Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sisustatte yhteisen kämpän, kun miestä ei kiinnosta sisustus?

Vierailija
12.02.2018 |

Omat huonekaluni ovat tylsiä eivätkä edes sovi yhteen mieheni huonekalujen kanssa. Olisi mukava sisustaa koko talo uusiksi, päättää jokin tietty värimaailma ja katsoa siihen sopivat uudet huonekalut. Ongelma kuitenkin on, ettei miestäni kiinnosta sisustus. Uudet huonekalut ovat kalliita eikä hänellä olisi ilmeisesti varaa moisiin. Lisäksi vaikuttaa olevan turhan kiintynyt nykyisiin huonekaluihinsa eikä ymmärrä, miksi ne pitäisi vaihtaa. Itse tykkään viettää kaiken aikani kotona ja haluaisin kotini olevan esteettinen yhtenäinen kokonaisuus.

Miten olette toimineet tällaisessa tilanteessa? Oletteko vain itse alkaneet sisustaa koko taloa omilla rahoillanne, vaikkei toista kiinnostaisi pätkääkään ja olisi jopa vähän vastahakoinen?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse erittäin visuaalinen ihminen, enkä usko, että pystyisin edes olemaan yhdessä sellaisen ihmisen kanssa, joka ei kiinnitä yhtään huomiota estetiikkaan. 

Vierailija
62/75 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naaraat sisustaa. Mies on ylimääräinen.

Kieltämättä. Uros ei sovi edes nurkkaan patsaaksi.

No ehkä nyt kuitenkin hippocrates jumalattoman suurella falloksella, av-mammojen märkä uni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä me keskustellaan yhdessä isommista hankinnoista kuten huonekaluista ja valitaan ne yhdessä.

Kerran kävi niin että kun halusin eroon kulahtaneesta sohvapöydästä, mies vei sen ulos. Otin pari kertaa puheeksi uuden hankkimisen, mutta ei tullut oikein vastakaikua. Sitten joskus noin parin kk:n päästä se pöytä ilmestyi hyväkuntoisena takaisin olohuoneeseen. Mies ei vienytkään roskiin kuten puhuttiin vaan autotalliin ja kunnosti sen. No ihan kiva yllärihän se oli. 

Vierailija
64/75 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kämpän sisustaminen ei kiinnosta. asunto kylläkin kiinnostaisi.

Vierailija
65/75 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta virtuaalilasit jotka muuttaa miehen rumat huonekalut mieleisesi näköisiksi

Vierailija
66/75 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tulossa sanomaan, että haastavampaa on se, jos miestä kiinnostaa! Mutta siis sun miestähän kiinnostaa, jos ei raaski tai halua luopua huonekaluistaan?

Me elellään tällä hetkellä aika pitkälti mun tyylin mukaisessa sisustuksessa, ollaan vaan jotenkin livetty tähän kun mua kiinnostaa enemmän ja mä niitä verhoja ja tyynynpäällisiä toisinaan vaihdan.  Miestäkin kyllä kiinnostaa ja hänellä on oikeasti jopa kiva sisustustyyli, mutta ei kuitenkaan niin kotoisa mitä toivoisin omalta kodiltani. Ollaan kuitenkin puhuttu, että jos ostetaan vapaa-ajan asunto tai mökki, niin nämä huonekalut voisi ainakin osittain siirtää sinne. Mä siis tykkään vanhoista huonekaluista. En mitenkään maalaisromanttisesta, mutta pehmeästä ja klassisesta. Meillä on vanha patinoitunut ruokapöytä jne. Puoliso tykkäisi modernimmasta. Mun on ollut vaikea luopua nosta vanhoista huonekaluista, koska sellaisia ei välttämättä löydä enää koskaan. Oon kyllä miettinyt ruokapöydän kaveriksi vaikka modernimpaa muotoilua olevia tuoleja ja haluan että tää tuntuu molempien mielestä kodilta ja molemmat on tyytyväisiä kodin sisustukseen. 

Osta vaikka pari sisustuslehteä ja katselkaa niitä yhdessä, niin näet minkälaisesta sisustuksesta hän pitää? Toki jos sinä haluat uusia huonekaluja, niin silloin sinä joudut ehkä maksamaan suurimman osan. 

Vierailija
67/75 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies halusi sistustaa enkä minä osannut pitää puoliani.. Talo oli siis miehen makuun rakennettu ja sisustettu.

Nyt eron jälkeen on ihana sisustaa omaa kotia omalla tyylillä! 

Vierailija
68/75 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mies, jolle sopii kaikki sisustus mitä minä haluan. Ja hän maksaa, jos on rahaa. No, on meillä aika lailla sama makukin.

Kaverini sanoo, että he riitelevät sisustuksesta. Ostivat kotiin mitä tahansa, niin kaikesta kauhea vääntö. Viimeksi väänsivät siitä, ostetaanko sohvaan korkeammat vai matalammat jalat. On kuulemma tosi raskasta.

Jos tuollaisestakin saa riidan aikaiseksi niin eiköhän se suhde ole jo tiensä päässä..

Vierailija
69/75 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tulossa sanomaan, että haastavampaa on se, jos miestä kiinnostaa! Mutta siis sun miestähän kiinnostaa, jos ei raaski tai halua luopua huonekaluistaan?

