Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa, mun sijoituskämpän 30 000 euron remontti valmistuu pian :)

Vierailija
12.02.2018 |

Se kämppä ei olekaan ollut niin uuden näköinen sitten valmistumisensa! Ihanaa, kun kaikki pinnat hohtaa uutuuttaan, ja vuokratulotkin kasvaa :)
t.kristallikissa

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä tehdä VUOKRA-asuntoon noin kallis remontti? Ei sitä saa vuokrankorotuksessa ikinä takaisin.

Vierailija
2/33 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi leijut tuollaisella asialla? Olen minäkin teettänyt 30.000 egen remontin kotiini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä tehdä VUOKRA-asuntoon noin kallis remontti? Ei sitä saa vuokrankorotuksessa ikinä takaisin.

Vähän pakko, kun keittiö ja kph olivat 60-luvun asussaan :D Ja saan aika paljon verohelpotuksia, jopa palkkatuloon.

ap

Vierailija
4/33 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän melkoinen sijoitusguru olet. Tosin siistiin kämppään saa parempia vuokralaisia, joten se pienentää riskejä.

Vierailija
5/33 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi leijut tuollaisella asialla? Olen minäkin teettänyt 30.000 egen remontin kotiini.

Minusta sitä asuntoa on ollut kiva laittaa kuntoon. Asuin siinä aiemmin itse.

ap

Vierailija
6/33 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän melkoinen sijoitusguru olet. Tosin siistiin kämppään saa parempia vuokralaisia, joten se pienentää riskejä.

Viimeksi jouduin etsimään siihen vuokralaisia herra ties milloin. Sama haluaa edelleen jatkaa.

ap

Vierailija
7/33 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta sitä asuntoa on ollut kiva laittaa kuntoon. Asuin siinä aiemmin itse.

ap

Sangen jännittävää.

Vierailija
8/33 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

23.00

Vierailija
9/33 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi jouduin etsimään siihen vuokralaisia herra ties milloin. Sama haluaa edelleen jatkaa.

ap

Jos sama vuokralainen jatkaa, et pysty nostamaan vuokraa kovinkaan paljon. Remontin jälkeen kannattaisi aina ottaa uusi vuokralainen, jotta vuokran pystyy päivittämään remontin mukaisesti.

Vierailija
10/33 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta, että hyväkuntoinen on helpompi vuokrata ja nykyinenkin pysyy paremmin siinä, mutta bisneksen kannalta kovin kallis remontti ei kannata. Vuokra-asunto kannattaa pitää siistikuntoisena ja fiksata sitä välillä, jotta vuokralaiset viihtyy, mutta se pitäisi tehdä halvalla. Esim. kodinkoneet voi olla uudet tai uudehkot, mutta kannattaa ottaa halpoja malleja.

Vierailija
11/33 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos sama vuokralainen jatkaa, et pysty nostamaan vuokraa kovinkaan paljon. Remontin jälkeen kannattaisi aina ottaa uusi vuokralainen, jotta vuokran pystyy päivittämään remontin mukaisesti.

Irtisanoinkin hänet, mutta hän sitten yllätyksekseni kysyi, saako palata, vaikka vuokra tietenkin nousikin. Tämä sopi hyvin, koska henkilö on ollut erittäin mukava vuokralainen.

ap

Vierailija
12/33 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on totta, että hyväkuntoinen on helpompi vuokrata ja nykyinenkin pysyy paremmin siinä, mutta bisneksen kannalta kovin kallis remontti ei kannata. Vuokra-asunto kannattaa pitää siistikuntoisena ja fiksata sitä välillä, jotta vuokralaiset viihtyy, mutta se pitäisi tehdä halvalla. Esim. kodinkoneet voi olla uudet tai uudehkot, mutta kannattaa ottaa halpoja malleja.

En tiennyt miksi kutsuisin ytimekkäästi asuntoa, joka on vuokralla, mutta olen saanut asunnon lahjoituksena, eikä se siinä mielessä ole sijoitus. Ei ainakaan huono.

ap

Vierailija
13/33 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ei ollutkaan omistusaikanani (40v) tietääkseni tehty pintaremonttia kuin kerran, ja silti ihan kohtuullista vuokraa olen saanut, että se siitä jatkuvasta päivittämisestä :)

ap

Vierailija
14/33 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buahahahahha 40 vuotta olet omistanut jotain luukkua. Kuin vanha paska olet itse.

