Äitini on tekemässä asianajajalla
paperia(edunvalvontatestamentti?) jossa minut määrätään edunvalvojaksi ja hoitamaan hänen asioitaan jos hän ei enää kykene.
Nyt hän on huolissaan että sitten hän (minä hänen rahojaan) ei voi enää lahjoittaa lapsenlapsilleen rahaa. Sehän on ihan selvä etten voi.
Kysymys kuuluu voiko etukäteen tehdä jonkun ehdon joka oikeuttaa jakamaan avustuksia lapsenlapsille?
Kommentit (6)
Onko sulla sisaruksia? Muutoinkin tuo juttu tulee voimaan sitten vasta, kun äidilläsi pää pettää. Antakoon sitä ennen rahojaan ja hänhän voi tehdä sijoitussysteenin esim mihin menee tietty määrä rahaa kuussa ja siihen edunsaajaksi lapsesi
Maininta valtakirjaan; Valtuutettu on oikeutettu lahjoittamaan vuosittain x euroa rahaa / lapsenlapsi (synttärit ja valmistujaiset jne.).
Hyvä on eritellä myös kaikki isompi omaisuus; asunto-osakkeet ja kiinteistöt ja se saatko valtuutettuna aikanaan sitten esim. myydä näitä.
Jos mainintaa ei ole ja äiti muuttaa laitokseen pitää hakea ko. myymisiin erillinen maksullinen lupa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi äitisi ei kysy sitä lakimieheltä? Asianajajaa tuskin tuossa tarvitaan.
Koska hän haluaa kuulla ensin minun mielipiteeni.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla sisaruksia? Muutoinkin tuo juttu tulee voimaan sitten vasta, kun äidilläsi pää pettää. Antakoon sitä ennen rahojaan ja hänhän voi tehdä sijoitussysteenin esim mihin menee tietty määrä rahaa kuussa ja siihen edunsaajaksi lapsesi
Minulla ei ole sisaruksia eli olen ainut perillinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska hän haluaa kuulla ensin minun mielipiteeni.
Ja sinä kysyt omaa mielipidettäsi - täältä?