Me elellään tällä hetkellä aika pitkälti mun tyylin mukaisessa sisustuksessa, ollaan vaan jotenkin livetty tähän kun mua kiinnostaa enemmän ja mä niitä verhoja ja tyynynpäällisiä toisinaan vaihdan.  Miestäkin kyllä kiinnostaa ja hänellä on oikeasti jopa kiva sisustustyyli, mutta ei kuitenkaan niin kotoisa mitä toivoisin omalta kodiltani. Ollaan kuitenkin puhuttu, että jos ostetaan vapaa-ajan asunto tai mökki, niin nämä huonekalut voisi ainakin osittain siirtää sinne. Mä siis tykkään vanhoista huonekaluista. En mitenkään maalaisromanttisesta, mutta pehmeästä ja klassisesta. Meillä on vanha patinoitunut ruokapöytä jne. Puoliso tykkäisi modernimmasta. Mun on ollut vaikea luopua nosta vanhoista huonekaluista, koska sellaisia ei välttämättä löydä enää kosk

Vain mielikuvitukseton tarvitsee sisustuslehtiä.

Vierailija
70/75 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli diili: edellisestä talosta pois muuttaessa hävitetään kaikki levyhuonekalut, eikä uusia tule koskaan. Laitettiin aikanaan vuosikausia kaikki rahat kiinni seiniin (peruskorjaus) ja eleltiin huojuvassa ja tutisevassa lastulevyhelvetissä. Inhosin erityisesti vaatekaappia, josta kaatui joko takaseinä tai ovi, jos imurinputkella vähääkään kolhaisi.

Niin tehtiin, heitettiin muutossa yläkerran ikkunasta pihalle kaikki levyhässäkät. Oli terapeuttista. Uuteen asuntoon muutettiin oikeastaan yhden piirongin ja keittiön pöydän kanssa, muut hankittiin peräkärrymenetelmällä torista tai antiikkikaupasta. Kaikki on nyt massiivipuuta, eikä mikään tytise. Kumpaakaan ei kiinnosta sisustaminen, joten asiat, jotka kestävät vähintään kymmeniä vuosia, ovat varsin tervetulleita.

Massiivipuu on parasta!

Vierailija
71/75 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse erittäin visuaalinen ihminen, enkä usko, että pystyisin edes olemaan yhdessä sellaisen ihmisen kanssa, joka ei kiinnitä yhtään huomiota estetiikkaan. 

Jaa. Mä oon myös ja musta se on just ihanaa, ettei toisella juuri ole mielipidettä: saan päättää itse ja toteuttaa näkemyksiäni.

Vierailija
72/75 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän sisustuslehdistä saa hieman osviittaa minkä tyyppisistä jutuista tykkää ja mistä ei todellakaan. Ei sieltä mitään tarvitse kopioida, mutta ideoita niistä voi saada. 

Vierailija
73/75 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies antaa minun sisustaa, mutta omilla rahoillani. Häntä ei sisustaminen kiinnosta eikä siksi halua siihen pistää rahaansa. Koska varastotilaa ei ole, niin olemme joko myyneet mieheni huonekalut samaa tahtia pois (rahat miehelle, vaikka itse olen hoitanut myynnin) tai antaneet huonoimmat huonekalut miehen sukulaisille. Vähän tosin epäilyttää, että jos joskus eroamme, niin miehelläni ei ole yhtään huonekalua, koska kaikki on hankittu minun rahoillani. Että joutuu viimeistään siinä vaiheessa sitten hankkimaan itse taas uudet huonekalut.

Jos ei ota osaa minkään ostoon, istukoon lattialla, syököön tiskipöydällä, nukkukoon makuupussissa jne.

Ihme lusmu. Älä sure pätkääkään mahd eroanne, mies on jo oppinut, kuinka eletään ilman huonekaluja.

Niin että myydään pois miehen jo kerran ostamat huonekalut ja sitten istukoon lattialla?

Vierailija
74/75 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää et on sänky, sohva, sohvapöytä, kunnon tv ja mikroaaltouuni. Ihmisten turhamaisuutta haalia kaikenmailman roinaa ja huonekaluja.

M41

Vierailija
75/75 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei kuulosta siltä, että sinun kannattaisi alkaa ihan sisustamalla "sisustaa". Olet jo kertaalleen ostanut huonekalusarjan, joka on nyt mielestäsi tylsä ja vanhanaikainen, ja olet kyllästynyt siihen. Nyt haluat ostaa kaikki taas uusiksi kerralla. Eiköhän tuolla metodilla tule taas ostettua mööpelisarja, josta et välitä ja joka on 10 vuoden kuluttua omaan silmääsi vanhentunut?

Miehesi lähestymistapa asiaan on mielestäni fiksumpi. Kotona tulee olla tavaroita, joista tulee hyvä olo. Kun omiin tavaroihin on kiintynyt, niistä haluaa huolehtia ja asetella ne huoneeseen kauniisti. 

Pitäkää tavarat, joista välitätte. Muuta voi hankkia pikku hiljaa, kotiin ei kannata päästää kuin aivan erityisiä tavaroita! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi