Bloggaajien TURKIS-GATE:t, ja mitä ovat selitelleet kun ovat vetäneet kuollutta elukkaa päälle?
Näin eilen sen ketjun jossa moitittiin parin bloggaajan piilomainostavan kymppitonnin arvoisia turkiksia.
Toisaalta en itse käyttäisi tuollaisia koska ne lihottavat +10 kiloa ja vanhentavat +10 vuotta.
Kommentit (60)
Syön vain pientilojen luomulihaa koska tiedän että ne eläimet ovat saaneet liikkua paremmissa tiloissa, saaneet hyvää ravintoa. En lennä koska kärsin lentopelosta, ja omistan hybridiauton.
Käytän nahkakenkiä ja nahkalaukkuja mutta pienissä häkeissä kasvatettuihin turkiseläinten turkiksiin en koske. Eri asia jos turkki on metsästetty tai se on kuollut luonnollisesti ja siitä tehty vaate tai vaatteisiin somisteet sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi turkisten käyttöä pitäisi selitellä yhtään sen enempää kuin esim. lihan tai muiden eläinperäisten tuotteiden syöntiä? Ahtaissa tiloissa ne ruoaksi päätyvätkin eläimet elävät, samoin munia tekevät kanat ja lypsylehmät.
Ei lihan syöminen eroa turkisten käytöstä mitenkään.
Kyllä näissä on kuitenkin vissi ero. Turkikset käyttäminen on vaan silkkaa turhamaisuutta. Halutaan viestiä ulospäin, että rahaa on ja hyvin menee. Sille ei löydy yhtään järjellistä perustetta, mihin turkiksia tarvitaan. Meni maku kyllä A:lla alkavaan bloggaajaan, kun hän blogikommenteissaan puolusteli turkistenkäyttöä ja kertoi miten hänellä on aina ollut mm. turkisasusteita jne eikä näe siinä mitään väärää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi turkisten käyttöä pitäisi selitellä yhtään sen enempää kuin esim. lihan tai muiden eläinperäisten tuotteiden syöntiä? Ahtaissa tiloissa ne ruoaksi päätyvätkin eläimet elävät, samoin munia tekevät kanat ja lypsylehmät.
Ei lihan syöminen eroa turkisten käytöstä mitenkään.Kyllä näissä on kuitenkin vissi ero. Turkikset käyttäminen on vaan silkkaa turhamaisuutta. Halutaan viestiä ulospäin, että rahaa on ja hyvin menee. Sille ei löydy yhtään järjellistä perustetta, mihin turkiksia tarvitaan. Meni maku kyllä A:lla alkavaan bloggaajaan, kun hän blogikommenteissaan puolusteli turkistenkäyttöä ja kertoi miten hänellä on aina ollut mm. turkisasusteita jne eikä näe siinä mitään väärää.
Itseasiassa mulla meni kahteen A:lla alkavaan....
Alexasta meni maku tässä turkisgatessa..
En ole kettutyttö, mutta Canada Gooseen pukeutuneille sanon kyllä aina suoraan päin naamaa, että he ovat yhteiskunnan pohjasakkaa rääkkäystakkeineen.
Vierailija kirjoitti:
En ole kettutyttö, mutta Canada Gooseen pukeutuneille sanon kyllä aina suoraan päin naamaa, että he ovat yhteiskunnan pohjasakkaa rääkkäystakkeineen.
Hah hah! Onko sinulla niin harjaantunut luksustuotesilmä, että erotat;
1. aidon vanhan Canada Goosen jossa raudoin pyydetyt ketut
2. aidon uuden Canada Goosen joka valmistettu eettisesti
3. feikin Canada Goosen jossa tekokarvaa ja tekosisukset
Miks ne otti valikoimasta tuommoiset värikkäät turkikset somea varten? Niistä sellaisista tulee mieleen amerikkalaisten pikaruokapaikkojen karvaiset maskotit jotka juoksee kadulla ja jakaa alennuskuponkeja ihmisille!
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni turkisvastustaja ei lennä? Lentäminen kuluttaa yhteisiä, uusiutumattomia luonnonvaroja. Pilaa kaikkien, köyhienkin, yhteistä ilmaa.
Milloin ihmiset alkavat olla rehellisiä saastuttamisestaan?
