväkodin alueella tai korkeintaan käyvät lähimetsässä retkellä. En todellakaan haluaisi, että lastani kuskattaisiin pitkin ruuhkaista Helsinkiä parin hoitajan armoilla. Vapaa-ajalla voimme sitten itse käydä lasten kanssa missä haluamme.

3-vuotiaan taaperon paikka on ensisijaisesti himassa, ellei sen päivähoitoon laittamiselle ole mitään painavaa syytä. Jos kuitenkin lapsia tuollaisiin laitoksiin tyrkätään hoitajien armoille, tulisi jokaisen tajuta mitä riskejä siihen sisältyy. Se jaksaa ihmetyttää, miten jotkut ovat kovin yllättyneitä siitä, minkälaista tää nykyinen järjettömyys kasvavine ryhmäkokoineen ja muine hullutuksineen on.

Mua taas ihmetyttää se, että miksi niitä turhia riskejä pitää ehdoin tahdoin ottaa kuskaamalla niitä lapsia päiväkodin ulkopuolelle? Etenkin kun kaikki tietää, että niitä hoitajia ei ole tarpeeksi. Miksi ei pysytä siellä päiväkodissa ja tarjota siellä virikkeitä lapsille? 3v:lle riittää oikein hyvin leikit päiväkodin alueella.

Tuntuu että lapsille pitäis olla jotain sirkusta koko ajan. Tarhan jälkeen sitten suoraan harrastuksiin ja viikonloppuna Hoploppi

Vierailija
162/186 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kali Yuga Bizarre kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha vinkua kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kali Yuga Bizarre kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen siinä käsityksessä, että päiväkodissa työskentelee ihmiset, ei robotit. Virheitä sattuu ja kun kyse on ihmisistä, niin se tietty on aina valitettavaa. Ärsyttää, miten ihmiset sysää omat jälkikasvunsa valtion holhottaviksi ja sitten syyttelevät kun kaikki ei aina menekään putkeen. Hoitaisivat itse kakaransa kotona. Katsotaan sitten ketä syytellään kun virhe sattuukin omalle kohdalle ja huomataan, että ei tässä mitään supermammoja/superpappoja ollakaan.[/quote

Supermammoille ja -papoille ei kuitenkaan makseta virheiden tekemisestä, vaan heidän oletetaan tekevän hyvää (jos ei täydellistä) työtä ihan vapaasta tahdostaan. Virheistä tulee toki myös oikeita seurauksia.

Sieltähän se tuli: "Niille maksetaan siitä...".

Valtiohan ei millään tavalla tietenkään avusta lapsiperheitä esim. juurikin järjestämällä kunnallista päivähoitoa ja maksutonta koulutusta. Lapsilisät ja muutkaan avustukset tietenkin ovat jonkun "vapaan tahdon" aikaansaamia. Jos vanhemmat itse tietoisesti törkkäävät oman lapsensa isoihin ryhmiin (1 hoitaja 8-10 lasta kohden), jotka kasvaa kasvamistaan. Ei siis pidä heti ensimmäisenä etsiä syyllistä jos ja kun sattuu jotain vähän ikävää. Lapsia ei kuitenkaan kuljeteta - onneksi - missään talutushihnoissa ja sellaiseen ei käsittääkseni pyritäkään lasten itsenäistymisen kannalta.

Kärkäs viesti saa kärkkään vastauksen, sanon vaan. "Supermammat/-papat, ette itse pysty parempaan, nännännää!"

Monelle se lapsen törkkääminen päiväkotiin ei ole valinta. Koko systeemi kusee. Kukaan ei väittänytkään että liian suuret ryhmäkoot olisi hoitajien vika. Mutta tässä uutisessa ei ollut edes kyse siitä, vaan hoitajat tekivät puhtaan virheen jossa olisi voinut käydä tosi huonosti - eikä siitä pidä tehdä normia ainaisella hyssyttelyllä.

Ryhmän kasassa pitämiseen on muitakin keinoja kuin talutushihna. Yksi hoitaja vetää letkaa ja toinen vahtii perässä, niin ei tästäkään olisi tarvinnut tehdä uutista. 3-vuotiaan ei vielä tarvitse kovin paljoa itsenäistyä, ja vielä vähemmän metrolaiturilla ilman valvontaa.

Jos luit koko jutun otsikkoa pidemmälle, niin hoitaja eivät tehneet mitään puhdasta virhettä. Tuossa oli ns. monta liikkuvaa osaa ja arviointi meni pieleen. Kuitenkaan mitään ei käynyt ja tästä mitä ilmeisemmin otettiin opiksi.