Vierailija
15/33 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Buahahahahha 40 vuotta olet omistanut jotain luukkua. Kuin vanha paska olet itse.

40+.

ap

Vierailija
16/33 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos saat vuokralaisia. Täällä päin on toistasataa kaksiota tyhjillään ja ei edes keskustan kaksiot tahdo mennä. Huonokuntoiset ja halvat ei mene, kalliit ja hyvät ei mene ja tietenkään kalliit huonot ei mene. Keskitasoiset lähellä kouluja on suosituimpia, mutta niitäkin saa vuokrattua helposti. Eikä lähipiirin nuorella ollut mitään vaikeuksia löytää yksiötäkään nopeasti, kävelymatkan päässä koululta.

Vierailija
17/33 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo on sen suhteen hyvä asunto. Minulta on tarjouduttu ostamaan sitä vuokralaisnäytössä ja ehdotettu, että maksavat 50e enemmän kuin pyydän, jos annan sen hänelle jne. ;)

ap

Vierailija
18/33 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän pakko, kun keittiö ja kph olivat 60-luvun asussaan :D Ja saan aika paljon verohelpotuksia, jopa palkkatuloon.

ap

Mitä ihmeen verovelpotusta? Ihan saman vero% maksat kuin ennenkin, eikä se vaikuta palkkatuloihin.

Rempoakulut vähennetään tulosta, ei verosta.

Vierailija
19/33 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mitä ihmeen verovelpotusta? Ihan saman vero% maksat kuin ennenkin, eikä se vaikuta palkkatuloihin.

Rempoakulut vähennetään tulosta, ei verosta.

Minäkään en tiennyt tätä, mutta kyllä. Jos vuokraustoiminnasta syntyy tappiota se voidaan siirtää joksikin ihmeen alijäämähyvitykseksi ansiotuloihin kustannusten syntyvuonna. Mulla ne jakautuvat kahdelle kalenterivuodelle. Silloin ansiotulojen verosta vähennetään suoraan maksimissaan 1400e/vuosi. Lisäksi tappiota saa vähentää 10 vuotta. Osa kuluista tulee olemaan perusparannusta, osa vuosikorjausta. Jokatapauksessa vuokratuotosta ei näin ollen tarvitse maksaa veroa vuosiin.

ap

Vierailija
20/33 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu toki asunnosta ja paikkakunnasta.. Jos on hyvin suuri ja kallis asunto Helsingissä hyvällä paikalla (missä tuottoprosentti lähtökohtaisesti heikohko, mutta arvonnousun eurosummat suurempia) voi remonttiin upotakin tuon verran ja sen voi saada jollain aikavälillä jopa takaisin..

Itse olen kuitenkin tässä parin kämpän kanssa pulanneena huomannut, että 10tonnin remontti on ihan maksimi mikä noissa vielä kannattaa. Mielummin vain muutaman tonnin päivitys. Silloin pääkaupunkiseudun perusluukun arvo nousee sen 20 tuhatta ja jää edes se 10 tuhatta työpalkkoja noin niinkun arvonnousuna..  Puhdasta vuokraa on vaikea saada remontilla nostettua yli 100e/kk enempää, koska tällä hetkellä markkinoilla on uusia asuntoja niin paljon, johon ne "tasoa" haluavat siirtyy. Niinpä 10 tuhannen sijoitus tulee vuokrina takaisin optimistisestikin laskien n. 10 vuodessa, jolloin on taas remontin tarvetta..

Mutta pieni remontti, jonka avulla saa paremman vuokralaisen ja kohtuullisen vuokran + asunnon myynti remonttien kannalta oikeaan aikaan hyväkuntoisena, on minusta se kaava, milloin noissa jää jotain.. Ei toki siltikään työmäärään nähden mikään kultakaivos, eli turha kenenkään kadehtia. :D