Keskenmeno/lääkkeellinen tyhjennys
Saisiko tänne kokemuksia keskenmenoista, erityisesti kun on jouduttu lääkkeellisesti avittamaan kohsun tyhjentymistä.
Kuinka kauan jälkivuoto on kestänyt pillereiden ottopäivästä? Milloin voi seuraava ovulaatio tapahtua, aikaisintaan siis?
Onko joku tullut uudestaan raskaaksi heti keskenmenon jälkeen?
Tällä hetkellä tunne, että miten tästä voi ikinä selvitä ja tulenkohan ikinä uudestaan raskaaksi (tai haluanko edes sillä siinä olisi riski kokea tämä tuska uudestaan...).
😢 Milloin ja miten ihmeessä toipua keskenmenosta?
Kommentit (5)
Täällä on ollut aika useasti keskeytyksestä asiaa, löytäisitköhän linkkejä? Mielestäni eilenkin joku kyseli aiheeseen liittyen.
Mä en voi auttaa tuossa tyhjennys asiassa, mutta keskenmenon koin vuosi sitten. Mulla tilanne oli se, että aloin vuotamaan kotona niin pahasti että oli taju lähteä ja oma vointi heikkeni niin paljon, että ambulanssi haki päivystykseen. Siellä lääkäri tyhjensi loput ymmärtääkseni pihtien avulla. Ei paljoa jäänyt siltä reissulta mieleen kun olin niin surusta sekaisin ja vointi oli tosiaan hyvin huono. Joka tapauksessa vuoto helpotti heti, ja seuraavina päivinä tuli oikeastaan vain tuhruja terveyssiteeseen. Kävin labroissa muistaakseni 4-5 viikon kuluttua, jossa oli tarkoitus tarkistaa raskaushormonin määrä. Sen tuloksen perusteella saatiin yrittää uudestaan. Tulin heti siitä kierrosta raskaaksi, ja nyt on ihana tytär ❤️
Mutta henkinen puoli. Toivotan sinulle hirveästi voimia! Ymmärrän kuinka raskas juttu keskenmeno voi olla. Annankin siihen neuvon että itke ja itke vaan. Itse itkin viikon tai kaksi lähes kokoajan. Välillä huutoitkin. En voinut ymmärtää miten näin kävi ja miksi. Se tyhjän sylin tunne oli aivan uskomaton. Ja minä lopulta selvisin, vaikka luulin etten selviä ikinä. Pikkuhiljaa helpotti. Pikkuhiljaa pystyin puhumaan siitä itkemättä. Ja mulla oli muuten tarve puhua siitä ihan kokoajan. Uusi raskaus pelotti ihan mielettömästi varsinkin alkuun ja joka ikinen kolotus ja jomotus sai vainoharhailemaan että "nyt tämäkin tulee ulos". Ei tullut. Voimia sinulle! Itke ja puhu! Se vielä joskus tulee helpottamaan, ja joskus sitten osaa ajatella sitä syntymätöntä kauniina muistona.
Minulle tapahtui kaksi keskeytynyttä keskenmenoa vuoden sisään. Molemmilla kerroilla niskapoimu-ultrassa todettiin, ettei sykettä enää löydy. Lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen jälkivuoto kesti muistaakseni n. 3 viikkoa. Odotin yhdet kuukautiset välissä ennen kuin jatkoimme yrittämistä. Toki keskenmenot olivat henkisesti hyvin raskaita. Nyt kolmannella kerralla raskaus on sujunut hyvin ja laskettu aika häämöttää kuukauden päässä.
Paljon voimia sinulle! Sure tätä menetettyä raskautta rauhassa. Itsellä aika on auttanut hyvin, enkä enää mieti keskenmenoja.
Ei ketään?