Ja jos ja kun tänne yhteiskuntaan hankkii lapsia, olisi ensiarvoisen tärkeää ajatella mikä on sille jälkikasvulle parhaaksi. Työttömänä oleva mamma voi hoitaa lastaan kotona ja uraohjus voisi miettiä, miksi helvetissä tekee lapsia, jos ne on oman urahaaveen tiellä. Lapsi ei ole mikään statussymboli, vaan elävä otus, jonka tulisi olla toivottu ja jota hoidetaan kotona reippaasti yli taaperoiän.

Et voi olla vakavissasi? Takaisin kuvitteelliselle 50-luvulle. Kotiäiti on ainoa hyvä ja oikea äiti. Ja sitten vielä ihmetellään ”kotiäitivihaa”.

Ei 3-vuotias ole edes kotihoidontuen piirissä enää. Ja töihin palannut äiti ei olisi saanut ryhtyä äidiksi lainkaan?

Mielummin eläisin 50-lukua kuin tämmöistä yh-mammojen aikakautta. No mutta kohtahan täälläkin transut lukevat lapsillesi satuja, koska vuosihan on 2020!!! #Ylpeys #Erillaisuus

Mulla ei ole mitään sitä vastaan. Eikä yh-mammoja, vaikka en sellainen olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/186 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvittaa, että ihmiset kokee päiväkodin ulkopuolelle menemisen hirveänä riskinä. Ehkä olisi kannattanut alkaa liikkua lasten kanssa kaupungilla heti kun ne oppivat kävelemään (enkä tarkoita tällä sitä että niitä työnnetään kärryissä valjaisiin lukittuina), niin ei tarviisi pelätä sitä tätä ja tuota.

Itse taas soisin, että päiväkodissa elettäis enemmänkin normaalia elämää. Meillä mennään kerran viikossa kirjastoon kävellen päiväkodista ja joskus metsään (jossa sielläkin on juokseminen ja kiville kiipeily kielletty).

Oma lapsi elää 5*8h elämästään päiväkodissa joka viikko joten todellakin soisin että se on rikasta elämää eikä neljän seinän sisällä säilyttämistä. nähtävästi olen tässä asiassa yksin ja lastani säilytetään päiväkodissa koska muut vanhemmat kieltävät normaaliin elämään kuuluvat asiat.

Itsellä kaksi lasta ja on itseasiassa käynyt ihan sama juttu itsellekin Milanossa. Molemmissa käsissä minulla oli lapsi joista toinen meni ulos ensin. Mun käsi jäi oven väliin ja ovi jäi jumiin niin metro ei voinut jatkaa matkaa, muutoin olisi lapsi jäänyt yksin laiturille. Niin kova ruuhka oli että ei siinä missään yhteisessä rintamassa voinut samalla sekunnilla ovesta ulos poistua. Näistä tapahtumista syyttäisin vain ja ainoastaan metron turvallisuusjärjestelyjä ja sitä että ei ole mitään keinoa ilmoittaa millon kaikki on ehtineet ulos. HGIssä ruuhkaisissa ratikoissa on esim. ihan mahdoton päästä puikkelehtimaan lasten kanssa ulos jos ratikka on ammuttu täyteen..

Vierailija
164/186 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen siinä käsityksessä, että päiväkodissa työskentelee ihmiset, ei robotit. Virheitä sattuu ja kun kyse on ihmisistä, niin se tietty on aina valitettavaa. Ärsyttää, miten ihmiset sysää omat jälkikasvunsa valtion holhottaviksi ja sitten syyttelevät kun kaikki ei aina menekään putkeen. Hoitaisivat itse kakaransa kotona. Katsotaan sitten ketä syytellään kun virhe sattuukin omalle kohdalle ja huomataan, että ei tässä mitään supermammoja/superpappoja ollakaan.

Minä ainakin odotan ja oletan, että tuo meidän 3v. pysyy turvallisesti päiväkodin alueella tai korkeintaan käyvät lähimetsässä retkellä. En todellakaan haluaisi, että lastani kuskattaisiin pitkin ruuhkaista Helsinkiä parin hoitajan armoilla. Vapaa-ajalla voimme sitten itse käydä lasten kanssa missä haluamme.