Minä en lennä. Ei ole tarvetta. Olen viimeksi ollut lentokoneessa joskus 80-luvulla kun olin lapsi.
Itse metsästetty luomuturkis on ekologisin talvivaate.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni turkisvastustaja ei lennä? Lentäminen kuluttaa yhteisiä, uusiutumattomia luonnonvaroja. Pilaa kaikkien, köyhienkin, yhteistä ilmaa.
Minä en lennä. Ei ole tarvetta. Olen viimeksi ollut lentokoneessa joskus 80-luvulla kun olin lapsi.
En minäkään, sitäpaitsi tulen aina sairaaksi lentokoneessa jossa joutuu hengittää toisten moneen kertaan hengittämää bakteerista ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse metsästetty luomuturkis on ekologisin talvivaate.
Toisinkin nähdä Alexan tossa viikonloppuna kettumetsällä Chanelin kivääri mukanaan.
Jotkut turkikset ovat tyylikkään näköisiä, vaikka se ei tietenkään oikeuta niitä käyttämään. Nämä värilliset turkikset puolestaan ovat paitsi eettisesti erittäin kyseenalaisia, lisäksi todella mauttoman näköisiä. Tuo A:n päällä oleva överipinkki turkki näyttää halvalta tekoturkikselta, jollaisen voisi kuvitella lähinnä prostituoidun päälle. Miten ihmeessä tyylikkyyttä korostava suosittu bloggaaja tulee edes ajatelleeksi pukea päällensä jotain noin täydellisen tyylitöntä? En voi käsittää.
Mulle tulee tuosta sen pinkistä turkista mieleen joku tämmöinen artisti
https://2.bp.blogspot.com/-ozUOK3keutU/WQPKP2ECW9I/AAAAAAAASfo/l8wHXXVW…
:D :D :D
Lammasturkit olisivat eettisempiä - meillä menee tosi paljon lampaiden raakataljoja hukkaan kaatopaikalle koska lampaita kasvatetaan lihan takia. Niiden taljoja ei siis edes yritetä parkita. Ei tarvitsisi erikseen pitää kettuja ja minkkejä ja mitä kaikkea kitumassa häkeissä.
Mutta ehkä se lampaankarva sitten ei ole niin sexypöxymateriaalia. Olisi kyllä lämmintä.
Helsingissä on ja tulee olemaan tänä talvena kovia pakkaspäiviä, joten turkilla on käyttöä. Minulla on kaks turkkia, toinen on nilkkapituinen minkki ja toinen polven alle ulottuva swakara. En häpeä käyttää niitä. Mikään ei ole niin lämmin kuin aito turkki.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on ja tulee olemaan tänä talvena kovia pakkaspäiviä, joten turkilla on käyttöä. Minulla on kaks turkkia, toinen on nilkkapituinen minkki ja toinen polven alle ulottuva swakara. En häpeä käyttää niitä. Mikään ei ole niin lämmin kuin aito turkki.
Vaikka näytät lihavalta karhutädiltä niissä? :D
Vierailija kirjoitti:
ja he voivat haastaa sinut oikeuteen kunnianloukkauksesta, joudut maksaa kymppitonnin korvauksia, ja he menevät ostamaan sillä rahalla uuden luksusuntuvatakin JA turkiksen? Kannattaako?
Minä tilasin tummanruskean, melkein mustan, tekoturkin ja olin takin saatuani yllättynyt että miten aidolta se näyttää. Halusin siis sellaisen selkeältä tekoturkilta näyttävän turkin mutta tuo vaikuttaa lämpimältä ja laadukkaalta joten aion pitää sen, mutta tuli mieleen että mitä jos luonnosta vieraantuneet nykyihmiset eivät tajua tuota tekoturkiksi ja alkaa huudella minulle ilkeyksiä?
Tuttava tosin väitti että takkini on varmasti aitoa eläimen karvaa kun on niin laadukkaan tuntuinen ja että kun turkikset eivät enää käy kaupaksi niin kiinalaiset myy varmasti ne aidot turkiksensa muka feikkeinä maailmalle vain siksi jotta saavat niistä rahansa pois. En tiedä missä tuo on valmistettu, mutta tilasin sen Briteistä, ja tuotekuvauksessa luki että tekoturkki eli faux fur.