Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa, mun sijoituskämpän 30 000 euron remontti valmistuu pian :)

Vierailija
12.02.2018 |

Se kämppä ei olekaan ollut niin uuden näköinen sitten valmistumisensa! Ihanaa, kun kaikki pinnat hohtaa uutuuttaan, ja vuokratulotkin kasvaa :)
t.kristallikissa

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä tehdä VUOKRA-asuntoon noin kallis remontti? Ei sitä saa vuokrankorotuksessa ikinä takaisin.

Vähän pakko, kun keittiö ja kph olivat 60-luvun asussaan :D Ja saan aika paljon verohelpotuksia, jopa palkkatuloon.

ap

Mitä ihmeen verovelpotusta? Ihan saman vero% maksat kuin ennenkin, eikä se vaikuta palkkatuloihin.

Rempoakulut vähennetään tulosta, ei verosta.

Minäkään en tiennyt tätä, mutta kyllä. Jos vuokraustoiminnasta syntyy tappiota se voidaan siirtää joksikin ihmeen alijäämähyvitykseksi ansiotuloihin kustannusten syntyvuonna. Mulla ne jakautuvat kahdelle kalenterivuodelle. Silloin ansiotulojen verosta vähennetään suoraan maksimissaan 1400e/vuosi. Lisäksi tappiota saa vähentää 10 vuotta. Osa kuluista tulee olemaan perusparannusta, osa vuosikorjausta. Jokatapauksessa vuokratuotosta ei näin ollen tarvitse maksaa veroa vuosiin.

ap

Voi hyvä Sylvi sentään. Tietenkin verotuksessa saa vähentää tappiot ja jos verotettava tulo on miinuksella, ei siitä makseta veroa.

Ihan sama myös palkkatuloissa, jos palkkakulut on 500€ ja matkakulut 750€, niin et maksa veroa.

Sehän se vielä puuttuisi, jos ihmiset joutuisivat maksamasn veroa tyhjstä.

Ja jos lasket kulut, niin yhä edelleen rempoakulut jää sinun itsesi maksettavaksi.

Vierailija
22/33 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tilanteessa koen, että tuo summa tulee tuottamaan mulle eniten näin :) Rahakin on käytännössä tullut lahjoituksena.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä tehdä VUOKRA-asuntoon noin kallis remontti? Ei sitä saa vuokrankorotuksessa ikinä takaisin.

Vähän pakko, kun keittiö ja kph olivat 60-luvun asussaan :D Ja saan aika paljon verohelpotuksia, jopa palkkatuloon.

ap

Mitä ihmeen verovelpotusta? Ihan saman vero% maksat kuin ennenkin, eikä se vaikuta palkkatuloihin.

Rempoakulut vähennetään tulosta, ei verosta.

Minäkään en tiennyt tätä, mutta kyllä. Jos vuokraustoiminnasta syntyy tappiota se voidaan siirtää joksikin ihmeen alijäämähyvitykseksi ansiotuloihin kustannusten syntyvuonna. Mulla ne jakautuvat kahdelle kalenterivuodelle. Silloin ansiotulojen verosta vähennetään suoraan maksimissaan 1400e/vuosi. Lisäksi tappiota saa vähentää 10 vuotta. Osa kuluista tulee olemaan perusparannusta, osa vuosikorjausta. Jokatapauksessa vuokratuotosta ei näin ollen tarvitse maksaa veroa vuosiin.

ap

Voi hyvä Sylvi sentään. Tietenkin verotuksessa saa vähentää tappiot ja jos verotettava tulo on miinuksella, ei siitä makseta veroa.

Ihan sama myös palkkatuloissa, jos palkkakulut on 500€ ja matkakulut 750€, niin et maksa veroa.

Sehän se vielä puuttuisi, jos ihmiset joutuisivat maksamasn veroa tyhjstä.

Ja jos lasket kulut, niin yhä edelleen rempoakulut jää sinun itsesi maksettavaksi.

Saan kuitenkin kahtena vuonna vähentää veroja sekä vuokratuloista (0e veroa) että palkkatuloista (-1400e veroa) Tuloihini tällä on iso vaikutus. Remonttia maksan takaisin, eli käytännössä otan siihen lainaa (enkä myy muuta varallisuutta).

ap

Vierailija
24/33 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sijoituksen järkevyys ei tainnut toki olla aloittajan pointtikaan tässä.

Mutta meille jotka yrittävät sijoittamalla ja/ tai rakentamalla hankkia vähän leikkelettä leivän päälle, joutuu ihan eri tavalla laskemaan noita.. Äkkirikkauksiin noilla ei pääse, mutta fiksusti tekemällä aina joku euro jää itsellekin kuitenkin.