3-vuotiaan taaperon paikka on ensisijaisesti himassa, ellei sen päivähoitoon laittamiselle ole mitään painavaa syytä. Jos kuitenkin lapsia tuollaisiin laitoksiin tyrkätään hoitajien armoille, tulisi jokaisen tajuta mitä riskejä siihen sisältyy. Se jaksaa ihmetyttää, miten jotkut ovat kovin yllättyneitä siitä, minkälaista tää nykyinen järjettömyys kasvavine ryhmäkokoineen ja muine hullutuksineen on.

Enemmän tapaturmia ynnä muita sattuu lapsille kotona, kuin päiväkodeissa. Muuhun en ota kantaa.

Vierailija
165/186 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanissa päiväkotiryhmät tekevät retkiä esim. lähipuistoon. Tosi pienet lapset työnnetään yhdessä isossa kärryssä. Vähän isommat kulkee joko narusta kiinni pitämällä (tuli tosta talutushihnasta mieleen) tai parijonossa käsikädessä. Aina on opettaja sekä edessä että takana. Lapset yleensä värikoodattu hatulla tai puvulla, niin ei mene vahingossakaan sekaisin muiden lasten tai toisen päiväkotiryhmän kanssa. Tulisi aivan helvetillinen haloo jos kehtaisivat hukata pienen lapsen... ja kuitenkin japanilaislapset itsenäistyy ihan normaalisti. Kulkevat yksin kouluun jne.

Voi olla hankalaa pitää samaa kiinnipitosysteemiä siellä metrovaunun sisällä. Uudelleenjärjestäytyminen tapahtuu yleensä junasta, bussista tai metrosta ulos astuttua. Myös varmaan Japanissa.

Vierailija
166/186 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä lastani ei ole lupa viedä hoitoaikana pois päiväkodin  alueelta. Päiväkodin laadukas varhaiskasvatus on sitä, että lapset jätetään aika lailla oman onnensa nojaan ja vain hyvä tuuri ja täysin ulkopuoliset toimivat pelastuksena. Oma lapseni unohdettiin leikkipuistoon, jossa onneksi perhepäivähoitaja otti hänet hoiviinsa. Minulle ei kukaan vaivautunut asiasta kertomaan, silloin 5v isosisko kertoi kotona, että "Mari tuotiin taksilla päiväkotiin". Vasta tätä ihmetellessäni "muistettiin" kertoa, että joo, unohdettiin se teidän lapsi melkein tunniksi.

Tämä on ylihysteriaa. 

Tuhannet ja tuhannet päiväkotilapset retkeilevät päivittäin Suomessa. 

Joskus vain virheitä sattuu. Se ei ole syy syrjäyttää lapsensa elämänmenosta omien pelkojensa vuoksi. 

Lapsesi ei edes siis pääse läheiseen pulkkamäkeen, jos se ei ole päiväkodin pihassa?

Jos sinulle oman lapsesi kuolema kesken päiväkotipäivän on OK, niin asia selvä. Suurin osa vanhemmista ei halua saada töihin viestiä siitä, että lapsi katosi kesken metromatkan.

Tietääkseni ainoa Suomessa päivähoidossa tapahtunut lapsen tapaturmainen kuolemantapaus sattui Espoossa, päiväkodin pihassa. Kiipeilyteline kaatui pienen lapsen päälle.

Eli sun tarvii ottaa ne lapset kotihoitoon.

Ei ole ainoa tapaus. 2000-luvulla yksi lapsi kuoli päiväkodin pulkkamäessä sattuneen onnettomuuden takia, myös loukkaantumisia ja karkaamisia on ollut eivätkä lievemmät tapaukset edes tule julkisuuteen. Lapsia on myös teipattu tuoleihinsa, että eivät ne kaikki päiväkodit mitään paratiiseja ole. On aina ollut hyviä ja huonoja päiväkoteja. Oma, alle 1,5 -vuotias lapseni aikoinaan söi tupakantumppia ja putosi liukumäen huipulta, kun pääkaupunkiseudun suuren kaupungin kunnallisen ryhmäperhepäiväkodin kaksi työntekijää olivat ilmeisesti juorunneet keskenään eivätkä vahtineet pientä. Onneksi selvittiin säikähdyksellä. Lisäksi lasta purtiin kasvoihin, kiusattiin yms. yms., kun lapsia ei vahdittu riittävästi vaan osa sai puuhata keskenään toisessa huoneessa mitä huvitti. 

Sen sijaan toisen lapsen kunnallinen päiväkoti oli aivan loistava. Ei yhtään haaveria, ei valituksia, aina jotain myönteistä palautetta ja lapsi viihtyi todella hyvin. Eli valtavia eroja on.

On todella alkeellinen virhe, että toinen työntekijä ei mene ensin ottamaan laiturille lapsia vastaan.

Vierailija
167/186 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua huvittaa, että ihmiset kokee päiväkodin ulkopuolelle menemisen hirveänä riskinä. Ehkä olisi kannattanut alkaa liikkua lasten kanssa kaupungilla heti kun ne oppivat kävelemään (enkä tarkoita tällä sitä että niitä työnnetään kärryissä valjaisiin lukittuina), niin ei tarviisi pelätä sitä tätä ja tuota.

Itse taas soisin, että päiväkodissa elettäis enemmänkin normaalia elämää. Meillä mennään kerran viikossa kirjastoon kävellen päiväkodista ja joskus metsään (jossa sielläkin on juokseminen ja kiville kiipeily kielletty).

Oma lapsi elää 5*8h elämästään päiväkodissa joka viikko joten todellakin soisin että se on rikasta elämää eikä neljän seinän sisällä säilyttämistä. nähtävästi olen tässä asiassa yksin ja lastani säilytetään päiväkodissa koska muut vanhemmat kieltävät normaaliin elämään kuuluvat asiat.

Itsellä kaksi lasta ja on itseasiassa käynyt ihan sama juttu itsellekin Milanossa. Molemmissa käsissä minulla oli lapsi joista toinen meni ulos ensin. Mun käsi jäi oven väliin ja ovi jäi jumiin niin metro ei voinut jatkaa matkaa, muutoin olisi lapsi jäänyt yksin laiturille. Niin kova ruuhka oli että ei siinä missään yhteisessä rintamassa voinut samalla sekunnilla ovesta ulos poistua. Näistä tapahtumista syyttäisin vain ja ainoastaan metron turvallisuusjärjestelyjä ja sitä että ei ole mitään keinoa ilmoittaa millon kaikki on ehtineet ulos. HGIssä ruuhkaisissa ratikoissa on esim. ihan mahdoton päästä puikkelehtimaan lasten kanssa ulos jos ratikka on ammuttu täyteen..

Jos puhutaan normaalista elämästä, niin ei ne eläimetkään tuolla laumojensa ulkopuolella viilettele etsien yhä vain enemmän ja enemmän aistiärsykkeitä, tosin eivät ole myöskään sisätiloihin lukittautuneena. Nykyinen "normaali" on kaukana siitä, mikä käsitetään normaaliksi. Mitkään spåra- ja metrorallit eivät sellaiseen kuulu. Siinä missä vanhemmat ovat töissä, lapsilla on myös ns. työpaikka, eli tässä tapauksessa tarha.

Mitä tulee metron turvallisuusjärjestelyihin, ne eivät selvästikään sovellu ryhmille; metro on myöskin aikataulutettu, eli sen tulee pysyä aikataulussa. Bussikyyditys paikasta A, paikkaan  B, olisi se paras tapa liikkua pienten ryhmäläisten kanssa tai vastaavasti sitten kevyt matka mennään kävellen vaikka pitkästä köydestä kiinnipitäen pareittain. Mikäli lapsia on enemmän kuin 8 yhtä aikuista kohden, on hoitajien määrää kasvatettava. Meillähän on tullutkin tänne maahan sitä paljon puhuttua työvoimaa paikkaamaan meidän työvoimapulaa, eli sieltä sitten vaan napsimaan sopivammat yksilöt töihin auttamaan lasten päivähoidossa ;) 

Vierailija
168/186 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Japanissa päiväkotiryhmät tekevät retkiä esim. lähipuistoon. Tosi pienet lapset työnnetään yhdessä isossa kärryssä. Vähän isommat kulkee joko narusta kiinni pitämällä (tuli tosta talutushihnasta mieleen) tai parijonossa käsikädessä. Aina on opettaja sekä edessä että takana. Lapset yleensä värikoodattu hatulla tai puvulla, niin ei mene vahingossakaan sekaisin muiden lasten tai toisen päiväkotiryhmän kanssa. Tulisi aivan helvetillinen haloo jos kehtaisivat hukata pienen lapsen... ja kuitenkin japanilaislapset itsenäistyy ihan normaalisti. Kulkevat yksin kouluun jne.

Voi olla hankalaa pitää samaa kiinnipitosysteemiä siellä metrovaunun sisällä. Uudelleenjärjestäytyminen tapahtuu yleensä junasta, bussista tai metrosta ulos astuttua. Myös varmaan Japanissa.

