Sossu maksoi naapurin yh:lle hammasimplantin
Itsellä ei ole siihen edes työssäkäyvänä varaa, ja hän sai sen ilmaiseksi. Taidanpa irtisanoutua työstäni, jotta pääsen hoidattamaan itseni kunnolla.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
En voi sanoin kuvata, kuinka paljon halveksin ihmisiä, jotka ovat kateellisia kaikkein köyhimmille! Jouduin joulukuussa työttömäksi, sitä ennen kävin töissä lähes koko aikuisikäni, välissä opiskellen. Olen aina tuntenut työttömiä, eläkeläisiä sekä kotiäitejä ja -isiä, eikä ole tullut mieleenkään olla kateellinen heille. Päin vastoin, olen iloinnut heidän kanssaan niistä pienistä inhimillisistä asioista, jotka yhteiskunta kustantaa heille. Ja myös auttanut heitä parhaani mukaan, olipa kyse lasten vahtimisesta tai 20 € lainaamisesta. He myös ovat auttaneet minua siinä missä voivat, kuten ystävät tekevät. Nyt voitte kaikki työssäkäyvät kadehtia minua: pakollisten kulujen jälkeen minulle jää 14 € päivässä elämiseen.
Minulle ei edes jää noin paljon ja käyn töissä. Taidanpa kadehtia...
Höpö höpö! Minulta puuttuu kolme hammasta ja vaikka tämä vaikeuttaa syömistä sekä aiheuttaa kipuja leukaniveliin, niin ei todellakaan sossu maksa mitään hammasimplantteja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi sanoin kuvata, kuinka paljon halveksin ihmisiä, jotka ovat kateellisia kaikkein köyhimmille! Jouduin joulukuussa työttömäksi, sitä ennen kävin töissä lähes koko aikuisikäni, välissä opiskellen. Olen aina tuntenut työttömiä, eläkeläisiä sekä kotiäitejä ja -isiä, eikä ole tullut mieleenkään olla kateellinen heille. Päin vastoin, olen iloinnut heidän kanssaan niistä pienistä inhimillisistä asioista, jotka yhteiskunta kustantaa heille. Ja myös auttanut heitä parhaani mukaan, olipa kyse lasten vahtimisesta tai 20 € lainaamisesta. He myös ovat auttaneet minua siinä missä voivat, kuten ystävät tekevät. Nyt voitte kaikki työssäkäyvät kadehtia minua: pakollisten kulujen jälkeen minulle jää 14 € päivässä elämiseen.
Teillä on vissiin suurikin näkemysero pakollisista kuluista..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa sulla olla pieni palkka/suuret asumiskustannukset/suuret "pakolliset" menot, jos sulle jää alle 434 euroa pakollisten menojen jälkeen. Moni ei tunnu tajuavan sitäkään, että vaikkapa asuntolainan ottaminen on valinta, jota työtön ei oikein voi tehdä ja silti ollaan kateellisia kun "työttömälle jää käteen enemmän". Niin no, menot on pakko pitää mahdollisimman pieninä eikä lopuksi saa edes sitä asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva. Mun miehelle on tehty viimevuoden aikana muutama implantti ja pari silta ja rahaa on mennyt henkilöauton verran ja vielä tulee n 6000€ maksettavaa. Mun hammaslääkärikäynnit jää nyt muutamalta vuodelta käymättä, onneksi ei ole ollut mitään ongelmia (koputtaa puuta!). 2 vuoden välein pääsee terkkariin tarkistuttamaan ja poistattamaan hammaskiven.
Kiva että meidän verorahoista on joillekin iloa:(
Mikäs on syy siihen, ettei äijäsi ole viitsinyt harjata hampaitaan? Juotteko kaikki tulonne?
No kyse ei ole ollut siitä, pesee kyllä 2x päivässä, tikuttaa, käyttää suuvettä jne. On erittäin huolellinen myös tämän asian kanssa.
70-80 luvuilla kävi "hyvällä" yksityisellä hammaslääkärillä joka paljastui sitten vuosien mittaan ihan tunariksi. Vähitellen paikat lohkeilivat ja paljastui että tarvitaan juurihoitoja koska paikan alle oli jäänyt puhdistamattomia alueita. Jossain vaiheessa nykyinen lääkäri totesi ettei jatkuvasta lohkeamien paikkaamisesta ole mitään iloa vaan tehdään kerralla kuntoon.
Emme juo. Kyllä meillä rahaa on - asuntolainan maksuun ja elämiseen - mutta kuinka monella on käteisenä tilillä 30 000€. Tuskin edes 1/10 täällä kirjoittelevista.
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi olla samaan aikaan kateellinen ja ilota toisen puolesta? Olla tyytyväinen, että toinen saa rahaa ja samalla toivoa, että itsekin saisi. Mulla jää tuo 14€ viikossa elämiseen ja oon vähän kateellinen, mutta en mä lisärahaa sun selkänahasta haluaisi ottaa. Tietty olisi kiva, jos ei tarvitsisi miettiä ostaako lääkkeitä vai ruokaa
Aion jatkossa käydä yksityisellä kerran vuodessa.
Halvin ja paras tapa köyhälle.
Tarkastus usein niin ei tule mitään isoa.
Eikä suuhygienisteihin voi luottaa tai kunnan hitaaseen hoitoon ja vaihtuviin lääkäreihin.