Niin ja verotuksesta: Tappiosta ei tarvitse tosiaan maksaa veroja. Jos ostan osakkeita tonnilla ja myyn 900 eurolla, syntyy 100e vähennettävää. Siltikin olen vielä 70e tappiolla.  Ei hyvä bisnes, mutta toki verotus taipuu näinkin päin.

Vierailija
25/33 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä jos saat vuokralaisia. Täällä päin on toistasataa kaksiota tyhjillään ja ei edes keskustan kaksiot tahdo mennä. Huonokuntoiset ja halvat ei mene, kalliit ja hyvät ei mene ja tietenkään kalliit huonot ei mene. Keskitasoiset lähellä kouluja on suosituimpia, mutta niitäkin saa vuokrattua helposti. Eikä lähipiirin nuorella ollut mitään vaikeuksia löytää yksiötäkään nopeasti, kävelymatkan päässä koululta.

Lopettakaa pelleily ja muuttakaa kasvukeskuksiin. Syrjäkylät tulee lakkauttaa ja talot purkaa.

Vierailija
26/33 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko taloyhtiöön tehty putkiremontti? Ettei mene lekalla mäsäksi uusi kylppäri parin vuoden päästä.

Vierailija
27/33 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko taloyhtiöön tehty putkiremontti? Ettei mene lekalla mäsäksi uusi kylppäri parin vuoden päästä.

Onneksi on :) Tässä vaiheessa oli hyvä remontoida senkin puolesta.

ap

Vierailija
28/33 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Saat remonttikulut takaisin vuokrasta n 10 vuoden kuluessa. Sen jälkeen alat tienata vuokra-asunnollasi pari sataa kuukaudessa verojen jälkeen, jos sinne ei tule yhtään taloyhtiön remonttia.

Vierailija
29/33 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. Saat remonttikulut takaisin vuokrasta n 10 vuoden kuluessa. Sen jälkeen alat tienata vuokra-asunnollasi pari sataa kuukaudessa verojen jälkeen, jos sinne ei tule yhtään taloyhtiön remonttia.

Isot remontitkin ovat nyt olleet, myös julkisivuremontti. Tienaan asunnollani koko ajan, koska olen saanut sen lahjaksi.

ap

Vierailija
30/33 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko näitä kissoja on palstalla? On kiveä ja kristallia ja ties mitä materiaalia.

Vierailija
31/33 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko näitä kissoja on palstalla? On kiveä ja kristallia ja ties mitä materiaalia.

Ja kaikilla mielenterveys päreinä.

Vierailija
32/33 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot remontitkin ovat nyt olleet, myös julkisivuremontti. Tienaan asunnollani koko ajan, koska olen saanut sen lahjaksi.

ap[/quote]

Tämä tukee käsitystäni siitä, miksi ihmiset, joilla ei ole valmiiksi mitään menestyvät elämässä pidemmän päälle paremmin, kuin ne jotka saavat taloudellisesti paljon paremmat lähtökohdat: Henkilö, joka sijoittaa omia rahojaan, miettii, laskee, näkee vaivaa jne.. Kun taas henkilö, joka on saanut saman ajattelee "ihanaa kun 30 000e menee, tulee kiva kämppä ja saan muutaman tonnin verohyötyäkin".. Ihminen jotenkin vaan toimii niin, että ilmaiseksi saatua tuhlataan ja itse hankittua osataan laittaa poikimaan.

Vierailija
33/33 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Tämä tukee käsitystäni siitä, miksi ihmiset, joilla ei ole valmiiksi mitään menestyvät elämässä pidemmän päälle paremmin, kuin ne jotka saavat taloudellisesti paljon paremmat lähtökohdat: Henkilö, joka sijoittaa omia rahojaan, miettii, laskee, näkee vaivaa jne.. Kun taas henkilö, joka on saanut saman ajattelee "ihanaa kun 30 000e menee, tulee kiva kämppä ja saan muutaman tonnin verohyötyäkin".. Ihminen jotenkin vaan toimii niin, että ilmaiseksi saatua tuhlataan ja itse hankittua osataan laittaa poikimaan.

No siis tietenkin olisin voinut myydä asunnon tässä vaiheessa. Sillä on minulle kuitenkin tunnearvoa, koska olen saanut sen pienenä, ja saada kuulla tällainen uutinen 15-vuotiaana oli elämäni ihanimpia hetkiä. Lisäksi olen itse asunut siinä, se on hyvällä paikalla, eikä mulla ole varsinaisesti varallisuudesta puutetta, vaikka saisi sitä aina tietenkin enemmänkin olla. Näillä mennään. Tämä tuottaa minulle iloa. Ehkä olen turhan varovainen ja kiintynyt huonoon hevoseen, mutta elämä on.

ap