Jos Suomessa olisi sellainen kurinpito ja kunniakulttuuri kuin Japanissa, nämä sossut kiljuisivat natsi-Saksaa. Siellä on hieman eri meininki kuin tämmöisessä sossulandiassa.

Vierailija
169/186 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän tapaturmia ynnä muita sattuu lapsille kotona, kuin päiväkodeissa. Muuhun en ota kantaa.

Luonnollisesti, kun ovat suurimman osan ajasta kotonaan. Vaan pointti olikin siinä, että ketäs sitten syytettäisiin?

Vierailija
170/186 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vanhemmista varmasti haluaa, että lasten kanssa käydään lastenelokuvissa, museoissa, konserteissa, lasten tapahtumissa yms. Ilman julkisilla matkustamista se on mahdotonta, mihinkään yksityiskuljetuksiin ei veronmaksajien rahoja haluta käyttää. Eikä lapsia haluta myöskään säilöä päiväkodeissa, vaan heille halutaan näyttää elämää sen ulkopuolellakin - kaikilla perheillä kun ei ole mahdollisuuksia tai kiinnostusta kulttuuriharrastuksille yms. Lapsille halutaan monenlaisia ihmisenä olemisen kokemuksia, jotta he oppivat ja kehittyvät ja oppivat ymmärtämään itseään ja maailmaa. 

Vierailija
171/186 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa vanhemmista varmasti haluaa, että lasten kanssa käydään lastenelokuvissa, museoissa, konserteissa, lasten tapahtumissa yms. Ilman julkisilla matkustamista se on mahdotonta, mihinkään yksityiskuljetuksiin ei veronmaksajien rahoja haluta käyttää. Eikä lapsia haluta myöskään säilöä päiväkodeissa, vaan heille halutaan näyttää elämää sen ulkopuolellakin - kaikilla perheillä kun ei ole mahdollisuuksia tai kiinnostusta kulttuuriharrastuksille yms. Lapsille halutaan monenlaisia ihmisenä olemisen kokemuksia, jotta he oppivat ja kehittyvät ja oppivat ymmärtämään itseään ja maailmaa. 

Matka Berliiniin tai Amsterdamiin kakarakatraan kanssa. Sehän olisikin niin tätä päivää!

Vierailija
172/186 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tuntuu siltä, että kiireiset metromatkustajat ovat hajottaneet päiväkotiryhmän ja aikuinen ei olekkaan päässyt ulos silloin kun halusi. Lapset ovat sitten livahtaneet ulos. Oviaukko on mahdollisesti ruuhkautunut ja näin ollen hoitaja ei ehtinyt ulos.

Olen aivan varma, että ennen retkelle lähtöä metrosta poistumisesta on keskusteltu ja se on käyty läpi, jotta retki sujuisi turvallisesti.

Jos on joskus metrolla ruuhka-aikaan matkustanut, niin tietää kyllä luinka ihmiset tukee sisään ennen kuin ovet ovat edes kerinneet avautua. Sama ratikoissa.

Vierailija
173/186 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kaupungin työntekijänä olen sitoutunut toteuttamaan kaupungin varhaiskasvatussuunnitelmaa, missä tavoitteeksi määritellään retket ja tutustuminen kaupungin kulttuurilaitoksiin ja niiden tarjoamaan ohjelmaan. Sitä myös hyvin monet vanhemmat odottavat toiminnaltamme, jokaisessa vanhempainillassa yksi tärkeimmistä toiveista toiminnalle on retket, halutaan paljon retkiä! Elämäni on ihan tarpeeksi jännittävää ja sisältörikasta päiväkodissakin, missä meillä on ylipaikoilla lapsia ja jossa henkilöresurssit lasten määrään ja haastavuuteen nähden ovat aivat riittämättömät. Minulla ei ole mitään erikoisempia intohimoja lähteä yhteenkään museoon tai tapahtumaan lapsikatraan kanssa työajalla, ne retket ovat aina hyvin kuormittavia vastuun, keskeytymättömän tarkkaavaisuuden ja joidenkin välillä hyvinkin hankalasti käyttäytyvän lapsen vuoksi. Näillä liksoilla viettäisin mieluusi työaikani mahdollisimman korkeiden aitojen sisäpuolella ja nauttisin kulttuurini sitten omalla ajalla omassa seurassa. Toivottavasti jatkossa meillä ja muilla sujuu retket turvallisesti ja ennakoidusti, retket kun todennäköisesti tulevat edelleen kuulumaan päiväkotien ohjelmistoon. Kannattaa myös kotona harjoitella turvallista liikkumista ja opetella käyttämään julkisia liikennevälineitä.

Vierailija
174/186 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, haluan kyllä että lapseni pääsee tapahtumiin yms.

Siksi me käymmekin niissä ahkerasti.

Päivähoidolta toivon ensisijaisesti turvallista hoitoa vanhemman työpäivän ajan.

Vierailija
175/186 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä myös olisin mieluummin päiväkodissa ja korkeiden aitojen sisäpuolella. vanhemmat haluaa retkiä ja valittavat jos oman lapsen ryhmä ei retkeile. ison ryhmän liikuttaminen on vaativaa ja vaatii täyden läsnäolon ja ammattitaitoiset aikuiset. hatun nosto ryhmän aikuisille jotka uskaltavat ja tuovat takaisin lapset turvallisesti päiväkotiin. vanhemmat eivät aina ymmärrä vastuun määrää. silloin tällöin retket museoihin ovat mukavia mutta ei monta kertaa vuodessa. nyt jos siihen varhaiskasvatuslakiin muutoksia tehdään niin vaaditaan ryhmäkokojen pienennystä ensin.

Vierailija
176/186 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kieltää päiväkotiryhmien kuljettaminen julkisessa liikenteessä. Pikkulasten kuuluu viettää hoitopävänsä turvallisessa ympäristössä omassa päiväkodissa ja aidatussa leikkipuistossa. Erillisretkeille on tilattava asianmukainen bussikuljetus

Vierailija
177/186 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retket on jees, mutta lähteä nyt 3-vuotiaiden kanssa metron aamuruuhkaan. Järki käteen. Se lähikauppa, puisto tai kirjasto riittää vielä ihan hyvin.

Vierailija
178/186 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomessa on tapahtunut muitakin lasten kuolemia ja onnettomuuksia päiväkodeissa, kuin pelkkä kiipeilytelineen päälle kaatuminen. Kaikista Ei vain toistuvasti kirjoitella lehdissä.

Omalla kotipaikkakunnallanikin aikoinaan 6-vuotias tyttö hukkui päiväkotipäivän aikana kun olivat olleet uimassa, sen jälkeen päiväkotiryhmien uimaan meneminen kiellettiin koko kaupungissa. Myös taisi aikoinaan Anton-niminen poika karata päiväkodista ja hukkua. Muitakin tapauksia varmasti on ollut, Mutta Ei heti tule mieleen.

Itsekin aikoinaan karkasin päiväkodista, mutta selvisin turvallisesti takaisin. Ja kerran jouduin kesken päiväkotipäivän sairaalaan päiväkodissa tapahtuneen onnettomuuden takia. Että valitettavasti kaikkea sattuu päiväkodeissa toisinaan, ja pitäisi osata minimoida virheet siellä.

Omat lapseni kyllä kasvatan kotona enkä laita päiväkotiin, tuskin tarvitsee perustella syitä.

Vierailija
179/186 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi kieltää päiväkotiryhmien kuljettaminen julkisessa liikenteessä. Pikkulasten kuuluu viettää hoitopävänsä turvallisessa ympäristössä omassa päiväkodissa ja aidatussa leikkipuistossa. Erillisretkeille on tilattava asianmukainen bussikuljetus

Tuollainen järjellä ajattelu ja samassa yhteydessä "aidatusta leikkipuistosta" puhuminen tuo näiden tofuvegaanimammojen mieliin pimeät ajat 30-40-luvuilta. He samaistavat omat hedonistiset elämäntapansa lapsiin ja näkevät heidät ahdistuneina, tukahdutettuina sieluina ilman näitä nykyaikaisia hullutuksia, joihin pitäisi kuulua mm. vähintään 5 kielen opiskelu, tutustuminen eri kulttuureihin, osallistuminen Kiasman kansalaistottelemattomuuskouluun, sukupuolisensitiivistä satujen lukemista, poikien ja tyttöjen ristiinpukeutumisleikkejä, oman egon pirstaloimista, silmien/korvien sulkeminen kaikelta ikävältä (tämä ei kuitenkaan poissulje poliittista agitoimista ja lapsen syyllistämistä maailman pahuudesta) ja mitäs tähän vois vielä keksiä? Noh, nämä toki olivat melko räikeitä kärjistyksiä, mutta eipä tuo paljon totuudesta poikkea. Omasta kaveripiiristä kun löytyy jo lähelle noita ääriesimerkkejä meneviä tapauksia.

Vierailija
180/186 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun on niin pienet palkat ja kiva juoruta työkaverin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi